Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Marraskuu 27. 13:13:28 2009

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Marraskuu 27. 16:39:29 2009

Hesus kirjoitti:http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/motopa ... 58139.html
Huonolta vaikuttaa tämäkin asia.
Täytyy sanoa että perseestä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Marraskuu 27. 17:01:59 2009

Voi helvetti :twisted:

Kohta on lähin rata Ahvenisto ja 240km.

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Joulukuu 1. 20:45:26 2009

Ympäristölupa ja meluntorjunta

Ympäristönsuojelulain 28 §:n mukaan ympäristölupavelvollisia laitoksia ovat ympäristönsuojeluasetuksessa mainittujen laitosten lisäksi muun muassa toiminnot, josta saattaa ympäristössä aiheutua eräistä naapuruussuhteista annetun lain (26/1920) 17 §:n 1 momentissa tarkoitettua kohtuutonta rasitusta: Naapurille ei saa aiheuttaa kohtuutonta melu- tai tärinähaittaa.

Ympäristölupamääräysten tulee olla täsmällisiä ja yksiselitteisiä sekä mahdollisia toteuttaa ja valvoa. Melua koskevan selvityksen puutteellisuus ja samalla koko lupaharkinnan puutteellisuus on yksi tuomioistuinten yleisimmistä ympäristölupapäätösten palautusperusteista.

Valtioneuvoston päätöksissä melutason ohjearvoista (993/1992) ja ampumaratojen aiheuttaman melutason ohjearvoista (53/1997) asetetut ohjearvot eivät ole oikeudellisesti sitovia normeja niin, että ohjearvot alittava melu aina tulisi hyväksyä, mutta eivät myöskään niin, ettei ohjearvon ylittymistä voida milloinkaan sallia. Ohjearvoja käytetään apuna arvioitaessa melun aiheuttamia terveyshaittoja. Ympäristölupamääräyksessä melutason raja-arvot asetetaan ympäristönsuojelulain perusteella. Ympäristönsuojelulaki antaa mahdollisuuden vaatia meluntorjuntatoimenpiteitä, vaikka valtioneuvoston antamat ohjearvot eivät vielä ylittyisikään asumiseen käytettävillä alueilla. Melutasoja on alennettava, jos se on teknisesti ja taloudellisesti mahdollista. Ohjearvon ylittämisen on aina perustuttava erityisiin syihin ja tapauskohtaisiin, perusteellisiin selvityksiin.

Melurasitusta tulisi arvioida monipuolisesti, ei ainoastaan päivä- ja yöajan ekvivalenttitasoina. Meluhaitan kohtuuttomuutta arvioitaessa on otettava huomioon ekvivalenttitasojen lisäksi melun luonne, esimerkiksi iskumaisuus, kapeakaistaisuus, enimmäistasot, melutapahtumien toistuvuus ja ajoittuminen. Immissiomääräysten lisäksi voidaan antaa keskeisimmille päästölähteille määräyksiä sallituista melun enimmäistehotasoista.

Joskus voi olla tarpeen harkita lupamääräystä, jossa on mainittu myös muut kuin luvan kohteena olevat melua aiheuttavat toiminnot. Määräys melulähteiden inventoinnista ja yhteisestä melupäästöjen vähentämissuunnitelmasta voivat muodostaa riittävän selkeän pohjan valvonnalle.
Melun arviointi

Ympäristömelun arvioimiseen voidaan käyttää joko melutasojen mittaamista tai laskentaa taikka näiden yhdistelmiä. Laskentamalleja käytetään silloin, kun melulähdettä ei ole vielä rakennettu, halutaan arvioida tulevaisuuden melutilanteita ja vertailla melutasoon vaikuttavia erilaisia tekijöitä, melutilanne on selvitettävä laajalla alueella tai mittaaminen on vaikeaa tai mahdotonta.
Mittausohjeet ja melumallit

Ympäristöministeriö on antanut yleisen ohjeen ympäristömelun mittaamisesta (Ohje 1/1995). Yleisen mittausohjeen lisäksi tarvitaan melulähderyhmittäisiä ohjeita. Tällaisia ohjeita on annettu raideliikennemelun, tieliikennemelun ja ampumaratamelun mittaamisesta. Yleiset ohjeet on annettu myös tieliikennemelun ja raideliikennemelun laskentamalleista. (Linkki oikeanpuoleisella linkkipalstalla.)
Melutason ohjearvot

Valtioneuvosto on antanut päätöksen melutason ohjearvoista (993/1992). Ohjearvoja sovelletaan maankäytön ja rakentamisen suunnittelussa, eri liikennemuotoja koskevassa liikenteen suunnittelussa sekä rakentamisen lupamenettelyissä. Melutason ohjearvot otetaan huomioon myös arvioitaessa ympäristölupaharkinnassa ympäristöluvanvaraisten laitosten meluhaittoja. Melutason yleiset ohjearvot eivät koske ampuma- ja moottoriurheiluratojen aiheuttamaa melua. Ampumaratojen aiheuttamista melutason ohjearvoista on annettu oma päätös (53/1997).

Lainattu täältä.
Myös täällä keskustelua.

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Maaliskuu 12. 22:46:24 2010


Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja Sine » La Maaliskuu 13. 21:04:24 2010

Copy/paste.

--

http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... =201001796

Yli 10 000 ihmistä tukee Virtasalmen Motoparkin säilyttämistä (12.03.)

Pieksämäellä, Virtasalmen Hällinmäessä, sijaitsevan moottoriurheilukeskus Motoparkin tukemiseksi perustettu Pro Motopark -ryhmä on vajaassa viikossa saavuttanut jo 10.000 jäsenen rajapyykin.

Moottoriradan toiminnan lakkaamisuhka nostattaa tunteita sekä paikallisesti seudun asukkaiden ja yrittäjien että valtakunnallisesti moottoriharrastajien keskuudessa.

Facebookissa koordinoitu ryhmä on kerännyt viikon aikana yli 10.000 Motoparkia tukevaa jäsentä, jotka ovat vahvasti moottoriradan toiminnan turvaamisen kannalla. Perustamalla oma tukiryhmä Motoparkille on haluttu saada moottoriradasta käytävä keskustelu tasapuolisemmaksi.

Tähän saakka mediassa on esiintynyt muutamia hajaääniä lukuun ottamatta lähinnä vain toimintaa vastustava ja useiden radan toiminnasta tehtyjen valitusten
taustalta löytyvä Pro Hällinmäki -ryhmä, joka on mielellään esiintynyt koko moottoriradan ympäristön asukkaiden äänitorvena.

Todellisuudessa Motoparkin lähialueen asukkaista huomattava osa on radan puolesta ja moottoriradan toiminta koskettaa paikallisten asukkaiden ja moottoriharrastajien ohella myös koko Pieksämäen seudun ja Etelä-Savon maakunnan elinkeinoelämää ja matkailua.

Pro Motopark -ryhmässä on mukana myös mm. kansanedustaja Lenita Toivakka. Myös suomalainen moottoriurheilulegenda Ari Vatanen lähetti terveisensä Pro Motopark -ryhmän jäsenille sanoen "Demokratian heikkous on, että se joskus kääntyy pienen vähemmistön diktatuuriksi."

Pro Motopark -ryhmän mielestä moottoriradan ympäristöluvan tulisi mahdollistaa radan toiminta ja kehittäminen taloudellisesti kestävällä pohjalla. Jos moottoriradan saa rakentaa, on sille myös taattava ympäristölupa, joka mahdollistaa radan normaalin käytön.

Tukijoiden mielestä on kohtuutonta, että pieni, mutta aktiivinen vastustajien joukko voi toiminnallaan jarruttaa suurta väestönosaa koskettavan moottoriradan toimintaa sekä vaikeuttaa harrastajien ja radasta hyötyvien elinkeinoharjoittajien elämää.

Pieni määrä Motoparkin vastustajia on valmistellut moottoriradan toiminnasta valituksia niin runsaasti, että tällä hetkellä radan toiminta on vaarassa loppua kokonaan. Valitusten myötä toimintaa on 2000-luvulla rajoitettu huomattavasti, vaikka suurin osa lähiseudun asukkaista pitää matkailutuloja tuovaa moottoriharrastajien joukkoa edelleen tervetulleena.

Radan käyttörajoitukset ovat nykyisin niin kireät, että edes kaikilla autokaupoissa uutena myytävillä autoilla ei ole luvallista ajaa Motoparkissa erittäin tiukkojen melumääräysten vuoksi. Kadulla normaalisti ajavien autojen kieltäminen metsän keskellä sijaitsevalla moottoriradalla on herättänyt perustellusti suurta hämmennystä.

Radalla järjestettyjen tapahtumien melusta on lisäksi jätetty valituksia jopa viikkoa ennen itse tapahtumaa, joka on osaltaan herättänyt moottoriharrastajien keskuudessa epäilyn, onko rataa vastustava Pro Hällinmäki -kampanja suunnattu radan melua vai sen olemassaoloa vastaan.

Nyt voimassa olevat, valitusten johdosta hallintopakkopäätöksellä tiukennetut lupaehdot ja valitusprosessien vaatimat resurssit ovat ajaneet ratayhtiön taloudelliseen ahdinkoon.

Moottoriharrastajien keskuudessa on pidetty kohtuuttomana sitä, että rataa vastustava Pro Hällinmäki -ryhmä ei ole kertonut julkisuuteen kokoaan tai tavoitteitaan. Jos asian tiimoilta esiintyy julkisuudessa ja pyrkii hankaloittamaan paikallisten elinkeinonharjoittajan toimintaa, olisi moottoriharrastajien mielestä reilua tehdä se avoimesti.

Pro Motopark -ryhmä netissä:
http://www.facebook.com/group.php?gid=245992419943

TAUSTOJA

Pro Motopark -ryhmä ei ole kytköksissä Motoparkin ratayhtiöön, vaan sen ovat perustaneet ulkopuoliset moottoriharrastajat. Tukiryhmän perustajat ovat Heikki Skyttä, Aki Salmela ja Jari Kaplas. He ovat kaikki pitkän linjan moottoriharrastajia.

Skyttä on Suomen suurimpiin autoharrastajien verkkoyhteisöihin kuuluvan Overdrive.fi-sivuston kustantaja. Salmela tunnetaan parhaiten suurta suosiota saavuttaneiden RADALLE.com -moottoriurheilutapahtumien järjestäjänä ja Kaplas puolestaan on Motopark-idean isä, jonka aloitteesta rataa ryhdyttiin 1980-luvulla
puuhaamaan Virtasalmelle.

Motoparkin moottorirata on rakennettu vuonna 1987. Rata rakennettiin vanhan
kalkkikivikaivoksen alueelle ja valmistuessaan se oli Euroopan ensimmäinen drag racingille omistettu moottoriurheilustadion. Myöhemmin varttimailin kiihdytysrata on saanut ympärilleen 3516 metriä pitkän asfalttiradan, jota kiertää hiekkapohjainen rallirata jonka pituus on kolme kilometriä.

SEURAAVAKSI TAPAHTUU

Motoparkin ympäristölupaa käsittelevä Vaasan hallinto-oikeus vierailee Pieksämäellä tiistaina 16.3.2010 kuulemassa Motoparkin-ympäristöluvan tiimoilta asian osapuolia sekä tekemässä katselmusta radalle ja lähialueelle Virtasalmen Hällinmäessä.

Oikeudenkäynnin kuulemistilaisuus on aamulla Naarajärvellä klo 9:00 virastotalo Kanttilan (entinen Pieksänmaan kunnantalo) Kanttila-salissa (osoite Vilhulantie 5, Naarajärvi) ja tilaisuudessa käyttävät puheenvuoroja asian osapuolet ja heidän nimeämänsä edustajat.

No nii nii no
Viestit: 188
Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
Paikkakunta: Nummela

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja No nii nii no » To Maaliskuu 18. 17:06:54 2010

http://www.overdrive.fi/promotopark_2010-03-16.pdf Lyhyt kertomus tilaisuudesta Pro Motopark "Akitaatorin" silmin!

Valittajia oli 52, paikalle vaivautui 5!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Maaliskuu 19. 23:39:57 2010

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vali ... ttoriradan


Valittajat pyrkivät sulkemaan Motoparkin moottoriradan
(Kirjoittettu 15.3.2010)

Oheisessa kuvassa Petri Lampi kanttaa Triumph Daytona 675:llä Motoparkin radalla. Tätä näkyä eivät muutamat radan vastustajat haluaisi nähdä. Vaasan hallinto-oikeus järjestää tiistaina 16.3. radan ympäristöluvasta kuulemistilaisuuden Virtasalmella.

Moottoriradat kokoavat ympärilleen paitsi intohimoisia moottoriurheilun ystäviä myös kaiken toiminnan vastustajia. Jo 60-luvulla Hämeenlinnan moottoriradan valmistuminen myöhästyi vuosikaupalla, kun hämeenlinnalainen Saksassa koulutettu jääkäri, sittemmin SKDL:n kaupunginvaltuutettu ja asioitsija Harald Toivola pyöritti valitussumaa moottorirataan liittyneistä kaupunginvaltuuston päätöksistä.

Sittemmin Hämeenlinnan moottoriradan toimintaa ovat kuristaneet muutaman radan lähistöllä aktiivisesti toimineen vastustajan valitukset ja niiden pohjalta syntyneet tiukat käyttösäännöt.

Aivan samanlaisia ongelmia oli aikoinaan Helsingin lähistöllä sijainneella Keimolan moottoriradalla. Läheisellä Kivistön asuinalueella muutama aktiivi valitti säännöllisesti radan melusta, olkoonkin että melun mittaaminen oli vaikeaa viereisen Hämeenlinnantien liikenteen melun takia.

Keimolan taru loppui sittemmin siihen, että Wihuri-yhtymän saneerauksessa ensiksi saneeraajat ja sittemmin alueen ostanut Sanoma Oy päättelivät, että rata kannattaa sulkea, jotta sen alue sittemmin voidaan kaavoittaa muuhun tuottavampaan käyttöön. Näin onkin tapahtunut, alueelle on tulossa mm uusi rautatieasema.

Nykyisin Pieksämäen kaupunkiin kuuluvassa Virtasalmen pitäjän Hällinmäen kylässä toimi vuosina 1966-83 kuparikaivos. Alunperin avolouhoksena toiminut kaivos suljettin kannattamattomana, ja maa-alue siirtyi sorayrittäjä Pasi Häkkisen haltuun.

Vuonna 1986 Häkkinen, Antti Puranen, Jari Kaplas, FHRA sekä Kiihdytysurheilun Ajajayhdistys perustivat Motopark Oy:n. Ensi vaiheessa kaivoksen jätealueelle rakennettiin kiihdytysrata, ja myöhemmin rata laajennettiin 3 515 metrin pituiseksi kilparadaksi.

Ongelmat alkoivat, kun eräs Virtasalmen Hällinmäen alueelle muuttanut kesäasukas alkoi vaatia ensiksi melumittauksia ja sittemmin tiukkoja melu- ja käyttörajoituksia radalle.

Kyseinen puuhahenkilö toimii ympäristöhallinnon palveluksessa, joten hän tuntee keinot, joilla ympäristöhallinto saadaan hankaloittamaan asioita. Hän ei kuitenkaan vielä ole päässyt lopulliseen päämääräänsä.

Päävalittajan ja hänen puolisonsa perustaman Pro Hällinmäki -liikkeen päämäärän puoliso julkisti Pieksämäen lehdessä 15.3.2010. Tuo päämäärä ei ole enempää eikä vähempää kuin koko moottoriradan laukkauttaminen!


Tiukka ympäristölupa

Etelä-Savon ympäristökeskus antoi 19.8.2003 ympäristöluvan. Ratakilpailuja ja harjoituksia, joiden seurauksena enimmäisäänitaso voi lähimpien asuintalojen alueilla ylittää 55 dBAF, saa järjestää enintään 8 päivänä kuukaudessa, ei kuitenkaan heinäkuussa.

Toiminnan aiheuttama päivittäinen keskiäänitaso LAeq, klo 7 - 22 ei saa ylittää 55 dBA lähimmässä asutuksessa. Toiminnan aiheuttama päivittäinen keskiäänitaso LAeq, klo 7 - 22 ei saa ylittää lähimmän vakituisen asutuksen alueella 53 dBA tai lähimmän loma-asutuksen alueella 45 dBA enemmän kuin 4 päivänä kuukaudessa.

Kilpailu- ja harjoittelutoiminta on sallittu ainoastaan klo 11-18 . Yhtenä viikonloppuna kuukaudessa (ei heinäkuussa) voidaan kilpailu järjestää lauantaina klo 10 - 19 ja sunnuntaina klo 11 - 20.

Käytännössä nämä lupaehdot ovat niin tiukat, että edes kaikilla vakiokuntoisilla autoilla ei voida ajaa radalla.

Kesällä 2009 rata sai uuden ympäristöluvan, mutta vakiovalittajat saivat aikaan, että Vaasan hallinto-oikeus kielsi luvan täytäntöönpanon. Niinpä heinäkuussa 2009 palattiin jälleen vanhoihin lupaehtoihin.

Uudessa luvassa ehtoja olisi muutettu inhimillisemmiksi, lähimpien talojen pihassa sallittua melutasoa olisi hieman korotettu. Lisäksi radan olisi nyt ollut oltava 8 päivää kuukaudessa kokonaan suljettuna, ja juhannuksesta alkaen rata olisi ollut 20 päivää kokonaan suljettuna.


Valittamista periaatteesta?

Häiritsevä melu on tietenkin ikävä ilmiö. Kotirauha on suuriarvoinen asia, ja jatkuvaa melua on ikävä kuunnella.

Hällinmäen kaivos toimi pääosan toiminta-ajastaan avolouhoksena, vasta loppuvaiheessa toiminta siirtyi maan alle. Silti kaivostoiminta tuotti melkoisesti melua kesät talvet. Kaivostoimintaan liittyvät säännölliset louhintaräjäytykset olivat nekin varmasti häiritseviä.

Kyläläiset kuitenkin hyväksyivät nämä haitat, olivathan toisessa vaakakupissa työpaikat. Motoparkin työllistävä vaikutus on toki kaivokseen varrattuna vähäinen, mutta maaseudulla ei työpaikkoja ole liiaksi, joten vähäisetkin lisätyön mahdollisuudet olisivat tervetulleita.

Ikävintä asiassa on, että Hällinmäen asukkaat on onnistuttu tällä valitustoiminnalla jakamaan kahteen leiriin. Suurin osa kyläläisistä kuitenkin pitää Motoparkin toiminnan jatkumista positiivisena asiana.

Moottoriradat ovat kaikkialla olleet suurten intohimojen kohteena. Niiden aiheuttamasta melusta on valitettu jokseenkin kaikkialla. Ympäristölupien avulla ratojen käyttö onkin tehty varsin vaikeaksi.

Vaikka melu on virallinen valituksen peruste, taustalla taitaa kuitenkin olla muuta. Ilmeisesti valittajat pelkäävät, että harrastajilla saattaa olla ajaessaan hauskaa. Eihän sellainen sovi!

Ilmeisesti Hällinmäen valittajille olisi ollut myönteisempi ratkaisu, jos olisi toimittu kuten Heikki Niini ja Margit Löksy totesivat joulukuussa 1980 laatimassaan inventoinnin loppuraportissa Suomen kaivosten käyttömahdollisuudet ydinjätteiden lopulliseen sijoitukseen:

Ydinjätevarastoinnin kannalta Virtasalmen kaivos vaikuttaa parhaiten sopivalta taulukoihin kerättyjen 64 kaivoksen joukosta. Ydinjätevarastointia mahdollisesti harkittaessa tulisi tämä ottaa ajoissa huomioon ennen kaivostoiminnan lopettamista.

http://arkisto.gtk.fi/yst/Tiedonanto_16.pdf

Motoparkin vanha ympäristölupa:
http://www.ymparisto.fi/download.asp?co ... 589&lan=FI

Motoparkin uusi ympäristölupa, jonka Vaasan hallinto-oikeus jäädytti:
http://www.ymparisto.fi/download.asp?co ... 055&lan=fi

Päätöksestä kertova tiedote:
http://www.ymparisto.fi/default.asp?con ... 895&lan=FI

Motoparkin ratapiirros
http://www.motopark.fi/kuvat/rataesittely.gif

Virtasalmen kuparikaivoksen poikkileikkaus
http://en.gtk.fi/export/sites/default/E ... ection.jpg

Motoparkin tukiryhmä Facebookissa:
http://www.facebook.com/group.php?gid=245992419943

Savon Sanomien uutinen aiheesta:
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo ... uen/542124



Tapio Ketonen

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Maaliskuu 19. 23:52:30 2010

Sine kirjoitti: Ongelmat alkoivat, kun eräs Virtasalmen Hällinmäen alueelle muuttanut kesäasukas alkoi vaatia ensiksi melumittauksia ja sittemmin tiukkoja melu- ja käyttörajoituksia radalle.
Tehkää joku maailmalle palvelus ja käykää vaikka polttamassa tää torppa ni ei valita enää :roll:
Lisäks vois tontille kaataa vaikka löpöö muutaman tuhat litraa ni se oli asumuskelvottomassa tilassa aika pitkään.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Maaliskuu 20. 7:06:35 2010

Suurin osa kyläläisistä kuitenkin pitää Motoparkin toiminnan jatkumista positiivisena asiana.
Missä on demokratia?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » La Maaliskuu 20. 12:33:55 2010

Mitä ihmettä :shock: Yks helvetin kesäasukas jonka kesä menee pilalle moottoriradan takia voi päättää radan kohtalosta? Hiiopilla se hökkeli kantoon ja vie sen 30km keskelle mettää niin voi rauhassa kuunnella omia pierujaan kuistilla..
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Toukokuu 25. 17:17:59 2010

Kukaan kattonu puskuria eilen? Oli jotain juttua motoparkista, mutten nähnyt kokonaan sitä...
50 valittajaa et rata suljetaan ja +10000 jotka kannattaa radan käyttöä. On taas päättäjät tehny hienoja lakeja, kun yksikin ihminen saa valittaa johonkin yksityissuojaan tms. vedoten ja se käsitellään kuin olisi suurikin joukko ihmisiä vastustamassa asiaa. Eikä nykyään voi vedota edes siihen että joku(rata) ollut ennen muita alueella...olis taas kirveellä töitä :evil:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ti Toukokuu 25. 17:55:14 2010

BlackEscort kirjoitti:Kukaan kattonu puskuria eilen? Oli jotain juttua motoparkista, mutten nähnyt kokonaan sitä...
50 valittajaa et rata suljetaan ja +10000 jotka kannattaa radan käyttöä. On taas päättäjät tehny hienoja lakeja, kun yksikin ihminen saa valittaa johonkin yksityissuojaan tms. vedoten ja se käsitellään kuin olisi suurikin joukko ihmisiä vastustamassa asiaa. Eikä nykyään voi vedota edes siihen että joku(rata) ollut ennen muita alueella...olis taas kirveellä töitä :evil:
Asiallinen ohjelma, ehkä se herättelee hieman päättäjiä?
#295

Rstf
Xr2i

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Toukokuu 25. 19:30:02 2010

http://ohjelma.yle.fi/puskuri
Tuolta video motopark-ongelma

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Toukokuu 26. 20:35:55 2010

Hmmm... Vastustaja kukkahattutäti (näyttääkin ihan semmoselta) sanoo että pitää olla paikkoja jossa voi ajaa, mutta moottorirata ei ole kuitenkaan se paikka :D WOOOT, mennäänkö liikenteen sekaan?
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Toukokuu 28. 17:50:08 2010

caddy kirjoitti:mennäänkö liikenteen sekaan?
Näinhän sitä on menty tähänkin asti :green: (järjellä toki yleensä, ei kovaa mutta poikittain O:) )
200km on lähin rata minne nyt olis oikeesti jopa mahdollisuus päästä kun liityin klubiin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Tiki
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 22:14:03 2008
Paikkakunta: Lahti

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja Tiki » Ti Kesäkuu 15. 15:59:55 2010


Ford Mondeo 3.0 ST220 4D '05
Ford Mondeo 2.5 ST200 4D '00
Ford Mondeo 2.5 Ghia STW '97
Ford Mondeo 2.0 CLX STW 4x4 '95

Naulatehtaalla:
Ford Mondeo 2.0 Ghia 5D '95, Ford Mondeo 2.0 GLX 4D '96, Ford Mondeo 2.5 Ghia STW '99 x 2, Ford Mondeo 1.8 CLX 4D '94

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Lokakuu 4. 17:07:25 2010

Ympäristöministeriö ottaa maakuntakaavan vahvistuksessa kantaa myös valituksiin koskien Motoparkin melualuemerkintää ja moottoriurheilukeskuksen kohdemerkintää. Ympäristöministeriö on hylännyt valitukset maakuntakaavan osalta, eli vahvistetussa maakuntakaavassa Motopark on merkitty maakunnallisesti merkittäväksi moottoriurheilukeskukseksi. Koko päätös löytyy sivun alalaidasta, kohdasta: Etelä-Savon maakuntakaavan vahvistuspäätös (pdf).

Linkki vahvistuspäätökseen -> http://www.ymparisto.fi/default.asp?con ... fi&clan=fi
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja dexta » Ma Tammikuu 17. 11:01:12 2011


matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Motoparkin ajopäiviä karsitaan rajusti.

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Tammikuu 18. 12:58:38 2011

Taitaa vaihtua vaan paperilla, onhan tuo Repo käytännössä pyörittänyt ainaki tuota majoituspuolta jo vuosia. Viime kesänä kun tuolta mökin vuokrasin niin laskuttajana oli jo silloin tuo Itä-Uudenmaan Ravintolapalvelut Oy.

Kovat on ainaki kehityssuunnitelmat, toivottavasti toteutuu, eikä kho:ssa käy ohraisesti...

Vastaa Viestiin