Yksikköpuolat cossussa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Maaliskuu 29. 19:11:58 2010

Oletteko käyttänyt yksikköpuolia (COP, Coil on Plug) cossuissa. Lähinnä kyselen sen takia, että onko joku löytäny tarpeeks lyhkäset puolat, että ne ei tuu viittä metriä yli venakopasta.. Ja mistä autosta / prätkästä puolat on?
Yrkesmanilla muistaakseni Honda CBR prätkän puolat ja ne oli muistaakseni kohtuu lyhkäset..
Itellä ois haaveena löytää niin lyhyet puolat, että ei tulis yhtään yli venakopan tasosta, näin voisin käyttää suojalevyä siinä päällä..

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 29. 19:30:05 2010

Miten olisi Bremin 115-sarjan puola? Luulisi löytyvän sopiva.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Maaliskuu 29. 19:59:03 2010

audi a4 1.8t vm, ~04 puolat käy 2wd venakoppaan kun sorvaa puolan juuresta millin pois, pituus on juuri passeli ja tulee venakopasta yli vain sen liittimen osalta eli aika matala, mk4 golf BCB moottorin puola on noin 3cm lyhyempi kuin tuo a4:sen puola, voi mitata noista puolista tarkat mitat jos tarvitsee

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Maaliskuu 29. 20:21:39 2010

JP kirjoitti:audi a4 1.8t vm, ~04 puolat käy 2wd venakoppaan kun sorvaa puolan juuresta millin pois, pituus on juuri passeli ja tulee venakopasta yli vain sen liittimen osalta eli aika matala, mk4 golf BCB moottorin puola on noin 3cm lyhyempi kuin tuo a4:sen puola, voi mitata noista puolista tarkat mitat jos tarvitsee
Mitat ois kyllä kiva saada, toi golf kuulostaa jo sopivan kokoiselta.. Kiitos

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 29. 20:33:46 2010

Aihetta -vähän- nuuskineena:
Kannattanee huomioida että puolavalikoima laajenee kun jyrsii/koneistaa venttiilikopan keskialueen hitoille ja tekee vesisuojan siitä päälle tulevasta levystä. Piipun korkeudella ei silloin ole niin tarkkaa väliä. Ja kiinnityssillan tai vast. voi rakentaa väliin.
Ei tulppapoterot ole alunperinkään hermeettisesti suljettuja; isohkot "tulppakuilun" tuuletusreiät on edessä ja takana (venakopassa).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Maaliskuu 29. 21:58:19 2010

AEMllahan oli myös jotain tarjolla, eikö Yrkesmanilla ollut sellaiset?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Maaliskuu 29. 22:07:16 2010

Stefa kirjoitti:AEMllahan oli myös jotain tarjolla, eikö Yrkesmanilla ollut sellaiset?
Ne puolat on nykyään mulla. Ovat vaan CDI-kamoja..

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Maaliskuu 30. 10:16:54 2010

Mulla olis yksi käytetty V40 T4 Volvon puola, sen voit lainata kokeiltavaksi, on aika matala malli.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Huhtikuu 4. 14:02:54 2010

Tuollanen tuli vastaan kun muuta metsästelin äsken.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Huhtikuu 4. 14:27:58 2010

Mitäs etuja tolla systeemillä saadaan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Huhtikuu 4. 14:47:23 2010

vauhtipete kirjoitti:Mitäs etuja tolla systeemillä saadaan?
Periaatteessa parempi kipinä teho kun oma puolansa jokaiselle tulpalle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Huhtikuu 4. 19:29:46 2010

Aksu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Mitäs etuja tolla systeemillä saadaan?
Periaatteessa parempi kipinä teho kun oma puolansa jokaiselle tulpalle.
Pidempi latausaika ja siitä seuraa pidempi jäähtymisaika jne. kivaa.
Escort Mk4 "RS2300i"

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 5. 1:08:15 2010

Just tein vastaavan tsydeemin audin puolilla tutun cossuun. Vaikee vielä hyvyyttä todistella, kun ei ole ajettu tiellä, mutta ainakin lähtee käyntiin ja toimii muuten.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Huhtikuu 5. 2:00:50 2010

Aksu kirjoitti:Tuollanen tuli vastaan kun muuta metsästelin äsken.
Ettei vaan olis taas jotai bemarin kilkkeitä.. HYI! :-&
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Huhtikuu 5. 14:18:55 2010

koskar kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Mitäs etuja tolla systeemillä saadaan?
Periaatteessa parempi kipinä teho kun oma puolansa jokaiselle tulpalle.
Pidempi latausaika ja siitä seuraa pidempi jäähtymisaika jne. kivaa.
Ja näiden lisäksi.. Perus hukkakipinäpuolassa, esim bosch puolasta saa energiaa n.70mJ maksimissaan ja esim just audin yksikköpuolasta saa yli 100mJ energiaa.. Lisäksi hukkakipinäpuola jakautuu kahdelle pytylle, eli n. 35mJ per pytty... niin kyl se kipinän teho kasvaa aika paljon yksikköpuolilla.. lisäksi vähemmän liitoksia ym. kun signaalipiuhat tulee suoraan ruiskulta puolalle ja siitä heti tulpalle..

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Ma Huhtikuu 5. 22:02:25 2010

moro!
aattelin vähän oikaista ja kysellä tyhmänä,mitä hilppeitä yb-koneeseen(johtosrjn,ohj.yks.?)toi suorasytkä systeemi vaatii cop-puolien lisäksi ja tuleeko tässä kokoonpanossa huomioida esim.puolan ohmeja tai ohj.yks.tyyppiä ym.löytyiskö jotain linkkiä valmiin laitteen piirikaaviosta & komponenteista. :oops: :-$

tv.jyrkkä

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Huhtikuu 6. 0:08:41 2010

jyrkkä kirjoitti:moro!
aattelin vähän oikaista ja kysellä tyhmänä,mitä hilppeitä yb-koneeseen(johtosrjn,ohj.yks.?)toi suorasytkä systeemi vaatii cop-puolien lisäksi ja tuleeko tässä kokoonpanossa huomioida esim.puolan ohmeja tai ohj.yks.tyyppiä ym.löytyiskö jotain linkkiä valmiin laitteen piirikaaviosta & komponenteista. :oops: :-$
No jos alkuperäisellä ohjaimella meinaa tehdä niin vaatii ainakin TÄN sarjan ja sit vaihtaa hukkakipinä puolan tilalle yksikkö-puolat. Sit toi toimii samaan tyyliin kun hukkakipinä puolakin mutta puolien teho vaan on korkeampi kun on yksi per tulppa.

Siipicossu:lla muistaakseen on tuo sarja käytössä tuollaisenaan orkkis ohjaimessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Huhtikuu 11. 21:31:51 2010

magelius kirjoitti:
JP kirjoitti:audi a4 1.8t vm, ~04 puolat käy 2wd venakoppaan kun sorvaa puolan juuresta millin pois, pituus on juuri passeli ja tulee venakopasta yli vain sen liittimen osalta eli aika matala, mk4 golf BCB moottorin puola on noin 3cm lyhyempi kuin tuo a4:sen puola, voi mitata noista puolista tarkat mitat jos tarvitsee
Mitat ois kyllä kiva saada, toi golf kuulostaa jo sopivan kokoiselta.. Kiitos
Mittailin eilen cossusta: Tulpan yläkärjestä venttiilikopan "tasoon" ~100mm, eli alle sen pitäisi olla puolien kokonais pituus liittimineen päivineen..
JP, ootko kerinny mittailee niitä golf puolia?

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Huhtikuu 12. 12:00:26 2010

vw bcb moottorin puolan mitat: http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/puola.bmp

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Huhtikuu 12. 12:34:30 2010

JP kirjoitti:vw bcb moottorin puolan mitat: http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/puola.bmp
Kiitos erittäin paljon!! Näyttäisi ehkä sopivan kokoiselta. Paljonkohan tossa on mitta tulpan päästä tohon ihan ylimpään kohtaan, eli liittimen ylimpään kohtaan?

Tarviiko noi erikseen mitään kiinnitystä, vai pysyykö tulpan päällä ihan pelkästään painamalla ja tietysti tolla omalla 25mm renkulalla?

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Huhtikuu 12. 13:39:54 2010

bcb puola: tulpan päästä puolaan ylös noin 65mm ja kestävät painamalla kiinni, kumi on vain pölysuojus.
Audi a4 1.8t puolan mitat http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/puola2.bmp

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Huhtikuu 13. 22:26:28 2010

Tietääkö kukaan onks noissa golf bcb puolissa itessään sytkävahvistinta? Audin puolassa taitaa olla vahvistin itessään?

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Huhtikuu 13. 23:32:44 2010

magelius kirjoitti:Tietääkö kukaan onks noissa golf bcb puolissa itessään sytkävahvistinta? Audin puolassa taitaa olla vahvistin itessään?
Kuulemma on vahvarit molemmissa, eli niitä pystyy ohjamaan suoraan ruiskulta tulevalla signaalilla.
Vielä pitäis selvittää toi pinni järjestys puolalle. Näköjään volkkarin puolassa ja audin puolassa on liittimet eri päin.. Näillä näkymin laitan noi volkkarin puolat itelleni, kunhan ton pinnijärjestyksen saa selvitettyä jotenkin.. jos joku tietää niin saa auttaa :)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Huhtikuu 13. 23:39:26 2010

MS2:sen ohjeista kopsattuna:
VAG P/N 06B 905 115 COPs:

Thanks to Woh, Evolotion, Slow_Hemi6 and a few others here is how to set up the 4pin VAG COPs Coil PN 06B 905 115 as used on VW 1.8t and may other VAG cars (2001+). Theres no reason why, with a little measuring, you couldnt have a good guess at what a different type needed if you know where the pins connect.

Start by checking if you have a 120 -500 ohm resistor in the cop to gound. Using a multimeter set to resistance to a suitable range, check between pin 2 and 3 (this is the Spark Signal Input and Ground).
If you have a reading of around 120-500 ohms you need to go the 5V PULL UP route.
If the impedance is higher, say ~1k then the Ground switching route should work.

Coil PN 06B 905 115 L and R have been tested with the 5V Pull up method. Use the 'R' revision since the earlier 'L' revision has reliability issues.

Earlier than 2001 coils, PN - 06B 905 115, 06B 905 115 B and E have not been tested with these connections but have been reported to work using the Ground switching route.

The coil pack connections:
Pin 1: Connects to Pin 1 on all other coils and then to +12v ignition feed (or fuel pump relay).
Pin 2: Signal ground (connect to ground at MegaSquirt's ground)
Pin 3: Spark Signal from ECU (Ground switching or +5v switching)
Pin 4: Power ground (Engine Earth)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Huhtikuu 14. 1:27:02 2010

Kiitos, itekki löysin samanlaista dataa ja lisäksi löysin että Volkkarin puolissa ja Audin puolissa on eri pinni järjestys.. eli toi Aksun laittama oli nyt ilmeisesti juuri se Audin puolan pinnijärjestys..

Volkkarin puolien numerot:
O.E. REPLACEMENT NUMBERS
036 905 100A
036 905 100B
036 905 100C
036 905 100D
036 905 715

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Huhtikuu 14. 7:29:55 2010

kaaviosta tarkistettu kytkentä
pinni 1: maadoitus
2: maadoitus
3: 15 jännite
4: ohjaus boksilta

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 14. 10:08:51 2010

Hyvältä vaikuttaa

pääseekö joku tekeen vertailua tuon perusmallin ja jonku voimamallin välillä että onko sama tuote.

vai mahdollisesti riskimpi kampe. tietty hinta varmaan tuplat.

yks mikä on varma kannattaa ostaa yks heti varalle sielleen helppoa kun kun idettiset.

saakos noihin tuota orkkis liitintä ettei hyvä homma kaadu maalarinteippivirityksiin.


mut on hyvä ei tattis sitä nyrkinkokoista EDIS ford puolaa jemmata ja säästyy kalliilta tulpanjohtojen tilaamiselta.

noista vois kehittää jonkun kimppa ostoksen jos vaikuttaa hintaan.

tietty rahti taas suomessa korottaa.

jopa megaruutta noita ohjailis ihan lonkalta.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Huhtikuu 14. 12:02:19 2010

JP kirjoitti:kaaviosta tarkistettu kytkentä
pinni 1: maadoitus
2: maadoitus
3: 15 jännite
4: ohjaus boksilta
Kiitos JP erittäin paljon! Löysin netin sievereistä samanlaisen järjestyksen itekkin, mut ei ollut ihan fakta tietoo sekään.. Mut nyt tietää varmasti oikean järjestyksen ku on kaaviosta kateltu.
Ja ilmeisesti toi 2:maadoitus, on juuri maadoitus kannesta? eli se tulpan virta kiertää siirä takasin puolaan, Sen vois maadottaa suoraan lyhyenä piuhana kanteen.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Huhtikuu 14. 20:28:48 2010

varmistan huomenna sen lyhyen maadoitusjohdon kytkennän, se puolan maksimi korkeus unohtui mitata tulpanpäästä korkeimpaan kohtaan mutta varmistan senkin huomenna

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » To Huhtikuu 15. 9:58:37 2010

pinni 2 maadoitus kanteen
puolan kokonais pituus 139mm ja tulpan päästä puolan korkeimpaan kohtaan 95mm
bcb puolien varaosa numero 036905715F ja alkuperäisen hinta 42,60 kpl takuu 2vuotta

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Huhtikuu 15. 11:51:20 2010

tämä on nyt se VW golf IV bcb sytytyspuola

eli ainakin noissa on sama tiedä vaikka skodaan ois halvempi

036905715F Sytytyspuola Golf / Bora / Leon / Fabia / Octavia 1.4 & 1.6
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=72 ... f2fb8f200a
lainaus
Seuraava pulma:
Alkuperäinen puola on ETKAn mukaan varaosanrolla 036905100B ja tällä hetkellä myynnissä on uusin versio osanumerolla 036905715F,
lueskelin jostain että nuo kannattaisi vaihtaa kaikki kerralla,
varsinkin kun 100B on järjestyksessään toinen versio ko. osasta ja välissä on vaatimattomat seitsemän revisiota

lainaus
eli kannattaa varautua siihen peräkontin varaosaan
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 928a71ad08

lainaus
bcb puolien varaosa numero 036905715F ja alkuperäisen hinta 42,60 kpl takuu 2vuotta


EDIT
lainaus
Homma karkasi sen verran käsistä että VW:llä ei ollut antaa uusia osia sitä mukaa kun vanhat hajosi
2.0GTI on paripuola sydeemi niissä ei ilmeisesti onkelmia
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=2006

EDIT
huoltamolla oli peritty 150 ekuu puolan vaihdosta vaikka takuu ois sen korvannut
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... cba1ba3016
Viimeksi muokannut Fomococars, To Huhtikuu 15. 12:28:52 2010. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » To Huhtikuu 15. 11:54:33 2010

välillä samat osat on halvempia skodalla ku volkkarilla

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Huhtikuu 16. 7:07:09 2010

JP:
Näkisitkö vielä jostain spekseista mikä tolle Volkkarin puolalle (036 905 715) on maksimi ilmoitettu latausaika?
Itellä oli ylhäällä tolle audin puolalle, että maksimi latausaika on 2,5 - 2,8ms (en muista mistä sain tämän tiedon). Volkkarin puola luulisi olevan samoilla alueilla.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » Pe Huhtikuu 16. 10:01:25 2010

voisi se latausaika löytyä jostain vanhoista kirjoista mutta ei kovin helposti löydettävissä.. uskoisin että latausaika on sama kuin audin puolilla

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 19. 21:03:03 2010

JP kirjoitti:voisi se latausaika löytyä jostain vanhoista kirjoista mutta ei kovin helposti löydettävissä.. uskoisin että latausaika on sama kuin audin puolilla
Skoopilla mittaamalla sen ainakin saa kohdallensa.
Jäsen #606

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Huhtikuu 22. 11:48:34 2010

Sopiikos joku noista puolista suoraan orkkishattujen tilalle, vai vaatiiko venakopan runtelemista? Pikaisella topikin selaamisella mulle ei ainakaan selvinnyt... :roll:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » To Huhtikuu 22. 14:12:27 2010

SeppoJJ kirjoitti:Sopiikos joku noista puolista suoraan orkkishattujen tilalle, vai vaatiiko venakopan runtelemista? Pikaisella topikin selaamisella mulle ei ainakaan selvinnyt... :roll:
JP kirjoitti:audi a4 1.8t vm, ~04 puolat käy 2wd venakoppaan kun sorvaa puolan juuresta millin pois, pituus on juuri passeli ja tulee venakopasta yli vain sen liittimen osalta eli aika matala, mk4 golf BCB moottorin puola on noin 3cm lyhyempi kuin tuo a4:sen puola, voi mitata noista puolista tarkat mitat jos tarvitsee

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » To Elokuu 26. 21:25:52 2010

Päivitetääs tätäkin topikkia, eli mulla on ollut noi volkkarin puolat nyt kiinni jonkun aikaa ja hyvin tuntuu pelaavan! oli just sopivan kokoisetkin, täytyy laittaa kuvia jossain vaiheessa miten istutin ne.
Latausaikana on tällä hetkellä 1,8ms, eikä ole kipinä ongelmaa ainakaan vielä ilmennyt ~2bar paineilla..

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 26. 22:36:04 2010

Samoin mulla ollut audin puolat tän kesää käytössä. Saa pitää kärkiväliäkin reippaamin. Taitaa olla nyt 1.1mm, eikä ongelmia vielä 1.9barilla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Elokuu 27. 10:49:04 2010

magelius kirjoitti:Päivitetääs tätäkin topikkia, eli mulla on ollut noi volkkarin puolat nyt kiinni jonkun aikaa ja hyvin tuntuu pelaavan! oli just sopivan kokoisetkin, täytyy laittaa kuvia jossain vaiheessa miten istutin ne.
Latausaikana on tällä hetkellä 1,8ms, eikä ole kipinä ongelmaa ainakaan vielä ilmennyt ~2bar paineilla..
Missäs ne kuvat viipyy? :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Elokuu 27. 17:24:42 2010

Tuossa ja tuossa oma näkemys aiheesta. Noita ohjaa MS3.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Elokuu 28. 15:18:40 2010

Onkos linkkiä mistä noiden vw-puolien liittimiä löytäis?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Hena » La Elokuu 28. 16:17:55 2010

puuhapete kirjoitti:Onkos linkkiä mistä noiden vw-puolien liittimiä löytäis?
Marmoritiskiltä saa ainakin. Joku 10e/kpl..
Toyota Supra TT

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Elokuu 28. 16:28:39 2010

Samalta tiskiltä tuollainen johtosarja, joka tarkoitettu johonkin 2000 alun 1.8t audiin oli muistaakseni n.50€
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Elokuu 31. 13:22:13 2010

Tässä vastaava paketti kuin Veskulla mutta hitusen vanhemmalla ohjauksella MS2. Tehty tuohon Audin valmiiseen johtosarjaan josta puolet johdoista jäi yli ja jäljellejääneitä piti reilusti muokata että ylttivät olemaan tuossa asennossa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Elokuu 31. 14:34:16 2010

tässä vielä nuo alkuperäisten audi osien varaosa numerot
Puola:06A905115d 43,20€ kpl
Liitinkotelo:4B0973724 10€ kpl
Johdon pätkä 30cm jossa pinnit päissä, käy tuohon puolan liitinkoteloon 2.5mm2 johtoa 000979237E 8,20€ kpl

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja magelius » To Syyskuu 16. 13:46:51 2010

Nonii nyt on pari asennuskuvaa noista VW:n puolista, istuu mielestäni hyvin.. Latausaika on ollu 1.8-2ms eikä ongelmia ~2bar paineilla
http://magelius.1g.fi/kuvat/Cosworth+2wd/Kuvat/2010/

Tohon ku heittää vielä levyn päälle, niin ei jää mtn näkyviinkään.
http://www.magelius.1g.fi/kuvat/Coswort ... jalla3.JPG

Avot!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Jake » To Joulukuu 1. 15:57:45 2011

JP kirjoitti:tässä vielä nuo alkuperäisten audi osien varaosa numerot
Puola:06A905115d 43,20€ kpl
Liitinkotelo:4B0973724 10€ kpl
Johdon pätkä 30cm jossa pinnit päissä, käy tuohon puolan liitinkoteloon 2.5mm2 johtoa 000979237E 8,20€ kpl
JP kirjoitti:kaaviosta tarkistettu kytkentä
pinni 1: maadoitus
2: maadoitus
3: 15 jännite
4: ohjaus boksilta
Tuo kaavio on ilmeisesti noille puolille ?
ex Jäsen #10

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ti Maaliskuu 27. 19:39:00 2012

mä laitoin kanssa noi volkkarin puolat cossuun, boksina haltec ev 11v2, olen kokeillu eri lataus aikoja, mut rupeaa pätkimää yli 1bar paineilla, onkohan jotkut asetukset väärin vai mikä prkl...? vai onko tulpilla noin iso merkitys ku on toi re85 tankissa... nyt on muistaakseni STI subarun alkup. tulpat.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Maaliskuu 31. 17:29:27 2012

no nyt latoin miljoona laatikosta mitkä sattuu tulpat niin pätkiminen hävis... eli on näköjään tolla re:llä aika tarkka tulpista.. :roll:
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Vastaa Viestiin