Kannentiivisteistä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Kannentiivisteistä
Nyt on vähän niinkun tekniikkaa tämä, mutta maksoin jäsenmaksun juuri minuutti sitten niin eiköhän ne jäsenoikeudet sieltä kohta pullahda... Mut kyssällä olis vähän kiire, niin toivosinkin että vois nyt kerran täälä yleisellä kysyä, siirrettäs topikki tekniikkaosioon vaikka sitten kun jäsenoikeudet saan takasin?
Mulla olis ny OHC:sta menossa kannentiiviste vaihtoon ja kiinnostaakin että mimmonen tohon nyt oikestaan kannattaa hommata.
Moottori siis 2.0 iS OHC, jossa kantta laskettu noin milli, puristussuhde 10:1, kanavat muotoiltu ja Pipercams 134 nokka ja Cranen jäykemmät venajouset.
Kannattaako tommoseen laittaa ihan tavallista vakio oharin kansipahvia vai olisko joku muu parempi?
Ja miten noi paksuudet, eli puristettuna tietenkään ei sais olla vakiota korkeampi jotta puristussuhde ei laske, mutta saako olla kovin paljon matalampikaan, eli kannattaako tota ruttua enään tosta yhtään nostaa kun kyseessä EEC-IV ja ns. laimee katunokka.
RallyRacen listoilla halvin ns. parempi tiiviste näyttää olevan Felpron "se sininen" 93mm (vai onko tuo 92.5mm niinkuin jossain muualla listataan), käviskö tommonen?
OHC kansihan ei tietääkseni kovin herkästi itseensä ota (valurautaa jou jou), mutta tosiaan 2 ja 3 pytty ei käy tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla osakaasulla huonosti ja vettä on kadonnut, eli eiköhän paffi ole mennyt. Sitä vaan mietin että kannattaisko samalla tarkistuttaa kansi jos vaikka olis tasohionnan tarpeessa. Eli ootteko yleensä pahvin vaihdon yhteydessä tarkistanut/tarkistuttanut OHC kansia vai vaan lyönyt uudestaan tulille.
-EDIT- No kansi varmaan käydään jokatapauksessa isän työpaikalla mittaan mittakellolla suoruus. Lohkonpinnan vois kotona tarkistaa vaikka jollain suoralla lasipinnalla. No ainakin sen verta näkee ettei aivan banaanilla ole.
Mulla olis ny OHC:sta menossa kannentiiviste vaihtoon ja kiinnostaakin että mimmonen tohon nyt oikestaan kannattaa hommata.
Moottori siis 2.0 iS OHC, jossa kantta laskettu noin milli, puristussuhde 10:1, kanavat muotoiltu ja Pipercams 134 nokka ja Cranen jäykemmät venajouset.
Kannattaako tommoseen laittaa ihan tavallista vakio oharin kansipahvia vai olisko joku muu parempi?
Ja miten noi paksuudet, eli puristettuna tietenkään ei sais olla vakiota korkeampi jotta puristussuhde ei laske, mutta saako olla kovin paljon matalampikaan, eli kannattaako tota ruttua enään tosta yhtään nostaa kun kyseessä EEC-IV ja ns. laimee katunokka.
RallyRacen listoilla halvin ns. parempi tiiviste näyttää olevan Felpron "se sininen" 93mm (vai onko tuo 92.5mm niinkuin jossain muualla listataan), käviskö tommonen?
OHC kansihan ei tietääkseni kovin herkästi itseensä ota (valurautaa jou jou), mutta tosiaan 2 ja 3 pytty ei käy tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla osakaasulla huonosti ja vettä on kadonnut, eli eiköhän paffi ole mennyt. Sitä vaan mietin että kannattaisko samalla tarkistuttaa kansi jos vaikka olis tasohionnan tarpeessa. Eli ootteko yleensä pahvin vaihdon yhteydessä tarkistanut/tarkistuttanut OHC kansia vai vaan lyönyt uudestaan tulille.
-EDIT- No kansi varmaan käydään jokatapauksessa isän työpaikalla mittaan mittakellolla suoruus. Lohkonpinnan vois kotona tarkistaa vaikka jollain suoralla lasipinnalla. No ainakin sen verta näkee ettei aivan banaanilla ole.
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
- Paikkakunta: turku
Re: Kannentiivisteistä
Joo vakio vaan ja kyllä ne kannet ja lohkot suorana pysyy -->Tulille
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: Kannentiivisteistä
No niin kai sitten. Mietin vaan kun on laskettu kansi niin eikö se vakio ole teoriassa vähän semmonen heikko lenkki? No kestihän tuokin pahvi tietty jonkun aikaa...
Mietin vaan kun ei tuo felpro maksa paljon sen enempää kuin vakiopahvi niin onko se sitten aivan turha sijoitus siitäkin huolimatta.
Mietin vaan kun ei tuo felpro maksa paljon sen enempää kuin vakiopahvi niin onko se sitten aivan turha sijoitus siitäkin huolimatta.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Kannentiivisteistä
Ei vara venettä kaada, jos on mahdollisuus itellä tarkistaa noi pintojen suoruudet niin kannattaahan se tehdä ja sit se felpron pahvi 

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: Kannentiivisteistä
Onko tuossa felpron "se sinisessä" minkäänlaista paksuuseroa vakiotiivisteeseen nähden?
Juu kannen tarkistus ja tarvittaessa jopa työstö käy ilmaseks tuola isän duunipaikassa niin eiköhän se tule tarkistettua. Ja lohkokin sitten jossain määrin vaikka ei tuo suora lasilevy nyt ehkä ihan sitä pienintä kieroutumaan paljastaisikaan.
Juu kannen tarkistus ja tarvittaessa jopa työstö käy ilmaseks tuola isän duunipaikassa niin eiköhän se tule tarkistettua. Ja lohkokin sitten jossain määrin vaikka ei tuo suora lasilevy nyt ehkä ihan sitä pienintä kieroutumaan paljastaisikaan.
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Kannentiivisteistä
fel roo ihan jees mutta tuossa orkkis ihan yht hyvä.
ja toimiihan se tarvike kun on suorat pinnat
onhan se sininen merimoottoriin tehty semmonen muistikuva minulla.
ja toimiihan se tarvike kun on suorat pinnat
onhan se sininen merimoottoriin tehty semmonen muistikuva minulla.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: Kannentiivisteistä
Kiitos vastauksista mutta siltä näyttää että ei se pahvi nyt kuitenkaan olekaan vaihdon tarpeessa. Tän topikin voi joku halutessaan vaikka siirtää tekniikkaosioon kun tuli tuo pääsylippu sinne jo. 

-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: Kannentiivisteistä
kyllä ne valurautaisetkin kieröks menee. itellä just tuolla pöydällä sellainen.
uuden pahvin hinta aika minimaalinen siihen nähden jos se vanha litistynyt vuotaakin. ite oon laittanu ihan motonetistä 10,50e maksavaa eikä ainaka vielä oo vuotanu vaikka 1,6 kansi 2,0 päällä onkin. sielläkin kuitenkin aika paljonkin isommat puristukset kun vakio 2,0
uuden pahvin hinta aika minimaalinen siihen nähden jos se vanha litistynyt vuotaakin. ite oon laittanu ihan motonetistä 10,50e maksavaa eikä ainaka vielä oo vuotanu vaikka 1,6 kansi 2,0 päällä onkin. sielläkin kuitenkin aika paljonkin isommat puristukset kun vakio 2,0
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: Kannentiivisteistä
Noh hyvä ny jatkossa tietää kuitenkin että se vakiopahvikin kestää. Mutta tosiaan ei sitä nyt tarvittekkaan vaihtaa.
Pointtihan mulla oli että kun on tosiaan vakiota korkeampi puristussuhde niin kestääkö vakio. Mutta jos se 1.6 kannenkin kestää niin eiköhän.
Pointtihan mulla oli että kun on tosiaan vakiota korkeampi puristussuhde niin kestääkö vakio. Mutta jos se 1.6 kannenkin kestää niin eiköhän.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Kannentiivisteistä
Vakio TARVIKE pahvi, tanarin kovat tähtikantaiset pultit(ei venyvät torx-kantaiset) ruttu oli siinä 14 paikkeilla, 11kilon kiristys kanteen ja ainoo heikko lenkki oli vakio männät joista helma tippu öljypohjaan aika herkästi ylikierroksilla...
Kokeiltu et tarvike pahvi piti viel senkin jälkeen vaik oli 6 kertaa avattu kansi ja kasattu samalla pahvilla ja samalla 14ruttusella kannella.
Testiajossa/säätöajossa aikoinaan oli myös ohari turbolla ja 1.6kiloo ahtoja tarvike pahvi, kesti pahvi silti sen muutaman kilsan jopa isommilla ahdoillakin.
Kokeiltu et tarvike pahvi piti viel senkin jälkeen vaik oli 6 kertaa avattu kansi ja kasattu samalla pahvilla ja samalla 14ruttusella kannella.
Testiajossa/säätöajossa aikoinaan oli myös ohari turbolla ja 1.6kiloo ahtoja tarvike pahvi, kesti pahvi silti sen muutaman kilsan jopa isommilla ahdoillakin.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis