kossun venttiilijousista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Maaliskuu 12. 16:41:34 2006

kattilaan on nyt tulossa tommoset 280.ast/10.55 nostoiset nokat, onko uusilla vakio jousilla enää töitä noitten kanssa?? todennäköisesti kierroksia joutuu tarjoomaan suht paljon.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 12. 17:06:14 2006

kyllä vakioillakin menettelee mut varman päälle pelatessa tupla jouset "jäykät" ainakin kerkeää sit venat pois alta..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Maaliskuu 12. 17:12:38 2006

Ei noin isolla nostolla oleva nokka edes pyöri ympäri vakio jousilla.
Tuplat joutuu laitaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Maaliskuu 12. 17:22:14 2006

ok. minkä merkkist settii ja mistä kannattais kysellä. EDIT: näköjään piperit ois 300e setti, varmaan halvemmalla ei löydy??
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Maaliskuu 12. 19:06:16 2006

simanski kirjoitti:ok. minkä merkkist settii ja mistä kannattais kysellä. EDIT: näköjään piperit ois 300e setti, varmaan halvemmalla ei löydy??
Catcamsin jouset alle 200€ sarja, US-partsilla.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Maaliskuu 12. 20:25:17 2006

tony the tiger kirjoitti:
simanski kirjoitti:ok. minkä merkkist settii ja mistä kannattais kysellä. EDIT: näköjään piperit ois 300e setti, varmaan halvemmalla ei löydy??
Catcamsin jouset alle 200€ sarja, US-partsilla.
kiitoos!
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 12. 22:28:17 2006

siipicossu kirjoitti:Ei noin isolla nostolla oleva nokka edes pyöri ympäri vakio jousilla.
Tuplat joutuu laitaa.
tosiaankin nostoa olikin noin paljon :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Maaliskuu 14. 17:18:57 2006

onko puolesta/vastaan mielipiteitä jos vertailee piper/cat cams? tai tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Maaliskuu 14. 18:13:05 2006

simanski kirjoitti:onko puolesta/vastaan mielipiteitä jos vertailee piper/cat cams? tai tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
sen verran mitä käsituntumalla oon kokeillu molempia jousia, niin cat cams on jäykempi. Ja muistaakseni piper:n jouset ei mee vakioiden tilalle, koska ovat vähän pidemmät..

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Maaliskuu 15. 16:31:44 2006

käykö vakio retainerit cat camsin jousien kanssa?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Maaliskuu 15. 16:48:53 2006

simanski kirjoitti:käykö vakio retainerit cat camsin jousien kanssa?
Cat cams jouset pitäis käydä vaihtamatta mitään muuta. Vielä en ole ite kokeillu, mutta näin myyjä ohjeisti.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Maaliskuu 15. 17:21:03 2006

Cat Camsin jouset menee ihan heittämällä paikalle. Harmi kun en muista minkä auton jouset mulla on ,vastaavat tuplajouset kun kossun mutta jonnin verran jäykemmät.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Maaliskuu 15. 22:08:19 2006

Cat camsin tuplajouset on koneessa ja nokissa nostoa 11,5 mm. Meni heittämällä paikalleen, eikä ole ollu ongelmia.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Maaliskuu 16. 1:57:09 2006

Ihan uteliasuudesta, mitkä jousipaineet ko. jousilla on?
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Maaliskuu 16. 14:01:27 2006

noille minun nokille ainakin tarvii sellaset mis seetipaine 40-45kg ja maximiaukipaine 90kg, noi catit on aika lähelle tota.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

jussi500
CRSC jäsen 2014
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammikuu 25. 20:18:26 2006

venttiilin jouset

Viesti Kirjoittaja jussi500 » To Maaliskuu 16. 19:44:27 2006

mulla on tollaset kent camsin vs 34 jouset n.4mm vakioita pidemmät 1jakoremmi meni jo auttaisko toiset retairnerit vai jotain muuta onks kellään tieto taitoa asiasta

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re:

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Maaliskuu 7. 14:43:20 2009

tony the tiger kirjoitti:
simanski kirjoitti:ok. minkä merkkist settii ja mistä kannattais kysellä. EDIT: näköjään piperit ois 300e setti, varmaan halvemmalla ei löydy??
Catcamsin jouset alle 200€ sarja, US-partsilla.
itellekkin pitäisi tuplajouset hommailla. onkohan noi Catcamsin jouset vielä n.200€ ja onko järki sijotus?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja virikansi » Su Maaliskuu 8. 13:37:49 2009

Itse käytän vain Schrick:jä. Ei oo ongelmia minkään suhteen. Cat Camseja en käytä missään. Kuulemma jousitoimittaja vaihtunut, mutta ei uskalla vieläkään toimia koekaniinina, vaikka vakuuteltu kyllä on niiden laadun parantuneen.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Maaliskuu 8. 14:37:06 2009

Mulla nuo catin jouset toiminut ja kestänyt ongelmitta, ajettu nyt n. 35tkm.
Jousipaineet edelleen hyvin linjassa, n. 35kg venttiili kiinni, venttiili auki (8,5mm) n. 85kg.
Nyky hinta selviää us-partsilta kysymällä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Maaliskuu 10. 7:47:34 2009

http://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx

Tilasin nuo linkissä olevat tuplajouset. Niitä tuli 20kpl. Olikohan laskijalla tullut virhe
vai onkohan niin surkeita että on varajouset jo matkassa. Vai onko jousipaineissa ehkäpä eroja niin olis valinnanvaraa.
En mitannut.
Aikaa tilauksesta on jo ja punnan kurssikin oli kovempi mutta muistelen että
jäi alle 200eur alennuksineen. Oli kylläkin iso tilaus missä tuli kaverille mäntiä ym. joten ehkä alekin oli sitten parempi.
Onko näitä jousia klubilaisilla käytössä?

linkki näköjään ei suoraan toimi mutta siis nämä mitkä löytyy cosworthin koneen osista:


Item Price: £10.22 Surcharge: £0.00 Price: £10.22
£11.75 (exc.Vat)
(inc.Vat)
Description: VALVE SPRING ISKY: COSWORTH YB (EACH)
Other Info: NEW DESIGN 'SOFT' DUPLEX SPRING
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Maaliskuu 10. 8:42:24 2009

kattelin kanssa noita burtonin jousia, mutta ei taida uskaltaa tilaa kun niistä ei ole mitään tietoa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Maaliskuu 10. 23:00:28 2009

catcams:it on nyt 272€ ja semmoset sinne sit tulee.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Elokuu 3. 18:12:37 2010

Jatketaas vanhaan topikkiin kun on alkanut itseäkin kiinnostaa cossun kierroksien kohottaminen. Ja kun huomasin penkkipäivillä että tehot alkoivat merkittävästi laskea vasta rajoittimella, joka on tällä hetkellä 7100rpm soft/7200rpm hard. Toistaiseksi koneessa on vakionokat ja jouset, mihin asti tällä parilla uskaltaa konetta kierrättää?
Ja mihin kierroksiin ja lukemiin nuo vakio kepit riittää?? Nykyinen teho lappu 1.3 bar paineella.
Nokissakin myöhemmin tarkoitus mennä vain ensimmäiseen viritys asteeseen mikä se järkevä pari nyt olikaan(imu BD14/pakoBD10)?? ja näillä jotkut tuplajouset. Tavoitteena päästä tuosta 365Hv:sta 400Hv+ tasolle
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 3. 18:52:08 2010

Ittellä ei kierrä oikeastaan yli 7500 vakioilla nokilla. Kokeilin tuossa nostaa rajoittimen 8000rpm, mut ei vetoa tuon jälken. Mulla taitaa ola Kent Cams VS34 tuplajousien ulommat jouset paikallaan. Noilla vena kiinni n.35kg ja 10mm auki n.90kg. Jos olis laittanu molemmat, ni yli 55kg kiinni ja 120kg 10mm!!!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Elokuu 3. 20:10:17 2010

Vesku kirjoitti:Ittellä ei kierrä oikeastaan yli 7500 vakioilla nokilla. Kokeilin tuossa nostaa rajoittimen 8000rpm, mut ei vetoa tuon jälken. Mulla taitaa ola Kent Cams VS34 tuplajousien ulommat jouset paikallaan. Noilla vena kiinni n.35kg ja 10mm auki n.90kg. Jos olis laittanu molemmat, ni yli 55kg kiinni ja 120kg 10mm!!!
Voisi kuvitella että vakio jouset on edes yhtä jäykät kuin tuplajousiksi tarkoitettujen ulommat?? Näin ollen ei hätää mäntäosumaan vissiin jos pitää vakionokilla rajarin alle 8krpm? Männissä ei koloja.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 3. 21:04:18 2010

Nuo ulommat jouset oli 50% jäykemmät, kuin vakiovieterit! Ei kannata tehdä koloja mäntiin venttiileillä. Mulla on 6mm kolot männissä ja nuo jäykemmät jouset. Siksi uskalsin kokeilla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Elokuu 18. 19:54:44 2010

Onko kukaan käyttäny pipercamsin jousia?vaatiiko kansi koneistusta?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Elokuu 30. 18:59:36 2010

THR kirjoitti:Onko kukaan käyttäny pipercamsin jousia?vaatiiko kansi koneistusta?
vastaan itse et sopii :cha

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja kari66 » Ma Elokuu 30. 20:53:10 2010

Volvo 740 2.4D sisäjouset käy Cosworthiin alkuperäisten jousten pariksi. Tulee löysempi paketti kuin Newmans tuplajouset tai bpasin hommaamat merkki minulle tuntematon. Antaa ainakin apuja vanhoille jousille ja sopiva paketti vakionokille.
Volvossa myös paremmat jousenalusprikat mutta ehkä vähän tarvii muokata ohjurinkumin kohdalta keskireikää.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Elokuu 31. 13:09:47 2010

Niin meneekö noi Volvon sisäjouset ilman muutoksia paikalleen? Ois nimenomaan hyvä ratkaisu vakiokepeille, koska hirvittää aina tuommoiset mielettömän jäykät jouset, tuo turhaa kuormaa nokille ja hihnalle.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja kari66 » Ti Elokuu 31. 15:05:41 2010

Perkele kirjoitti:Niin meneekö noi Volvon sisäjouset ilman muutoksia paikalleen? Ois nimenomaan hyvä ratkaisu vakiokepeille, koska hirvittää aina tuommoiset mielettömän jäykät jouset, tuo turhaa kuormaa nokille ja hihnalle.
Kyllä käy ilman muutoksia.
Myös AudiVw 1.6D moottorista käy sisäjouset. Purkamissani kansissa on ollut samalla kierresuunnalla ja eri kierresuunnalla olevia jousipareja jos sillä sitten jollekkin väliä.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Syyskuu 20. 14:57:38 2010

Näitä Volvon tai Volkkarin pelkkia sisäjousia on yllättäen hankala hankkia mistään, joten kari66 jos tulee purkuautoissa tai jossain vastaan niin laita viestiä niin ostan pois.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: kossun venttiilijousista

Viesti Kirjoittaja kari66 » To Syyskuu 23. 7:51:57 2010

Perkele kirjoitti:Näitä Volvon tai Volkkarin pelkkia sisäjousia on yllättäen hankala hankkia mistään, joten kari66 jos tulee purkuautoissa tai jossain vastaan niin laita viestiä niin ostan pois.
8 kpl on 80 audin jousia mutta mittasin olivat hiukan lyhyempiä, liekö kuoleentuneet vai eri valmistajan. Ja 8 kpl on volvon jousia. Ehkä sais sovitettua volvon aluslevyjen kanssa ne. Ohjurinkumien ja aluslevyjen yhteensopivuutta en ole kokeillut.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

Vastaa Viestiin