mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Joulukuu 10. 15:41:03 2004

Cosesc kirjoitti:lappis on kuullut väärin. :lol: :lol: 516hv on oikein, mutta vain radalla käytettynä. :o Tuo cosworth koneen asennus on monen mutkan takana mutta väitän että se onnistuu vieläkin. Asiasta on hyvä aloittaa keskustelu jonkun katsastusinssin kanssa etukäteen ja miettiä miten homma onnistuu vai onnistuuko ollenkaan. Järki pitää olla hommassa mukana ja yleensä rakentamisessa kannattaa muistaa että mitä siistimmin toteutettu muutos, sitä helpompi katsastaa....
noniin tulihan sitä ASIAAKIN sieltä :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

Curry
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 16:34:45 2010

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Curry » Pe Marraskuu 12. 20:47:48 2010

Jatkampa tähän samaan vanhahkoon topicciin :wink: Ja kysymys kuuluukin, että eikös tommonen cossun leimaaminen mk1:een Escorttiin onnistu edelleenkin, kun vain tehot tarpeeksi vähiin ja se dynolappu? Ainakin mitä olen lukenut nyt tätä foorumia, niin moni puhuu siitä "omavalmistemoottorista" , ja että sitä kautta saisikin sen leiman? Mutta eikös pelkkä motin kuristaminen ja dynolappu riitä, kuten ahdot tarpeeksi alas jne..?? :-s

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Marraskuu 12. 20:50:40 2010

Curry kirjoitti:Jatkampa tähän samaan vanhahkoon topicciin :wink: Ja kysymys kuuluukin, että eikös tommonen cossun leimaaminen mk1:een Escorttiin onnistu edelleenkin, kun vain tehot tarpeeksi vähiin ja se dynolappu? Ainakin mitä olen lukenut nyt tätä foorumia, niin moni puhuu siitä "omavalmistemoottorista" , ja että sitä kautta saisikin sen leiman? Mutta eikös pelkkä motin kuristaminen ja dynolappu riitä, kuten ahdot tarpeeksi alas jne..?? :-s
tekee moottorin ns omavalmisteena eli sanoo et 2.0ohc päälle nostettu cossun kansi. tiedän yhen tapauksen jossa oli tutkittu lohko et löytyykö mitään cossun merkkiä lohkosta eli kannataa hioa minusta se vesipumpun päällä oleva teksti pois...

Curry
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 16:34:45 2010

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Curry » Pe Marraskuu 12. 21:24:11 2010

THR kirjoitti:
Curry kirjoitti:Jatkampa tähän samaan vanhahkoon topicciin :wink: Ja kysymys kuuluukin, että eikös tommonen cossun leimaaminen mk1:een Escorttiin onnistu edelleenkin, kun vain tehot tarpeeksi vähiin ja se dynolappu? Ainakin mitä olen lukenut nyt tätä foorumia, niin moni puhuu siitä "omavalmistemoottorista" , ja että sitä kautta saisikin sen leiman? Mutta eikös pelkkä motin kuristaminen ja dynolappu riitä, kuten ahdot tarpeeksi alas jne..?? :-s
tekee moottorin ns omavalmisteena eli sanoo et 2.0ohc päälle nostettu cossun kansi. tiedän yhen tapauksen jossa oli tutkittu lohko et löytyykö mitään cossun merkkiä lohkosta eli kannataa hioa minusta se vesipumpun päällä oleva teksti pois...
Mutta luulisi silti, ettei olisi katsastusmiehellä valittamista, jos kerran on se dynolappu ?! :-s Oliko tuossa mainitsemassasi tapauksessa juurikin cossun leimaus meneillään? Ja mitähän katsurit sitten sanoisivat, jos ei olisi mitään merkkejä lohkossa ja väittäisi vain olevan "omavalmiste" ?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Marraskuu 12. 21:29:44 2010

tuskin ne kaikki huomaa edes sitä merkkiä/tajuavat. kurista kone vaan ja ota teholappu,mut muista sanoe et omavalmiste kone!

Curry
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 16:34:45 2010

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Curry » Pe Marraskuu 12. 21:50:54 2010

No nyt kun päässyt tähän aiheeseen, niin pakko vielä kysyä kun utelias olen, että mitkä kaikki luokitellaan "omavalmistemoottoreiksi" ? Kaikellaista olen lukenut ja yhdellä foorumilla joku arveli, että pelkän välijäähyn vaihto "kiinancooleriin" tekisi siitä "omavalmisteen" ? Liekkö näin :) ? Maalaisjärjellä ajateltuna, eikös se pystyisikin olemaan niin :D

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Marraskuu 13. 12:48:39 2010

Tuon oman farkun kävin leimaamassa niin sanoi silloin et sieran kanssa tää menee viellä ihan näin mutta jos olis escosta ollut kyse niin sitten ei olis ihan ollut näin yksinkertainen juttu. En sitten tiedä mitä mahtoi tokaisullaan tarkoittaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja THR » La Marraskuu 13. 18:42:00 2010

Aksu kirjoitti:Tuon oman farkun kävin leimaamassa niin sanoi silloin et sieran kanssa tää menee viellä ihan näin mutta jos olis escosta ollut kyse niin sitten ei olis ihan ollut näin yksinkertainen juttu. En sitten tiedä mitä mahtoi tokaisullaan tarkoittaa.

escon leimaaminen on aina oma haasteensa. siihen kun tuntuu naamataulu ja konttori vaikuttavan aika paljon.

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Geronimo » Ma Marraskuu 15. 20:18:50 2010

Aihetta vähän sivuten, taitaa olla katsurin päivästä aika paljon kiinni. Oman 2 litrasen luvilla olevan ekkerin jouduin muutoskatsastamaan kun sinne vaihto 1,6 kentin tilalle väliaikaisesti. Lisäks ostokuitti piti tosta kentistä olla todisteena, varmaan löytykin kun 10 vuotta oli tallin nurkassa ollu jo...Näin meillä Porissa

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Marraskuu 15. 21:18:34 2010

Geronimo kirjoitti:Aihetta vähän sivuten, taitaa olla katsurin päivästä aika paljon kiinni. Oman 2 litrasen luvilla olevan ekkerin jouduin muutoskatsastamaan kun sinne vaihto 1,6 kentin tilalle väliaikaisesti. Lisäks ostokuitti piti tosta kentistä olla todisteena, varmaan löytykin kun 10 vuotta oli tallin nurkassa ollu jo...Näin meillä Porissa
Eihän tuossa mitään outoa ole. Jos ei ole leimattu ko. tekniikalle niin näin menee.
Jos esim on leimattu 215/40-17" niin joutuu muutoskatsastamaan kun laittaa 205/40-17",vaikka kuin se tuntuu hölmölle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Marraskuu 15. 22:39:19 2010

Kuten aikaisemminkin todettu muissa topickeissa, niin kannattaa etsiä toinen konttori, jos ekassa menee liian vaikeaksi.

Broidin välikoppaan kysyttiin ohc:n (2l) perään ahdinta ja kommentit oli, että onnistuu teholapulla ja katsastuksen "helpottamiseksi" painettakin sais olla vähän enemmän kuin 0,1 bar.

No nyt näyttää siltä, että joudutaankin siirtymään 16v kanteen, koska koneeseen suunniteltu 8v kansi oli halki venojen välistä eikä ainakaan eka hitsauksella hyväksi tullut. Ja leimamieheltä ei kyllä lähdetä erikseen kyselemään, vaan katotaan ilme sitten, jos joskus konttorille selvitään :oops: :lol:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 16. 18:02:32 2010

Aksu kirjoitti: Jos esim on leimattu 215/40-17" niin joutuu muutoskatsastamaan kun laittaa 205/40-17",vaikka kuin se tuntuu hölmölle.
No tuo on kyllä ihan täyttä paskaa...
Jos auto on leimattu 215/40 17 renkaille, niin sellaiset ja pienemmät sinne saa myös laittaa, mutta ei isompia.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Marraskuu 16. 18:06:43 2010

tumppe kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Jos esim on leimattu 215/40-17" niin joutuu muutoskatsastamaan kun laittaa 205/40-17",vaikka kuin se tuntuu hölmölle.
No tuo on kyllä ihan täyttä paskaa...
Jos auto on leimattu 215/40 17 renkaille, niin sellaiset ja pienemmät sinne saa myös laittaa, mutta ei isompia.
Käy kokeilemassa niin tiedät.
Ite jo kokeillut.

Edit. ainakin näin oli -07
Lisää edit. oli leimattuna aikaisemmin 215/40-17"(eteen) 235/40-17"(taakse) katsastuksessa ei hyväksynyt 4x 205/40-17" ilman muutoskatsastusta.
Viimeksi muokannut Aksu, Ke Marraskuu 17. 0:23:19 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Marraskuu 16. 21:38:35 2010

Juu kyllä se ainakin ennen on vaatinu muutoskatsastuksen ihan sama mihin suuntaan ne koot on muuttunu. Ainoo jos pysyvät sen sallitun muutoksen rajoissa eli olikos se halkasina +-1" ja leveys +-25mm. Ja se siis laskettiin alkuperäsistä renkaista ei mahdollisista muutoskatsastetuista.
En kyllä tiä onko toi enää nykysääntöjen mukaan voimassa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Marraskuu 16. 22:57:42 2010

tumppe kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Jos esim on leimattu 215/40-17" niin joutuu muutoskatsastamaan kun laittaa 205/40-17",vaikka kuin se tuntuu hölmölle.
No tuo on kyllä ihan täyttä paskaa...
Jos auto on leimattu 215/40 17 renkaille, niin sellaiset ja pienemmät sinne saa myös laittaa, mutta ei isompia.

tuo ei pidä kyllä paikkaansa...ainakaan nokian katsastusasemalla :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Marraskuu 17. 0:18:18 2010

jos muutoskatsastuksessa on hyväksytty joku rengaskoko, joka poikkeaa niin paljon alkuperäisestä, että on tarvinnut muutoskatsastuksen, niin eipä sinne saa muuta laittaa ilman uutta muutoskatsastusta (paitsi siis alkuperäisen kokoiset, ja sellaiset, mitkä saa laittaa ilman muutoskats.) näin ainakin itsekin olen asian sisäistänyt.
Pedal tu tö metal!

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Marraskuu 17. 7:40:32 2010

THR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Jos esim on leimattu 215/40-17" niin joutuu muutoskatsastamaan kun laittaa 205/40-17",vaikka kuin se tuntuu hölmölle.
No tuo on kyllä ihan täyttä paskaa...
Jos auto on leimattu 215/40 17 renkaille, niin sellaiset ja pienemmät sinne saa myös laittaa, mutta ei isompia.

tuo ei pidä kyllä paikkaansa...ainakaan nokian katsastusasemalla :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Kumpaahan kommenttia THR mahtaa nyt tarkottaa :?: :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Marraskuu 17. 8:51:54 2010

Mulla on monet kerrat kytätty regas ja vannekoot leimalla ja on ollu usein kokoa tai kahta pienemmät renkaat ku otteessa, eikä koskaan oo tullu pienintäkään mainintaa että pitäis kerätä joku täyskäsi rekisteriotteeseen. :shock:

Nyt on joku pissinyt pahoin teidän katsureiden aamumuroihin. :lol:

Toki nyt ois paikallaan Samin tai jonkun muun katsurin kommentti vielä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

haka
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Elokuu 18. 14:48:18 2009

Re: mk1 escorttiin sierra cosworthin 2wd tekniikka

Viesti Kirjoittaja haka » Ti Marraskuu 23. 15:34:38 2010

Ville K kirjoitti:jos muutoskatsastuksessa on hyväksytty joku rengaskoko, joka poikkeaa niin paljon alkuperäisestä, että on tarvinnut muutoskatsastuksen, niin eipä sinne saa muuta laittaa ilman uutta muutoskatsastusta (paitsi siis alkuperäisen kokoiset, ja sellaiset, mitkä saa laittaa ilman muutoskats.) näin ainakin itsekin olen asian sisäistänyt.
Samaa sanoi mulle katsastus äijä viime viikolla,kun kävin katsastamassa mun kipon(on muutos katsastettu 18 tuumaisille)

Vastaa Viestiin