cossun nesteen hävittäminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
cossun nesteen hävittäminen
onko muilla ollut havaittavissa tälläista ongelmaa että cossu hävittää nestettä. ja samalla turbon ja pakosarjan liitos on ihan valkean köhnän peitossa .....joka on ilmeisesti on nestettä. turbo on vesi jäähdytteinen ELI voiko se sieltä mennä "ulos" koneesta...?
kone ei työnnä painetta paisunta säiliöön ja öljytilassa ei tunnu oleva nestettä.... eikä myöskään paisunta säiliö haise öljylle/ paisuntä sailiössä ei ole havaittavissa öljyä....
kone ei työnnä painetta paisunta säiliöön ja öljytilassa ei tunnu oleva nestettä.... eikä myöskään paisunta säiliö haise öljylle/ paisuntä sailiössä ei ole havaittavissa öljyä....
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
mulla oli tuossa t28 garretissa hiushalkeama laakeripukissa.
vika ilmeni kuvaamallasi tavalla.
halkeama oli siinä pakopesänpuoleisen kiinnityslaipan juuressa.
laitoin paineilman pukin sisään ja saippuavaahtoo.
vuoto ei esiintynyt aina.
edit: vuoto oli siis ulospäin ei, pakokanavaan.
vika ilmeni kuvaamallasi tavalla.
halkeama oli siinä pakopesänpuoleisen kiinnityslaipan juuressa.
laitoin paineilman pukin sisään ja saippuavaahtoo.
vuoto ei esiintynyt aina.
edit: vuoto oli siis ulospäin ei, pakokanavaan.
Viimeksi muokannut jarkkoscosworth, Pe Huhtikuu 30. 9:01:24 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Ei syytä huoleen koska jokainen cossu syö nestettä ,ja varsinkin bensan muodossa aika tuhdisti. Pientä valkosta voi pakosatsin liitoksissa olla ,mut ei kantsi ottaa vattahaavoja siittä ,se on normaalia TON ikä'sissä cossuissa.
Onko käynnistysongelmia aamuisin ,mut ei muulloin=paffi tihkuttaa vettä pyttyyn.
Aja täydellä AHDOLLA jonkun aikaa ,pysähdy anna koneen käydä ja ota varovasti paisuntasäiliön korkki auki. Jos pulputtaa ilmakuplia ,on kansipahvi selvä. Jollei,niin kone on karstoittunut ja vaatii ankaraa huolto-ohjekirjan vaatimaa karstotus ajoa Motarilla.
Onko käynnistysongelmia aamuisin ,mut ei muulloin=paffi tihkuttaa vettä pyttyyn.
Aja täydellä AHDOLLA jonkun aikaa ,pysähdy anna koneen käydä ja ota varovasti paisuntasäiliön korkki auki. Jos pulputtaa ilmakuplia ,on kansipahvi selvä. Jollei,niin kone on karstoittunut ja vaatii ankaraa huolto-ohjekirjan vaatimaa karstotus ajoa Motarilla.
-
- Ylläpitäjä
Re: cossun nesteen hävittäminen
Valkeat läikät liitoksissa ovat normaalia mutta töhnä ei.cozz_ kirjoitti:onko muilla ollut havaittavissa tälläista ongelmaa että cossu hävittää nestettä. ja samalla turbon ja pakosarjan liitos on ihan valkean köhnän peitossa .....joka on ilmeisesti on nestettä. turbo on vesi jäähdytteinen ELI voiko se sieltä mennä "ulos" koneesta...?
kone ei työnnä painetta paisunta säiliöön ja öljytilassa ei tunnu oleva nestettä.... eikä myöskään paisunta säiliö haise öljylle/ paisuntä sailiössä ei ole havaittavissa öljyä....
Ei olisi eka cossu jossa olisi hiushalkeama vesitilassa pakokanavaan.
Cossuissa ei kuulu nestettä hävitä ellei nyt kesäkuumalla ratapäivillä monoo antaessa hieman enemmän haihtuvuutta ole.
Kynttilät irti ja jos yksi niistä on epänormaalin puhdas on asia siltä osin selvä. Jos ei eroja ole niin on syytä epäillä tuota vuotoa pakokanavaan.
-
- Ylläpitäjä
Mulla oli paffi vuotanut kahden vesikanavan välistä jo jonkun aikaa. Lohko ili siltäkohdin ruostunut, mutta sylintereihin jäähdytysneste ei ollu päässy.
Loppujenlopuks vika ilmeni kun alkoi pissimään ulos sitä nestettä pakosarjan alapuolelta. Kannattaa vielä sinnekin kurkata jos lohkon kylki olis kostea...
Loppujenlopuks vika ilmeni kun alkoi pissimään ulos sitä nestettä pakosarjan alapuolelta. Kannattaa vielä sinnekin kurkata jos lohkon kylki olis kostea...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Laitoin kuvan tuosta halkeamasta.
Tosin se halkeama on jo rälsytetty auki tuossa vaiheessa.
Koetin silloin hitsatakin tuota mutta koska sain uuden laakeripesän
sopivasti en koskaan kokeillut olisiko hitsi kestänyt.
http://www.saunalahti.fi/jniemine/garrett28halkeama.JPG
Tosin se halkeama on jo rälsytetty auki tuossa vaiheessa.
Koetin silloin hitsatakin tuota mutta koska sain uuden laakeripesän
sopivasti en koskaan kokeillut olisiko hitsi kestänyt.
http://www.saunalahti.fi/jniemine/garrett28halkeama.JPG
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulla tuli tänään tihkumalla vettä turbon ja putkien liitoksista hiukan ,kun starttasin koneen käymään pienen seisonnan jälkeen.
Koneesta oli vedet olleet pois ,kun korjasin turbon vesijäähyn haljenneen paluuputken. ja pyttyihin ei oo valunut mitään. Ilmeisesti kosteus se vaan sieltä välistä joskus tunkee pihalle kylmällä koneella. Kone ei syö vettä ja kuplia ei pulputa. Tollaista valkeaa hapettumaa tosta jää turbon putkiston liitoksiin. Ja sitä on siellä ollut vanhallakin kannella.
Koneesta oli vedet olleet pois ,kun korjasin turbon vesijäähyn haljenneen paluuputken. ja pyttyihin ei oo valunut mitään. Ilmeisesti kosteus se vaan sieltä välistä joskus tunkee pihalle kylmällä koneella. Kone ei syö vettä ja kuplia ei pulputa. Tollaista valkeaa hapettumaa tosta jää turbon putkiston liitoksiin. Ja sitä on siellä ollut vanhallakin kannella.
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Laatupelejä nuo kosvortit, tuntuu joka toinen kone vuotavan öljyä tai vettä jonnekin. -huh- Tai sitten on kansi tai turbo tai jopa molemmat halki/rikki. -huh- Mitäpä tähän lisäämään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 229
- Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: cossun nesteen hävittäminen
Herätelläänpäs tätä topikkia!cozz_ kirjoitti:onko muilla ollut havaittavissa tälläista ongelmaa että cossu hävittää nestettä. ja samalla turbon ja pakosarjan liitos on ihan valkean köhnän peitossa .....joka on ilmeisesti on nestettä. turbo on vesi jäähdytteinen ELI voiko se sieltä mennä "ulos" koneesta...?
kone ei työnnä painetta paisunta säiliöön ja öljytilassa ei tunnu oleva nestettä.... eikä myöskään paisunta säiliö haise öljylle/ paisuntä sailiössä ei ole havaittavissa öljyä....
Eli mulla samoja ongelmia ei painetta tai öljyä paisarissa ja puristuksetkin oli mittarissa tasaiset,nestettä vaan menee tasaiseen tahtiin ja valkoista turbo/putki liitoksessa.Onkohan tuo T3 yleisestikkin noin heikkoa tekoa että siinä voisi olla halkeama josta tihkuu vettä pakopuolelle?vaikka kyllä mieluummin tuon turbon vaihtaa kuin kannen aukaisee

Niin ja jos se vika ei nyt löydykkään tuosta turbosta niin ilmeisesti ei hyvin pitkään kannata ajella ennen aukaisua?
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: cossun nesteen hävittäminen
Tuleeko auton käydessä ilmakuplia paisariin ja haiseeko neste pakokaasulle /bensalle. Ei aina tee ihmeellisiä paineita ,vaikka kanspahvi hiukan vuotaakin. Anna hiukan kaasuvivusta jenkaa koneelle ja kato tuleeko kuplia tai jotain vedenpaisumusta pihalle. Ja ei näy puristuspainemittarilla kokemuksesta kovin selvästi. ja voi valuttaa yön aikana hiukan vettä pyttyyn ja käy hetken heikosti ,niinku kolmella.
Tihkuttako syyläri edestä katottuna oikeesta reunasta. Mulla tihkutti se syyläri pikkuhiljaa ,vaikkei maahan asti edes tiputtanut. Pinta paisarissa laski vaan pikku hiljaa. Jotenkin semmonen olo ,ettei noi 2wd kannet pysy kauaa tiiviinä isommilla ahdoilla vaikka olis just plaanatut lohkon ja kannen pinnat ja mikä vaan pahvi tai pelti välissä. Helposti vuotavassa maineessahan ne on alusta asti ollu.
Mulla on ihme kumma ollu falskaamatta jo muutaman vuoden,mutta kilometrejä on tullu kyllä tosi vähän.Viime kesänä jo rupes hiukan epäilyttämään vuoto ,kun kovan revityksen jälkeen oli nestettä tullu korkin välistä hieman. Ens syksyksi vois kumminkin uuden kansipahvin jo ostaa odottamaan asennusta.
Tihkuttako syyläri edestä katottuna oikeesta reunasta. Mulla tihkutti se syyläri pikkuhiljaa ,vaikkei maahan asti edes tiputtanut. Pinta paisarissa laski vaan pikku hiljaa. Jotenkin semmonen olo ,ettei noi 2wd kannet pysy kauaa tiiviinä isommilla ahdoilla vaikka olis just plaanatut lohkon ja kannen pinnat ja mikä vaan pahvi tai pelti välissä. Helposti vuotavassa maineessahan ne on alusta asti ollu.
Mulla on ihme kumma ollu falskaamatta jo muutaman vuoden,mutta kilometrejä on tullu kyllä tosi vähän.Viime kesänä jo rupes hiukan epäilyttämään vuoto ,kun kovan revityksen jälkeen oli nestettä tullu korkin välistä hieman. Ens syksyksi vois kumminkin uuden kansipahvin jo ostaa odottamaan asennusta.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 229
- Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: cossun nesteen hävittäminen
No joo,kyllähän se vaan tuntu ihan kuin olis kolmella aamulla kylmänä pyörähtänyt!
Hitto kerennyt 1,5viikkoa ajaa,eikä edes räppäillyt niin heti tökkii..hyvin alkaa tämä minunkin harrastus!
Täytyy vielä tutkia asiaa mutta merkit kyllä näyttää melko selvältä,eli kansiremontilla alkaa tämäkin..
ps.tiivistesarjaa saa tarjota jos jollakin ylimääräisiä hyllyssä....
Hitto kerennyt 1,5viikkoa ajaa,eikä edes räppäillyt niin heti tökkii..hyvin alkaa tämä minunkin harrastus!
Täytyy vielä tutkia asiaa mutta merkit kyllä näyttää melko selvältä,eli kansiremontilla alkaa tämäkin..
ps.tiivistesarjaa saa tarjota jos jollakin ylimääräisiä hyllyssä....
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: cossun nesteen hävittäminen
Sinne pakopuolelle voi myöskin tulla vettä pakosarjan pinnapulteista. Eli jos niitä pinnapultteja on koneistettu / tehty uusia kierteitä ja ne on vedetty liian pitkälle, niin se menee vesikanavaan.. ja pulp pulp, sieltä tulee vetää sarjaan / sarjan laippoihin / lohkon kylkeen.. Oire ei ole vakava, mutta vituttaa kun vettä hävii ja lohkolle ilmestyy "valkosta mönjää"..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 229
- Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: cossun nesteen hävittäminen
No joo,nyt asiaa tutkailtuani syyläri kyllä vuotaa ja ihan näköjään pikku hiljaa tiputtaa..
hittolainen tämähän saattaa selvitä tuon korjauksella,huhuh...
Oliko sulla ktk menny pahvi silloin silti kun vuoti syyläri?
hittolainen tämähän saattaa selvitä tuon korjauksella,huhuh...
Oliko sulla ktk menny pahvi silloin silti kun vuoti syyläri?
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: cossun nesteen hävittäminen
Mulla vuoti se syyläri varmaan 8 vuotta ,meni välillä tukkoon ,kun tongeilla hiukan puristin sitä päädyn alumiinilevyä piukempaan. Se vuoto oli tosi hidasta ,about paisari maksimista minimiin jossain 3-4 viikossa. Nyt on koko alumiininen syyläri ja pitää ,vuotokohtana nykyään lämppärin kenno
Sen kun saan vielä tässä vaihdettua ,niin mihin se vuoto enää voi tulla. Kai se on kanspahvin vuoro taas.

-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Toukokuu 29. 12:11:44 2006
- Paikkakunta: Parainen
Re: cossun nesteen hävittäminen
Mulla t-25:a laakeripesässä pieni halkeama, kusi nestettä pakosarjalle. Uusi pesä ois maksanut n.100 euroa, plus työt, ja täysremppaa ois muutenkin vaatinut kun oli muutenkin loppu. Vaihdoin diskoperunaan ja tyytyväinen olen valintaan ollut. Ahtaa alhaalta kuten t-25:kin mutta jaksaa pitää ahtoja tappiin asti toisin kuin orkkis. Suosittelen.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 229
- Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: cossun nesteen hävittäminen
No nyt nousi vitutuskäyrä jo ihan topakasti,työnsi vedet pihalle ja pulputtaa ja sihisee hurjana paisarissa...
Ahistaa
arvelinkin ettei mun tuurilla voi pelkkä syyläri tai letku vuotaa,ei kyllä sen pitää räjähtää kunnolla kerralla!
motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....
Ahistaa

motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: cossun nesteen hävittäminen
tuossa eilen serkku sano,että ku alkaa tulemana jotain ongelmia öljynvaihdossa taikka hävikissä tms. nesteen häviämisessä ni vaihtaa kokomoottoriTHR kirjoitti:ei muuta kuin kone pois ja osiksi

* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007
Re: cossun nesteen hävittäminen
cossie82 kirjoitti:No nyt nousi vitutuskäyrä jo ihan topakasti,työnsi vedet pihalle ja pulputtaa ja sihisee hurjana paisarissa...
Ahistaaarvelinkin ettei mun tuurilla voi pelkkä syyläri tai letku vuotaa,ei kyllä sen pitää räjähtää kunnolla kerralla!
motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....
Se on sitä Mötörsporttia..

jäsen: 1785.
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: cossun nesteen hävittäminen
Tervetuloa joukkoon, et ole ainut kenellä on cossun kanssa huonoa tuuriacossuvortti kirjoitti:cossie82 kirjoitti:No nyt nousi vitutuskäyrä jo ihan topakasti,työnsi vedet pihalle ja pulputtaa ja sihisee hurjana paisarissa...
Ahistaaarvelinkin ettei mun tuurilla voi pelkkä syyläri tai letku vuotaa,ei kyllä sen pitää räjähtää kunnolla kerralla!
motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....
Se on sitä Mötörsporttia..

Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: cossun nesteen hävittäminen
Kansiremontin yhteydessä kannattaa kansipahvikin päivittää A-ryhmän versioon, niitä kun saa nykyään niin halvalla.
Mullakin meni kansipahvi heti ensimmäisenä kesänä kun Cossuni hommasin...
Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla.

Mullakin meni kansipahvi heti ensimmäisenä kesänä kun Cossuni hommasin...

Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: cossun nesteen hävittäminen
Jep, tiedän yhden cossun mihin meni konevaurion jälkeen halvimmat ohc alakerran laakerit mitä kaupasta löyty ja sen jälkeen myyntiintumppe kirjoitti:Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla.

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: cossun nesteen hävittäminen
Mun omasta oli joku vatipää heittäny 12.9 kannepultit roskiin, jotka autossa oli todistetusti ollu, samoin oli pottanu N-ryhmän tiivisteen, sit fiksuna miehenä laittanu uudet 10.9 LT Volkkarin kannenpultit ja uuden VAKIO pahvin.vauhtipete kirjoitti:Jep, tiedän yhden cossun mihin meni konevaurion jälkeen halvimmat ohc alakerran laakerit mitä kaupasta löyty ja sen jälkeen myyntiintumppe kirjoitti:Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla.
Stage 1 lastu, 1.5bar ahtoja, vakio kytkin (sama vatipää oli hävittäny sintterin ja kisa asetelman, tais olla joku narujalka)...
Onneks ed. omistaja oli sentään vaihtanu ahtimen, lastun ja kytkimen parempiin...
Kansipahvi poiki sitten tietysti mulla, kukaan ei edes tienny mikä pahvi siel on.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: cossun nesteen hävittäminen
Onko noilla laakereilla niin kauheesti sitten eroja? Mulla on ne halvimmat laakerit kestäny aina kaikissa moottoreissa niin ei osaa varoa.vauhtipete kirjoitti:Jep, tiedän yhden cossun mihin meni konevaurion jälkeen halvimmat ohc alakerran laakerit mitä kaupasta löyty ja sen jälkeen myyntiintumppe kirjoitti:Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: cossun nesteen hävittäminen
Riippuu ihan koneen viritys asteesta, vakiossa tuskin mitään vaikutusta ja jos voitelu vermeet on kunnos, niin menee varmaan hiukan pirteemmissäkin.olafu kirjoitti:Onko noilla laakereilla niin kauheesti sitten eroja? Mulla on ne halvimmat laakerit kestäny aina kaikissa moottoreissa niin ei osaa varoa.vauhtipete kirjoitti:Jep, tiedän yhden cossun mihin meni konevaurion jälkeen halvimmat ohc alakerran laakerit mitä kaupasta löyty ja sen jälkeen myyntiintumppe kirjoitti:Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: cossun nesteen hävittäminen
Ei kait se näissä voortin koneissa ole isommin ongelmia aiheuttanut nuo laakerit. Työ kaverikin sanoi että aina on menty niillä mitä koneistamon setä on käteen antanut ja hyvin on kestänyt (tehoa kuitenkin yli 500hp).
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: cossun nesteen hävittäminen
Motonetin vakio laakereilla kasattu useampi kone eikä yhdestäkään ole laakerit pettäneet (300-350hv laiteita)
Yhteenkään omaan en ole laittanut cossun vakio laakereita eikä ole ollut mitään ongelmia noitten nykyisten mallisilla laakereilla 400hv/2bar lukemilla,hieman vakioita paremmat.
Viimekesänä 10kierrosta affea ympäri lämpimänä päivänä 1,7 ahdoilla(ilman sääliä),olisi kyllä pettänyt jos laakereissa olisi heikkoutta.
Yhteenkään omaan en ole laittanut cossun vakio laakereita eikä ole ollut mitään ongelmia noitten nykyisten mallisilla laakereilla 400hv/2bar lukemilla,hieman vakioita paremmat.
Viimekesänä 10kierrosta affea ympäri lämpimänä päivänä 1,7 ahdoilla(ilman sääliä),olisi kyllä pettänyt jos laakereissa olisi heikkoutta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: cossun nesteen hävittäminen
Jaa en mä noista kestoista tiedä mut kuulosti vaan melko arveluttavalta kun cossun laakerit olis maksanu tyyliin 150e ja nämä oli 20e 

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: cossun nesteen hävittäminen
Eihän se laakeri siitä kulu tai muutakaan kunhan öljyn saanti on turvattu. Lyijy/pronssi laakeri kestää vaan pidempään hajoamatta ilman öljyäkin, mutten siltikään luottas siihen et kestää ilman voitelua yhtään kauempaa kuin tavislaakerikaan.vauhtipete kirjoitti:Jaa en mä noista kestoista tiedä mut kuulosti vaan melko arveluttavalta kun cossun laakerit olis maksanu tyyliin 150e ja nämä oli 20e
Korkeapaine öljypumppu oharissa missä oli n.180hp ja kilometrejä tuli joku 200tkm, neljä kantta tais mennä, mutta kellarin laakerit näytti kuin uusilta ja se motti sai kanssa leipää ja leivän päälle voita.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: cossun nesteen hävittäminen
Se on just niin et porukka tahtoo aina hifistellä laakereiden kanssa (ostetaan ne punametalliset) ja sit asennetaan se vanha vakio öljypumppu sinne kellariin...BlackEscort kirjoitti:Eihän se laakeri siitä kulu tai muutakaan kunhan öljyn saanti on turvattu. Lyijy/pronssi laakeri kestää vaan pidempään hajoamatta ilman öljyäkin, mutten siltikään luottas siihen et kestää ilman voitelua yhtään kauempaa kuin tavislaakerikaan.vauhtipete kirjoitti:Jaa en mä noista kestoista tiedä mut kuulosti vaan melko arveluttavalta kun cossun laakerit olis maksanu tyyliin 150e ja nämä oli 20e
Korkeapaine öljypumppu oharissa missä oli n.180hp ja kilometrejä tuli joku 200tkm, neljä kantta tais mennä, mutta kellarin laakerit näytti kuin uusilta ja se motti sai kanssa leipää ja leivän päälle voita.

Näissä viritetyissä myllyissä on 2 tärkeetä seikkaa mitä pitäis hifistellä, toinen on moottorin voitelu ja toinen on kunnolliset kipinä laitteet.
Noi kun on kunnossa ja toki muutenkin "oikeilla" osilla kasattu kokoonpano, niin ei pitäis tulla niitä ylimääräsiä ongelmiakaan.
Näin mulle on muutamat alan "isot pojat" neuvonu, koska yleensä aina toinen noista tärkeistä asioista jää liian vähälle huomiolle...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 229
- Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: cossun nesteen hävittäminen
Joo,kyllähän mä tiedän ettei se ole näitten kanssa helppoa,ei tartte kun lukea muutamia projekti topiccejaxsx kirjoitti:Tervetuloa joukkoon, et ole ainut kenellä on cossun kanssa huonoa tuuriacossuvortti kirjoitti:cossie82 kirjoitti:No nyt nousi vitutuskäyrä jo ihan topakasti,työnsi vedet pihalle ja pulputtaa ja sihisee hurjana paisarissa...
Ahistaaarvelinkin ettei mun tuurilla voi pelkkä syyläri tai letku vuotaa,ei kyllä sen pitää räjähtää kunnolla kerralla!
motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....
Se on sitä Mötörsporttia...

Tähän mennessä vikalistaa kesälle -->
kansiremppa,kytkin,kardaanin tukilaakeri,vetarien sisäpäät,tuulilasi,etulevyjen sorvaus(täristää),takajarrut+alkavia ja vähän pahempiakin ruosteita ympäri koria yms.yms.
Jännittää jo vähän purkailla enää mitään irti kun ei tiedä mitä vielä löytyy

Mutta joo harrastetaan harrastetaan......
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: cossun nesteen hävittäminen
Jaah ,otin cossusta kennon irti ja se oli kuin uuden veroinen. Ei oo vuotanu. Luulin juttujen perusteella hommaa rankaksi ,mut ne on foortilla miettiny vaihdon kannalta homman helpoksi. Ei tarvii irrottaa ,kuin kojetaulun isompi osa ja konehuoneesta putket irti ja se on siinä. Tulipahan toikin nyt vaihdettuu ,vaik ei olis tarvetta ollu näköjään.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: cossun nesteen hävittäminen
Pitää kysyä että tarkoitatko tolla kojetaulun isommalla osalla sitä isompaa kojetaulun alaosaa vai sitä ite kojetaulua, joka on siis se yläosa?KtK kirjoitti:Jaah ,otin cossusta kennon irti ja se oli kuin uuden veroinen. Ei oo vuotanu. Luulin juttujen perusteella hommaa rankaksi ,mut ne on foortilla miettiny vaihdon kannalta homman helpoksi. Ei tarvii irrottaa ,kuin kojetaulun isompi osa ja konehuoneesta putket irti ja se on siinä. Tulipahan toikin nyt vaihdettuu ,vaik ei olis tarvetta ollu näköjään.
Tiedän kyl miten homma menee, mut toi kirjotus ei kerro koko totuutta.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: cossun nesteen hävittäminen
Joo ,sitä isompaa alaosaa tarkoitin. Ja olihan tossa muutakin puuhastelua hiukantumppe kirjoitti:Pitää kysyä että tarkoitatko tolla kojetaulun isommalla osalla sitä isompaa kojetaulun alaosaa vai sitä ite kojetaulua, joka on siis se yläosa?KtK kirjoitti:Jaah ,otin cossusta kennon irti ja se oli kuin uuden veroinen. Ei oo vuotanu. Luulin juttujen perusteella hommaa rankaksi ,mut ne on foortilla miettiny vaihdon kannalta homman helpoksi. Ei tarvii irrottaa ,kuin kojetaulun isompi osa ja konehuoneesta putket irti ja se on siinä. Tulipahan toikin nyt vaihdettuu ,vaik ei olis tarvetta ollu näköjään.
Tiedän kyl miten homma menee, mut toi kirjotus ei kerro koko totuutta.
