Pakoputken koko cossuun

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja T6 » Ma Kesäkuu 14. 18:16:52 2004

Jotain löysin aikaisempia kirjoituksia mut en tarpeeksi tietoa.

Eli oon tekemessä putkistoa escoon niin minkä kokoinen kannattis olla sen putkenkoko?? :oops:

Ja pitääkä sen olla turbolta asti sama vai turbolta isompi kun auton alle??

Ja onko se katti siinä heti turbon jälkeen oleva möykky??

Ja sen putken pitäs olla semmoinen mikä riittää noin 400hevoseen auto on vm-93.

Osaako kukaan sanoa miten paljon tommoinen katti kuristaa tehoja siis noin??
Kiitän hyvistä vinkeistä :lol:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Kesäkuu 14. 18:35:28 2004

Downpipe 3,5-4" ja loppu 3". Yhdellä Marteliuksen 385mm pitkällä loppuvaimentajalla taitaa äänet pysyä vielä siedettävinä. Itselläni on lisäksi 625mm pitkä toinen vaimennin.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Kesäkuu 14. 18:55:51 2004

kyllä 3" putki riittää alusta loppuun, mutta voihan sitä tehdä isomman jos nälkä kasvaa :wink: cat-versioista kannattaa aina ottaa ensimmäinen pönttö pois, ei ole kuin jarru eikä vaikuta päästöihin.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ma Kesäkuu 14. 22:10:11 2004

niin muuten mistä löytys hyvä peltisarja cossuun vai kannattaako vaihtaa??

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Kesäkuu 14. 22:37:06 2004

Escocossu kirjoitti:niin muuten mistä löytys hyvä peltisarja cossuun vai kannattaako vaihtaa??
Valtoselta ainakin. Ei siitä haittaa ole vaikka vaihtaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Kesäkuu 15. 0:08:55 2004

siipicossu kirjoitti:
Escocossu kirjoitti:niin muuten mistä löytys hyvä peltisarja cossuun vai kannattaako vaihtaa??
Valtoselta ainakin. Ei siitä haittaa ole vaikka vaihtaa.
Yks vaihtoehto on vaihtaa 2wd sarjaan. Pitäis toimii suurilla tehoilla vähän paremmin kun nelikon sarja. Jos escossa nyt on samanlainen sarja kun 4wd cossussa..
Toyota Supra TT

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Kesäkuu 15. 8:25:44 2004

Itse olen pelleillyt kyllästymiseen asti ns peltisarjan kanssa (Valtosen tekemä). Mulla on ollut ongelmana halkeemat sarjassa ja paluu 2WD:n sarjaan on edessä. 2wd:n sarjalla on puhallettu +700hv eli riittää.
3,5" downpipe ja 3" putki on riittävä +400hv:n tehoihin.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Kesäkuu 15. 16:44:00 2004

Asiallisella Downpipella varustettu vakioputki tai joku vielä hiljaisempi on hyvä valinta Cossuun.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Kesäkuu 15. 17:28:21 2004

Tiedä sitten tosta vakioputkesta. AMW:n maatsi kertoili että oli ~400hv celicassa ahdistanut ~30hv kun oli ollut muuten 3" putkisto, mutta takana 1,5m 2,5" putkea vrt. koko matka 3" putkea. En nyt muista oliko toi 30hv tarkka mutta kymmeniä hevosia se kuitenkin oli.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Kesäkuu 15. 22:45:26 2004

Mikäli et meinaa ite kyhäillä tuota putkea niin
suosittelen 3"mongoosea ja niin suosittelee moni muukin tällä palstalla.
itelläkin on.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja iltsu » Ke Kesäkuu 16. 11:00:15 2004

Mulla kans tuo Mongoose. Tiä sitte onhan se ääni voimaa mutta tuntuu jopa olevan huomattava tehoero vakioputkeen verrattuna vaikka auto on muuten vakio.
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ke Kesäkuu 16. 11:25:15 2004

Missä noita Mongoose putkistoja on myynnissä ?
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 16. 11:31:36 2004

Ei taida saada Suomesta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ke Kesäkuu 16. 11:50:34 2004

iltsu kirjoitti:Mulla kans tuo Mongoose. Tiä sitte onhan se ääni voimaa mutta tuntuu jopa olevan huomattava tehoero vakioputkeen verrattuna vaikka auto on muuten vakio.
:P


:D samoja kokemuksia ,
mielestäni aika hiljainen normaali tieliikenteeseen.
eikä ruostu!!!!!!!!!!

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ke Kesäkuu 16. 12:35:36 2004

Eikös tämä prostreet voisi ottaa näitä Mongoose putkistoja myyntiin?

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ke Kesäkuu 16. 12:42:45 2004

Niin mistä päin ootte hommannutota 3,5tuuman rööriä ja moniko millistä seinämä on? ja onko valmiita mutkia myytävänä siis 3,5tuumaselle

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Kesäkuu 16. 12:45:10 2004

Varaosaliikkeistä löytyy valmiit mutkat ja suorat. Itse sellaisista aikanaan rakensin 3" putken.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ke Kesäkuu 16. 12:55:16 2004

NIin löytyykin 3" mutta ei 3,5" kävin just kysymässä kolmesta liikkeestä.
Yks liike sano että niin isoa putkea ei tarvi mihinkään.
onko näin? :lol:

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Kesäkuu 16. 13:46:33 2004

Riihimäeltä yhdestä tarvikekaupasta löyty aikanaan 3,5" mutkia ja putkea.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Kesäkuu 16. 14:42:02 2004

Escocossu kirjoitti:NIin löytyykin 3" mutta ei 3,5" kävin just kysymässä kolmesta liikkeestä.
Yks liike sano että niin isoa putkea ei tarvi mihinkään.
onko näin? :lol:
On
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ke Kesäkuu 16. 14:55:07 2004

oisko teillä antaa yhteystietoja kyseisiin firmoihin mistä saa 3.5" putkea ja mutkia.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Kesäkuu 16. 15:28:57 2004

En näitä kossujen jne. putkia lähde enempää kommentoimaan mutta ei sellanen auton alla roikkuva rännin juoksuputki mikään kaunis näky kyllä ole. Putken täytyy kulkea alkuperäistä reittiä ja ulostulon tulla siististi siitä missä alunperinkin on ollut. Voihan sellainen perän alla roikkuva maitotonkka olla jonkunmielestä hienokin, tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Kesäkuu 16. 15:33:43 2004

Dynamometrikäyrä lapun takiahan ne "maitotonkat" sinne laitetaan ,muuten saattaa muutama heppa jäädä uupumaan yli 7000 kierrätettäessä :wink:

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ke Kesäkuu 16. 19:30:59 2004

razorass kirjoitti:En näitä kossujen jne. putkia lähde enempää kommentoimaan mutta ei sellanen auton alla roikkuva rännin juoksuputki mikään kaunis näky kyllä ole. Putken täytyy kulkea alkuperäistä reittiä ja ulostulon tulla siististi siitä missä alunperinkin on ollut. Voihan sellainen perän alla roikkuva maitotonkka olla jonkunmielestä hienokin, tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
Jos sinua yhtään helpottaa niin en olekkaan tekemässä mitään roikkuvaa putkea vaan semmoisen mikä kulkee vakiopaikkaa pitkin ja lähelle pohjaa.Ulostulo tulee kans vakiopaikalle.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Kesäkuu 16. 21:29:51 2004

3" putki riittää hyvin +400hv, downpipen voi tehdä isommasta.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 16. 22:12:33 2004

razorass kirjoitti:En näitä kossujen jne. putkia lähde enempää kommentoimaan mutta ei sellanen auton alla roikkuva rännin juoksuputki mikään kaunis näky kyllä ole. Putken täytyy kulkea alkuperäistä reittiä ja ulostulon tulla siististi siitä missä alunperinkin on ollut. Voihan sellainen perän alla roikkuva maitotonkka olla jonkunmielestä hienokin, tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
Tuo 3" rosteriputki mikä mulla on paljon kauempana maasta kuin se 2,5" mikä oli aiemmin joka raapi kokoajan johonkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Kesäkuu 17. 12:25:35 2004

Kyllähän se on hyvä laittaa putki niin että ei oo heti maata rapimassa.

Tutulla kävi niin dynossa että ei saatu kunnolla penkitettyä autoa ku äänenvaimentaja oli iso ja huonolla kohtaa, niin ei antanu peräpään painua alaspäin, koska änkkäri oli lattian ja auton korin välissä ja pito hävis rullista tietenkin. :) Saahan sitä ihmetellä miks ei tehoo löydy.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Kesäkuu 19. 13:51:46 2004

Escocossu kirjoitti:
Jos sinua yhtään helpottaa niin en olekkaan tekemässä mitään roikkuvaa putkea vaan semmoisen mikä kulkee vakiopaikkaa pitkin ja lähelle pohjaa.Ulostulo tulee kans vakiopaikalle.
Melkoinen velho olet jos saat 3.5" downpipen paikalleen , ei ole hirveesti tilaa siellä . 3" saa meneen juuri ja juuri ilman että kolisee johonkin koneen liikkuesssa .
ex Jäsen #10

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Kesäkuu 19. 15:50:56 2004

melko velho olen itellä menee 3,5" alastulo omassa escossa tosin tilaa ei jää paljoa.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

no

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Kesäkuu 20. 19:50:35 2004

kait mä sitten olen jokin ylivelho kun mulla on 4" rosteria turbolta pohjan alle saakka ja sitten 3" rosteria loppu.. ja vielä hukkaportin liitos siinä ennen vakajaa.. tosin kyseessä ei ole escocossu vaan 2wd sierracos..

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Kesäkuu 20. 22:01:53 2004

Näköjään on jo muodostunut kilpa siitä kuka on saanut ängettyä suurimman downpipen autoonsa.. :lol: :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Kesäkuu 20. 22:05:14 2004

Timppa hei , escortti on hieman erilainen kuin 2WD tane , sulla ei ole etukardaania ja tilaa on muutenkin enemmän :x
ex Jäsen #10

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Su Kesäkuu 20. 22:50:48 2004

Cosesc kirjoitti:Näköjään on jo muodostunut kilpa siitä kuka on saanut ängettyä suurimman downpipen autoonsa.. :lol: :lol:
Mähän sanoin et sulla on liian pieni putki... :wink:

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

juu

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Kesäkuu 22. 11:11:52 2004

Jake kirjoitti:Timppa hei , escortti on hieman erilainen kuin 2WD tane , sulla ei ole etukardaania ja tilaa on muutenkin enemmän :x
tiedetään.. :roll: :wink:

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Helmikuu 3. 13:38:11 2010

downpipeä pitäis pikkuhiljaa alkaa tekemään. ajattelin että turbolta 4", vähän kardaanin yläpuolelta 3,5" downpipe loppuun ja 3" putkisto. löytyykö mistään 3,5" lyhyttä joustopalaa? downpipe haluttais tehä rosterista, löytyykö valmiita rosteri mutkia? tärkein ja varmaan tyhmin kysymys :D downpipe kiinni ahtimeen, oisko se joku valmetin pakopesä? 6-pultilla putken kiinnitys. mulla ois siihen semmosia laippoja, mihin mahtuu 2", että tehäänkö sillä ja kasvatetaan 2"-4". vai laitetaanko muu laippa ja siihen 4" jollain klemmarilla kiinni?

putkihomma on ihan auki. tarviin 4" varmaan 1 metrin ja 3,5" 1.5 metriä. että jos löytyy tarvikkeita niin voi tarjota.

PS. pitäiskö tehä 5" ku kaikillaha on jo neli tuumasia :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Helmikuu 3. 15:06:45 2010

Omassa nelikossa oli turbolta downpipe kardaanin ohi 3" ja siitä 2,5" loppuun. Siinä jäi kardaanin ja downpipen väliin alle 1cm ja kun kone eli pikkasenkin ni aina välillä otti putki kiinni kardaaniin.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Helmikuu 3. 16:41:19 2010

cossy kirjoitti:Omassa nelikossa oli turbolta downpipe kardaanin ohi 3" ja siitä 2,5" loppuun. Siinä jäi kardaanin ja downpipen väliin alle 1cm ja kun kone eli pikkasenkin ni aina välillä otti putki kiinni kardaaniin.
ohan Bpasi:llakin 3.5"?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Helmikuu 3. 18:48:20 2010

Ei oo kossu, mutta kuitenkin, eli juttua 3" vs 3.5" evon moottorin perässä.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Helmikuu 3. 21:31:55 2010

Juu. En tiedä onko noissa mitä eroja esco cossu vs sierra. Eri ahdin, eri pakosarja, moottorin kumityynyt ja näin ollen ahdinkin voi olla eri paikassa hieman ym..kaikki varmaan vaikuttaa jotain. Kerroin vaaan miten omassa sierrassa meni.
juusto_pallero kirjoitti:
cossy kirjoitti:Omassa nelikossa oli turbolta downpipe kardaanin ohi 3" ja siitä 2,5" loppuun. Siinä jäi kardaanin ja downpipen väliin alle 1cm ja kun kone eli pikkasenkin ni aina välillä otti putki kiinni kardaaniin.
ohan Bpasi:llakin 3.5"?
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Helmikuu 3. 21:46:27 2010

Tuli mieleen vaan että. :idea:

Kun itse tekee saa hyvän puhun nyt pakoputkesta en pakosarjasta.

Ois se hieno jos olis rosteria vois talvella sitä aina laikalla kiillottaa. :green:

Evo 1
Tein valmiista simoins vai mikä se oli osista.

Jos haluu että se toimii eikä aina ole poikki. :x

laittaa etupäähän semmosen nivel kiinnikkeen vai mikä se on jousi puristeinen saa ainakin 3"
-on kallis mut ikuinen kampe siirtyy seuraavaan koriin

tarpeen mukaan käyttää niitä putken pätkiä joissa on se jousto välissä semmonen teräsverkko.
-itse leikkasin sen yhden japsun pakosarjast kun oli jouten ja tarpeeksi tilava.
pakoputkisto saa elää rauhassa ja jos ottaa johonkin niin antaa periksi.

sentin levystä lattarautaa hitsaa putkeen taittelee poraa reiän ja ostaa vaik biltemasta semmosia kumejä joissa kierteet päissä about 5cm kumee sopivan jäykkä race henkeen.
-ja pulttaa pohjaan kumen kiinni

putkisto on helppo irrottaa :D
-itse tein viellä niin kun oli jouto aikaa että putkisto katkee taka ylityksen kohdalta (Ylä tai alapuoli).
kävin ostaan suurimmat metalliset tiivisteet tarvikkeesta ja kävin niiden mukaan leikkauttaan laipat kurssikeskuksella. ja hitsasin putken päihin migillä kiinni.

Hyvä ohje joka pätee moneen autoon jopa nelivetoon ja turboon.

3v vuotta jo savutellu ja viellä on ehjä ja marteliuksen kallis peltipakosarja pysyy ehjänä.

noista 3" pötöistä kandee ostaa suurin niin pakomelu pysyy kurissa tietty miten mihinkin mahtuu
-kaks aina parempi itsellä vain yks pakomelu ok myös konttorilla
-suorahammas vaihteisto huutaa oikeistaan kovempaa autossa :P

Sit on niitä tosi race pönttöjä joissa ulostulo on jotain 4-5 tuumaa hyvä paikka säilyttää tyhjiä kaljatölkkejä.

Jaa että miksikö moinen vaiva kun kaupasta saa valmiin.
Tuonkaan tekemiseen varmaan montaa viikkoa menny miljoona irrotusta ja sovitusta mut on sen väärti.
-köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. :cha

Evo 2 päivitys
tulee olemaan että putkistoa nostetaan ylös ja sille tehdään tunnelia tarpeen mukaan
3" putkesta noin puolet jemikseen
-maavara kasvaa niin paljon että varmaan joutuu muutoskatsastaan maasturiksi. :lol:

Nostan hattua tämän foorumin TIG/pakosarja tekijöille turha mennä merta edemmäs kalaan. 8)
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Helmikuu 5. 13:25:44 2010

mistäs noita putki tarvikkeita ostaa? googlella yritin, mutta harinen jäi sitten ainoaksi mitä löysin. ja sinne ku sijottaa niin down-pipeen menee pitkälti yli 200e. löytyiskö muita/edullisempaa? ja pitäis olla rosteria.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Helmikuu 5. 13:33:30 2010

juusto_pallero kirjoitti:mistäs noita putki tarvikkeita ostaa? googlella yritin, mutta harinen jäi sitten ainoaksi mitä löysin. ja sinne ku sijottaa niin down-pipeen menee pitkälti yli 200e. löytyiskö muita/edullisempaa? ja pitäis olla rosteria.

no paikallinen putkiliike, romuttamo tai vastaava..

tai sitten http://www.martelius.com/yleis2010.pdf
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Helmikuu 5. 15:50:20 2010

Timo kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:mistäs noita putki tarvikkeita ostaa? googlella yritin, mutta harinen jäi sitten ainoaksi mitä löysin. ja sinne ku sijottaa niin down-pipeen menee pitkälti yli 200e. löytyiskö muita/edullisempaa? ja pitäis olla rosteria.

no paikallinen putkiliike, romuttamo tai vastaava..

tai sitten http://www.martelius.com/yleis2010.pdf
Niin ja useasta tarvike liikkeestä saa myös noita Marteliuksen hiluja, jos ei tilata halua...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Helmikuu 8. 11:36:32 2010

löytyiskö suomesta mistään edullisia V-pantaklemmareita ja rosteri liitoslaippoja? tarvetta ois 3" 3x klemmari ja 8x laippa. hariselta kun ostais niin hinta ois n.240e. ebaysta kattelin niin n.100€ 4x klemmari+laipat ja sit jotai posteja.

teenki muuten putken nyt 3" kattelee sit joskus isompaa downpipee :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

lememi
Viestit: 34
Liittynyt: La Tammikuu 16. 21:49:35 2010

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja lememi » Ma Maaliskuu 1. 18:49:52 2010

noita putkia löytyy ainakin täältäpäin nuista teollisuus putki "pajoista" on jos jonkinlaista rosteri mutkaa,kartioita ym... ja kokoja riittää. ja jos ei nyt kärry kaupalla kanna ni harvon ottavat mitään.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Elokuu 9. 23:36:05 2010

Olikos jossainpäin nettiä joku karkea taulukko mille tehoille mikäkin putkikoko suunnilleen riittää?
Ton marteliuksen 2,5" valmiin putkiston saisin suht järkevään hintaan ja sit taas jos palasista tekee 3" niin ei paljon halvemmaksi enää jää.
Meinasin väliaikaiseksi että jossain kohtaa kun rahatilanne vähän parempi ja auto alkaa muuten olla "valmis" niin sit mongoose.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Elokuu 10. 7:56:52 2010

3" 600hv asti ja 3.5" 900hv asti, noin niinkuin karkeasti.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Elokuu 10. 8:30:32 2010

Joskus näin jossain jonku laskurin jolla pysty laskemaan suunnileen tarvittavat halkasiat ja pituudet mut en nyt löydä, muistasko joku semmosta linkkiä.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Elokuu 10. 13:10:00 2010

Jasu kirjoitti:3" 600hv asti ja 3.5" 900hv asti, noin niinkuin karkeasti.
Joo eli huoletta voin ostaa sen 2,5" :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Pakoputken koko cossuun

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Elokuu 10. 16:17:34 2010

Marteliusta täytyy lyhentää siitä taka-akselin kohdasta että ulostulo sopii puskurinreikään eikä jää roikkumaan..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Vastaa Viestiin