Cosworth moottorin johtosarja

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Helmikuu 28. 15:12:43 2010

Yritin tuossa muutaman tunnin googletella englannista firmaa, joka valmistaisi uusia moottorin johtosarjoja cossuun-tulos 0. Joskus muistan sellaisen ilmoituksen nähneeni mutta muisti pätkii.. 8) Löytyisikö joltain linkkiä moiseen putkaan??
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Helmikuu 28. 15:18:55 2010

Joo ei olis uudet (2WD) piuhat pahitteeksi.
Myös scorpioon tarvis laittaa uutta joskus..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Helmikuu 28. 15:23:12 2010

Eikö Burtonilla ole enään?
edit. Näyttää olevan vielä. Ja hintakin laskenut.

linkki
(tosin teettämällä saisi halvemmalla, kuin ostamalla uuden alkuperäisen)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Helmikuu 28. 16:08:44 2010

Näin se vaan löytyy kun saa hiukan apuja. Käytin hakusanana "engine wiring loom", ja sillä ei löytynyt millään. Kiitokset.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja adh » Su Helmikuu 28. 16:19:32 2010

http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-or-Lanci ... 439aac1204

olisko tosta apuja jos tekis itse. tai jos on vanha malliksi ,niin ei paha tehdä uutta kun kaikki muut pistokkeet on yleis malleja.
ford escort´79 tic

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 1. 1:16:28 2010

Noita 35pin pistokkeita voi käydä nyppimässä myös purkaamoilta jostain fiiateista tms, missä on marellin boksi. aika suolasen hintanen näyttäs olevan meinaan. Se liitin on ihan purettavissa ja uusiokäytettävissä.
Jäsen #606

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 1. 11:55:36 2010

olafu kirjoitti:Noita 35pin pistokkeita voi käydä nyppimässä myös purkaamoilta jostain fiiateista tms, missä on marellin boksi. aika suolasen hintanen näyttäs olevan meinaan. Se liitin on ihan purettavissa ja uusiokäytettävissä.
Osaakko sanoa että kuinka helposti uusia pinnejä löytää?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Maaliskuu 1. 13:41:53 2010

Jasu kirjoitti:
olafu kirjoitti:Noita 35pin pistokkeita voi käydä nyppimässä myös purkaamoilta jostain fiiateista tms, missä on marellin boksi. aika suolasen hintanen näyttäs olevan meinaan. Se liitin on ihan purettavissa ja uusiokäytettävissä.
Osaakko sanoa että kuinka helposti uusia pinnejä löytää?
Siinä on ihan stardardit AMP junior timer liittimien pinnit sisällä, täältä löyty ainakin paikallisen varaosaliikkeen tiskin kautta 100kpl rasia. Eikä tainnu hirveän montaa euroa maksaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 1. 13:59:27 2010

Perkele kirjoitti:Siinä on ihan stardardit AMP junior timer liittimien pinnit sisällä, täältä löyty ainakin paikallisen varaosaliikkeen tiskin kautta 100kpl rasia. Eikä tainnu hirveän montaa euroa maksaa.
No selvispä sekin, kiitoksia.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Maaliskuu 12. 20:01:27 2010

Alkuperäisessä boxi-liittimessä ja varmaan niissä kaikissa muissakin nelikulmaisissa on alkuperäisenä halvin malli pinnistä eli kannattaa vaihtaa ne pinnit karvan kalliimpaan jousella varustettuun jos näkee vaivan tehdä koko johtosarjan uusiksi.
Tässä näitä vähän halvempia pinnejä, joissa ei ole sitä jousta. Jos ECU on kiinni ja sitä ei ruuvailla jatkuvasti irti niin varmaan välttävät, mutta antureihin varmaan kannattaisi laittaa niitä parempia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cosworth moottorin johtosarja

Viesti Kirjoittaja olafu » La Maaliskuu 13. 1:17:46 2010

Pikemminkin niin että anturit tulee toimeen noilla löysemmilläkin, mutta ne missä kulkee virtaa, kannattaa käyttää jousimallia. Paras vaihtoehto tietysti laittaa jousimalli joka reikään.

Täytyy kyllä sanoa että ei oo kyllä kertaakaan tullu vastaan sellasta ongelmaa, missä itse liitin on aiheuttanut jonkun vian. Siis ei toi "halpa" malli, puhumattakaan siitä paremmasta versiosta.

edit: Tai joo, on, kyllä! Yhdessä Primerassa lämpöanturin liitin teki kiusaa. Siitä oli kuori rikki ja pistoke oli joskus ollut täynnä vettä, minkä jälkeen se oli hapettunut ja hapettuma oli jynssätty jollain kuus kertaa anturia isommalla työkalulla pois. Liitin löystynyt -> ongelma.

Mutta kumminkin melko varmoja liittimiä.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin