Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Kesäkuu 6. 19:21:33 2010
Minkäslaisilla poppakonsteilla ootte irrotellu etuovia mk1 Escorteista, lähinnä se ylempi saranatappi on se "mukava" irrotettava, joita en oo ite keksiny miten irrottaa?
Fiksuimmat jo tajuaakin että ei kommentoida sitten siitä leikkaa rälläkällä saranat vaihtoehdosta...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Su Kesäkuu 6. 19:37:25 2010
Mää tein siihen aikanaan oikein erikoistyökalun, eli pätkän rautatankoa, johon oli toiseen päähän hitsattu muistaakseni 8mm pultti (mahtui saranan reikään, mutta ei tapin sisään), ja toiseen päähän samanlainen pultti, mutta mikä oli n. 2cm päästä taivutettu 45 asteen kulmaan, sen lisäksi tarvi vielä sellaisen 2cm irtopätkän samanlaista pulttia. Sen alemman saranatapin sai hakattua sillä suoralla päällä irti, ja ylemmän sillä taivutetulla, sitten kun se oli uponnut siihen taivutukseen asti, niin sitten sisään se irtopala ja taas naputtelemaan. Lämpö ja irroitusöljy tekee ihmeitä.
Alempi sarana hakataan ylöspäin tappia, ja ylempi alaspäin.
Pedal tu tö metal!
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Kesäkuu 6. 20:46:51 2010
Kiitoksia, pitääpä alkaa värkkään jotain patentti työkalua sitten.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
hoopee
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Viesti
Kirjoittaja hoopee » Su Kesäkuu 6. 21:15:00 2010
Kuinka paljon eroa on tappien irrotuksessa välikopassa ja ykköskopassa? Välikopassa tappeja ei kovin kauaa punnerrettu kun oli ovet jo irti. Vahinkojen määrää ei tarkistettu

-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Su Kesäkuu 6. 21:34:57 2010
Kyllä välikopassa muistaakseni enemmän tilaa oli saranatappien irroitukseen. En muuten jaksanut laittaa enää mitään tappeja takasin, vaan laitoin pultit ja nylockit, saa tarvittaessa aika nopeasti oven pois
EDIT: Helvetin näppis jättää välillä kirjaimia pois

Pedal tu tö metal!
-
hoopee
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Viesti
Kirjoittaja hoopee » Su Kesäkuu 6. 22:25:49 2010
Ville K kirjoitti:Kyllä välikopassa muistaakseni enemmän tilaa oli saranatappien irroitukseen. En muutn kasanut laittaa enää mitään tappeja takasin, vaan laitoin pultit ja nylockit, saa tarvittaessa aika nopeasti oven pois

Ei huono idea

-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Su Kesäkuu 6. 22:43:54 2010
jep hyvä idis mut jos ois semmonen pultti jossa kova muovi pinta ei kuluis se reikä kun aukoo.
tai sit wanhan ajan rasvanippa sydeemi ois paras
tohon vaan joku sorvari duuniin niin vois pari sarjaa ostaa
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Su Kesäkuu 6. 23:57:34 2010
No joo, mulla oli siellä kuparitahnat välissä.
Pedal tu tö metal!
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ma Kesäkuu 7. 0:11:08 2010
Jotkut on käyttäny saranantappina vanhoja venttiileitä, taitaa esim monessa viri oharissa olla sopivan paksusia noin 8mm venoja joista pätkii sopivan mittasia.
-
Twin Cam
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Viesti
Kirjoittaja Twin Cam » Ma Kesäkuu 7. 0:44:44 2010
Joo se tuo oven muoto tekee sen ylemmän tapin irrotuksen mukavan hankalaks tuossa vanhakoppasessa, välikopassa on enemmän tilaa oven ja karmin välissä. Itse irrotettiin kanssa vanhakopasesta sellaisella kulmaan väännetyllä raudalla ja vasaraa ja CRC:tä tuo ylempi saranatappi joka mahtui reikään muttei itse saranatapin sisään.
Jari Kaukonen
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ma Kesäkuu 7. 14:29:57 2010
Fomococars kirjoitti:jep hyvä idis mut jos ois semmonen pultti jossa kova muovi pinta ei kuluis se reikä kun aukoo.
tai sit wanhan ajan rasvanippa sydeemi ois paras
tohon vaan joku sorvari duuniin niin vois pari sarjaa ostaa
Pronssiholkki?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
mk1turboic
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
Viesti
Kirjoittaja mk1turboic » Ma Kesäkuu 7. 18:41:38 2010
Itselläni on kadetin/astran saranatapit, ja on todettu hyväksi.Kys tapit on jotenkin pehmeämmät kun normi 8mm putkisokat ja on näin helpommat irroittaa ja muotoutuu vähän jopa kuluneeseen reikään.8 mm pultilla tahtoo jäädä ovi "klappaamaan".Tämä opel osien käyttö ei tietysti pahimmille merkkifriikeille käy, mutta omasta mielestäni hyvä vaihtoehto..

jäsen #323
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ma Kesäkuu 7. 20:35:10 2010
Juu, kyllähän tollanen saranatappi sinne käy, ei kaiken tarvi voorti-osaa olla jos vaan toimii. Omassa ei silloin kyllä ollut yhtään klappia saranoissa, vaikka pultit olikin tappeina, tosin autollakin oli ajettu vasta 71 tkm, olisko siinä sitten syy.
Pedal tu tö metal!
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Ke Kesäkuu 9. 10:38:42 2010
mikäs on tämän päivän hinta orkkis saranatappisarjalle mk1 eskoon
-sehän on semmonen ontto halkasitu putki
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ke Kesäkuu 9. 16:03:30 2010
eBaystä saa noita 4-8 puntaa sarja,
item 180501546808
on orkkiksiakin
item 200477709361
-
el_reino
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja el_reino » Ti Kesäkuu 15. 14:39:57 2010
Sehän on ihan tuumamitoituksella oleva putkisokka.
Ja mielestäni ei kannata noita millään muulla korvatakkaan. Jos ovi alkaa roikkumaan niin vaihtaa vaan uuden tapin niin ei roiku enää. Ja jos on reikä kulunut niin poraa sen 8mm ja laittaa millimittaisen sokan.
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Ke Kesäkuu 16. 22:08:25 2010
saakos tommosia mainioita sokkia rosterimallina
mm tai tuumanen
vaikka jostain veneestä ym. paatista
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Kesäkuu 16. 22:11:51 2010
Fomococars kirjoitti:saakos tommosia mainioita sokkia rosterimallina
mm tai tuumanen
vaikka jostain veneestä ym. paatista
iipeistä 11£ toimitettuna
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Kesäkuu 16. 22:14:46 2010
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
xsx
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Viesti
Kirjoittaja xsx » Ti Kesäkuu 22. 14:00:20 2010
Onko mk1 ja mk2 samat tapit, niitä sai ainakin 2v sitten foordilta. Mulla on niitä laatikollinen, josta jokunen joutaa jos tarvii.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ti Kesäkuu 22. 16:49:20 2010
xsx kirjoitti:Onko mk1 ja mk2 samat tapit, niitä sai ainakin 2v sitten foordilta. Mulla on niitä laatikollinen, josta jokunen joutaa jos tarvii.
Kuinkas arvokkaita nuo olis?
Voisin mahdollisesti pari "sarjaa" eli 4.lle ovelle/2 autolle ostaa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)