Pakosarjat 2wd VS 4wd

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja Corleone » Pe Tammikuu 28. 11:55:15 2005

Kuinkas paljon noilla käytännössä on eroa?

Hyvät ja huonot puolet?

4wd kärry menossa putkiston laittoon, mitä hyödytään jos samalla vaihdetaan 2wd pakosarja?
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

RubberDuck
Ylläpitäjä

Re: Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Pe Tammikuu 28. 14:18:09 2005

Corleone kirjoitti:Kuinkas paljon noilla käytännössä on eroa?

Hyvät ja huonot puolet?

4wd kärry menossa putkiston laittoon, mitä hyödytään jos samalla vaihdetaan 2wd pakosarja?
2wd saadaan luultavasti enemmän tehoa jos ei muualta ahdista.. siinä se yksinkertaisesti

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Pe Tammikuu 28. 15:54:21 2005

Kansi höylätty, putkisto tulossa 3". Imusarja vakio.

Luultavasti? Juuri tuota tarkoitin kysymyksellä...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Tammikuu 28. 18:52:53 2005

Jos kone ja ahdin ovat vakiot, et saavuta mitään.
Tässähän se menee...

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Tammikuu 28. 21:36:02 2005

Corleone kirjoitti:Kuinkas paljon noilla käytännössä on eroa?

Hyvät ja huonot puolet?
Lyhyestä virsi kaunis, 2wd vaan virtaa paremmin... Isolla ahtimella näkyy selvästi.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Numb1
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Huhtikuu 6. 19:39:49 2007
Paikkakunta: lohja

Re: Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja Numb1 » Su Helmikuu 7. 20:37:48 2010

Noita kun on vaihdettu eli 4wd sarja 2wdksi niin muuttuuko turbon kohta paljon? joutuuko downpipeä muokkaa?
Sierra Cosworth 4wd -90 ex
Focus Rs - 18 limited.

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Su Helmikuu 7. 23:48:51 2010

Oma kokemus oli että en tarttenu ollenkaan pidentää DPtä, cossu esco siis kyseessä, sain putkiston istumaan paremmin ku 4wd pakosarjalla (mongoosen putkisto)
Mutta jotkut on vissiin pidentäny sitä sen pari kolme senttiä.
-Janne-

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Helmikuu 19. 10:44:34 2010

Onko noilla sarjoilla isokin merkitys turbon heräämisen suhteen, itellä tietenkin Esco Cossussa vielä tuo 4wd sarja ja olen suunnitellu jotain parannusta siihen, mutta menettääkö 2wd sarjalla paljon alavääntöä ja hyrrän heräämistä. Itsekkin suosin tätä tämän päivän trendiä eli pitäisi olla laaja käyttö alue ja vakionokilla se ei yltä kauhean ylös joten lahaalta pitäisi aloittaa. Turbona Finturbon modaama T3/4 sierran pakopesällä olisko se nyt 0.48.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

KKDMotorsport
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Helmikuu 16. 10:55:10 2010

Re: Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja KKDMotorsport » To Helmikuu 25. 9:49:52 2010

kyllä sarjalla on iso tekijä heräävyydessä

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Helmikuu 26. 21:55:55 2010

Perkele kirjoitti:Onko noilla sarjoilla isokin merkitys turbon heräämisen suhteen, itellä tietenkin Esco Cossussa vielä tuo 4wd sarja ja olen suunnitellu jotain parannusta siihen, mutta menettääkö 2wd sarjalla paljon alavääntöä ja hyrrän heräämistä. Itsekkin suosin tätä tämän päivän trendiä eli pitäisi olla laaja käyttö alue ja vakionokilla se ei yltä kauhean ylös joten lahaalta pitäisi aloittaa. Turbona Finturbon modaama T3/4 sierran pakopesällä olisko se nyt 0.48.
Ei suosittele 2wd sarjaa vielä tuohon kokoonpanoon, et saavuta sillä merkittävää etua yläpäässä, mutta menetät selvästi alapäässä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pakosarjat 2wd VS 4wd

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Maaliskuu 1. 13:58:04 2010

tony the tiger kirjoitti: Ei suosittele 2wd sarjaa vielä tuohon kokoonpanoon, et saavuta sillä merkittävää etua yläpäässä, mutta menetät selvästi alapäässä.
Kiitokset vinkistä. Täytyy joskus kaukaisesssa tulevaisuudessa tehä kokeeksi hovihitsarin kanssa jonkinlainen käärmeenpesä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin