Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
cossuton
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja cossuton » Su Lokakuu 16. 20:28:18 2005
Onko normaalia että se absien valo syttyy palamaan kun käsijarrun nostaa ylös?

Jos ei ole normaalia, niin mistä moinen johtuu JA jos on normaalia, niin miksi näin?
Selventävää

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
latez
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja latez » Su Lokakuu 16. 22:54:04 2005
Kyllä mulla ainakin palaa se valo ku on känkkä ylhäälä.
Ja näin myös edellisessä eli eiköhän oo iha normaalia
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Su Lokakuu 16. 23:43:44 2005
On normaalia.
Heitä ne alb:t helvettiin sieltä.
edit, ja ne ei oo mitkään abs:t vaan alb:t

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
amppa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 0:32:13 2003
Viesti
Kirjoittaja amppa » To Huhtikuu 10. 18:20:50 2008
Nostetaampas hieman aihetta.
Ois itselläkin rst:n katsastus edessä ja olen poistanut viime katsastuksen jälkeen tuon alb systeemin ja laittanut levyjarrut taakse.
Kysymys oiskin et onko konttorilla odotettavissa sanomista noista?
Aattelin vaan ku onhan noista albeista merkintä rekisteriotteessakin.
Kiitos etukäteen.
-
fordrs88
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Maaliskuu 15. 22:08:26 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fordrs88 » To Huhtikuu 10. 20:19:03 2008
napakkaa se rele sulakerasialta pois niin heittäa valo palamasta.

-
Planet
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja Planet » Pe Huhtikuu 11. 22:35:44 2008
Mulle ei ainakaan ole tullut mitään sanomista, alb:t on poistettu eikä valokaan oo palanut ennen niiden poistoa.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » La Huhtikuu 12. 7:09:10 2008
Se on vaihtoehtoinen järjestelmä, sama teksti lukee jokaisen peruseskortin otteessa. Näkisin niin, että ei tarvi toimia..

-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » To Joulukuu 18. 21:18:37 2008
samiharju kirjoitti:Se on vaihtoehtoinen järjestelmä, sama teksti lukee jokaisen peruseskortin otteessa. Näkisin niin, että ei tarvi toimia..

Hyvä tietää, täytyy omasta ritsasta rapsia tuo systeemi kokonaan pois.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
Lehto
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti
Kirjoittaja Lehto » Su Maaliskuu 22. 9:51:10 2009
Pitäisikö tuon järjestelmän toimia siten että pyörä ei mene lukkoon ollenkaan?
Entisessä avo XR3i escortissa oli kyseinen järjestelmä, niin soralla kokeillessa kolme pyörää meni lukkoon jarruttaessa ja toinen takapyöristä ei mennyt lukkoon ollenkaan. Etupyörät sai lukkoon asvaltillakin.
Järjestelmä oli käytössä ja merkkivalo syttyi palamaan, kun käsijarrukahvan nosti ylös.
Ihan mielenkiinnosta kyselen vaikka en enään omistakkaan kyseistä autoa.
Tarviko muita muutoksia tehdä, kuin vaihtaa jarrupääsylinteri ja uudet jarruputket taaksen, kun ottaa pois käytöstä tuon systeemin ja heittää kilkkeet pois sieltä?
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Su Maaliskuu 22. 20:51:33 2009
Kyllä se lukitsee hieman, ei ole kovin nopeatoiminen. Se toiminta on vähän kuin hevosen suitsista vetäisi.
Järjestelmän poistamiseen kyselin itsekin taannoin vinkkejä, mutta vastauksia ei tullut. Taidan antaa systeemin olla omassani.
Käsijarrukahvan kun nostaa ylös, niin pitää syttyäkin valo.
-
RSTkaastinen
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja RSTkaastinen » Ti Marraskuu 24. 22:11:24 2009
Mulla kans noi alb:t ja meinas jäädä leima saamatta ku renkaat menee lukkoon. Päästivät kuitenki nippa nappa läpi, mutta heittivät viel että "ens kerralla tule talven liukkailla niin päästään kunnolla testaamaan". Sanovat että fordilta tarviis todistuksen jos aikoo ottaa järjestelmän pois. Mutta miten tuon oikein pitäis toimia? Meneekö kaikilla renkaat lukkoon joilla on tuo järjestelmä?
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00
-
Antti O
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja Antti O » Ke Marraskuu 25. 9:57:43 2009
Minulla tuo systeemi toimi sellain että kun polki vauhdista asfaltilla jarrua kunnolla se piti hetken lukossa pyöriä ja sitten taas vapautti ja taas uusiksi lukkoon. Kuiteskin tuo pätkimis sykli oli todella hidas ja tuntui kohtalaisen epäilyttävältä. Poistin abs järjestelmän kaikkine osineen ja teetin muutaman jarruputken uusiksi. Homma oli todella helppo sinänsä ja painoa keveni 7.5KG.
Ensin jarrunesteet pois, sitten purin vaan pumput irti. Muistaakseni vetari/t piti ottaa irti.
Viimeisenä vaihdoin toisen jarrunestesäiliön orionista missä ei ole pumpuille letkulähtöjä. Sitten jarruputkia hieman uusiksi keulalla ilmaus normaalisti. Katsastukseen otin sen keltaisen polttimon pois mittaristosta eikä kukaan ole mitään kysellyt.
Omassani homma oli todella helppo koska auton ostin Kölnistä Saksasta ja se oli niin hyvässä kunnossa. Jokainen jarruputki lähti auki avaimella kääntäen helposti. Jarruputket olivat verrattain helpot tehdä, toinen piiri vaan piti yhdistää sellaiselle jako-osalle ja siitä sitten käytti jo olemassa olevia jarruputkia mitkä menivät etujarruille.
En tiedä aukeaako tämä:
http://1.bp.blogspot.com/_-EspJygF5lE/S ... /006-1.jpg
-
fordrs88
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Maaliskuu 15. 22:08:26 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fordrs88 » La Tammikuu 23. 19:42:41 2010
moro!!!
Auttakaa miestä mäessä. kun katsastus setä pomppautti juuri näistä abseista rs turbon.Tutkin katsastuksen jälkeen että remmit on paikoillaan ja silti systeemi ei toimi. Mistä lähteä vikaa hakemaan nyt kun pitäis saada leima autoon. Vittuunhan tuo joutas koko järjestelmä, mut jos sen nyt sais kuntoon kun pitäis kuuleman olla maahantuojan ohjeeet sen poistamiseksi.
Kiitos jo etukäteen.
Pasi
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Su Tammikuu 24. 15:00:34 2010
Minulla lukee rekisteriotteessa, että järjestelmä on valinnainen. Ei ikinä ollut mitään itkemistä leimalla, vaikka sen toiminta onkin varsin hanurista. Liekö edes ikinä on toiminut minulla kunnolla, kun toiminta oli vähän ”sinne päin”.
Miten se sitä testasi?
-
Antti O
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja Antti O » Su Tammikuu 24. 15:21:59 2010
Ota polttimo keltaisen linssin takanta irti ja vie eri konttorille. Aloita katsastus uudestaan. Luulisi menevän läpi jos jarrut toimivat normaalisti muuten. Tuolta passionfordilta varmaan voisi löytyä apua jos tahdot alkaa debuggaamaan vikaa muuten. Se ei sinänsä kovin monimutkaiselta vaikuttanut kun sen purin irti.
-
fordrs88
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Maaliskuu 15. 22:08:26 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fordrs88 » Ma Tammikuu 25. 19:03:58 2010
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ma Tammikuu 25. 19:39:20 2010
Hmm... olisikohan apua, jos Fordilta saisi jonkun selityksen järjestelmästä? Aikakauden Tekniikan Maailmassa ja/tai Tuulilasissa oli myös juttua tuosta järjestelmästä. Sen todettiin pidentävän jarrutusmatkaa ja moitittiin sen hidasta toimintaa. Koska ohjattavuus säilyy, niin se on kahdesta pahasta vähemmän paha. Sen järjestelmän toiminta ei siis ole ollut uutenakaan mitään järin hyvää.
Periaatteessa oikeassa ne ovat: jos järjestelmä autossa on, niin sen pitäisi toimia... aika tarkka kaveri on ollut katsastamassa. Mistä se tajusi, että autossa on tuollainen järjestelmä vai oliko oikeasti niin hyvin asioista tietävä kaveri?
-
fordrs88
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Maaliskuu 15. 22:08:26 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fordrs88 » Ma Tammikuu 25. 20:33:11 2010
no oli tarkka kaveri ja tiesi tuon järjestelmän jo entuudestaan.
-
fordrs88
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Maaliskuu 15. 22:08:26 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fordrs88 » Ti Helmikuu 9. 13:53:31 2010
fordrs88 kirjoitti:no oli tarkka kaveri ja tiesi tuon järjestelmän jo entuudestaan.
No nyt on tuonkin kastsastus sedän kanssa päästy sopuun järjestelmän poistamisesta. Ensin kovasti vaati maahatuojan ohjeistusta järjestelmä poistamisesta, mut satuin kysymään vielä kerran toiselta sedältä ja tämä selvitti asiaa ja lupasi poistaa järjestelmän ilman dokumentteja. Autoon saatu leima ja ei ole abl järjestelmää (vai mikä se oli) omassa Rs turbossa.

.
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ti Helmikuu 9. 16:52:44 2010
Hyvä, että selvisi.
-
RSTkaastinen
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja RSTkaastinen » Ti Helmikuu 1. 14:33:13 2011
Jyväskyläs sama ongelma. Katsastusmies sano et maahantuojalta dokumentti et rs turboja tehty myös ilman abseja. Soitin maahantuojalle ja sanovat et kaikki suomeen tulleet rsteet sisältävät lukkiutumattomat jarrut. Et he eivät voi auttaa. Pitäiskö nyt vaan pelata riskillä ja toivoo et joku hyväksyy tuon ilman abceja vai mitä kannattais tehdä?
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00
-
koppa5
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Viesti
Kirjoittaja koppa5 » Su Helmikuu 6. 20:48:15 2011
Joo-o jännityksellä odotan miten käy kun seuraavan kerran meen leimalle.
Mut toi omani on kyl leimattu viimeksi ilman abseja.
Voisin ostaa ton abs systeemin, jos jollakin olisi ylimääräisenä

Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
RSTkaastinen
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja RSTkaastinen » Ma Helmikuu 21. 22:08:19 2011
Elikkäs ilmeisesti kaikki mk4 rs turbot on tuolla lukkiutumattomalla jarrujärjestelmällä. Olen jo jyväskylässä kysellyt 3:sta katsastuskonttorista ja jokainen vaatii dokumentin siitä että kyseistä mallisarjaa olisi ilman abseja. Noitahan kun ei ole tehty ilman abseja niin dokumentista on siis turha haaveilla. Eli absit jää varmaan autoon ja pitää vaan yrittää saada ne toimimaan. Kiva juttu. Kiitos nam.
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00
-
koppa5
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Viesti
Kirjoittaja koppa5 » Ma Helmikuu 21. 22:19:24 2011
Mä ainakin yritän leimata keväällä ilman abseja, jos ei mee läpi, niin kusessa oon

Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
simanski
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Viesti
Kirjoittaja simanski » Ke Helmikuu 23. 17:43:01 2011
Omastani poistin ne absien hihnat pari vuotta sitten, taakse vaihdettu kossun jarrut myöskin, leimasin kyllä ilman vittuiluita.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » To Helmikuu 24. 16:28:13 2011
Ottakaa ne kaikki abseihin liittyvät härvelit pois niin jarruteho paranee ja ei tule konttorilla vittuilua.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
koppa5
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Viesti
Kirjoittaja koppa5 » Ti Toukokuu 3. 22:37:36 2011
Päivittelempäs nyt tännekkin.
Escort leimattu ilman ALB systeemiä huomautuksetta.
Saattoi olla ihan puhtaasti katsurin tietämättömyyttä, mut samapa tuo
Omaan Escorttiin ALB on tosin tulossa takaisin, kun sain nyt sellaisen ostettua sopuhintaan

Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ti Toukokuu 3. 22:44:25 2011
Jaa, mistäs moiset löyty

Hyvä kun menee käyttöön...

Pedal tu tö metal!
-
RSTkaastinen
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja RSTkaastinen » Ma Heinäkuu 4. 21:12:25 2011
Meikäläisellä nyt tuore leima escossa ja alb:t kiinni. Ei ruvennu tarkemmin syynäämään. En tosi tiedä et toimiiko nuo vai ei. Ehkä liukkaalla sit selviää. Nyt sisäänajoa ja sit ahtojen nosto!
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00
-
mesoolame
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Marraskuu 11. 15:31:16 2011
Viesti
Kirjoittaja mesoolame » To Marraskuu 24. 21:34:02 2011
Stefa kirjoitti:On normaalia.
Heitä ne alb:t helvettiin sieltä.
edit, ja ne ei oo mitkään abs:t vaan alb:t

mitäs nuo sanoo katsastuksessa jos o aaälbeet otettu poijes? pystyykö muutoskatsastamaan?
