Cossuun toisen autonperää.....

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Toukokuu 29. 19:23:03 2010

Mikäs niissä bemun typ210 perissä on vikana?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 29. 19:52:15 2010

Jasu kirjoitti:Mikäs niissä bemun typ210 perissä on vikana?
Ei kai niissäkään vikaa oo, hyvä vaihtoehto sellanenkin, mutta ei nekään ihan puussa kasva, enkä oo löytäny moista mistään.

Mulla ei tosiaan oo mitään omia yhteyksiä/kontakteja, jota kautta löytyis tollanen perä, jollanen ois sopiva tohon Cossu projektiin.
Oon useammallekin kerhokaverille maininnut että jos sopivaa murikka tulee vastaan tai joku kauppaa, niin voi ilmottaa, mutta arvaatte varmaan että ei oo mitään tarjoiltu... Ainakaan toistaseks... :roll:
Oon kolunnu netistäkin monesta paikasta tuloksetta, siksi tässä kysellään muita vaihtoehtoja, kun ei yhden murikan etsimiseen viitti montaa iltaa netin tai puhelimen äärellä viettää.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Toukokuu 29. 20:05:35 2010

Niin siis noita typ210 periä löytyy kyllä. Ootkos pistänyt ostoilmoitusta esim. btcf:n foorumille? Sitten kannattaa vilkaista Oili Jaloselta, jos vaikka sattuisi löytymään. :wink:

Etsivä löytää kyllä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 29. 21:19:30 2010

Jasu kirjoitti:Niin siis noita typ210 periä löytyy kyllä. Ootkos pistänyt ostoilmoitusta esim. btcf:n foorumille? Sitten kannattaa vilkaista Oili Jaloselta, jos vaikka sattuisi löytymään. :wink:

Etsivä löytää kyllä.
Jalosella näytti olevan aika hintavat murikat (ainakin ne jotka oli sopivalla välityksellä) ja en oo laittanu btcf.n foorumille mitään ilmotuksia, kun en edes tiedä ko. peristä juurikaan mitään.
Joku vois toki kertoa onko noissa typ210 perissä vuosimalli eroja ja millasilla välityksillä niitä on ja missä on mitäkin välitystä ollut, niin on helpompi alkaa kyseleen murikoita?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Toukokuu 30. 12:44:44 2010

tumppe kirjoitti:Jalosella näytti olevan aika hintavat murikat (ainakin ne jotka oli sopivalla välityksellä) ja en oo laittanu btcf.n foorumille mitään ilmotuksia, kun en edes tiedä ko. peristä juurikaan mitään.
Joku vois toki kertoa onko noissa typ210 perissä vuosimalli eroja ja millasilla välityksillä niitä on ja missä on mitäkin välitystä ollut, niin on helpompi alkaa kyseleen murikoita?
Internet on siitä ihmeellinen paikka että sieltä löytyy tietoa jos vaan viitsii etsiä. Kova kysely aina joka asiasta sulla täällä mut ikinä et viitti ite tehdä mitään asioiden selvittelemiseks. Kaikki pitäis aina tulla valmiina hopeatarjottimella..

Mut alota nyt selvittely vaikka RealOEM:sta http://www.realoem.com/bmw/
Toyota Supra TT

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Toukokuu 30. 17:10:46 2010

Täälä alan yleensä kyseleen kun netistä tai googlella en oo mitään löytäny.

Laitoin tos BTCF.lle ostoilmotuksenkin, katotaan ny tarjotaanko mitään...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja jappes » Su Toukokuu 30. 19:55:16 2010

tumppe kirjoitti:Täälä alan yleensä kyseleen kun netistä tai googlella en oo mitään löytäny.

Laitoin tos BTCF.lle ostoilmotuksenkin, katotaan ny tarjotaanko mitään...
Kyllä noita maailmalla liikkuu todella paljon ja kannattaa seurata ebayn ilmoituksia jossa viikottain vaihtuu tarjonta. Mä ostin saksan ebaystä oman murikan 3.91 välityksellä ja vähän ajettuna. Tässä linkki kansainvälisiin markkinoihin

Ja suomessakin noita on myynnissä jos ei uskalla maailmalta tilata.
http://www.varaosahaku.fi ja sieltä haet bmw BMW 5 E34 88-96 perävaihde/ vetopyörästöä.

Eli valitsen mieleisesi siitä vaan....tosin en tiedä mitä välitystä haet, mutta pelkkiä välityksiäsin löytyy ebaystä paljooooon.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Toukokuu 31. 1:28:55 2010

Noita jenkkimurikoitahan vois löytyä overdriven kautta?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Kesäkuu 10. 18:18:12 2010

Täältä löytyy Bmw typ 210 perämurikoita vielä jokunen tarvitseville:
http://www.nettivaraosa.com/794063

Mulle tarjosi 250€.lla murikkaa ja kardaani tingittynä mukaan 320€, kun kysyin 3.9 tai 4.1 välitteistä, itelle haen ensviikolla 4.1 välitteisen kardaanin kera...
Eli ei pitäis olla kenellekkään liian kallista. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Kesäkuu 11. 17:37:47 2010

tumppe kirjoitti:Täältä löytyy Bmw typ 210 perämurikoita vielä jokunen tarvitseville:
http://www.nettivaraosa.com/794063

Mulle tarjosi 250€.lla murikkaa ja kardaani tingittynä mukaan 320€, kun kysyin 3.9 tai 4.1 välitteistä, itelle haen ensviikolla 4.1 välitteisen kardaanin kera...
Eli ei pitäis olla kenellekkään liian kallista. :wink:

perät olikin sit lukottomia tuohon rahaan :lol: :D :D

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja kari66 » Pe Kesäkuu 11. 18:19:24 2010

THR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Täältä löytyy Bmw typ 210 perämurikoita vielä jokunen tarvitseville:
http://www.nettivaraosa.com/794063

Mulle tarjosi 250€.lla murikkaa ja kardaani tingittynä mukaan 320€, kun kysyin 3.9 tai 4.1 välitteistä, itelle haen ensviikolla 4.1 välitteisen kardaanin kera...
Eli ei pitäis olla kenellekkään liian kallista. :wink:

perät olikin sit lukottomia tuohon rahaan :lol: :D :D
Ostitko sinä kaikki loput?
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Kesäkuu 11. 18:29:00 2010

kari66 kirjoitti:
THR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Täältä löytyy Bmw typ 210 perämurikoita vielä jokunen tarvitseville:
http://www.nettivaraosa.com/794063

Mulle tarjosi 250€.lla murikkaa ja kardaani tingittynä mukaan 320€, kun kysyin 3.9 tai 4.1 välitteistä, itelle haen ensviikolla 4.1 välitteisen kardaanin kera...
Eli ei pitäis olla kenellekkään liian kallista. :wink:

perät olikin sit lukottomia tuohon rahaan :lol: :D :D
Ostitko sinä kaikki loput?
kuka tietää :wink:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Kesäkuu 12. 17:57:04 2010

THR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Täältä löytyy Bmw typ 210 perämurikoita vielä jokunen tarvitseville:
http://www.nettivaraosa.com/794063

Mulle tarjosi 250€.lla murikkaa ja kardaani tingittynä mukaan 320€, kun kysyin 3.9 tai 4.1 välitteistä, itelle haen ensviikolla 4.1 välitteisen kardaanin kera...
Eli ei pitäis olla kenellekkään liian kallista. :wink:

perät olikin sit lukottomia tuohon rahaan :lol: :D :D
No niin oli! :lol:
Ihme äijä kun kuvitteli että Cossuun joku olis asentamas lukotonta perää? :roll:
Lupas soitella jos löytyy lukollinen, saa nähä millasia summia alkaa pyyteleen sitten jos löytyy... :roll:

Joo, eli ei nuo lukolliset typ210 murikat ookkaan niin yleisiä, kun on porukka lesoillu.
Ton myyjän mukaan M5 on ainut jossa on 100% varmasti lukko vakiona, muissa lähinnä optio varuste...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja mettis » La Kesäkuu 12. 18:46:40 2010

yks lukollinen murikka olis ylimääräisenä :)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Kesäkuu 12. 18:47:19 2010

On se hyvä että noihin Fordin omiinkin periin saa kaupasta kunnollisia osia jotka kestää. Eikä tarvii sovitella ja rakentaa kaikkea uudestaan :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Kesäkuu 12. 19:31:27 2010

Isolla rahalla mikään ei ole este, ite en viitti käytetystä uuden hintaa maksaa... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Kesäkuu 12. 19:36:31 2010

Ootkos tumppe kysyny mageliukselta? Sillä oli josain vaiheessa lukko myynnissä typ210 perään.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Kesäkuu 12. 21:39:19 2010

Missä vaiheessa oma 7.5" antautuu? Itsellä kestäny vanha perä vielä ainakin ihan ok ja tulevaisuudessa olis tulossa +700Nm vääntöä tuota testaamaan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Kesäkuu 12. 22:18:42 2010

71/2" kestää kyllä suht hyvin yhen olen nähnyt missä välitys antautui sliksien takia muut antautunu pikkupyöristä joten jos sinne satsaa kunnonlukon niin aika varma perä on ja KEVYT :green:

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Su Kesäkuu 13. 4:11:42 2010

EI VTTU!

..niillä mennään mitä on ja mitä halvalla saa. 8) :green: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

"kunnon lukkoperä halvalla (250€) cossun akselistoon.." :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Kesäkuu 13. 9:21:52 2010

bpasi kirjoitti:71/2" kestää kyllä suht hyvin yhen olen nähnyt missä välitys antautui sliksien takia muut antautunu pikkupyöristä joten jos sinne satsaa kunnonlukon niin aika varma perä on ja KEVYT :green:
Zf ja Gripper etusijalla, uutta en vielä oo ostamassa ja käytetyistä kukaan ei ilmeisesti oo luopumassa muutamista ostoilmoituksista ja lukuisista kyselyistä huolimatta.
Viimeksi muokannut tumppe, Su Kesäkuu 13. 9:24:08 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Kesäkuu 13. 9:23:10 2010

sierra4x4tbo kirjoitti:EI VTTU!

..niillä mennään mitä on ja mitä halvalla saa. 8) :green: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

"kunnon lukkoperä halvalla (250€) cossun akselistoon.." :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

-Timo
Sä voit painua sinne sienimetsään mistä sut on löydettykkin.
Koita joskus edes yrittää kommentoida jotain järkevää ja/tai jotenkin kehittävää!
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja kari66 » Su Kesäkuu 13. 13:05:11 2010

tumppe kirjoitti:
bpasi kirjoitti:71/2" kestää kyllä suht hyvin yhen olen nähnyt missä välitys antautui sliksien takia muut antautunu pikkupyöristä joten jos sinne satsaa kunnonlukon niin aika varma perä on ja KEVYT :green:
Zf ja Gripper etusijalla, uutta en vielä oo ostamassa ja käytetyistä kukaan ei ilmeisesti oo luopumassa muutamista ostoilmoituksista ja lukuisista kyselyistä huolimatta.
Ostit virosta sen säädettävän akseliston bmw perällä, miksi et sitä hyödynnä? Siinähän on tiukka lukko. Oletko sitä tutkinut onko pyöränkulmien säätövarat riittävät?
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

Rahtari
CRSC jäsen 2014
Viestit: 955
Liittynyt: Ke Huhtikuu 4. 21:21:46 2007

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Rahtari » Su Kesäkuu 13. 13:35:13 2010

tumppe kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:EI VTTU!

..niillä mennään mitä on ja mitä halvalla saa. 8) :green: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

"kunnon lukkoperä halvalla (250€) cossun akselistoon.." :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

-Timo
Sä voit painua sinne sienimetsään mistä sut on löydettykkin.
Koita joskus edes yrittää kommentoida jotain järkevää ja/tai jotenkin kehittävää!
:lol: :lol: :lol:
Sierra Cosworth 2wd
Teho on kuin raha. Sitä ei välttämättä tarvitse paljoa mutta on se helvetin kiva kun sitä on.

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja kari66 » Su Kesäkuu 13. 13:51:48 2010

Minulla tekeillä uudemman cosworth scorpion akselisto escorttiin ja onko kellään tietoa sen pyöränkulmien mahdollisista eroista cosworth sierran akselistoon. Raideäli kasvaa miltei 40mm, sen verran olen mittaillut, netistä löysin eron olevan 32mm?
Kynkkien kiinnitykset apurunkoon on paljon tanakammat scorpiossa. Sierrassa ne kiinnitykset joustavat jo rengasraudalla kampeamalla.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Kesäkuu 13. 16:36:21 2010

kari66 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
bpasi kirjoitti:71/2" kestää kyllä suht hyvin yhen olen nähnyt missä välitys antautui sliksien takia muut antautunu pikkupyöristä joten jos sinne satsaa kunnonlukon niin aika varma perä on ja KEVYT :green:
Zf ja Gripper etusijalla, uutta en vielä oo ostamassa ja käytetyistä kukaan ei ilmeisesti oo luopumassa muutamista ostoilmoituksista ja lukuisista kyselyistä huolimatta.
Ostit virosta sen säädettävän akseliston bmw perällä, miksi et sitä hyödynnä? Siinähän on tiukka lukko. Oletko sitä tutkinut onko pyöränkulmien säätövarat riittävät?
Jos ei isompaa murikkaa löydy, niin alan ihmetteleen ko. murikkaa esim. vetarin tumpit pitäis sovittaa typ210 murikasta, niin ei tarttis kituuttaa pikkuvetareilla ja huhu kertoo että tuo typ188 kestäis jotain 600hv luokkaa, joka ei mulle ihan riitä, enkä haluais hyvää murikkaa rikkoa.
En oo tukivarsia vielä tarkemmin ihmetelly, ne vaatii vähän ehostusta, uusia unibaleja, napojen vaihdon yms.
Aattelin koittaa jos sisempiä tukivarrenpäitä jatkais eteenpäin, niin ne p.kulmat ei menis niin pahoiksi isommassa joustossa.
Vahvemman perämurikan kun löytäis, niin vois alkaa jossain vaiheessa akselistoa kasaamaan.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Kesäkuu 13. 17:02:15 2010

tumppe kirjoitti: esim. vetarin tumpit pitäis sovittaa typ210 murikasta, niin ei tarttis kituuttaa pikkuvetareilla
Montakos "pikkuvetareilla" olevaan on tullut vastaan joista on nivelet räjähtäneet tehon alla.
Itseä kiinostaa tietää missä vaiheessa niitä ("pikkulaakereita") pitää alkaa pelkäämään. Itse vetaria en heti kyllä pelkää kun niitä löytyy vähintään cossun paksuisina tehtaan jäljiltä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Kesäkuu 13. 17:19:43 2010

Aksu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: esim. vetarin tumpit pitäis sovittaa typ210 murikasta, niin ei tarttis kituuttaa pikkuvetareilla
Montakos "pikkuvetareilla" olevaan on tullut vastaan joista on nivelet räjähtäneet tehon alla.
Itseä kiinostaa tietää missä vaiheessa niitä ("pikkulaakereita") pitää alkaa pelkäämään. Itse vetaria en heti kyllä pelkää kun niitä löytyy vähintään cossun paksuisina tehtaan jäljiltä.
Pikkuvetarit 100mm laipalla on samat ku perus dohc Sierrassa, niin en menis kehuun kovin kestäviks?
108mm laipalla olevat 2wd Cossun tai vastaavat Scorpion vetaritkin on jo antautunu kovemmissa vehkeissä.
Karpiolalla on porukka teettäny vahvempia näitä ISOJA vetereita ja ne on sit jo kuulemma kestävät.
En tiedä mikä on sit 100mm ja 108mm nivelien kesto erot, mutta ite vetarin akseli on aika paljon hentosempi 100mm versiossa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Kesäkuu 13. 17:53:28 2010

tumppe kirjoitti:En tiedä mikä on sit 100mm ja 108mm nivelien kesto erot, mutta ite vetarin akseli on aika paljon hentosempi 100mm versiossa...
No mulla on ainakin 3mm paksummat vetari paikoillaan(pikkulaakerilla) nyt kun -91 scorpion cossussa olevat.
Ja tehtaan tekemät.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Kesäkuu 15. 12:00:32 2010

Mikset tumppe kokeile, että mitä ne kestää ja miten ne kestää?
Eihän ne ole kuin vetareita?
"Mieluiten ihan sama."

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Kesäkuu 15. 12:28:41 2010

Pitää ny kattoo mitä sitä tulee vastaan, kun ei oo niin hengenhätää vielä ton murikan kanssa, kun on konekkin ihan vaiheessa vielä.
Voihan tuo pikku murikkakin (typ188) kestää...

Onkos 2wd ja 4wd Cossuissa napojen päässä koko eroa (vetarin laippa), niinkuin murikan päässä 100mm/108mm?
Entäs onko navat samat ja samoilla laakereilla 2wd/4wd?
En oo noita vielä mittaillu tai ihmetelly ja nyt ei oo irrallaan 2wd kamojakaan, joista vois mitat ottaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 15. 13:57:25 2010

Pyörän laippa, sen spoorikoko ja laakeri samat 2WD vs. 4WD Cossu-XR-Dohc.
Sisäpään spoorikin -taisi- olla sama vaikka perä on 7,5" vs. 7". Täytyy tuo kuitenkin vielä varmistaa, ei taas(kaan) muista ulkoa :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Kesäkuu 15. 15:48:37 2010

jjs kirjoitti:Pyörän laippa, sen spoorikoko ja laakeri samat 2WD vs. 4WD Cossu-XR-Dohc.
Sisäpään spoorikin -taisi- olla sama vaikka perä on 7,5" vs. 7". Täytyy tuo kuitenkin vielä varmistaa, ei taas(kaan) muista ulkoa :)
Kiitoksia taas jjs! Eli siis ovat samanlaisia, vain sisäpäässä siis erot.
Mites noi vetarit sit, ilmeisesti 2wd (108mm nivelellä) isommalla poorilla sisäpää ja onkos tuo 4wd vetarit sit samat kuin muissa (100mm laipallisissa), vai onko noitakin sit jotain erilaisia/eri vahvuisia?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 15. 22:20:23 2010

Pistetään vielä:

- pyörän laippa sama kaikissa levyjarrullisissa
- laakeri sama kaikissa levyjarrullisissa
- stumppi (spoori, stumppiakselin halk.) sama kaikissa levyjarrullisissa paitsi nivelen kiinnitystaso joka vastaa "100 mm / 8 mm pultit" tai "108 mm / 10 mm pultit" (vain 2wd cossu) -vetarin niveleen
- olen törmännyt, ainakin, kahteen vetoakselin (puikon) halkaisijaan 4wd:ssä (cossu-xr-dohc) ; oletettavasti kuitenkin vain tuotanto- tai alihankkijaeräerosta kyse. Nivelet ja spoorit aina näissä samat.
- muistelisin että olisin verrannut että perään menevä spoori olisi sama 7"/7,5" perissä mutta en todellakaan ole varma. Ehdottomasti varmistettava asia.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Kesäkuu 15. 22:37:43 2010

Tarkoitin lähinnä noita vetoakseleita, eli onko niissä eri boori määrä ja/tai koko?
En oo tosiaan ite päässy vertaileen, mutta luulisin että 2wd vetareissa on paksumpi boori?
Ja sitten se että onko 2wd.ssä isompi laippa myös pyörän navan puolella, vai onko tuo ulkopään laippa sama 2wd/4wd ym.?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Kesäkuu 15. 22:48:10 2010

Juuri vaihdoin tänään 7.5" scorpion perästä 100mm vetarin tumpit cossun perään ja päinvastoin. Nyt on cossussa 3.91 väliys.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Kesäkuu 16. 0:03:21 2010

tumppe kirjoitti:Ja sitten se että onko 2wd.ssä isompi laippa myös pyörän navan puolella, vai onko tuo ulkopään laippa sama 2wd/4wd ym.?
No kuten jo tässäkin todettu, niin tietysti 2wd cossun ulkopään laipan halkaisija on myös 108mm kuten nivelenkin. Ei oikein toi 100mm laippa riittäisi 108mm nivelelle.
Ja kuten Vesku jo totesi (varmisti samalla oman tietoni), niin myös tumpit on vaihtokelpoiset keskenään 100/108mm nivelille.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 16. 10:36:16 2010

Tuohan nyt on jo vanhaa tietoa että perän tumpit saa vaihdettua, mutta tuo ulkopää lähinnä kiinnosti.
Iteltäkin löytyy yhdet 4wd navat pitkillä pinnapulteilla, mut aika virattomat ovat, kun niissä on se 100mm laippa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 16. 14:47:20 2010

- ainoa ero nelikkocossun navoissa (laakeripesä, laakeri, pyöränlaippa, akselistumppi) verrattuna takavetoiseen on stumppiakselin sisäpään laippa joka on sorvattu pienemmäksi ja varustettu pienemmillä pulttien kierteillä (tuo 100/108mm halk. - 8/10mm pultit)

- vetoakseli on erilainen kaikilta osiltaan takavedossa; nivelet isompia ja puikko paksumpi, spoorit eri.


Tumppe
Jos haluat hyödyntää A-ryhmän nelikon tjsp navat mutta yhdistää ne 2wd vetareihin, vaihdat niihin vain 2wd stumppiakselin (108 dia / 10 mm pultit), kuten aiemmin jo "mainittu"
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 16. 15:04:24 2010

jjs kirjoitti:- ainoa ero nelikkocossun navoissa (laakeripesä, laakeri, pyöränlaippa, akselistumppi) verrattuna takavetoiseen on stumppiakselin sisäpään laippa joka on sorvattu pienemmäksi ja varustettu pienemmillä pulttien kierteillä (tuo 100/108mm halk. - 8/10mm pultit)

- vetoakseli on erilainen kaikilta osiltaan takavedossa; nivelet isompia ja puikko paksumpi, spoorit eri.


Tumppe
Jos haluat hyödyntää A-ryhmän nelikon tjsp navat mutta yhdistää ne 2wd vetareihin, vaihdat niihin vain 2wd stumppiakselin (108 dia / 10 mm pultit), kuten aiemmin jo "mainittu"

Anteeks kun en meinannu heti ymmärtää, eli siis 2wd.n isommat vetarin tumpit käy heittämällä myös siis noi ulkopäät (eikä vain sisäpäät) ja muuten navat ovat siis käytännössä ihan samat.
Kiitoksia tiedoista. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja kari66 » La Kesäkuu 19. 13:18:02 2010

kari66 kirjoitti:Minulla tekeillä uudemman cosworth scorpion akselisto escorttiin ja onko kellään tietoa sen pyöränkulmien mahdollisista eroista cosworth sierran akselistoon. Raideäli kasvaa miltei 40mm, sen verran olen mittaillut, netistä löysin eron olevan 32mm?
Kynkkien kiinnitykset apurunkoon on paljon tanakammat scorpiossa. Sierrassa ne kiinnitykset joustavat jo rengasraudalla kampeamalla.
Onko tietoa tai vinkkejä mistä sitä löytyy?
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Kesäkuu 30. 19:10:21 2010

Kuis paksut nuo 2wd:n vetarit on ?
Mittasin nuo omasta stw scorpionin (pikkulaakerilla olevat) niin olivat 31mm paksut(puhtaalta metallista mitattu).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin