Lasikuituosien liittäminen

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ti Maaliskuu 30. 21:42:24 2010

Milläs liimaan/liitän lasikuitulevikkeet lasikuitulokareihin?
Entäs laikuitulevike peltiin?
Mistä löytyis senkkikantaisia popniittejä?
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Maaliskuu 31. 12:20:33 2010

Käyppäs katsoon hahmo TVR rojektisivut

myös kooklen kautta TVR mk2 esko rojekti katuauto. hyvät kuvat ja selvitykset.

siinä on mun mielestä oikeaoppisesti pantu lasikuitu levike peltiin.

pää pointti on se että päälypuoli ja alapuoli joka yleensä jätetään ns. herran haltuun kyl se kestää.

alapinta kans vahvistaa.

lukase alkuun tämä mm. TVR siel mukana.
http://www.finnishclassicfords.net/foru ... c&start=20

lasikuitumestarit saa kertoa tosta toisesta lasikuitu - lasikuitu liitos
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja TVR » La Huhtikuu 3. 23:49:57 2010

"Huolellinen tartunnan valmistelu, liitospinta hiotaan pelkälle lasikuidulle/pellille.
Liitos pinta karhennetaan esim. karkealla hiomapaperilla, karhennettuihin pintoihin voidaan tehdä ristikkäisiä viiltoja esim puukolla.
Paras liimaus kyky saavutetaan jos laminoinnissa käytetään vinyylihartsia, mutta riittävä lujuus saavutetaan myös perinteisellä polyesterihartsilla.
Liimattavan osan pysyvyyttä voidaan maksimoida myös laittamalla liimattavan osan ja liitettävän kohteen väliin kunnollista liimaa, jos mahdollista.
Tähän soveltuu hyvin vaikka perinteinen sikaflex, lasiliima tai koriliima."
Lainaus tuning.fi 3/2010.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 4. 19:03:57 2010

Noinhan se menee; mm. vanhakopan pattilevikkeitä olen kiinnitellyt aikamoisen määrän vuosien varrella. Eivät ratkea em. tavalla kiinnitettynä.
Koriliimaa en ole niissä käyttänyt, vaan karhennuksen jälkeen joko hartsilla tai lasikuitukitillä, sitten itseporautuvilla. Sisäpuolelle levitetään lisää tavaraa 50% pellille ja 50% kuidulle. Saa paljon lisää tartuntapintaa. Vrk:n kuluttua ruuvit ja ylimääräinen lasikuitureuna pois, ja lasikuitua sauman päälle.Sitten pohjia normikitit jne. Löytyy juttua jostain classic fords -topicista.

Caprin mk3 X-pack / Escort mk2 X-pack ja vast. ovat vaikeampia. Mk1 patit ovat kokonaiskiinnitysmitaltaan "pitkiä", mutta muotona sellainen että lämpölaajeneminen ei riko saumaa. Capri/Esco X-p:ssä on koko takakyljen mittainen sauma joka tuppaa ratkeamaan viimeistään kun ajaa lämpöisestä tallista pakkaseen (koettu).
Laitoin Caprin levikkeet kiinni senkkirosteriruuveilla, hautasin kannat noin 2-5 mm syvyyteen lasikuidun sisään (kannat peittoon hartsilla). Ei auta, tulevat näkyviin joka ikinen erityisesti kesäkuumalla. Sama käy niiteillä. Nämä liimasin 2-k korikitillä, sauma ratkesi silti. :arrow: Liimat lienevät kehittyneet 20v takaisesta kuitenkin

Suosittelen lopullisen kiinnityksen ilman niittejä tai ruuveja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Mex
CRSC jäsen 2015
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmikuu 4. 18:59:47 2004
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja Mex » Su Huhtikuu 4. 20:34:21 2010

Juuri jjs:n edellä mainitsemista seikoista johtuen laitoin Kent rapid bond 2-k koriliimalla x-pack levikkeet kylkiin kiinni. Liiman kuivumisen ajan oli kiinni ruuveilla jonka jälkeen ruuvit pois ja lasikuitukittiä päälle ja toivotaan ettei irtoa. Myyjä ainakin vakuutteli liiman pitävyyttä mutta aika näyttää...
Escort Mexico 1600 GT -74
Escort RS 2000 X-Pack -77 museoprojekti
Kadett B Coupe Rallye 1900 -71

Rompetori

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ti Huhtikuu 6. 16:17:33 2010

Tämmöstä Würthin kamaa on nyt tilattu Esan suosituksesta. Esan mukaan on niin kovaa kamaa, ettei ruuveja saa irti vaan on helpompi vetää poppareilla, joista sitten hioo kannat pois.

Aika kallista: Setti olis ollut 268e+ALV, pelkkä liima 54e/tuubi+ALV.

http://www.wurth.co.uk/catalogue/pdfs/UK-CD_05_0275.pdf
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Huhtikuu 6. 17:39:06 2010

HarriS kirjoitti:Tämmöstä Würthin kamaa on nyt tilattu Esan suosituksesta. Esan mukaan on niin kovaa kamaa, ettei ruuveja saa irti vaan on helpompi vetää poppareilla, joista sitten hioo kannat pois.

Aika kallista: Setti olis ollut 268e+ALV, pelkkä liima 54e/tuubi+ALV.

http://www.wurth.co.uk/catalogue/pdfs/UK-CD_05_0275.pdf
Tarkottaako toi durability 12 months että ne levikkeet ponnahtaa vuoden päästä irti :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 7. 13:56:24 2010

HarriS kirjoitti:Tämmöstä Würthin kamaa on nyt tilattu Esan suosituksesta. Esan mukaan on niin kovaa kamaa, ettei ruuveja saa irti vaan on helpompi vetää poppareilla, joista sitten hioo kannat pois.

Aika kallista: Setti olis ollut 268e+ALV, pelkkä liima 54e/tuubi+ALV.

http://www.wurth.co.uk/catalogue/pdfs/UK-CD_05_0275.pdf
Poraa niitit pois kokonaan ja senkattu reikä umpeen vaikka lasikuitukitillä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Lasikuituosien liittäminen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 7. 22:08:42 2010

noh vurtin hinnat on aina ollu enemmän pois työntäviä :evil:

mut laitaa infoo sit kun asentaja pääse autosta irti :lol:

jos tuo korvaa tallissa mikin kun kattopeltikin tuolla vaan kiinni.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin