Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Elokuu 9. 19:59:05 2010

sytyksen ajoitusmerkki kysely

lohkossa on 4 väkästä minkä kohdalle ois paras lampulla ajoittaa.
-vasemmalta oikealle luettaessa on nyt toisen väkäsen kohdalla

1100 moottori on apulaitteineen täysin vakio kunnossa.

virranjakaja on bosch
bosch tulpat, bosch tulpanjohdot, saarnaaja, jakajankansi sekä kärjet on nyt uudet.
-bosch 4-kärki tulpat oikein
-kärkiväli säädettiin 0.5mm (en muistanut tarkkaa arvoa)
-konkka ja puola on jälkeenpäin vaihdettua mallia

-kaasarista käytin kannen pois bensapinta oli ylhäällä ja kiihytyspumppu ruikkii bensaa.
-se suutin joka ui kohokammion bensassa käytin auki ja putsasin
-virranjakajassa tuntui olevan alipainesäätäjän kalvo ehyt
-seos ruuvi on nyt pohjasta 4 kierrosta auki (aiemmin oli 10 kierrosta)
-tyhjäkäynti hyvä
-käynnistyy lämpymänä ilman kaasun koskemista
-paikallaan tuntuu ottavan kierroksia ihan miehekkäästi
-kaasarista näyttää olevan sähköinen tyhjäkäyntiventtiili
-ei savuttele sinistä
-vasta leimattu kuukausi sitten

Sellainen ärsyttävä nykiminen on autossa tasakaasulla ajettaessa esim. 3:lla ajelee 50km/h niin nykii nelosella tietty vähän vähemmän.
ja vedossa aavistuksen viel kalistelee venttiiliä.

voisko olla bensapumppu lopuillaan kiihytyspumpun kalvo ei tohon tasakaasulla ajeluun pitäs pitäs vaikuttaa vaik ois sökö vain kiihytykseen.

autossa todettuja varmoja vikoja
-lämpöanturi viallinen (mittari ok ja piuha)
-yhdessa pakopöntössä pientä räminää
-vilkunviiksi ei palauta

EDIT
hiilet/jänitteensäätöyksikkö on uusi (bosch)
yksi diodi laturista vainaa täytynee vaihtaa (latausvalo palaa himmeänä)
-akku on uudehko talvi malli
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Ma Elokuu 9. 23:41:33 2010

Oletko tarkistanut ettei tuossa virranjakajan akselissa ole helassa välystä ?, siinä on akselin päässä huoatyyny josta tulisi aina silloin tällöin muutama tippa öljyä helaan laittaa. Kun tuo hela menee väljäksi akselista ei sytytysennakko pysy paikallaan ja itselläni Escort nyki juuri kolmosvaihteella tasakaasulla taajamassa ajettaessa. Itsellä oli ainakin kentissä tuo vika aikoinaan, jakajan kun vaihtoi, siihen loppu nykiminen. Otahan virranjakajan kansi ja pyörijä irti ja nyvi akselista tuntuuko väljää ?

terveisin
Jari Kaukonen

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Elokuu 10. 10:17:43 2010

kiitos hyvästä vinkistä.

pitää tuo tsekata kun seuraavan kerran tällä viikolla otan auton huoltoon


onko tuohon syttämerkkiin kellään tarkempaa infoa
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

mazon87
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Helmikuu 14. 14:18:49 2005
Paikkakunta: Simo
Viesti:

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja mazon87 » Ti Elokuu 10. 12:51:12 2010

Oletko vaihtanut tuon kondensaattorin millon? Mulla korjaantu samantapainen vika välikopasta konkan vaihdolla.

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ti Elokuu 10. 13:45:18 2010

Mulla on vastaavanlaista oiretta 3.0 essexissä ja paranee säätämällä kärkiväliä isommaksi yli ohjearvon. Johtuu varmaan juuri tuosta väljästä jakajasta.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Elokuu 10. 20:11:56 2010

konkka näyttää uudelta maksimissaan about kolome vuotta vanha.

jakajan välys viel tsekkaamatta

eikö kellään infoo noista syttämerkeistä

pitänee käydä kattoon onko kirjastossa escort haynes bookkia näkee samalla tuon oikean kärkivälin.

ennen nuo laitettiin tikkuaskin raapasupinnalla joka oli hieman kulunut. Rakotulkki oli varmaan lähin hesan boshilla.

Popedat/ Jawat toimi kuin unelmat kun kuuntelee entisaikojen asentajia.

EDIT
olipas tänään upea talli siellä oli semmonen entisöity Fordson. Toinen entrattu Fordson viikon sisään johon törmäsin pitäskö esko vaihtaa semmoseen. :roll:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

mazon87
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Helmikuu 14. 14:18:49 2005
Paikkakunta: Simo
Viesti:

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja mazon87 » Ke Elokuu 11. 9:28:04 2010

"konkka näyttää uudelta maksimissaan about kolome vuotta vanha"

Eikös konkka näytä päälleppäin aina samalta (uusi vs vanha) kannattaa ainakin kokeilla toisella.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Elokuu 11. 10:42:38 2010

Ei hän se tuossa konkursissa tietty enää mitään paina

siellä tarvike laarissa ois kyllä uusi konkka peräti 1kpl

samalla se vaihtuis kun tarkistaa sen väljyyden jakajasta

mutta ainakin se on jo kerran tehtaan jäljiltä vaihtettu

omasta mielestä konkka vaikuttaa vain starttiin ei nniinkään ajon aikana
-huono konkka huono käynnistys


ei kellään ois timmiä bosch jakajaa jos tuo sattuis oleen väljä pahastikkin

voisko sinne sen helan vaihtaa vai mikä siellä nyt kuluukin ????
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Elokuu 11. 16:03:24 2010

konepeltiä ei viel avattu.

no niin escort haynes kirjaa tavattu

arvot 1100 Kenttiläinen

kärkiväli oikea on 0,64mm
-koneessa 050mm

sytytys ennakko BTDC oikea on 10 astetta
-koneessa BTDC se on noin 8 astetta

lohkon BTDC merkeissä oikeanpuoleinen on 6 astetta ja vasemmanpuoleinen on 10 astetta
-tähän vaaditaan perus strobo lamppu joka maksaa kaupassa noin 20 euroa ilamn hionouksia

itsellä on sellainen Sun valmistama testeri QST-74 (veikkaus vuodelta -74) maahantuoja Atoy Oy.
-viisari mitta-asteikon koko on noin maitopurkki
-härvelin koko on alle perus ruoka mikron kaikki toimii laitteessa.
siinä on
-virta avain tietty
-4, 6 ja 8 sylinteri asetus
-5 eri lukuasteikkoa sen mukaan mitä mitataan
-voltti mittaus max. 18V
-puolan testaus
-kärkikulma max 75 astetta
-kierrokset max 6000 tai 1200
-kärkien jännite 0-0.3V
-startti nappi
-strobo lamppu
-komeet taustavalot
-kantokahva
-metallirunko ei mikään muovi lelu
-Fordin sininen vasaralakka maali
akulle piuhat
puolalle piuhat
startille piuha heräte
srobon piuha 1 pytylle (muistakaa aina mitata 1 pytyn tulpan johdosta koska muuten ei satu sytytys oikeaan hetkeen.) tai jotain semmosta.

ostin härvelin fordin konkurssipesästä vuonna paavo
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Elokuu 11. 17:20:44 2010

Oma ykköskoppanen harrastaa ja vähä sellasta epämäärästä toimintaa sillontällön, eikä siihenkään oo oikein mikään auttanu. Lisäksi tyhjäkäynti kuulostaa ehkä aavistuksen verran sellaselta putputtavalta. Oon sitä tossa funtsinu että oiskohan orastavaa venttiilivikaa kun noi on kuitenkin lyijyllisen bensan aikasia vehkeitä eikä ne oo lyijyä kuitenkaan varmasti saanu enää vuosikausiin.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Elokuu 11. 17:35:43 2010

hitsi kun komea auto

periaatteessa jos päästölappu menee läpi niin venttiilivikaa ei silloin ole. täällä sen otto maksaa 15 euroa kuitilla. työtuntien ja osien hinnalla vähän tasapainossa. mut tuolla se selviää jos ei halua rempata ja kurkata.

konehuone on idettinen tuon nykijän kanssa jota huoltelen silloin tällöin.

kenttiläinen on varmasti helpoin moottori jos mietiskelee käyttääkö kannen pois.

kansi on kevyt ja nopeesti puhdistettavissa. kansipahvi on edullinen (yläpään tiivistesarja)

pakosarjairrotus on varmasti työllistävin kohta mutta tuossa ne ei voi olla kovin lujassa kun vasta ollut pois.

rälläkkään semmonen teräsharja kiinni ja venttiileistä karstat pois.

varmaan 3hp tulee tehoa kun otaa karstat pois kerran vuodessa.


tarkista pakoventtiilit aina ajoittain ne tuppaa painuun kanteen jos tule tuhansia ja taas tuhansia km oikeesti.
harraste autossa km jää yleensä aika pieneksi.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Elokuu 12. 0:10:49 2010

Krisse kirjoitti:Oon sitä tossa funtsinu että oiskohan orastavaa venttiilivikaa kun noi on kuitenkin lyijyllisen bensan aikasia vehkeitä eikä ne oo lyijyä kuitenkaan varmasti saanu enää vuosikausiin.
Onkos muuten niistä lyijynkorvikkeista mitään iloa vai pelkästään "rahat pois hölmöiltä"?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Elokuu 12. 10:16:14 2010

venakoppa irti.
jos siellä ei ole sitä välystä pakopuolella säädä se siihen. ja lurauta tankkiin ainetta.

Toimivat voiteluna /korvikkeena

Estävät pakoventtiilin painumisen kanteen

pikku pullo jota huoltoasemat myy pitäisi riittää useampaan tankilliseen eli ei koko pulloa tankkiin kerralla. ohjeessa lukee.

tietty jos ajelee aina kenttimoottorilla läpi elämänsä niin siloin kannattaa teettää yksi kansi jossa pakopuolella teräs-seetit. siirtää sen aina seuraavaan mk1/mk2 fiestaan/eskoon esim.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Re: Ford 1100 kent fiesta MK1 germany moottorin ajoitus / nykii

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Pe Elokuu 13. 6:29:54 2010

Mulla oli escortissa tommonen samanlainen nykimisvaiva. Tasakaasulla kun ajo niin tuntu koko ajan nypytys, tyhjäkäyntiä kävi hyvin ja paikallaan otti hyvin kierroksia. Kun tuntu että kaikki oli kokeiltu niin aattelin että koitan viä siihen kaasariin isompaa pääsuutinta( n.5-10 numeroo isompi) niin se autto. Tais löytyä sillon jostain sierran kaasuttimesta.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Vastaa Viestiin