4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Huhtikuu 15. 0:19:49 2010

Minulla on projektina 2wd cossu, johon olen heittänyt 4wd koneen, johon siis olen vaihtanut 2wd öljypohjan. Ihmetystä herättää eräs asia... nimittäin TDC-sensori menee paikalleen laitettaessa niinkin syvälle, että hipoo siivapyörän kehää, eli pyöriessään nastat veis paloja. Käsittääkseni TDC-anturi on ihan sama sekä 2wd että 4wd, samoin siivapyörä. Tuo on kyllä "late spec" eli moniurahihnallinen, mutta kait sekin siivapyörä samankokoinen halkaisijaltaan luulis olevan kuin nelikon (=myös 2wd) v-urallinen? :roll: Vai onko sittenkin niin, että niitten halkaisija on eri? Tällöinhän late spec nelikosta täytyy löytyä erilainen TDC-anturin teline myös... :?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Huhtikuu 15. 6:56:05 2010

Nelikon moniurahihnapyörä on isompi kuin v-uranen.
Joudut kikkaileen anturin kauemmaksi esim pitemmillä ruuveilla.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: 4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Huhtikuu 15. 9:53:13 2010

Anturin jalat ovat samanlaiset molemmilla hihnapyörillä. Just talvella vertailtu itse 2wd cossu vs. esco cossu, mutta 4wd:n öljypohjassa on kahdet paikat pinnatapeille, joihin teline tulee kiinni ja näillä säädetään anturin paikka.
Sinun tapauksessa joudut viilaaamaan telineen reikiä sen verran, että saat ilmavälin aikaiseksi tai toinen vaihtoehto on "nostaa" anturia jalassaan, jolloin se siirtyy alaspäin, mutta mielestäni tossa telineessä riittää kyllä vara viilata rei'ät sopivaan kohtaan.

Akis:n neuvosta ei mielestäni tässä tapauksessa ole paljon hyötyä, kun teline on kiinni pinnatapeilla sivusta :? :wink: :D

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Huhtikuu 15. 14:16:38 2010

MikkoT kirjoitti: Akis:n neuvosta ei mielestäni tässä tapauksessa ole paljon hyötyä, kun teline on kiinni pinnatapeilla sivusta :? :wink: :D
En tarkottanutkaan että telinettä siirretään vaan anturia...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: 4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja pablo » To Huhtikuu 15. 15:05:04 2010

AkiS kirjoitti:
MikkoT kirjoitti: Akis:n neuvosta ei mielestäni tässä tapauksessa ole paljon hyötyä, kun teline on kiinni pinnatapeilla sivusta :? :wink: :D
En tarkottanutkaan että telinettä siirretään vaan anturia...
Juu pitemmät pultit anturille ja muutama prikka väliin..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: 4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Su Huhtikuu 18. 22:50:15 2010

Kiitoksia. Tuota prikkahommelia vähän mietinkin jo, mutta sen verran häiritsi tuo tilanne, että piti ottaa selville mistä johtuu. :) Onneks on smirkkeli verstaalla niin voi olla jopa toivoa saada se väli sopivaksi.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: 4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Heinäkuu 16. 13:47:18 2010

Laittakaa sitten epämagneettisia prikkoja induktiivisen anturin maastoon.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 16. 20:26:09 2010

SLEI kirjoitti:Laittakaa sitten epämagneettisia prikkoja induktiivisen anturin maastoon.
Mulla ei ole ollut ongelmia anturin kanssa vaikka jalkakin on ollut tehty mustasta raudasta ja normi pirkkoja/muttereita ollut kiinnityksessä
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: 4wd->2wd konversio ja TDC-anturi

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Heinäkuu 28. 13:33:16 2010

SLEI kirjoitti:Laittakaa sitten epämagneettisia prikkoja induktiivisen anturin maastoon.
Hmm... voisko olla sitten prikkojen syytä kun ei lähe bensapumppu pyörimään? :roll: Ainakin sellanen hämärä muistikuva on että TDC-anturilla saattas olla tekemistä pumpun toiminnan kanssa, voin kyllä muistella ihan omianikin. :D No pitää vielä mitata onko ees johdotukset kunnossa, kunhan taas tallille pääsee.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Vastaa Viestiin