BOA Kampuran stefan vaihto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
BOA Kampuran stefan vaihto
Mites kun Täytyis tuo kampuran etustefa vaihtaa nii mikä tuo damberin momentti kuuluu olla?
Tarviiko se pultti uusia jos avaa?
Tarviiko se pultti uusia jos avaa?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Tarkotat vissiin kampuran siivapyörän pulttia? Ite en ainakaan uusinut ja 65nm sen ite laitoin. En nyt muista mikä se momentti oli viralliseen, mut oli jottain vissiin 45nm ja jottain asteita päälle...Jape105 kirjoitti:Mites kun Täytyis tuo kampuran etustefa vaihtaa nii mikä tuo damberin momentti kuuluu olla?
Tarviiko se pultti uusia jos avaa?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
65 kuullostaa kauheen pieneltä momentilta, kannattaa tarkistaa se jostain. Varsin ikävää jälkee tulee jos se pääsee löysälle.
Jäsen #606
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
En muista mikä momentti oli, mutta mielestäni kovempi mitä tuossa ylempänä plus että lopuksi vielä 90* käännetään. Pultti pitää uusia ja juureen kuuluu laittaa uusi O-rengas.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
En tiedä onko apua mut vootriclubilla Niceman:in vanhoista kirjotuksista löyty BOB:in momentit
Crankshaft pulley/vibration damper. stage 1 45 NM
Crankshaft pulley/vibration damper. stage 2 90ø
Crankshaft pulley/vibration damper. stage 1 45 NM
Crankshaft pulley/vibration damper. stage 2 90ø
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Näitä muistelin, mut en jaksanut ruveta tonkiin noita...henu kirjoitti:En tiedä onko apua mut vootriclubilla Niceman:in vanhoista kirjotuksista löyty BOB:in momentit
Crankshaft pulley/vibration damper. stage 1 45 NM
Crankshaft pulley/vibration damper. stage 2 90ø

Kyllä se tuolla 65 ainakin mulla pysys kummassakin konees...Sekä BOB:is, et BOA:ssa...Ja Mulkkarilla käytiin sentään nilsiät ym. läpiMouTine kirjoitti:En muista mikä momentti oli, mutta mielestäni kovempi mitä tuossa ylempänä plus että lopuksi vielä 90* käännetään. Pultti pitää uusia ja juureen kuuluu laittaa uusi O-rengas.

Mut tokihan se kannattaa laittaa kuten kuuluu. Ite en jaksanut hakea asteavainta niin väänsin 65...Saa sitten vielä auki joskus jos tarvii...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
jeps täytyy käydä tilaamassa uus pultti sit. kiitokset.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Volkkarin moottorissa käännetään kampiakselin pään pultti 90nm ja 90 astetta, se kiristyy yllättävän tiukalle siinä neljänneskierroksen aikana. Luulin kerran olevani fiksu ja laitoin hylsyn perään jatkovarren, että saa auton ulkopuolelta kiristää kunnon varrella. Onneks tuli tehtyä tussilla merkki pultin kantaan, meinaan jatkovarsi jäi 80 astetta ruuville ja pultti kiristy 10 astetta.
Käänsin varmaan puoli kierrosta siitä varresta kun se palautu muuten aina siihen lähtökohtaan takasin
Uskallan melkein väittää että sen pultin kireys on sen 90 asteen jälkeen ainakin 200nm, irvistyksen mukaan mitattuna yli 300nm.
Ihan vaan sen takia sanoin, että ne, jotka ei vielä niin kauheesti oo kiristelly asteilla sais jonkunnäkösen käsityksen paljonko se pultti voi kiristyä sen neljänneskierroksen aikana.


Ihan vaan sen takia sanoin, että ne, jotka ei vielä niin kauheesti oo kiristelly asteilla sais jonkunnäkösen käsityksen paljonko se pultti voi kiristyä sen neljänneskierroksen aikana.
Jäsen #606
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Cosworth V6 BOA Workshop Manual sanoo 40 to 50 nm ja sitten vielä 90 astetta. Uusi pultti ja prikka käsketään laittaa. Fordilta sai vielä kesällä 2009 uuden pultin, mutta prikkaa ei saanut. Prikan alle reunoihin käsketään laittaa tiivistemassaa/-silikonia.
Löysin jopa 31.7.2009 päivätyn kuitin:
FINIS 4413724 Kuusioruuvi (Cosworth V6 24V BOA), hinta 1,85e.
Kallista
Löysin jopa 31.7.2009 päivätyn kuitin:
FINIS 4413724 Kuusioruuvi (Cosworth V6 24V BOA), hinta 1,85e.
Kallista

-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Pultti tilattu.
Onko joku joskus kiristäny pösö/citikka märkäputkikoneen kannen pultteja?
Jotain 25nm+90+90+90 astetta on kanssa hiukan timmissä se viiminen 90astetta.
Jostain syystä tullu joskus tehtyä niitä paljon
eihän niistä niitä kansipahveja ikinä mee.. 
Onko joku joskus kiristäny pösö/citikka märkäputkikoneen kannen pultteja?
Jotain 25nm+90+90+90 astetta on kanssa hiukan timmissä se viiminen 90astetta.

Jostain syystä tullu joskus tehtyä niitä paljon


Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Ite en oo koskaan ymmärtäny, miks se pultti pitäs niin helvetisti kääntää kiinni. Ite aina jokasesta kääntänyt kiinni ihan perus puolentuuman räikällä. Eivätkä oo irtoillu. kun yleisesti ottaenhan sillä oo muuta virkaa, kun ettei siivapyörä lähe tuleen ulospäin. Pistää tipan kierreliimaa ja käsin kiinni, niin ei se sieltä kyllä itekseen pois tule.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Eikös nää akselin päissä olevat pultit ole muutenkin melkein aina jenka silleenpäin että menee periaatteessa vaan tiukemmalle kun akseli ottaa kierroksia, oli laite mikä tahansa?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Kyllä.vauhtipete kirjoitti:Eikös nää akselin päissä olevat pultit ole muutenkin melkein aina jenka silleenpäin että menee periaatteessa vaan tiukemmalle kun akseli ottaa kierroksia, oli laite mikä tahansa?
Ihan sama sierrojen/scorpioitten takanavan iso pultti on vasemmalla ''vääränkätinen''
Vanhojen ''kuorkki'' Transiittejen pyöränpultit,Mazda 2200 pyöränpultit,mopojen magneettojen mutterit jne. jne.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BOA Kampuran stefan vaihto
Ja sen takia myös ettei pyörä pääse pyörimään tai muutenkaan luistamaan siinä akselilla. Ei se pysy pelkän kiilan varassa.VooDoo kirjoitti:...ettei siivapyörä lähe tuleen ulospäin. Pistää tipan kierreliimaa ja käsin kiinni, niin ei se sieltä kyllä itekseen pois tule.
Jäsen #606