mt75 ongelmia

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

welhox
Viestit: 589
Liittynyt: To Heinäkuu 22. 23:51:23 2010

mt75 ongelmia

Viesti Kirjoittaja welhox » La Elokuu 28. 14:24:44 2010

Laitetaanpa tännekkin jos vaikka saisi enempi huomiota, kun ymmärtääkseni cossuissa on sama laatikko ja muutakin tekniikkaa.

viewtopic.php?f=25&t=145539
Jos pyörä ei vedä niin se jarruttaa.

XR4x4 -91
Cossu -86
2.0 IS -86, jäärata lelu, myyty pois tekniikanluovuttujaksi.
1.6 laser
Lynx

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: mt75 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » La Lokakuu 2. 20:22:30 2010

Nyt olisi viisaammille pala purtavaksi, mulla oli nelikko cosssusta laatikko purettuna ja sinne vaihdettiin kaikki laakerit ja synkro renkaat. No ensimmäisellä koeajolla selvisi että vaihteet menee hienosti päälle ja kaikki pelaa. no sitten hetken ajelun jälkeen huomattu että nelonen saattaa hyppiä silmästä kesken normi ajon ja kakkonen ei mene päälle ainakaan hienosti pienemmälle vaihdettaessa. rattaissa en löytänyt mitään kulumaa joten päätin kasata sen vanhoilla rattailla. vaihdekepin telineessä on kiinni nyt uudet puslat ja vivuston välykset on myös poistettu. ( nelonen kuullostaa ratas vialta ja kakkonen jotain synkro ongelmaa mutta haluan vielä varmuuden ennen kun taas purkaa koko laitoksen. aika suuri operaatio kun se näköjään oli. ja noista öljyistä kun oli puhetta niin fordilla antoivat sitä uutta öljyä. voisko tehdä näin suuria ongelmia ( tuskin ) :) kiitoksia etukäteen vastauksista
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: mt75 ongelmia

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Lokakuu 4. 16:25:23 2010

Jos oot laittanu mustaa oljyä niin ei toimi!! Vain punainen MT-75 öljy tai vastaava ATF Mä oon käyttäny vain original litkua(sain ostettua joku vuos sitten fordilta harvinaisen 20l pöntön ehtaa mt-75 tavaraa) tai mobil 220 ATF:ää
#350

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Re: mt75 ongelmia

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Ma Lokakuu 4. 17:04:32 2010

Nelone on välitykseltään suora eli menee kytkinakselilta menee voima suoraan pääakselille eikä sivuakselin/rattaiden kautta niin ei tuo nelosen ongelma voi olla kuin että ei kytke nelosta perille asti ja itellä pelaa laatikko hienosti castrol smx-s 75w90 öljyllä

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: mt75 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Ma Lokakuu 4. 18:47:47 2010

No pystyykö sitten vaihteensiirrintä säätämään jostain? siitä yhdestä torx ruuvista ? epäilys olis seuraava että se vaihdekepin liitos holkki ottaa kiinni vaihteiston koppaan ennen kuin kytkee alapuoliset vaihteet toisiinsa kunnolla. :)
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Re: mt75 ongelmia

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Ti Lokakuu 5. 18:35:24 2010

ei oo tullu mt-75:sta koskaan purettua mutta korjaamokirjasta en huomannu mitään säätöjä. Kasaus ohjeessa oli että pitäs tarkastaa että ei kolmosen synkro pääse ottamaan sivuakselin rattaisiin ja kytkin akselin lukkorenkaita 5 eri paksuuta. Ne on värikoodattu ja aina pitäs kasata saman vahvuisella. Se vois vaikuttaa tohon pääaskelin ja kytkinakselin etäisyyteen mikä vois selittää ton nelosen ongelman mutta kun ei oo tullu kyseistä askia rempattua niin vaikee sanoo varmaks

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: mt75 ongelmia

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 5. 22:21:58 2010

Custom_76 kirjoitti:Nyt olisi viisaammille pala purtavaksi, mulla oli nelikko cosssusta laatikko purettuna ja sinne vaihdettiin kaikki laakerit ja synkro renkaat. No ensimmäisellä koeajolla selvisi että vaihteet menee hienosti päälle ja kaikki pelaa. no sitten hetken ajelun jälkeen huomattu että nelonen saattaa hyppiä silmästä kesken normi ajon ja kakkonen ei mene päälle ainakaan hienosti pienemmälle vaihdettaessa. rattaissa en löytänyt mitään kulumaa joten päätin kasata sen vanhoilla rattailla. vaihdekepin telineessä on kiinni nyt uudet puslat ja vivuston välykset on myös poistettu. ( nelonen kuullostaa ratas vialta ja kakkonen jotain synkro ongelmaa mutta haluan vielä varmuuden ennen kun taas purkaa koko laitoksen. aika suuri operaatio kun se näköjään oli. ja noista öljyistä kun oli puhetta niin fordilla antoivat sitä uutta öljyä. voisko tehdä näin suuria ongelmia ( tuskin ) :) kiitoksia etukäteen vastauksista
Karkeasti vikaa haarukoidessa riippumatta laatikosta kiinnitän huomiota siihen onko vika 1) yhdessä vaihteessa (syy yleensä "laatikon sisällä") 2) jos kahdessa tai kolmessa, onko "sama rivi", esim. 1-3-5 (syy usein vivustossa-siirtäjässä/-jissä) vai samassa kytkentärenkaassa, esim. 1-2 tai 3-4 (syy "laatikon sisällä").

Tässä tapauksessa "sama rivi" ja samantyyppinen ongelma, kytkentärengas jää huulille; suurin epäilys vivusto.

Tuli noita rempattua joskus enemmänkin (ei enää, kiitos :-& ), tuommoiseen en törmännyt.
Tutun DOHC oireili myös vastaavasti, mutta siinä oli vivusto ottanut turpiinsa huolella.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin