mk2 jousta ja iskaria

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

tuplat
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elokuu 9. 21:34:02 2010

mk2 jousta ja iskaria

Viesti Kirjoittaja tuplat » La Marraskuu 27. 17:43:31 2010

Kun tuo välikoppa nyt pukeilla ja rempassa talven, niin millastahan iskari jousi -pakettia kannattaisi laittaa. Budjettiversiona mennään, eli vakio pikkutolpat. Koneena piristetty 1600 kent, vanteiksi tulossa 7x13 et nollan kieppeillä Lähinnä katuajelua luvassa kesäisin, mutta myös reippaampaa mutkapätkää, eli jämäkkä saisi olla. Tällä hetkellä täysin vakio alusta, laikatuilla etujousilla :lol: Taakse tulossa mahdollisesti RS-tangot.

Onko -2" madallus eteen ja taakse sopiva?
Millaisella jousijäykkyydellä kannattaisi aloittaa edessä? 180lbs sopiva?
Gazin säädettävistä iskareista kokemuksia?

Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan, kun ei juuri kokemusta vielä näistä takaveto-Escorteista.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: mk2 jousta ja iskaria

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Marraskuu 27. 17:58:28 2010

2" siinä mielessä et valmis pudotuspala on tuon verran= konttori pudotus.

tietty jos kasks aina kolvaa yhteen ja pudottaa 4"

suosittelen et teet varatolpista säädettävät eteen.

ja vaikka olis vakio yläpää edessä fiilis on silti 8)

laakeroitu malli pienentää hauista.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: mk2 jousta ja iskaria

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Joulukuu 1. 22:41:58 2010

Mitään maassa makaava linttapaskaa ei kannata rakentaa, hirvee ajaa ja näköinen. Tuuman madallus vakioon ja Billstein tyyppinen kisaiskari RS tangoilla sopiva halpapikkuparannus. Vakiot vaahtokarkkipuslat hyvä vaihtaa HD tai uretaanimalleihin. Ohjauksen huolellinen preppaus parantaa paljon vanhaa mk1/2 aihiota ajoltaan. Turhat väljät ja vapinat pilaa koko ajotunnelman mitä tuollainen kuuluisi olla.

tuplat
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elokuu 9. 21:34:02 2010

Re: mk2 jousta ja iskaria

Viesti Kirjoittaja tuplat » Ti Joulukuu 7. 21:45:58 2010

Jep mikään lintta ei hakusessa. Ajattelin tilata uuden hammastangon nopealla välityksellä ja siihen ne alumiinipidikepalat ja varmaan uusi ristinivelkin asiaa kun eivät paljoa näytä maksavan. Osaako joku ottaa kantaa noihin jousijäykkyyksiin?

Niin ja semmonen juttu vielä tuli mieleen näin tyhmänä, että kun nyt näyttää ekkerissä olevan takana monilehtiset pakat (ihan suht napakka tuntui olevan vielä ajella), niin kannattaako hommata yksilehtiset jouset (esim. 146lbs) tilalle?

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: mk2 jousta ja iskaria

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Joulukuu 7. 22:19:12 2010

jos vanhoissa ei mitään vikaa takana ja jäykempiä ei tartte niin en vaihtais.

tosin ykslehtinen mk2 kisajousi on huomattavasti keveempi helpompi putsailla ja kiillotella 8)

190 lipsinen on jäykkä etujousi verraten vakioon

itsellä 210 lipsiä kynäjousena

noiden ero on asfaltilla mielestäni :green: 210 hyväksi mk1 esko katuautossa mun mielipide vaan.

vaikea sanoa mikä kellekkin hyvä.

onko mahdollista ajaa jotain kiesiä jossa jäykemmät. tietty iskaritkin vaikuttaa jotain onko sököt vai ei.

jos laittaa ensin kaikki puslat vaihtoon ja matalammat renkaat ja funtsii että onko tarvista.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin