MP 810009 vs HX40 tai super malli

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Elokuu 13. 17:48:58 2010

ahtimen valinta
kriteerit uusi ahdin tai ajamaton
wanhukseen 205 16V kossun moottorilla.
2wd kansi on vakio plus nokat
kossu wiseco männät
tasapainotettu alakerta
teräsvauhtipyörä
6 lapanen kytkytin
tehotavoite max. 380 enempi jos tulee niin tulkoot.
pakosarja ex-mettis rojekti ja 60mm hukkis

niin tuo ois tulossa niinkuin kakkosahtimeksi :burn

syttä ja ruisku säädettävä

mukava kauppauto tekeillä hyvillä ominaisuuksilla :green: :green: :green:

mitäs raati on mieltä jos ahtimien hinnat on nyt suurinpiirtein samat.

vielläkös kansaa MP kauhistuttaa
kuinka moni on tollasen MP nähny sökönä

noista turboista ei itsellä kokemusta niin nyt kehiin muutakin kun että käytä hakkua :idea:


EDIT
unohtua sanoa että 2x iso cooleri

siemens Deka 630 suuttimet 4kpl

paketti kerätty foorumin ylijäämä varastosta

MP 810009
Imusiipi 69,1mm / Pakosiipi 64,5mm.
Kompurapesä .70 A/R,
Pakopesä .70 A/R sisäisellä hukkaportilla.
Garrett T3 tyylinen kiinnityslaippa, jako 85,45x44,5mm.
756.15 ekua
Vaatii ulkoisen hukkaportin.

hinta about superilla noin 750 ekua

Holset HX40 Super
Kompressori 60/86mm
Turbiini 65/76mm
Max RPM 120.000
Max tuotto 0,53kg/sec (70 lbs/min )
Max paine 4,6
+550hv
Pakokotelo 14cm2 , 16cm2 , 18cm2 (portiton)
750 ekua

EDIT 2

Holset - Holset HX35 Super 750.00 €
Kompressorisiipi: 54/77mm (Super profiili)
Turbiiniakseli: 55/65mm (12 siipeä)
Turbiinikotelo: 8cm2 single entry T3 laippa.
Laakeripesä: Vesijäähdytetty ( 4x16,5mm vesiliitokset)
750 ekua

SuperHX35 on toimiva valinta kun etsitään 350-450hv sovellusta.
HUOM! Ahtimella saavutettu Audi 1,8 t moottorista 512hv

holsettien hinnat oli kyl positiivinen yllätys.


perus kaupunkiahdin
uusi aito mitsubishi pro turbo systems oy MHI TD04L-14T-6 49377-06510 Hinta 569euroa

EDIT 3
tos on yks hx35 rojekti (edit HOX KYSEESSÄ EI OLE AITO 35 SUPER pahoittelen)
-siinä tuli pettymys mut toihan ei ollutkaan kauppa auto

http://www.driftworks.com/forum/parts-s ... o-kit.html
Viimeksi muokannut Fomococars, Su Elokuu 22. 12:20:54 2010. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Elokuu 13. 17:54:41 2010

Tiedä sen tarkempaan, mutta varmasti superissa paremmin suunnitellut kotelot virtaavuudeltaan kuin mp. Ja varmasti kestää paremmin painetta holsetit. :roll: Tosin nää bensat nyt usein onkin matalapaineturboja.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Elokuu 13. 18:19:38 2010

Fomococars kirjoitti: tehotavoite max. 380 enempi jos tulee niin tulkoot.

mukava kauppauto tekeillä hyvillä ominaisuuksilla :green: :green: :green:
Noilla kriteereillä ottaisin ennemmin HX 35:sen joko superina tai ihan perusversiona (54/60 siivillä)
Just kävin kysysymässä kumpi olis cossuun parempi HV vai HX35 super ->superia suositteli . Kriteerit lähes samat +-400 tavoitteilla. 35superia saatavilla vasta ens kuun puolella mahdollisesti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Elokuu 18. 8:59:09 2010

eli onko tulossa remmi alapäähän vai mitä meinaat kakkos ahtimeksi? jos tulee remmin kaveriksi niin superi 18 pesällä,mut kyllä tehotavote nousee reilusti :lol:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Elokuu 19. 0:01:48 2010

Fomococars kirjoitti:
EDIT 3
tos on yks hx35 super rojekti
-siinä tuli pettymys mut toihan ei ollutkaan kauppa auto

http://www.driftworks.com/forum/parts-s ... o-kit.html
Ei tuo ole sama mitä suomessa myydään superina,muokattu 35:n. Tuossa on pakopuoli 12:n(super 8 ) ja luultavasti siipikin on 35:sen "vakio" 60mm (super 55mm)
Tuo gs:n holsetti on lähes sama joka on omassa(kompurasiipi uudempi ilmeisesi vain) omaa viellä penkissä käyttänyt mutta 7,5:1 ohc kanssa tuo oli 5600rmp väännon maksimissa(taisi pyöriä liki 8000 penkissä :-s )

EDIT Ja tuossa mihin on klubissa päästy hx35:sen kanssa cossussa,ainakin. Esco cos,ei ainakaan kovin ylävetoinen,käsittäneeksi viellä tuolla portillisella 12 pesällä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Elokuu 19. 9:18:16 2010

Aksu kirjoitti:EDIT Ja tuossa mihin on klubissa päästy hx35:sen kanssa cossussa,ainakin. Esco cos,ei ainakaan kovin ylävetoinen,käsittäneeksi viellä tuolla portillisella 12 pesällä.
Toi on tosiaan vakionokilla ja 3" katilla, noin 1,5kiloa ylhäällä. Ahdin on 54/60 siivillä, olis mielenkiintosta koittaa tota hx35 superia että miten se pelaa tohon mun hx35:een verrattuna.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Elokuu 19. 21:30:49 2010

niin tuo ois tulossa niinkuin kakkosahtimeksi :burn

kauppa-auto remmillä ja turbolla tarmac edition :green: :green: :green:

-mökillä on oma sora EK joten pientä hyppäystä ei rakennettu Ford saa koskaan säikähtää :wink:

8)


Kumman ahtimen kannalla THR oli 35 vai 40 Super

Varmasti tuo 35 heräilee aikaisemmin eli aiheuttaa aiemmin sellaista auton perän sivulle menemistä :green:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

KKDMotorsport
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Helmikuu 16. 10:55:10 2010

Re: MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja KKDMotorsport » La Elokuu 21. 12:52:54 2010

Mastepower:
Ei ainakaan 009 masteria. Ennemmin 316 jos masteria meinaa. 009 on hyvä ahdin matalapaine ahtamiseen, tiedän kokemuksesta(0,9bar 657hv/870nm)

Holset:
Hx40 Superin itse laittaisin tai hx35 54/60 jos ei ole tarkoitus hullutella tehoilla
Hx35 Superi menee tukkoon varmaan kaksois ahtamisessa


Edit: Juur vastaavanlaiseen rojektiin on sarja työn alle kohta ja siihen speksattiin 40Superi 18 pakopesällä. Mutta siitä oli haaveena oikeeta voimaa. Sarjakin tehdään isommalla putkella siihen..

KKDMotorsport
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Helmikuu 16. 10:55:10 2010

Re: MP 810009 vs HX40 tai super malli

Viesti Kirjoittaja KKDMotorsport » La Elokuu 21. 19:25:51 2010

Fomococars kirjoitti: perus kaupunkiahdin
uusi aito mitsubishi pro turbo systems oy MHI TD04L-14T-6 49377-06510 Hinta 569euroa

EDIT 3
tos on yks hx35 super rojekti
-siinä tuli pettymys mut toihan ei ollutkaan kauppa auto

http://www.driftworks.com/forum/parts-s ... o-kit.html
mitsu aivan liian pieni sulle. Älä laita tulppaa

Toi sun driftworks linkin ahdin ei todellakaan ole Hx35 Super mallia, mitä suomessa myydään.

Vastaa Viestiin