Kannentiivisteistä

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Heinäkuu 28. 16:13:47 2010

Nyt on vähän niinkun tekniikkaa tämä, mutta maksoin jäsenmaksun juuri minuutti sitten niin eiköhän ne jäsenoikeudet sieltä kohta pullahda... Mut kyssällä olis vähän kiire, niin toivosinkin että vois nyt kerran täälä yleisellä kysyä, siirrettäs topikki tekniikkaosioon vaikka sitten kun jäsenoikeudet saan takasin?

Mulla olis ny OHC:sta menossa kannentiiviste vaihtoon ja kiinnostaakin että mimmonen tohon nyt oikestaan kannattaa hommata.

Moottori siis 2.0 iS OHC, jossa kantta laskettu noin milli, puristussuhde 10:1, kanavat muotoiltu ja Pipercams 134 nokka ja Cranen jäykemmät venajouset.
Kannattaako tommoseen laittaa ihan tavallista vakio oharin kansipahvia vai olisko joku muu parempi?

Ja miten noi paksuudet, eli puristettuna tietenkään ei sais olla vakiota korkeampi jotta puristussuhde ei laske, mutta saako olla kovin paljon matalampikaan, eli kannattaako tota ruttua enään tosta yhtään nostaa kun kyseessä EEC-IV ja ns. laimee katunokka.

RallyRacen listoilla halvin ns. parempi tiiviste näyttää olevan Felpron "se sininen" 93mm (vai onko tuo 92.5mm niinkuin jossain muualla listataan), käviskö tommonen?

OHC kansihan ei tietääkseni kovin herkästi itseensä ota (valurautaa jou jou), mutta tosiaan 2 ja 3 pytty ei käy tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla osakaasulla huonosti ja vettä on kadonnut, eli eiköhän paffi ole mennyt. Sitä vaan mietin että kannattaisko samalla tarkistuttaa kansi jos vaikka olis tasohionnan tarpeessa. Eli ootteko yleensä pahvin vaihdon yhteydessä tarkistanut/tarkistuttanut OHC kansia vai vaan lyönyt uudestaan tulille.
-EDIT- No kansi varmaan käydään jokatapauksessa isän työpaikalla mittaan mittakellolla suoruus. Lohkonpinnan vois kotona tarkistaa vaikka jollain suoralla lasipinnalla. No ainakin sen verta näkee ettei aivan banaanilla ole.

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja lars » To Heinäkuu 29. 11:54:12 2010

Joo vakio vaan ja kyllä ne kannet ja lohkot suorana pysyy -->Tulille

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Heinäkuu 29. 14:41:10 2010

No niin kai sitten. Mietin vaan kun on laskettu kansi niin eikö se vakio ole teoriassa vähän semmonen heikko lenkki? No kestihän tuokin pahvi tietty jonkun aikaa...
Mietin vaan kun ei tuo felpro maksa paljon sen enempää kuin vakiopahvi niin onko se sitten aivan turha sijoitus siitäkin huolimatta.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Heinäkuu 29. 15:04:54 2010

Ei vara venettä kaada, jos on mahdollisuus itellä tarkistaa noi pintojen suoruudet niin kannattaahan se tehdä ja sit se felpron pahvi ;)
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Heinäkuu 29. 15:17:51 2010

Onko tuossa felpron "se sinisessä" minkäänlaista paksuuseroa vakiotiivisteeseen nähden?

Juu kannen tarkistus ja tarvittaessa jopa työstö käy ilmaseks tuola isän duunipaikassa niin eiköhän se tule tarkistettua. Ja lohkokin sitten jossain määrin vaikka ei tuo suora lasilevy nyt ehkä ihan sitä pienintä kieroutumaan paljastaisikaan.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Heinäkuu 30. 20:28:47 2010

fel roo ihan jees mutta tuossa orkkis ihan yht hyvä.

ja toimiihan se tarvike kun on suorat pinnat

onhan se sininen merimoottoriin tehty semmonen muistikuva minulla.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Heinäkuu 30. 20:37:56 2010

Kiitos vastauksista mutta siltä näyttää että ei se pahvi nyt kuitenkaan olekaan vaihdon tarpeessa. Tän topikin voi joku halutessaan vaikka siirtää tekniikkaosioon kun tuli tuo pääsylippu sinne jo. :D

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Elokuu 31. 17:08:30 2010

kyllä ne valurautaisetkin kieröks menee. itellä just tuolla pöydällä sellainen.

uuden pahvin hinta aika minimaalinen siihen nähden jos se vanha litistynyt vuotaakin. ite oon laittanu ihan motonetistä 10,50e maksavaa eikä ainaka vielä oo vuotanu vaikka 1,6 kansi 2,0 päällä onkin. sielläkin kuitenkin aika paljonkin isommat puristukset kun vakio 2,0
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Elokuu 31. 17:42:11 2010

Noh hyvä ny jatkossa tietää kuitenkin että se vakiopahvikin kestää. Mutta tosiaan ei sitä nyt tarvittekkaan vaihtaa.
Pointtihan mulla oli että kun on tosiaan vakiota korkeampi puristussuhde niin kestääkö vakio. Mutta jos se 1.6 kannenkin kestää niin eiköhän.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Pykälä » La Syyskuu 11. 19:05:26 2010

Vakio TARVIKE pahvi, tanarin kovat tähtikantaiset pultit(ei venyvät torx-kantaiset) ruttu oli siinä 14 paikkeilla, 11kilon kiristys kanteen ja ainoo heikko lenkki oli vakio männät joista helma tippu öljypohjaan aika herkästi ylikierroksilla...
Kokeiltu et tarvike pahvi piti viel senkin jälkeen vaik oli 6 kertaa avattu kansi ja kasattu samalla pahvilla ja samalla 14ruttusella kannella.

Testiajossa/säätöajossa aikoinaan oli myös ohari turbolla ja 1.6kiloo ahtoja tarvike pahvi, kesti pahvi silti sen muutaman kilsan jopa isommilla ahdoillakin.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin