RS2000 Sähkö häiriö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Syyskuu 6. 21:28:35 2010

Auto lähtee kylmänä käyntiin loistavasti, myös toisinaan lämpöisenä ja jos auto seisoo reilun vartin lämpöisenä, ei ongelmaa esiinny.
Mutta kun kauppareissu on yleensä se alta 10min niin sen jälkeen auto ei inahdakkaan tai startti sanoo vaan naks. Mistä hitosta toi voi johtua?

Moottorin maat uusittu35 neliön kaapelilla samoiten startin päävirta 35neliön ja herätekkin akulle(missä on herätteen liitin) sinne asti. Sulakerasiakin on vaihdettu ja virtalukon pohjakin tais olla edellisen omistajan toimesta vaihdettu. Startti uusittu ja jopa solenoidin oon avannu ja tarkistanut.

Eli JOS auto ei lähde käyntiin, eli on lämpöisenä seissyt sen parista minuutista kymmeneen minuuttiin ja startti sanoo naks tai ei mitään startatessa, niin akulta suoraan startin herätteeseen virta ja pörähtää heti käyntiin. Mihin hittoon se virta katoo ja miksi vain tekee tätä lämpöisenä hetken seisomisen jälkeen???

Alkaa meneen hermo kun ei tiedä mihin se virta hukkuu niin ettei se riitä startille asti...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Syyskuu 6. 21:35:24 2010

Samoja häikkiä itellä scorpiossa, mut sen tiedän et siinä on startin herätteessä vikaa, viimeviikolla viimeks käynnistin kodinterran avaimenperällä auton :lol:

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Syyskuu 6. 21:42:46 2010

BlackEscort kirjoitti:Auto lähtee kylmänä käyntiin loistavasti, myös toisinaan lämpöisenä ja jos auto seisoo reilun vartin lämpöisenä, ei ongelmaa esiinny.
Mutta kun kauppareissu on yleensä se alta 10min niin sen jälkeen auto ei inahdakkaan tai startti sanoo vaan naks. Mistä hitosta toi voi johtua?

Moottorin maat uusittu35 neliön kaapelilla samoiten startin päävirta 35neliön ja herätekkin akulle(missä on herätteen liitin) sinne asti. Sulakerasiakin on vaihdettu ja virtalukon pohjakin tais olla edellisen omistajan toimesta vaihdettu. Startti uusittu ja jopa solenoidin oon avannu ja tarkistanut.

Eli JOS auto ei lähde käyntiin, eli on lämpöisenä seissyt sen parista minuutista kymmeneen minuuttiin ja startti sanoo naks tai ei mitään startatessa, niin akulta suoraan startin herätteeseen virta ja pörähtää heti käyntiin. Mihin hittoon se virta katoo ja miksi vain tekee tätä lämpöisenä hetken seisomisen jälkeen???

Alkaa meneen hermo kun ei tiedä mihin se virta hukkuu niin ettei se riitä startille asti...
Jos startti (solenoidi) kuitenkin naksahtaa, niin solenoidille tulee heräte startatessa, eli startin päävirta uupuu tai solenoidi hajalla (ei anna virtaa startille). Ootko mitannut esmes yleismittarilla solenoidia sillon kun ei starttaa, vetääkö se navat kiinni?

RS2000 starttihan on aika lämpösessä paikassa, pakosarjan ja lohkon välissä. Ei varmasti helpoin paikka jollekkin tarvike startille.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Syyskuu 6. 22:10:55 2010

Herätepiuhassa on liitin akun vieressä, eli siitä saa näppärästi annettua suoraan akun + navasta 12volttia menemään startin herätteeseen. Ja kun jos antaa suoraan akun +:sta herätepiuhaan +12V lähtee heti käyntiin eikä mitään ongelmia käynnistyksen kanssa ole. En ole vielä kerennyt mittaan et tuleeko herätepiuhaan, eli siihen liittimeen akun viereen kaikki +12volttia, mutta siitä kun laittaa menemään suoraan akulta +12volttia startille päin siitä liittimestä niin heti lähtee käyntiin.

Eli näin päätellen ei vika silloin voi olla startissa tai solenoidissa. Tosin solenoidi ei anna virtaa startille vaikka siinä ei vikaa olekkaan, vaan eli itse herätepiuhassa oleva virtahäviö on syy miksei solenoidi jaksa riittävästi "lyödä" päälle ja se virta häviö on nyt mysteeri.

Täytyy ostaa uus solenoidi, ihan varmuuden vuoksi. Aika varmana se on kyl turhaa, mut parikolme kymppiä sinne tänne bosch:n solenoidista...

E: Siis toisinaan solenoidi ei edes naksahda ja olen antanut käynnistin kaapelilla suoraan starttiin virtaa. Startti pyöri mutta sen jälkeen ei kuitenkaan avaimesta sanonut mitään. Herätteeseen niin lähtee suoraan käyntiin.

Sori hieman sekava kirjoitus, mut niin karmee flunssa ettei ajatuskaan kulje kunnolla...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Syyskuu 6. 22:35:00 2010

Virtalukonpohja?
Ford Fiesta ST 2013
#727

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Syyskuu 6. 22:42:22 2010

Mun käsittääkseni vaihdettu rapia vuosi sitten jolloin laturi ja starttikin on uusittu...
Onkos Rs:n lukon pohja sama kuin muissakin mk5 escoissa? Samallahan tuokin sitten menisi vaihtoon, kun ei mikään hintava osa kuitenkaan...

Täytyy huomenissa mittailla yleismittarilla tota virran kulkua tarkemmin...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Syyskuu 7. 18:31:36 2010

Vikaa etsitty...toisinaan startille herätteeseen tulee 10.5V=ei starttaa ja toisinaan 12V=starttaa.
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja hanta » Ti Syyskuu 7. 20:28:39 2010

BlackEscort kirjoitti:Vikaa etsitty...toisinaan startille herätteeseen tulee 10.5V=ei starttaa ja toisinaan 12V=starttaa.
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
Tuo jännitehän ei nyt ihan koko totuutta kerro, sinne voi tullakkin melkein se 12V mutta virtaa ei tarpeeksi, jollon solenoidi ei jaksa vetää napoja kiinni.

Jokatapauksessa, eiköhän se vika siitä virtalukon pohjasta löydy?

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Syyskuu 8. 18:08:28 2010

hanta kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Vikaa etsitty...toisinaan startille herätteeseen tulee 10.5V=ei starttaa ja toisinaan 12V=starttaa.
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
Tuo jännitehän ei nyt ihan koko totuutta kerro, sinne voi tullakkin melkein se 12V mutta virtaa ei tarpeeksi, jollon solenoidi ei jaksa vetää napoja kiinni.

Jokatapauksessa, eiköhän se vika siitä virtalukon pohjasta löydy?
Täytyy ostaa eka se virtalukon pohja...kyllähän tuo jännitteen aleneminen kielii selkeästi että virtalukonpohja tms. ei välillä anna virtaa ulos tarpeeksi.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

-Ritsa-
Viestit: 41
Liittynyt: Su Syyskuu 6. 11:02:16 2009

Re: RS2000 Sähkö häiriö

Viesti Kirjoittaja -Ritsa- » To Syyskuu 9. 9:43:18 2010

BlackEscort kirjoitti:
hanta kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Vikaa etsitty...toisinaan startille herätteeseen tulee 10.5V=ei starttaa ja toisinaan 12V=starttaa.
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
Tuo jännitehän ei nyt ihan koko totuutta kerro, sinne voi tullakkin melkein se 12V mutta virtaa ei tarpeeksi, jollon solenoidi ei jaksa vetää napoja kiinni.

Jokatapauksessa, eiköhän se vika siitä virtalukon pohjasta löydy?
Täytyy ostaa eka se virtalukon pohja...kyllähän tuo jännitteen aleneminen kielii selkeästi että virtalukonpohja tms. ei välillä anna virtaa ulos tarpeeksi.
Jonkinnäköne reipas jännitehäviö jossainpäin järjestelmää..

Vastaa Viestiin