Cossun hammastanko

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja cossu- » Pe Huhtikuu 21. 15:09:03 2006

Elikkä mistä saa tuon hammastangon tai siihen sen korjaussarjan?Meinaa olla vähän hakusessa

Kiitos etukäteen.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Huhtikuu 21. 17:27:22 2006

Foordilta saa ainakin korjaussarjan. Sekä joitain osia erikseen.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 21. 21:08:59 2006

Onkos noita korjaussarjoja tullut taas saataville. About vuosi sitten ei löytynyt mistään.
Ei ruotsista ,ei saksasta. Koko ohjausvaihteesta puhumattakaan.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Huhtikuu 22. 4:12:41 2006

varmaan ollut osaamaton kaveri asialla, tuntuu että noi kaikki ei vaan osaa (ei kiinnosta?) etsiä kunnolla.

mä ainakin ostin muutaman osan nyt puolen vuoden sisällä omaani ja myös sierrafriikki osti muutaman korjaussarjan itselleen.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ma Huhtikuu 24. 17:23:56 2006

Stefa kirjoitti:varmaan ollut osaamaton kaveri asialla, tuntuu että noi kaikki ei vaan osaa (ei kiinnosta?) etsiä kunnolla.

mä ainakin ostin muutaman osan nyt puolen vuoden sisällä omaani ja myös sierrafriikki osti muutaman korjaussarjan itselleen.
Mistä ostitte ne?Kyselin Tero Anttila Oy:ltä,sieltä ei ainakaan saa ja paikallisesta Fordin liikkeestä ei sieltäkään saa.Onko tähän mitään hokkuspokkus konstia millä sen saisi kuntoon :D

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Huhtikuu 24. 17:42:19 2006

Minä ostin ihan Tikkurilan foordilta ja sf hankki ne niittykummusta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ma Toukokuu 7. 19:26:53 2007

Ilmeisesti korjaus sarjaa saa vielä fordilta 2wd cossun hammastankoon.

Hinta taitaa olla n. 270 euroa vai?
Tarkentakaa, jos joku on ostanut, tommoinen hinta löytyi hakua käyttämällä jostakin vanhasta viestistä.

Oma hammastanko vuotaa raidetangon kumeihin öljyä molemmilta puolilta.

Mietin vain ostaako käytetyn hammastangon vai korjata vanha ostamalla korjaus sarjan fordilta.

Ei ole koskaan vaan tullu hammastankoa purettua.

Onko hammastangon päissä stefat vai o-renkaat?

Niitähän voisi saada stefoja- ja o-rengaita myyvistä erikoisliikkeistä?

Mutta järkevintähän se kyllä olisi vaihtaa kaikki tiivisteet samalla kertaa, kun purkaa hammastangon osiin.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Toukokuu 7. 19:44:17 2007

Lehto kirjoitti:Ilmeisesti korjaus sarjaa saa vielä fordilta 2wd cossun hammastankoon.

Hinta taitaa olla n. 270 euroa vai?
Tarkentakaa, jos joku on ostanut, tommoinen hinta löytyi hakua käyttämällä jostakin vanhasta viestistä.

Oma hammastanko vuotaa raidetangon kumeihin öljyä molemmilta puolilta.

Mietin vain ostaako käytetyn hammastangon vai korjata vanha ostamalla korjaus sarjan fordilta.

Ei ole koskaan vaan tullu hammastankoa purettua.

Onko hammastangon päissä stefat vai o-renkaat?

Niitähän voisi saada stefoja- ja o-rengaita myyvistä erikoisliikkeistä?

Mutta järkevintähän se kyllä olisi vaihtaa kaikki tiivisteet samalla kertaa, kun purkaa hammastangon osiin.
Maksaa 100e luokkaa.

En oo purkanu muutaku 4x4 cossun tangon, siellä oli stefa/o-rengas viritykset päissä.

t, stefa
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ti Toukokuu 8. 7:03:48 2007

Stefa kirjoitti:
Lehto kirjoitti:Ilmeisesti korjaus sarjaa saa vielä fordilta 2wd cossun hammastankoon.

Hinta taitaa olla n. 270 euroa vai?
Tarkentakaa, jos joku on ostanut, tommoinen hinta löytyi hakua käyttämällä jostakin vanhasta viestistä.

Oma hammastanko vuotaa raidetangon kumeihin öljyä molemmilta puolilta.

Mietin vain ostaako käytetyn hammastangon vai korjata vanha ostamalla korjaus sarjan fordilta.

Ei ole koskaan vaan tullu hammastankoa purettua.

Onko hammastangon päissä stefat vai o-renkaat?

Niitähän voisi saada stefoja- ja o-rengaita myyvistä erikoisliikkeistä?

Mutta järkevintähän se kyllä olisi vaihtaa kaikki tiivisteet samalla kertaa, kun purkaa hammastangon osiin.
Maksaa 100e luokkaa.

En oo purkanu muutaku 4x4 cossun tangon, siellä oli stefa/o-rengas viritykset päissä.

t, stefa
o-renkaan vaihdolla näytin itsekkin selviävän...
tässä huonolaatuinen kuva asiasta
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 27. 17:18:40 2007

Purin tänään pirruuttaan ton tallissa lojuvan väljän ohjausvaihteen ja en kyllä ymmärrä ,mikä sen klapin kuskin puolelle aiheuttaa tossa.

Hanttarin puolen pään pronssiholkki asetelma tuntuu melko timmiltä ja hampaat tangossa ja akselissa näyttää hyvälle ,tosin en niitä mitenkään mittaillut vielä. Oiskohan se vika kuitenkin noissa hampaissa yleensä?

Ainoa tuki ratin puoleisessa päässä on juuri toi hammastangon ja akselin välinen kontakti. Ainakaan mulla ei siellä päässä ollut mitään holkkeja.

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ti Lokakuu 2. 10:28:27 2007

Oletko kokeillut kiristää sitä säätö mutteria mikä on sen pienen akselin päässä, eli se joka tulee kiinne rattiakseliin/nivellin toisesta päästä.

Korjauskirjasta lainaten: ohjausvaihteessa on hammastankoa jousivoimalla painava säätömäntä, jota kiristämällä voidaan koettaa poistaa ohjausvaihteen väljyyttä. Ellei väljyys poistu, on ohjausvaihde kulunut jo vaihtokuntoon. Kiristäminen tapahtuu männän tulppaa kiertämällä.

Siipicossussa on ainakin tulppa mitä kierreteen. Taitaa olla myös muissakin, mutta hieman toisen näköinen vaan.

Niissä tulpan kierteissä on jonkin verran kiristys varaa.

Mutta älä kiristä tulpaa liikaa, muuten ohjausvaihteesta tulee liian tiukka.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Lokakuu 5. 5:00:02 2007

Kiristin sitä aikoinaan ,kun toi oli vielä autossa paikallaan. Ei tullut kiristämällä hyvä. Hammastanko notkui kuskin puolelta silti. Täytyypi huomenna mennä talliin tarkastelemaan tankoa hiukan tarkemmin.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Lokakuu 5. 17:50:30 2007

KtK kirjoitti:Kiristin sitä aikoinaan ,kun toi oli vielä autossa paikallaan. Ei tullut kiristämällä hyvä. Hammastanko notkui kuskin puolelta silti. Täytyypi huomenna mennä talliin tarkastelemaan tankoa hiukan tarkemmin.

Mulla ihan sama homma. Eikä auttanut kiristäminen vaikka ohjus jo ihan puinen eikä klapista tietookaan. Ihmettelin kanssa ettei kuskin puolella mitään tukea vaihteen jälkeen. Tää homma ei auennu mulle vielä tänäpäivänäkään. Vaihdoin toisen tangon. Vanhan siis purin ja kaikki uudet tiivisteet ja holkit sisään ja sen jälkeen tommonen.
Cosworth 4x4 -90

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Lokakuu 5. 18:05:48 2007

Puuhapetri kirjoitti:
KtK kirjoitti:Kiristin sitä aikoinaan ,kun toi oli vielä autossa paikallaan. Ei tullut kiristämällä hyvä. Hammastanko notkui kuskin puolelta silti. Täytyypi huomenna mennä talliin tarkastelemaan tankoa hiukan tarkemmin.

Mulla ihan sama homma. Eikä auttanut kiristäminen vaikka ohjus jo ihan puinen eikä klapista tietookaan. Ihmettelin kanssa ettei kuskin puolella mitään tukea vaihteen jälkeen. Tää homma ei auennu mulle vielä tänäpäivänäkään. Vaihdoin toisen tangon. Vanhan siis purin ja kaikki uudet tiivisteet ja holkit sisään ja sen jälkeen tommonen.
Uuden ohjausvaihteen jouduin itsekkin laittamaan. Koitan viikonlopun aikana hiukan tutkia hammastankoa. Josko ne hampaat on väljät keskialueen kohdalla tai jotain.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Lokakuu 17. 8:45:57 2007

Sama vika mullakin. Siis 4x4 ohjausvaihde kilisee ja kolisee kuskinpuoleisesta päästä, jonka huomaa varsinkin paikallaan käännellessä. Ajossa ei tullu välystä ohjauksessa, mutta häiritsevä kolina silti. Ostin toisen tangon ja vaihdoin, mutta kappas sama vika.

Ajattelin nyt purkaa ton vanhan ohjausvaihteen ja vaihtaa kaikki holkit ja tiivisteet, mikäli niitä on jostakin saatavilla. Eli onko?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ti Lokakuu 30. 17:55:38 2007

Kouvolan Fordilta ei ainakaan löytynyt mitään korjaus sarjoja.

Tero Anttilalta saattaa löytyä korjaus sarjoja hammastankoon???
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Lokakuu 30. 21:57:55 2007

Onkos tuossa sierran tangossa samantyylinen ratkaisu kuin esim takaveto escoissa, eli apparin pää on tuettu holkilla ja kuskin puolen tuenta on siten että "alapuolella" on sellainen muovipusla joka hankaa tangon pintaa vasten ja puslaa syvemmälle painamalla tanko kiristyy ohjausakselin hammaspyörää vasten. Eli tanko siis on tuettu kuskin puolelta puslalla hampaita vasten kiristäen, silloinhan jos hampaat on kulunut niin vaikka puslalla kiristäisi sen tangon jumiin asti niin saattaa silti olla väljä ylös/alas/eteen/taakse suunnissa

Samalla kiristämisella saadaan myös ratissa oleva väljä pois

Vaikeahko taas selittää, kuva olisi hyvä havainnollistamaan

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Lokakuu 30. 22:14:06 2007

käykö muuten itse raidetanko 2wd cossuun esim. scorppiosta tai perus sierrasta?vai onko cossussa ihan omansa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 2. 20:26:27 2007

Eikös 2wd Cossussa oo tehostettu "nopea" ohjaus, eli ihan erilainen ja nopeampi kuin Siepan ja Scordarin perus tehostetut tangot...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Marraskuu 2. 20:29:38 2007

dohc sierrassa on yhtä nopea ohjaus eli 2,5 kierrosta jos en äkkiä väärin muista...ollu niitäkin jokunen :D

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Marraskuu 3. 15:05:43 2007

Oon huomannu saman, mutta mun mielestä cossun kääntösäde on silti isompi eli kääntyy vähempi.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Marraskuu 3. 15:09:43 2007

Niin muuten, tämä onkin askarruttanut kauan: eli kun 4x4 tavis ja 4x4 cossu pitäs olla alustaltaan ja melko identtiset, niin onkos niissä myös sama hammastanko?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja heka » Su Helmikuu 28. 22:45:57 2010

Jatketaas samaan aiheeseen

Löytyykö jostain hammastangon purku kuvia tai vastaavaa, Tarkoitus olisi 4wd hammastanko käytää osina ja korjata jos jotain korjattavaa löytyy.

Saako näihin enää mitään osia mistään?
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Helmikuu 28. 23:16:51 2010

Mites onko noihin vaihdettu se säätö tulpan alla oleva nailon holkki samalla kun olette muuten sitä yrittänyt saada väljyksettömäksi ?
Itse muutamiin autoihin vaihtanut juuri ko. holkin kun leimalla heilunut ja aina on sillä korjaantunut vaiva(tehostettu/tehostamaton).
Yhteen olen muotoillut kokeilu mielessä sen helan uudestaan ja kelpasi katsurille sen jälkeen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja kari66 » Ma Maaliskuu 1. 10:03:06 2010

heka kirjoitti:Jatketaas samaan aiheeseen

Löytyykö jostain hammastangon purku kuvia tai vastaavaa, Tarkoitus olisi 4wd hammastanko käytää osina ja korjata jos jotain korjattavaa löytyy.

Saako näihin enää mitään osia mistään?
Auto Kivitila Tampere toimitti escocossuun 6140723 115e korjaussarjan ja hammastangonsuojakumit 6182818 15e kpl. Tässä sarjassa tullut oikeanpuolen päätyholkki on lyhyempi kuin alkuperäinen. Hioin hammastangonrungon vasemmanpuolen päädystä erotuksen verran myös pois alumiinia jolloin molempiin suuntiin tuli samanverran symmetrisesti kääntöä lisää. Alkuperäisellä rengastuksella ei ota vielä rengas koriin kiinni. 4WD cosworth sierraan pätee samat muutokset jos korjaussarja vain on sopiva. Toki vanha päätyholkki on mahdollista lyhentää jos haluaa tehdä muutostyön. Escortiin tarjolla muistaakseni kahta eri sarjaa. Myös Mikkelin Vauhti Vaunussa saanut nykyisin hyvää cosworth varaosapalvelua ja purkukuvat tulosteena. Hydrauliikkaliikkeistä löytyy o-renkaat ja hyvällä tuurilla stefoja.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

kujis
CRSC jäsen 2016
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 9:48:51 2005
Paikkakunta: Kajaani

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja kujis » Ma Lokakuu 4. 14:45:30 2010

Kajaanissa on ohjausvaihteeseen myös huonosti varaosaa, hydrauliikkaliikkeitä myöten käyny kyselemässä. Yhteyksissä ollut erääseen brittiläiseen korjausfirmaan, joka voisi suostua lähettämään pelkkää korjaussarjaa n.105€ hintaan, toimitettuna suomeen. On kyllä aika hintavaa, kyselin mitä kaikkea tuohon kittiin kuuluu, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut. Voisiko olla muita kiinnostuneita?
Sierra Cosworth 4wd - 91

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Lokakuu 4. 22:31:59 2010

kujis kirjoitti:Kajaanissa on ohjausvaihteeseen myös huonosti varaosaa, hydrauliikkaliikkeitä myöten käyny kyselemässä. Yhteyksissä ollut erääseen brittiläiseen korjausfirmaan, joka voisi suostua lähettämään pelkkää korjaussarjaa n.105€ hintaan, toimitettuna suomeen. On kyllä aika hintavaa, kyselin mitä kaikkea tuohon kittiin kuuluu, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut. Voisiko olla muita kiinnostuneita?
keväällä sai ainakin 4wd cossuun osia fordilta 2wd ei saa...

kari66 voi laittaa osanumeron tänne O:)

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja kari66 » Ti Lokakuu 5. 7:34:08 2010

THR kirjoitti:
kujis kirjoitti:Kajaanissa on ohjausvaihteeseen myös huonosti varaosaa, hydrauliikkaliikkeitä myöten käyny kyselemässä. Yhteyksissä ollut erääseen brittiläiseen korjausfirmaan, joka voisi suostua lähettämään pelkkää korjaussarjaa n.105€ hintaan, toimitettuna suomeen. On kyllä aika hintavaa, kyselin mitä kaikkea tuohon kittiin kuuluu, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut. Voisiko olla muita kiinnostuneita?
keväällä sai ainakin 4wd cossuun osia fordilta 2wd ei saa...

kari66 voi laittaa osanumeron tänne O:)
1 sivulla viimeinen viesti tässä samaisessa viestiketjussa numeroita.
Uskon osan 4wd sarjan tiivisteistä sopivan 2wd tankoon, keväällä niitä tutkin kun siipeen muokkasin etupyörät kääntymään.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Marraskuu 5. 21:14:13 2010

Onkohan kukaan ettinyt tavallisen sierran/scorpion tankoon tiivisteitä muualta kun foordilta?
Ei raaskis ostaa mitään +100e korjaussatsia kun ei tarvis kun sen osan tiivisteet mihkä rattiakseli tulee kiinni(ohjausvaihdeko se nyt oli?). Kuva
Sais yhen normi tangon varmaan elvytettyä niillä kun muuten ei vuotanu ulos mitään, tehostus ei vaan pelannu toiseen suuntaan ja purkaessa oli noi yllämainitut tiivisteet aika heikossa hapessa.
Olisin vaihtanu 2wd cossun tangosta joka vuosi litkut päistä ulos mutta tehostus muuten pelas niin noi tiivisteet mutta se osa oli ihan erikokonen joten ei ollu vaihtokelposet mitenkään.
Romut pöydällä
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja heka » Pe Marraskuu 5. 22:02:36 2010

Saakos tuohon cossumallin tankoon täydellsitä tiiviste/korjaus sarjaa jostakin?
Mulla on tanko kylläkin 4wd scorpiosta mutta identtisen näköinen ainakin päällepäin cossun tangon kanssa pois lukien kiinnitys korvat.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja THR » La Marraskuu 6. 7:24:25 2010

heka kirjoitti:Saakos tuohon cossumallin tankoon täydellsitä tiiviste/korjaus sarjaa jostakin?
Mulla on tanko kylläkin 4wd scorpiosta mutta identtisen näköinen ainakin päällepäin cossun tangon kanssa pois lukien kiinnitys korvat.
ei ainakaan 2wd:hen,mut kuten kari jo totes niin aika varmasti passaa 4wd cossusta ja sit sarjaa sai ainakin kesällä fordilta.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Joulukuu 16. 23:51:52 2010

Missä vika? Vanha tanko vuoti öljyä pihalle. Nyt laitoin käytetyn uuden ja se nykii kun kääntää. Olen käännelly ilman korkkia laidasta laitaan mut ei auta. Tuskin ilmasta enään kyse? Vai onko? Öljynä Mobil Atf
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Joulukuu 17. 10:41:32 2010

Kakkaa hampaiden välissä?
Tosta mun jääräta sierrasta poistu samanmoinen vika ihan rallia ajamalla vauhtipuistossa :D

ps. Ja jos jollain on perus sierran/scorpion ZF tangon ehjiä tiivisteitä jemmassa niin tarjoa mulle. Hakusessa lähinnä ne tefloni tivarit ja o-renkaat.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Joulukuu 17. 10:44:54 2010

AkiS kirjoitti:Kakkaa hampaiden välissä?
Tosta mun jääräta sierrasta poistu samanmoinen vika ihan rallia ajamalla vauhtipuistossa :D

ps. Ja jos jollain on perus sierran/scorpion ZF tangon ehjiä tiivisteitä jemmassa niin tarjoa mulle. Hakusessa lähinnä ne tefloni tivarit ja o-renkaat.
Eli kovaa ajoa vaan.Kiitoksia. :green:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Puuhapeten akka
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 23:01:43 2010

Re: Cossun hammastanko

Viesti Kirjoittaja Puuhapeten akka » Pe Joulukuu 17. 14:23:56 2010

puuhapete kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Kakkaa hampaiden välissä?
Tosta mun jääräta sierrasta poistu samanmoinen vika ihan rallia ajamalla vauhtipuistossa :D

ps. Ja jos jollain on perus sierran/scorpion ZF tangon ehjiä tiivisteitä jemmassa niin tarjoa mulle. Hakusessa lähinnä ne tefloni tivarit ja o-renkaat.
Eli kovaa ajoa vaan.Kiitoksia. :green:
Done! Ja ohjaus toimii mainiosti! ;)
Escort RS Cosworth -92

Vastaa Viestiin