Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 30. 20:39:21 2010

Outo homma ,kun cossussa t34 ahdin säkättää siinä vaiheessa ,kun ahdot on säädetyssä maksimissa greddy ahtopaineen säätimellä. Nelosvaihteella alkaa vasta 0.8bar jälkeen säkätys mutta vitosella jo 0.4-0.5bar. Sama säkätys oli pirun jäykällä proturbon kellolla ,millä ahdot nousee 1.3bar väkisin. eli tolla jäykällä kellolla ei säätimet vaikuta. Normaalisti ex turbolla löi tolla tavalla siiville ,kun päästää kaasun pois. samaten osakaasulla 100km/h turbo säksyttää koko ajan. ei tunnu säätimen säädöt tohon auttavan. Max ahtopaineen saa säädettyä ,mutta säkätys jää.

Onkohan toi turbo jotenkin viallinen tuntuu tosi oudolle toi sakkaaminen kaasu pohjassa ja osakaasulla. ei kai toi tommottis kuuluis toimia. Vakio ahdin puhkui tasaisesti säädettyyn arvoon ja sakkas kaasua päästäessä ,jos oli liian jäykällä dumppi.
Viimeksi muokannut KtK, Ke Huhtikuu 13. 21:57:01 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 30. 20:45:02 2010

Muutako ei oo konelle tehty ku turbo vaihettu ?
Nissani puolella ymmärtääkseni yleinen ongelma, en vaan muista mikä niissä ton teki.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 30. 20:55:02 2010

henu kirjoitti:Muutako ei oo konelle tehty ku turbo vaihettu ?
Nissani puolella ymmärtääkseni yleinen ongelma, en vaan muista mikä niissä ton teki.
Tohon on myös vaihdettu rs500 cooleri.putkisto ,vihreet 803 ,lastu niille ,kansi imupuolelta portattu ,4wd painekotelo virtaavampi kuin vakio. Säädin tuli kehiin ton uuden turbon myötä.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja THR » To Syyskuu 30. 20:55:31 2010

tämä ahdin oli hilterin cossussa kiinni eikä siinä säkättäny. tuota ongelmaa on ollu myös itellä ja siihen vaikutti toisessa dumppi ja toisessa downpipen vaihto vaikka kuulostaa oudolta

myös yks clubilainen painii tälläkin hetkellä saman aisian kans,siinä cossu escon turbo...

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 30. 22:02:50 2010

testausta vaatii lisää tää setti. Turbo on mielestäni kaikin puolin kondiksessa ,kun sitä käsissä hiplasin. Toi greddy profec b on aika vekkuli säädettävä näköjään. Nissanifoorumilta löytyi hyvät ohjeet säätöönkin ,mutta ei oikein skulaa niilläkään.
Täytyy koittaa tota imusarjan painelähtöä muuttaa eri paikkaan ,kun tosta lähtee ahtopainemittarille ja mapille tai oliko bensapaineen säätimelle samasta kohtaa kaikille.

Jos se jotenkin pumppaa sen takia. tarvis varmaan yks lähtö lisää tehdä koteloon tai jotain.

Dumppi vaihtu kalvodumpista BILTEMAN männälliseen jytydumppiin ,mikä on löysimmällä säädölläkin suht kiree ja ei vuoda tyhjäkäynnillä. Saattaa tarvita jousen lyhennystä maybe. En silti usko et forgen 260 eskoo maksava vastaava on mitenkään erikoisempi kapistus. toi dumpin vaihto ei vaikuttanut säkätykseen ,oli löysä tai kiree dumppi ,mut kyl tää varmaan selvii. Tosi odottamaton juttu tää kyllä.

Täytyy eliminoida toi säädin ja vedän paineen suoraan kompurakotelosta kellolle testimielessä ,niin on pelkkä kello painetta säätämässä.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Syyskuu 30. 22:32:54 2010

Pari milliä pienempi kompura vois auttaa, ei vaikuta kulkuihin mutta lakkaa mekastamasta kun osuu paremmin kartalle.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 30. 23:15:52 2010

Taitaa olla aika iso säätö edessä ,kun innovatekin näytti osakaasulla about 100km/h afr 17-18 ja täyskaasulla vain 0.6-0.9bar ahdoilla 15-16afr. Tyhjäkäynnillä 11.5-12afr ja käy jo raskaasti. Bensapaineet 3.8bar ja silti aika laihat arvot. Aamulla kalibroisin innovatekin lambda putkessa kiinni ,ennen starttia.

Ei sekään luulis silti noin paljon valehtelevan ,vaikka ei puhtaassa ulkoilmassa ollutkaan.
vakioturbolla oli kyllä arvot paremmat ,vaikka ahtoja oli paljon enemmän. wolfin joku vihreiden lastu nyt paikalla. Käykö nämä stage2 vakioturbon lastut tämmöselle t34 turbolle ,vai pitäiskö uutta hankkia. Huomaa kyllä ,että nyt oon ylittäny jonkun viritys rajapyykin ,kun rupee säädöt leviimään käsistä :o

edit :Joo lastu täytyy vaihtaa näköjään ainakin alkulähtöön ,ettei kärvene kone. T34/35 tehty stage 3 lastu lähti enklannista tulemaan ,kannettava täytyy ostaa ,et saa innovatekista seoskäyrää talteen ja ja.... Luulin et nyt ois aika valmista ,mutta tältä lohikäärmeeltä kun lyö yhden pään poikki ,kasvaa pari uutta tilalle :)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Lokakuu 1. 15:23:02 2010

laudersilta saa hyviä lastuja kans... ja saa vaihdettua jos ei miellytä kun pyytää :)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Lokakuu 13. 19:40:14 2010

Voihan viddu ,nyt on englannista tilattu t34 stage 3 lastu paikalla ja käy vielä pahemmin laihalla. Paukuttaa putkeen heti ,kun ahdot nousee. (bensapaine 3.8bar alipaineella) Kyselin lastun specsejä hiukan ja väitti suositellun bensapaineen olevan 3bar /1.5bar ahtoja. Tällä säädöllä ei jaksa mennä edes kaupunkiajoa ,vaikka seoksen säädin pirun rikkaalle. Toimii huonommin ,kuin vanha stage 2 lastu.

Bensanpainesuositus aika alhainen mielestäni (3bar) ,vai onko mulla bensapumppu hyytynyt. Paljonko bensanpainetta alipaineletku kiinni voi oikein laittaa ,eikös se 4bar hujakoilla ollu maksimit. Tolla 3.8bar jo tyhjäkäynnillä on aika rikkaalla.

Mahtaako olla edes mikään t34/stage 3 lastu. Vois alkaa varmaan palautusrumbaan.


Edit: Tosta ei nyt tiedä ,sit missä vika on. Bensapumpun voltteihin ja paineisiin tarttis saada selvyys ajon aikana ,kun tyhjäkäynnillä ei pumppu paljoa virtaa varmaan ota. Johdotukset hapettuneet maybe.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Lokakuu 13. 23:09:53 2010

Säädintä ruuvaamalla saa osviittaa onko paineen teko kyky tippunut. Jos ei säätimestä saa käännettyä 6bar (4bar+2bar ahtoja :roll: ) niin paluu letkua kuristamalla ainakin pitäis onnistua.
Periaatteessa ilman alipainetta 4,5bar ja 1,5 ahtoja niin 6bar on se mitä monet suuttimet ilmoittaa suositeltavaksi max paineeksi. Jos säädin on 1:1.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Lokakuu 18. 11:29:13 2010

KtK kirjoitti:Voihan viddu ,nyt on englannista tilattu t34 stage 3 lastu paikalla ja käy vielä pahemmin laihalla. Paukuttaa putkeen heti ,kun ahdot nousee. (bensapaine 3.8bar alipaineella) Kyselin lastun specsejä hiukan ja väitti suositellun bensapaineen olevan 3bar /1.5bar ahtoja. Tällä säädöllä ei jaksa mennä edes kaupunkiajoa ,vaikka seoksen säädin pirun rikkaalle. Toimii huonommin ,kuin vanha stage 2 lastu.

Bensanpainesuositus aika alhainen mielestäni (3bar) ,vai onko mulla bensapumppu hyytynyt. Paljonko bensanpainetta alipaineletku kiinni voi oikein laittaa ,eikös se 4bar hujakoilla ollu maksimit. Tolla 3.8bar jo tyhjäkäynnillä on aika rikkaalla.

Mahtaako olla edes mikään t34/stage 3 lastu. Vois alkaa varmaan palautusrumbaan.

Edit: Tosta ei nyt tiedä ,sit missä vika on. Bensapumpun voltteihin ja paineisiin tarttis saada selvyys ajon aikana ,kun tyhjäkäynnillä ei pumppu paljoa virtaa varmaan ota. Johdotukset hapettuneet maybe.
Mitkä suuttimet sulla on paikallaan?
Jos vihreet, niin veikkaan että ovat liian pienet ko. lastulle, joku voi tähän lisätä jotain, mutta 98% mitä oon nähny, lukenu ja kuullut stage3 lastuista, niin ne on ollut harmaille Boschilaisille tai jotkut vähän isommillekkin.

Bensanpaineensäädinkin voi olla ehkä viallinen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Lokakuu 18. 23:19:25 2010

Vihreet on paikallaan ja lastu on niille tarkoitettu myyjän Ebay ilmotuksen mukaan. Pistin nyt auton seisontaan ja keväällä laitan uusiksi bensapumpun johdotukset.
Menee "sopivan" paksu kaapelikin akulta takaluukkuun jo valmiina.

Tarkotus olis laittaa releelle orkkisjohdoista ohjauksen ja tosta vahvistimelle tarkoitetusta johdosta virransyötön. Uus bensapumppu olis varmaan 22 vuotta vanhan tilalle kans aika kova sana. Vedän testimielessä piuhat takapenkille pumpusta ja katton pumpun jännitteen ajossa yleismittarilla testimielessä kumminkin ensin.

Pakko varmistua tosta bensansyötöstä ,ennenkuin hajoo moottori. Sen verran laihalle vetää jo kaupunkikruisailu vauhdeissakin.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä?

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Huhtikuu 13. 21:53:50 2011

Nyt on 044 bensapumppu releohitus virtajohtoineen kaikkineen vaihdettu paikalle ,mutta ongelma ei muuttunut mihinkään. Tyhjäkäynti ihan ok ja seokset kohdillaan.

Paikallaan ,kun antaa pikkusen kaasua ,alkaa tukehtua ja laajakaista näyttää ,et menee sika laihalle Afr 20-50 ja sit sammuu.
Hiukan isommalla kaasulla suostuu käymään ilman sammumista jotenkin.
Konehuoneen puolelta kaasuttamalla bensapaineet kumminkin nousee mittarissa ,kun antaa kaasua.

En ehtinyt tänään ruveta etsimään vikaa vielä tarkemmin ,mutta mahdollisena vikana tuli ensin mieleen TPS potikka. Voisko siinä olla kuollut kohta heti pienellä kaasulla ja sen takia vetää laihalle ja sammua.
MAPin alipaineletkut ainakin on ehjät ja jos ne vuotaa ,niin sehän vetää rikkaalle.

Tukos besalinjassa tuli myös mieleen. Ei vaan luulis vielä kierrosten pieni nosto tuottoa noin alas kyykkäävän ja paineet ei ainakaan laske yhtään.

Vinkkejä kaivataan huomiseen vikajahtiin :?:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja KtK » La Huhtikuu 16. 12:31:34 2011

Vika löytyi ja nyt toimii hienosti :D Ns: anturivika. Samalla selvis ,että halvoilla enklanninpoikain Ebay virilastuilla ei tee mitään. Lastun specsien mukainen kone löytyy (T34 ,3bar map,803 vihreet) tällä lastulla seokset päin persettä. Seosruuvista ei saa alle 15 Afr säädettyä ,mutta laihemmalle kyllä. wolffin 3bar/803 lastulla ja kaikilla mitä kokoelmista löytyy ,homma toimii ok.

Tommy lähetti jopa toisen lastun veloituksetta ,kun valitin sille huonosta toimivuudesta ja samanlainen toimimaton sieltä tuli.

Toinen hämärä homma on toi Cranen Lx-91 puola (jos nyt mallinimen oikein muistan). Jos kone sammuu itestään tai ei lähde startista käyntiin virrat avaimesta päällä ,niin se puola piti hirveetä mekkalaa. Kauhee sirinä ja semmonen napsuva kipinän ääni maybe virranjakajan sisältä? Kiekkamittari heittelee itestään myös. Puola oli oikein kytketty ja koitin myös + ja - toisinpäin. Sama säksätys jatkui. Vakiopuolalla ei ongelmia. Crane kuuluu mun listalla tästä lähtien samaan ruotuun ,kuin muutkin jenkkien LAATUkamat ,jotka ei poikkea kiinalaisten vastaavasta.

Onneks ei ole muuta jenkkiläistä autossa ,kuin toi vaihdeloota.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 16. 17:54:23 2011

KtK kirjoitti:Vika löytyi ja nyt toimii hienosti :D Ns: anturivika.
-> :?:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja KtK » La Huhtikuu 16. 18:27:43 2011

MAP anturi syyllinen. Se hiipu pikkuhiljaa siihen pisteeseen ,et ei enää voi edes ajaa ,kun kiekat heittelee ylös/alas. Seokset seilas lopulta Afr 14-25 välillä tyhjäkäynnillä. Hajos se map anturin ilmaputkikin irrotellessa ja vitutti ,ku pientä eläintä. Mut onni onnettomuudessa oli ,kun huomasin vakio 2bar Mapilla koneen toimivan hienosti.

Ei tarvii turhaan ostaa uutta anturia. Tai koittaa epätoivoista liimaa ja tue juuresta väsäilyä.

Orginaali olis Ebayssä about 150€ ja tarvike 40€. Mahtaako tarvike olla toimiva? Ei toi Magneti Marellin 3bar mappikaan hirveen paljon kilometrejä sietänyt. Ilmaiseksi tommosen tietty saisi ,kun menis tuurin kyläkaupan aulaan ja nappais siitä F40 ferrarista sen pois ,kun ei se keskinen tunnu edes sillä ajelevan. Vai onko se auto vielä siellä esillä?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja Jake » La Huhtikuu 16. 22:49:38 2011

KtK kirjoitti:MAP anturi syyllinen. Se hiipu pikkuhiljaa siihen pisteeseen ,et ei enää voi edes ajaa ,kun kiekat heittelee ylös/alas. Seokset seilas lopulta Afr 14-25 välillä tyhjäkäynnillä. Hajos se map anturin ilmaputkikin irrotellessa ja vitutti ,ku pientä eläintä. Mut onni onnettomuudessa oli ,kun huomasin vakio 2bar Mapilla koneen toimivan hienosti.
?
En haluis ampua sua alas mutta ei se taida MAP olla syyllinen . Syy minkätakia nyt toimii on se että 2 ja 3 baarisella on eri arvot . Eli sun boksi luulee koneessa olevan isommat paineet kuin mitä todellisuudessa on , sen takia kone antaa enemmän soppaa . Samaan kategoriaan menee vastuksen lisääminen lämpöanturin väliin .

Jos vakiomoottoriin lisätään 3 baarinen , menee se laihalle .

Allekirjoittanut kokeili samaa joskus samassa ongelmassa . Sama setti mutta 2,5 bar map , boksissa oli ahtopaineraja 1,5 bar niin pikkumapilla katkas jo 1,2 bar . Vaihoin sitte säädettävään :wink:
ex Jäsen #10

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Huhtikuu 17. 10:03:17 2011

Uuden MAPin tilaan kuitenkin ja sit näkee ,onko siitä kiinni. Lämpötila-anturit kumminkin on ok ,kammenkulma-anturi säädetty 0.6mm päähän ,kaksi eri ECUa testattu eri lastuilla ja näillä ei ollut vaikutusta.

Ja tolla 3bar MAPilla on seokset ollu ok vuosikausia wolffin vih803/3bar map lastulla. Ja ei toi mun kone ihan vakio kumminkaan ole.

Mikä sulla Jake oli vialla samassa ongelmassa? Et maininnu sitä tossa.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Huhtikuu 17. 10:55:48 2011

Vika ei koskaan selvinny , melkeen kaikki koitettiin . Laihalla meni kokoajan , pätkimistä , tyhjäkäynti huoju , kylmänä ei meinannnu saada käyntiin . Epäilys oli että johtosarjassa olis ollu häikkää ja kyllä se pahannäkönen oliki kun viimein sen irrotin , hapettumia ja huonoja liitoksia
ex Jäsen #10

kampu
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammikuu 23. 13:15:21 2011

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja kampu » Su Huhtikuu 24. 13:25:06 2011

pistän tänne ku ei kehtaa uutta aihetta alottaa..
elikkäs minunkin sierra käy laihalla.liitoksia ja letkuja oon katsonu läpi vaan ei taida olla vikaa niissä..ja tekee vielä semmosta että seosmittari (fmi 1.2) hyppää suoraan laihalle kun laittaa virrat päälle kylmään koneeseen,ja ei liiku siitä mihinkään suuntaan?
autossa on vihreet,lastu,3" mongoose ja 3 bar mappi.
4x4 Sierra cosworth

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Huhtikuu 24. 18:01:12 2011

Ennen starttia kuuluuki näyttää laihaa kun ei siellä ole mitään kaasuja mitä haistella . Toimiiko Lambda ? Jos näyttää kokoajan +15 AFR , ei sun autos kyllä käy kunnolla . Startin jälkeen pitäis mennä vähintään keskikohtaan valoissa (kylmärikastus)
ex Jäsen #10

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Huhtikuu 24. 18:34:33 2011

Taitaa olla kapeekaista lambda toi fmi 1.2 joten ei voi odottaakaan että näyttäis mitään järkevää..
Toyota Supra TT

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Huhtikuu 24. 19:21:35 2011

Nyt on uusi 3Bar MAP paikalla ja tyhjäkäynti toimii ok. Täyskaasulla 1.0Bar säädetty tällähetkellä suht ok.
Seokset täyskaasulla 1.0Bar Afr 10-11 about.
Mutta osakaasulla maantieajossa seokset Afr 18-20 ,eli saamarin laihalla ja boxista on tyhjäkäynti jo aika paksulle säädetty afr 12. 0.2bar ahtoja maantiellä ,vajaa 3000Rpm seokset afr 20 ja ahdin säkättää koko ajan.
Samaten vitosvaihteella täyskaasulla sakkaa koko ajan ,vaikka seokset afr 10.5-11. Joku lastu varmaan täytyy vielä hankkia ja jollei pelitä ,laitan vakioturbon paikalleen. Ei jaksa ton perkeleen kanssa enää taistella. Kun ei enää tiedä ,mitä yrittäis seuraavaksi. Kaasuläpän anturi kai tarttis vielä mittailla.

hamaja
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Lokakuu 7. 15:24:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja hamaja » Su Huhtikuu 24. 19:44:36 2011

KtK kirjoitti:Nyt on uusi 3Bar MAP paikalla ja tyhjäkäynti toimii ok. Täyskaasulla 1.0Bar säädetty tällähetkellä suht ok.
Seokset täyskaasulla 1.0Bar Afr 10-11 about.
Mutta osakaasulla maantieajossa seokset Afr 18-20 ,eli saamarin laihalla ja boxista on tyhjäkäynti jo aika paksulle säädetty afr 12. 0.2bar ahtoja maantiellä ,vajaa 3000Rpm seokset afr 20 ja ahdin säkättää koko ajan.
Samaten vitosvaihteella täyskaasulla sakkaa koko ajan ,vaikka seokset afr 10.5-11. Joku lastu varmaan täytyy vielä hankkia ja jollei pelitä ,laitan vakioturbon paikalleen. Ei jaksa ton perkeleen kanssa enää taistella. Kun ei enää tiedä ,mitä yrittäis seuraavaksi. Kaasuläpän anturi kai tarttis vielä mittailla.

Ota se tps johto irti ja kato toimiiko paremmin sillon. Mulla veti sika rikkaalle ja kun irrotti johdon niin toimi suht normaalisti. Mittaamalla ei oikein löytyny anturista mitään vikaa. Anturin vaiholla asettu.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Huhtikuu 24. 21:55:12 2011

Hena kirjoitti:Taitaa olla kapeekaista lambda toi fmi 1.2 joten ei voi odottaakaan että näyttäis mitään järkevää..
Kyllä voi! Ei se tietty ole laajakaistan veronen mutta sitä tuskin kukaan siltä odottaakaan. Toisaalta kyllä niitäkin paskoja löytyy...
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

kampu
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammikuu 23. 13:15:21 2011

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja kampu » Su Huhtikuu 24. 22:23:02 2011

Jake kirjoitti:Ennen starttia kuuluuki näyttää laihaa kun ei siellä ole mitään kaasuja mitä haistella . Toimiiko Lambda ? Jos näyttää kokoajan +15 AFR , ei sun autos kyllä käy kunnolla . Startin jälkeen pitäis mennä vähintään keskikohtaan valoissa (kylmärikastus)
juuh tarkennan nyt hieman,eli seosmittari menee suoraan keskikohtaan kun laittaa virrat päälle ja ei liiku siitä mihinkään suuntaan vaikka käyttää lämpimäks.ja lambdan pitäisi toimia,vaihdettu 2vk sitten,täytynee mittailla vielä jännitteet siitä.
ja tulpat on melko vaalean väriset..
4x4 Sierra cosworth

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Huhtikuu 25. 18:40:12 2011

Kaasuläppäanturi fixattu toimivaksi. Oli kuolleita alueita aika tavalla. Sisällä olevasta ruosteisesta toppariruuvista oli irronnu ruostetta tunnistuspintaan. Ohmimittarilla rupes toimimaan hyvin ,mutta ei apuja laihalle menoon osakaasulla maantie-ajossa ja turbon säkätykseen.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 26. 23:40:09 2011

Toi T34 ei sovi mun koneeseen. On niinsanotusti "Surge linessä" A/R 48 turbiini liian pieni suhteessa kompuraan. Täytyypi kompuraa hiukan mittailla. Ahdot on jo 80km/h vauhdissa nelosella maantieajossa 0.2 baaria.
Pieni kaasun painallus nelosella 2500Rpm ja ahdot 0.5Bar ,eli aika tavalla antaa alhaalta jo. Vitosella ,kun painaa 80km/h tallan pohjaan alkaa armoton säkätys välittömästi ja ahdot ei nouse yli 0.5bar ,vaikka seokset kyllä siinä vaiheessa ok. Työntää liikaa ilmaa koneen syötäväksi matalilla kierroksilla.
Pienellä vaihteella menee hienosti talla pohjassa säädettyyn 1.0bar.

Täytyy kysellä turbopajoista ,josko tota sais muutettua hiukan vähemmän alavireiseksi.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Huhtikuu 27. 12:03:04 2011

Itellä toimi kyllä hienosti Cossu Escossa T34 A/R 48 pakopesällä, penkissä 2800rpm kohalla 1.1bar ahtoja. Toimi hienosti 0-1,5bar kaikilla kierroksilla.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Huhtikuu 27. 15:44:05 2011

KtK kirjoitti:Toi T34 ei sovi mun koneeseen. On niinsanotusti "Surge linessä" .
Minkä kokoinen tuossa on kompurasiipi? Paljon halkaisijaa ilmansuodattimesta päin kurkattuna?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Turbo sakkaa ahdot täysillä? (käy laihalla)

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Huhtikuu 27. 16:38:47 2011

Vesku kirjoitti:
KtK kirjoitti:Toi T34 ei sovi mun koneeseen. On niinsanotusti "Surge linessä" .
Minkä kokoinen tuossa on kompurasiipi? Paljon halkaisijaa ilmansuodattimesta päin kurkattuna?
Käyn vielä tänään kattomassa sen.


46mm sain mitattua. On vissiin hiukan pienempi kuin esco cossun T35 vastaava jossa kylläkin on pako a/r 0.63 ,eli ei sekään kyllä luulis vielä sit tota tekevän ehkä. Pitäis varmaan hankkia kunnon lastu nyt jostain ja testata vielä sillä.

Vastaa Viestiin