cossun nesteen hävittäminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja cozz_ » To Huhtikuu 29. 21:01:20 2004

onko muilla ollut havaittavissa tälläista ongelmaa että cossu hävittää nestettä. ja samalla turbon ja pakosarjan liitos on ihan valkean köhnän peitossa .....joka on ilmeisesti on nestettä. turbo on vesi jäähdytteinen ELI voiko se sieltä mennä "ulos" koneesta...?

kone ei työnnä painetta paisunta säiliöön ja öljytilassa ei tunnu oleva nestettä.... eikä myöskään paisunta säiliö haise öljylle/ paisuntä sailiössä ei ole havaittavissa öljyä....

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » To Huhtikuu 29. 21:04:16 2004

vuotaskohan tuo johonkin sylinteriin...? vilkase tulpat niistä erottaa hyvin jos sinne vuotaa.

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

tulpat ok

Viesti Kirjoittaja cozz_ » To Huhtikuu 29. 21:05:56 2004

tulpissa ei havaittavissa mitään normaalista poikkeavaa

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Huhtikuu 29. 21:11:31 2004

Valuttaisikohan turbon vesikierron nippa lämmetessään nestettä liitokseen.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » To Huhtikuu 29. 21:58:36 2004

mulla oli tuossa t28 garretissa hiushalkeama laakeripukissa.
vika ilmeni kuvaamallasi tavalla.
halkeama oli siinä pakopesänpuoleisen kiinnityslaipan juuressa.
laitoin paineilman pukin sisään ja saippuavaahtoo.
vuoto ei esiintynyt aina.
edit: vuoto oli siis ulospäin ei, pakokanavaan.
Viimeksi muokannut jarkkoscosworth, Pe Huhtikuu 30. 9:01:24 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 30. 0:56:16 2004

Ei syytä huoleen koska jokainen cossu syö nestettä ,ja varsinkin bensan muodossa aika tuhdisti. Pientä valkosta voi pakosatsin liitoksissa olla ,mut ei kantsi ottaa vattahaavoja siittä ,se on normaalia TON ikä'sissä cossuissa.
Onko käynnistysongelmia aamuisin ,mut ei muulloin=paffi tihkuttaa vettä pyttyyn.
Aja täydellä AHDOLLA jonkun aikaa ,pysähdy anna koneen käydä ja ota varovasti paisuntasäiliön korkki auki. Jos pulputtaa ilmakuplia ,on kansipahvi selvä. Jollei,niin kone on karstoittunut ja vaatii ankaraa huolto-ohjekirjan vaatimaa karstotus ajoa Motarilla.

Vieras
Ylläpitäjä

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Huhtikuu 30. 6:24:40 2004

cozz_ kirjoitti:onko muilla ollut havaittavissa tälläista ongelmaa että cossu hävittää nestettä. ja samalla turbon ja pakosarjan liitos on ihan valkean köhnän peitossa .....joka on ilmeisesti on nestettä. turbo on vesi jäähdytteinen ELI voiko se sieltä mennä "ulos" koneesta...?

kone ei työnnä painetta paisunta säiliöön ja öljytilassa ei tunnu oleva nestettä.... eikä myöskään paisunta säiliö haise öljylle/ paisuntä sailiössä ei ole havaittavissa öljyä....
Valkeat läikät liitoksissa ovat normaalia mutta töhnä ei.
Ei olisi eka cossu jossa olisi hiushalkeama vesitilassa pakokanavaan.
Cossuissa ei kuulu nestettä hävitä ellei nyt kesäkuumalla ratapäivillä monoo antaessa hieman enemmän haihtuvuutta ole.

Kynttilät irti ja jos yksi niistä on epänormaalin puhdas on asia siltä osin selvä. Jos ei eroja ole niin on syytä epäillä tuota vuotoa pakokanavaan.

ilesoft
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ilesoft » Pe Huhtikuu 30. 9:50:04 2004

Mulla oli paffi vuotanut kahden vesikanavan välistä jo jonkun aikaa. Lohko ili siltäkohdin ruostunut, mutta sylintereihin jäähdytysneste ei ollu päässy.

Loppujenlopuks vika ilmeni kun alkoi pissimään ulos sitä nestettä pakosarjan alapuolelta. Kannattaa vielä sinnekin kurkata jos lohkon kylki olis kostea...

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Pe Huhtikuu 30. 18:00:30 2004

pitää tarkistaa nuo tulpat. mutta olen kerran katsonut ne ja ei ongelmaa. joten epäilen tuota turbossa olevaa hiushalkeamaa.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » La Toukokuu 1. 9:34:47 2004

Laitoin kuvan tuosta halkeamasta.
Tosin se halkeama on jo rälsytetty auki tuossa vaiheessa.
Koetin silloin hitsatakin tuota mutta koska sain uuden laakeripesän
sopivasti en koskaan kokeillut olisiko hitsi kestänyt.
http://www.saunalahti.fi/jniemine/garrett28halkeama.JPG
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Toukokuu 12. 20:31:36 2004

Mulla tuli tänään tihkumalla vettä turbon ja putkien liitoksista hiukan ,kun starttasin koneen käymään pienen seisonnan jälkeen.
Koneesta oli vedet olleet pois ,kun korjasin turbon vesijäähyn haljenneen paluuputken. ja pyttyihin ei oo valunut mitään. Ilmeisesti kosteus se vaan sieltä välistä joskus tunkee pihalle kylmällä koneella. Kone ei syö vettä ja kuplia ei pulputa. Tollaista valkeaa hapettumaa tosta jää turbon putkiston liitoksiin. Ja sitä on siellä ollut vanhallakin kannella.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ke Toukokuu 12. 20:38:05 2004

Kyllä se työns mullaki ja kaikilla muillaki kylmänä vettä liitoksista (ja pakopesän halkeamasta).

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Toukokuu 13. 0:54:25 2004

Laatupelejä nuo kosvortit, tuntuu joka toinen kone vuotavan öljyä tai vettä jonnekin. -huh- Tai sitten on kansi tai turbo tai jopa molemmat halki/rikki. -huh- Mitäpä tähän lisäämään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Toukokuu 13. 8:19:14 2004

Nii.... onhan tuo vasta 18v vanha, että ihan paskahan se ku rikki menny...

Kuten tuli mainittua, ekana tulppien tarkistus, jos ok ni sitte turbo irti.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Toukokuu 13. 8:49:28 2004

Niin ja vielä kun sitä tehoakin on siinä moottorissa niin "vähän" niin ei eihän se muuta voi olla ku paska :wink:

Hei ihan tosi razorass toi oli kai joku vitsi?

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Toukokuu 13. 10:31:28 2004

;)
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ma Huhtikuu 26. 22:15:22 2010

cozz_ kirjoitti:onko muilla ollut havaittavissa tälläista ongelmaa että cossu hävittää nestettä. ja samalla turbon ja pakosarjan liitos on ihan valkean köhnän peitossa .....joka on ilmeisesti on nestettä. turbo on vesi jäähdytteinen ELI voiko se sieltä mennä "ulos" koneesta...?

kone ei työnnä painetta paisunta säiliöön ja öljytilassa ei tunnu oleva nestettä.... eikä myöskään paisunta säiliö haise öljylle/ paisuntä sailiössä ei ole havaittavissa öljyä....
Herätelläänpäs tätä topikkia!
Eli mulla samoja ongelmia ei painetta tai öljyä paisarissa ja puristuksetkin oli mittarissa tasaiset,nestettä vaan menee tasaiseen tahtiin ja valkoista turbo/putki liitoksessa.Onkohan tuo T3 yleisestikkin noin heikkoa tekoa että siinä voisi olla halkeama josta tihkuu vettä pakopuolelle?vaikka kyllä mieluummin tuon turbon vaihtaa kuin kannen aukaisee :!:
Niin ja jos se vika ei nyt löydykkään tuosta turbosta niin ilmeisesti ei hyvin pitkään kannata ajella ennen aukaisua?
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Huhtikuu 26. 23:50:35 2010

Tuleeko auton käydessä ilmakuplia paisariin ja haiseeko neste pakokaasulle /bensalle. Ei aina tee ihmeellisiä paineita ,vaikka kanspahvi hiukan vuotaakin. Anna hiukan kaasuvivusta jenkaa koneelle ja kato tuleeko kuplia tai jotain vedenpaisumusta pihalle. Ja ei näy puristuspainemittarilla kokemuksesta kovin selvästi. ja voi valuttaa yön aikana hiukan vettä pyttyyn ja käy hetken heikosti ,niinku kolmella.

Tihkuttako syyläri edestä katottuna oikeesta reunasta. Mulla tihkutti se syyläri pikkuhiljaa ,vaikkei maahan asti edes tiputtanut. Pinta paisarissa laski vaan pikku hiljaa. Jotenkin semmonen olo ,ettei noi 2wd kannet pysy kauaa tiiviinä isommilla ahdoilla vaikka olis just plaanatut lohkon ja kannen pinnat ja mikä vaan pahvi tai pelti välissä. Helposti vuotavassa maineessahan ne on alusta asti ollu.

Mulla on ihme kumma ollu falskaamatta jo muutaman vuoden,mutta kilometrejä on tullu kyllä tosi vähän.Viime kesänä jo rupes hiukan epäilyttämään vuoto ,kun kovan revityksen jälkeen oli nestettä tullu korkin välistä hieman. Ens syksyksi vois kumminkin uuden kansipahvin jo ostaa odottamaan asennusta.

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ti Huhtikuu 27. 7:55:55 2010

No joo,kyllähän se vaan tuntu ihan kuin olis kolmella aamulla kylmänä pyörähtänyt!
Hitto kerennyt 1,5viikkoa ajaa,eikä edes räppäillyt niin heti tökkii..hyvin alkaa tämä minunkin harrastus!
Täytyy vielä tutkia asiaa mutta merkit kyllä näyttää melko selvältä,eli kansiremontilla alkaa tämäkin..

ps.tiivistesarjaa saa tarjota jos jollakin ylimääräisiä hyllyssä....
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Huhtikuu 27. 17:41:27 2010

Sinne pakopuolelle voi myöskin tulla vettä pakosarjan pinnapulteista. Eli jos niitä pinnapultteja on koneistettu / tehty uusia kierteitä ja ne on vedetty liian pitkälle, niin se menee vesikanavaan.. ja pulp pulp, sieltä tulee vetää sarjaan / sarjan laippoihin / lohkon kylkeen.. Oire ei ole vakava, mutta vituttaa kun vettä hävii ja lohkolle ilmestyy "valkosta mönjää"..

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja cossie82 » To Huhtikuu 29. 9:14:42 2010

No joo,nyt asiaa tutkailtuani syyläri kyllä vuotaa ja ihan näköjään pikku hiljaa tiputtaa..
hittolainen tämähän saattaa selvitä tuon korjauksella,huhuh...

Oliko sulla ktk menny pahvi silloin silti kun vuoti syyläri?
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja KtK » To Huhtikuu 29. 16:09:42 2010

Mulla vuoti se syyläri varmaan 8 vuotta ,meni välillä tukkoon ,kun tongeilla hiukan puristin sitä päädyn alumiinilevyä piukempaan. Se vuoto oli tosi hidasta ,about paisari maksimista minimiin jossain 3-4 viikossa. Nyt on koko alumiininen syyläri ja pitää ,vuotokohtana nykyään lämppärin kenno :P Sen kun saan vielä tässä vaihdettua ,niin mihin se vuoto enää voi tulla. Kai se on kanspahvin vuoro taas.

Mika79
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Toukokuu 29. 12:11:44 2006
Paikkakunta: Parainen

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja Mika79 » Pe Huhtikuu 30. 14:11:28 2010

Mulla t-25:a laakeripesässä pieni halkeama, kusi nestettä pakosarjalle. Uusi pesä ois maksanut n.100 euroa, plus työt, ja täysremppaa ois muutenkin vaatinut kun oli muutenkin loppu. Vaihdoin diskoperunaan ja tyytyväinen olen valintaan ollut. Ahtaa alhaalta kuten t-25:kin mutta jaksaa pitää ahtoja tappiin asti toisin kuin orkkis. Suosittelen.

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Pe Huhtikuu 30. 19:11:58 2010

No nyt nousi vitutuskäyrä jo ihan topakasti,työnsi vedet pihalle ja pulputtaa ja sihisee hurjana paisarissa...
Ahistaa :cry: arvelinkin ettei mun tuurilla voi pelkkä syyläri tai letku vuotaa,ei kyllä sen pitää räjähtää kunnolla kerralla!
motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Huhtikuu 30. 19:12:41 2010

ei muuta kuin kone pois ja osiksi 8)

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Huhtikuu 30. 22:19:48 2010

THR kirjoitti:ei muuta kuin kone pois ja osiksi 8)
tuossa eilen serkku sano,että ku alkaa tulemana jotain ongelmia öljynvaihdossa taikka hävikissä tms. nesteen häviämisessä ni vaihtaa kokomoottori 8) uuteeen..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » Ma Toukokuu 31. 21:17:46 2010

cossie82 kirjoitti:No nyt nousi vitutuskäyrä jo ihan topakasti,työnsi vedet pihalle ja pulputtaa ja sihisee hurjana paisarissa...
Ahistaa :cry: arvelinkin ettei mun tuurilla voi pelkkä syyläri tai letku vuotaa,ei kyllä sen pitää räjähtää kunnolla kerralla!
motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....

Se on sitä Mötörsporttia.. 8)
jäsen: 1785.

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja xsx » Ma Toukokuu 31. 22:16:15 2010

cossuvortti kirjoitti:
cossie82 kirjoitti:No nyt nousi vitutuskäyrä jo ihan topakasti,työnsi vedet pihalle ja pulputtaa ja sihisee hurjana paisarissa...
Ahistaa :cry: arvelinkin ettei mun tuurilla voi pelkkä syyläri tai letku vuotaa,ei kyllä sen pitää räjähtää kunnolla kerralla!
motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....

Se on sitä Mötörsporttia.. 8)
Tervetuloa joukkoon, et ole ainut kenellä on cossun kanssa huonoa tuuria :).
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Kesäkuu 1. 15:40:32 2010

Kansiremontin yhteydessä kannattaa kansipahvikin päivittää A-ryhmän versioon, niitä kun saa nykyään niin halvalla. :D

Mullakin meni kansipahvi heti ensimmäisenä kesänä kun Cossuni hommasin... :wink:

Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla. :-#
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Kesäkuu 2. 6:09:45 2010

tumppe kirjoitti:Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla. :-#
Jep, tiedän yhden cossun mihin meni konevaurion jälkeen halvimmat ohc alakerran laakerit mitä kaupasta löyty ja sen jälkeen myyntiin :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 2. 12:55:16 2010

vauhtipete kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla. :-#
Jep, tiedän yhden cossun mihin meni konevaurion jälkeen halvimmat ohc alakerran laakerit mitä kaupasta löyty ja sen jälkeen myyntiin :D
Mun omasta oli joku vatipää heittäny 12.9 kannepultit roskiin, jotka autossa oli todistetusti ollu, samoin oli pottanu N-ryhmän tiivisteen, sit fiksuna miehenä laittanu uudet 10.9 LT Volkkarin kannenpultit ja uuden VAKIO pahvin.
Stage 1 lastu, 1.5bar ahtoja, vakio kytkin (sama vatipää oli hävittäny sintterin ja kisa asetelman, tais olla joku narujalka)...

Onneks ed. omistaja oli sentään vaihtanu ahtimen, lastun ja kytkimen parempiin...
Kansipahvi poiki sitten tietysti mulla, kukaan ei edes tienny mikä pahvi siel on.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Kesäkuu 2. 22:26:04 2010

vauhtipete kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla. :-#
Jep, tiedän yhden cossun mihin meni konevaurion jälkeen halvimmat ohc alakerran laakerit mitä kaupasta löyty ja sen jälkeen myyntiin :D
Onko noilla laakereilla niin kauheesti sitten eroja? Mulla on ne halvimmat laakerit kestäny aina kaikissa moottoreissa niin ei osaa varoa.
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 2. 22:33:13 2010

olafu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Näitä Cossuja kun moni korjaa huonoillakin osilla, niin ostohetkellä ei voi tietää mitä sinne pellin alle on oikeesti laitettu, ikävä kyllä sen huomaa sit tällä tavalla. :-#
Jep, tiedän yhden cossun mihin meni konevaurion jälkeen halvimmat ohc alakerran laakerit mitä kaupasta löyty ja sen jälkeen myyntiin :D
Onko noilla laakereilla niin kauheesti sitten eroja? Mulla on ne halvimmat laakerit kestäny aina kaikissa moottoreissa niin ei osaa varoa.
Riippuu ihan koneen viritys asteesta, vakiossa tuskin mitään vaikutusta ja jos voitelu vermeet on kunnos, niin menee varmaan hiukan pirteemmissäkin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Kesäkuu 2. 22:52:32 2010

Ei kait se näissä voortin koneissa ole isommin ongelmia aiheuttanut nuo laakerit. Työ kaverikin sanoi että aina on menty niillä mitä koneistamon setä on käteen antanut ja hyvin on kestänyt (tehoa kuitenkin yli 500hp).
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 3. 0:31:21 2010

Motonetin vakio laakereilla kasattu useampi kone eikä yhdestäkään ole laakerit pettäneet (300-350hv laiteita)
Yhteenkään omaan en ole laittanut cossun vakio laakereita eikä ole ollut mitään ongelmia noitten nykyisten mallisilla laakereilla 400hv/2bar lukemilla,hieman vakioita paremmat.
Viimekesänä 10kierrosta affea ympäri lämpimänä päivänä 1,7 ahdoilla(ilman sääliä),olisi kyllä pettänyt jos laakereissa olisi heikkoutta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Kesäkuu 3. 6:32:08 2010

Jaa en mä noista kestoista tiedä mut kuulosti vaan melko arveluttavalta kun cossun laakerit olis maksanu tyyliin 150e ja nämä oli 20e :roll:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Kesäkuu 3. 11:34:13 2010

vauhtipete kirjoitti:Jaa en mä noista kestoista tiedä mut kuulosti vaan melko arveluttavalta kun cossun laakerit olis maksanu tyyliin 150e ja nämä oli 20e :roll:
Eihän se laakeri siitä kulu tai muutakaan kunhan öljyn saanti on turvattu. Lyijy/pronssi laakeri kestää vaan pidempään hajoamatta ilman öljyäkin, mutten siltikään luottas siihen et kestää ilman voitelua yhtään kauempaa kuin tavislaakerikaan.
Korkeapaine öljypumppu oharissa missä oli n.180hp ja kilometrejä tuli joku 200tkm, neljä kantta tais mennä, mutta kellarin laakerit näytti kuin uusilta ja se motti sai kanssa leipää ja leivän päälle voita.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Kesäkuu 3. 12:45:38 2010

BlackEscort kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Jaa en mä noista kestoista tiedä mut kuulosti vaan melko arveluttavalta kun cossun laakerit olis maksanu tyyliin 150e ja nämä oli 20e :roll:
Eihän se laakeri siitä kulu tai muutakaan kunhan öljyn saanti on turvattu. Lyijy/pronssi laakeri kestää vaan pidempään hajoamatta ilman öljyäkin, mutten siltikään luottas siihen et kestää ilman voitelua yhtään kauempaa kuin tavislaakerikaan.
Korkeapaine öljypumppu oharissa missä oli n.180hp ja kilometrejä tuli joku 200tkm, neljä kantta tais mennä, mutta kellarin laakerit näytti kuin uusilta ja se motti sai kanssa leipää ja leivän päälle voita.
Se on just niin et porukka tahtoo aina hifistellä laakereiden kanssa (ostetaan ne punametalliset) ja sit asennetaan se vanha vakio öljypumppu sinne kellariin... :-#
Näissä viritetyissä myllyissä on 2 tärkeetä seikkaa mitä pitäis hifistellä, toinen on moottorin voitelu ja toinen on kunnolliset kipinä laitteet.
Noi kun on kunnossa ja toki muutenkin "oikeilla" osilla kasattu kokoonpano, niin ei pitäis tulla niitä ylimääräsiä ongelmiakaan.
Näin mulle on muutamat alan "isot pojat" neuvonu, koska yleensä aina toinen noista tärkeistä asioista jää liian vähälle huomiolle...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Pe Kesäkuu 4. 7:09:53 2010

xsx kirjoitti:
cossuvortti kirjoitti:
cossie82 kirjoitti:No nyt nousi vitutuskäyrä jo ihan topakasti,työnsi vedet pihalle ja pulputtaa ja sihisee hurjana paisarissa...
Ahistaa :cry: arvelinkin ettei mun tuurilla voi pelkkä syyläri tai letku vuotaa,ei kyllä sen pitää räjähtää kunnolla kerralla!
motivaatio nollassa joten taidan ehkäpä korkata muutaman....V***U näitä vehkeitä ja harrastuksia ja....

Se on sitä Mötörsporttia.. 8)
Tervetuloa joukkoon, et ole ainut kenellä on cossun kanssa huonoa tuuria :).
Joo,kyllähän mä tiedän ettei se ole näitten kanssa helppoa,ei tartte kun lukea muutamia projekti topicceja ;) Niin ja pelkkä kansiremppa ei olisi edes paha mutta kun on melkosesti muutakin..

Tähän mennessä vikalistaa kesälle -->
kansiremppa,kytkin,kardaanin tukilaakeri,vetarien sisäpäät,tuulilasi,etulevyjen sorvaus(täristää),takajarrut+alkavia ja vähän pahempiakin ruosteita ympäri koria yms.yms.
Jännittää jo vähän purkailla enää mitään irti kun ei tiedä mitä vielä löytyy :cry:

Mutta joo harrastetaan harrastetaan......
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 3. 20:46:23 2010

Jaah ,otin cossusta kennon irti ja se oli kuin uuden veroinen. Ei oo vuotanu. Luulin juttujen perusteella hommaa rankaksi ,mut ne on foortilla miettiny vaihdon kannalta homman helpoksi. Ei tarvii irrottaa ,kuin kojetaulun isompi osa ja konehuoneesta putket irti ja se on siinä. Tulipahan toikin nyt vaihdettuu ,vaik ei olis tarvetta ollu näköjään.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Syyskuu 4. 20:44:21 2010

KtK kirjoitti:Jaah ,otin cossusta kennon irti ja se oli kuin uuden veroinen. Ei oo vuotanu. Luulin juttujen perusteella hommaa rankaksi ,mut ne on foortilla miettiny vaihdon kannalta homman helpoksi. Ei tarvii irrottaa ,kuin kojetaulun isompi osa ja konehuoneesta putket irti ja se on siinä. Tulipahan toikin nyt vaihdettuu ,vaik ei olis tarvetta ollu näköjään.
Pitää kysyä että tarkoitatko tolla kojetaulun isommalla osalla sitä isompaa kojetaulun alaosaa vai sitä ite kojetaulua, joka on siis se yläosa?

Tiedän kyl miten homma menee, mut toi kirjotus ei kerro koko totuutta. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: cossun nesteen hävittäminen

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Syyskuu 5. 21:50:41 2010

tumppe kirjoitti:
KtK kirjoitti:Jaah ,otin cossusta kennon irti ja se oli kuin uuden veroinen. Ei oo vuotanu. Luulin juttujen perusteella hommaa rankaksi ,mut ne on foortilla miettiny vaihdon kannalta homman helpoksi. Ei tarvii irrottaa ,kuin kojetaulun isompi osa ja konehuoneesta putket irti ja se on siinä. Tulipahan toikin nyt vaihdettuu ,vaik ei olis tarvetta ollu näköjään.
Pitää kysyä että tarkoitatko tolla kojetaulun isommalla osalla sitä isompaa kojetaulun alaosaa vai sitä ite kojetaulua, joka on siis se yläosa?

Tiedän kyl miten homma menee, mut toi kirjotus ei kerro koko totuutta. :wink:
Joo ,sitä isompaa alaosaa tarkoitin. Ja olihan tossa muutakin puuhastelua hiukan :) Ei paljon paremmin olis voinu perjantai-iltaa viettää.

Vastaa Viestiin