Cossun ventiilinpainimet

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re:

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Helmikuu 2. 20:37:17 2010

"Läkätys ja naputus loppuu kun teet öljykanavaan sen pikku muutoksen. Lohkon tulo umpeen ja pumpulta letku kannen päätyyn josta avaat proppauksen, lyhyesti esitettynä... Cossujen heikko kohta, kannen voitelu."

Tommosta oli tossa mainittu hamassa menneisyydessä. Onko toi tehottoman pumpun syytä vai oikeasti öljyn tulokanava on liian pieni? Eli toisin sanoen onko tommoselle muutokselle oikeasti jotain syytä?
Rupesi vaan kiinnostamaan ja kun kansi vielä odottelee toimenpiteitä...mielellään en tekisi kantta "perse edellä puuhun"-menetelmällä.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Helmikuu 3. 16:50:31 2010

AkiS kirjoitti:Jeah osa lähti hakkaamalla ja osa lukkopihtien avustuksella. Natsoissa oli pienet lukkosokat jotka pisti vähän vastaan.
Noin millin verran joutuu niistä ottamaan pois niin on välykset alueella.
Oisko nää niitä volkkarin tarvikenostajia sitten? Täältä myyntipalstalta mä ne vuosia sitten ostin mutta en alkuperää muista kysyneeni...
Joku klubilainen jossain topikissa mainitsi että on mitannu Cossun INA.t ja Vw/Audi INA.t, eroa pitäs olla vaan n.0.2mm. (mulla on myös Cossus noi Vw/Audi INA.t)
Suosittelisin ostamaan uudet hytikat, ei oo mahoton investointi ja kun ottaa vielä senkin huomioon että noi ko. nokat syö uudet hytikat kumminkin paaljon nopeemmin ku vakio nokilla kuluis... :wink:

Asiaa sivuten:
Mitäs Cossussa on vakio venttiilin välykset ja mitä porukka on kovilla nostajilla käyttäny?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Helmikuu 3. 18:08:13 2010

tumppe kirjoitti:
Joku klubilainen jossain topikissa mainitsi että on mitannu Cossun INA.t ja Vw/Audi INA.t, eroa pitäs olla vaan n.0.2mm. (mulla on myös Cossus noi Vw/Audi INA.t)
Suosittelisin ostamaan uudet hytikat, ei oo mahoton investointi ja kun ottaa vielä senkin huomioon että noi ko. nokat syö uudet hytikat kumminkin paaljon nopeemmin ku vakio nokilla kuluis... :wink:
Noita kun mittasin natsa pohjassa niin nämä mitkälie nostimien (ei oo siis INAt) natsat painu n.2,70mm syvemmälle kuin inassa.

Harrastetaan nyt näillä, jos alkaa rapisemaan niin harrastetaan lisää :green:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Huhtikuu 25. 10:35:18 2011

Jatketaas taas vanhaa hyvää topickia ja kysellään, että oisko kenelläkään heittää ideaa kummassa vika, kun muutama nostaja jäi pakopuolella kantamaan eikä jouset jaksanut painaa niitä enää kiinni asti.
Kannessa on kyllä muutama seeti aika syvälle uponnut, mutta nostajissa oli silti varaa mennä kiinni asti.

Jossain kasikoneen manuskassa oli sanottu, että venttiilin peruspituus pitäisi olla niin, että nostaja on suunnilleen puolivälissä liikevaraansa "nolla-alueella", mutta tätä topickia lukiessa olen tullut siihen tulokseen itsekkin, että riiittää, kun vena menee kiinni just just nostaja pohjassa, mutta mulla ei jostain syystä kuitenkaan taas noin toiminut.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 25. 14:37:34 2011

MikkoT kirjoitti:Jatketaas taas vanhaa hyvää topickia ja kysellään, että oisko kenelläkään heittää ideaa kummassa vika, kun muutama nostaja jäi pakopuolella kantamaan eikä jouset jaksanut painaa niitä enää kiinni asti.
Kannessa on kyllä muutama seeti aika syvälle uponnut, mutta nostajissa oli silti varaa mennä kiinni asti.

Jossain kasikoneen manuskassa oli sanottu, että venttiilin peruspituus pitäisi olla niin, että nostaja on suunnilleen puolivälissä liikevaraansa "nolla-alueella", mutta tätä topickia lukiessa olen tullut siihen tulokseen itsekkin, että riiittää, kun vena menee kiinni just just nostaja pohjassa, mutta mulla ei jostain syystä kuitenkaan taas noin toiminut.
Ne VW/audi.n INA nostajat on muistaakseni jotain n.0.2mm korkeemmat, kun alkuperäiset Cossun INA.t ja niillä kuulemma ainakin jää venttiilit kantamaan, jos on seetit hyvin "uponnu" kanteen ja venttiilitkin on yleensä sit aikas loppuun hiotut perinteisesti...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Huhtikuu 25. 22:40:17 2011

MikkoT kirjoitti:oisko kenelläkään heittää ideaa kummassa vika, kun muutama nostaja jäi pakopuolella kantamaan eikä jouset jaksanut painaa niitä enää kiinni asti.
Puritko "öljyt" pois nostajista ennen kasaamista? Jos et, niin kannattaa kokeilla eka purkaa sieltä nesteet ulos ja pistää sen jälkee nostaja kiinni ja kattoo jääkö kantaa.. Kun saat koneen sit käyntiin, niin öljynpaine kyllä täyttää sen nostajan uudestaan sopivaks..

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 26. 10:48:33 2011

magelius kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:oisko kenelläkään heittää ideaa kummassa vika, kun muutama nostaja jäi pakopuolella kantamaan eikä jouset jaksanut painaa niitä enää kiinni asti.
Puritko "öljyt" pois nostajista ennen kasaamista? Jos et, niin kannattaa kokeilla eka purkaa sieltä nesteet ulos ja pistää sen jälkee nostaja kiinni ja kattoo jääkö kantaa.. Kun saat koneen sit käyntiin, niin öljynpaine kyllä täyttää sen nostajan uudestaan sopivaks..
No sepä tässä kaikkein vittumaisinta olikin, kun ruuvipenkki tai 6-8bar painetta tulpanrei'ästä riitti painamaan kyllä nostajan niin lyhyeksi, että vena ei vuotanut, mutta kovan käytön jäljiltä jäivät muutamat vähän pitkäksi => venat ei täysin kiinni.
Erot oli kuitenkin oletettavasti niin pieniä, että ne tuli alunperin laitettua noiden uponneiden pakoseetien piikkiin, koska muuten välykset oli otettu aika minimiin.

Edit: Kysellään vähän samalla mielipiteitä jousipaineista eli onko n. 78kg liikaa kympin nostoiselle nokalle? Omaan korvaan kuulostaisi vielä ihan OK:lta.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Elokuu 25. 23:29:48 2011

mistäs nostajia sopivaan hintaan? burtonilta löytyy n.20€/kipale:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... c1222.html
saako niitä ees mistään halvemmalla. vw:een nostajat kannattaa varmaan unohtaa?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Elokuu 26. 11:52:32 2011

http://www.ebay.co.uk/itm/RS-Cosworth-Y ... 3f0cfabcb1

Tossa ainaki hiukka edullisemmin, halvempiakin näky olleen mutta ei varmuutta onko orginellit...

Tai purkaa ja putsaa ne vanhat?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Elokuu 26. 12:14:58 2011

Miten noi puretaan? Zetecin nostimista en ainakaan löytänyt mitään irtoavaa :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Elokuu 26. 16:21:20 2011

AkiS kirjoitti:http://www.ebay.co.uk/itm/RS-Cosworth-Y ... 3f0cfabcb1

Tossa ainaki hiukka edullisemmin, halvempiakin näky olleen mutta ei varmuutta onko orginellit...

Tai purkaa ja putsaa ne vanhat?
nii, pakopuolella ihan orggis nostajat. niin ajattelin et kannattaisko vaa laittaa uudet sinne? vai onko se sit iha sama putsaa vanhat vaa?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Elokuu 26. 17:06:18 2011

Vw.n Inat on kuulemma n.0.2mm pidemmät, muuten ihan samat ku Cossun originaali Inat. Ei taida kukaan erottaa mittamatta aidoista?
Menee ihan hyvin Cossussakin nuo. Mulla ja monella muulla ei ainakaan mitään ongelmaa... :wink:
Ainoastaan jos sulla on loppuun hinkatut seetit ja venttiilitkin suht. loppu, niin sit voi kuulemma tulla ongelmaa noiden Vw nostimien kanssa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja jjs » La Elokuu 27. 0:47:14 2011

vauhtipete kirjoitti:Miten noi puretaan? Zetecin nostimista en ainakaan löytänyt mitään irtoavaa :D
Jos on kyseessä mustakantinen Zetec niin ei löydykään; ei ole hydrauliset...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Elokuu 27. 0:51:11 2011

jjs kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Miten noi puretaan? Zetecin nostimista en ainakaan löytänyt mitään irtoavaa :D
Jos on kyseessä mustakantinen Zetec niin ei löydykään; ei ole hydrauliset...
Ihan se eka setekki ja saman näköset kupit kuin mitä noissa kuvissa oli.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja jjs » La Elokuu 27. 20:47:34 2011

Lyö se pöytää vasten. Nappula (hydr. elementti) tipahtaa sieltä keskeltä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Tammikuu 18. 11:37:28 2013

Jatketaas vanhaan topikkiin.
Lähinnä kymysys että onko kellään kokemusta näitä ns. päivitetysistä eli kalliimmista nostajista.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-UPRATED-C ... 337edd0c66
Tähän asti on joka konerempassa tullut vaihdettua uudet INA nostajat paikalleen, mutta ei nekään paljoa yli vuotta pysy hiljaisena tyhjäkäynnillä.
Reilu 1.5 vuotta nyt ajellut rempan jälkeen ja pienehkö naputus hytikoista tulee, ei mikään mahdoton ääni mutta kun sen tietää niin se häiritsee.
Mutta tosiaan noista Protech Motorsportin nostajista en edes googlella löytänyt kuin yhden negatiivisen kommentin lontoon foorumeilta ja siinäkin oli nostajan pesään tullut naarmuja, mutta en usko sen aiheuttajaksi itse nostajaa.
Kokemuksia, arvauksia, kommentteja?
Tekisi mieli löytää seuraavaan remppaan semmoiset jotka pysyisi vähän pidempään hiljaisena.
Ja öljyinä ollu Castrol 10w-60 kesä ja 0w-40 edge talvella, paineet ok.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

kossuvortti
Viestit: 240
Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja kossuvortti » Pe Tammikuu 18. 19:08:16 2013

Mulla oli tuollaset "kalliimmat" nostajat ja ei toiminu ainakaan hiotuilla akseleilla. loppu ilmeisesti "tunkista" vara,naputti venat ihan topakasti. En osaa sanoa pelaako vakio nokilla.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Tammikuu 21. 9:18:59 2013

kossuvortti kirjoitti:Mulla oli tuollaset "kalliimmat" nostajat ja ei toiminu ainakaan hiotuilla akseleilla. loppu ilmeisesti "tunkista" vara,naputti venat ihan topakasti. En osaa sanoa pelaako vakio nokilla.
No ehkä jää sitten nuo spesiaalit hankkimatta kun on alkanut ajatus kolkuttelemaan jos joskus kepit vaihtaisi parempiin. :)
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 21. 22:32:52 2013

Perkele kirjoitti:
kossuvortti kirjoitti:Mulla oli tuollaset "kalliimmat" nostajat ja ei toiminu ainakaan hiotuilla akseleilla. loppu ilmeisesti "tunkista" vara,naputti venat ihan topakasti. En osaa sanoa pelaako vakio nokilla.
No ehkä jää sitten nuo spesiaalit hankkimatta kun on alkanut ajatus kolkuttelemaan jos joskus kepit vaihtaisi parempiin. :)
Ei se naputus sitten aina välttämättä johdu niistä venttiilikupeista, itekkin vaihdoin uudet ja hiljeni hiukan, kunnes selvis että männät "naputtaa" hiukan kun kellari osastolla oli jo hiukan välystä... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Tammikuu 22. 7:31:27 2013

tumppe kirjoitti:
Perkele kirjoitti:
kossuvortti kirjoitti:Mulla oli tuollaset "kalliimmat" nostajat ja ei toiminu ainakaan hiotuilla akseleilla. loppu ilmeisesti "tunkista" vara,naputti venat ihan topakasti. En osaa sanoa pelaako vakio nokilla.
No ehkä jää sitten nuo spesiaalit hankkimatta kun on alkanut ajatus kolkuttelemaan jos joskus kepit vaihtaisi parempiin. :)
Ei se naputus sitten aina välttämättä johdu niistä venttiilikupeista, itekkin vaihdoin uudet ja hiljeni hiukan, kunnes selvis että männät "naputtaa" hiukan kun kellari osastolla oli jo hiukan välystä... :roll:
Takomäntien naputus on osa tuota äänimaailman kokonaisuutta, mutta nostajat on helppo tunnistaa äänilähteeksi silloin kun ne ääntävät. Männät taas pitävät käytännössä kokoajan pienen nakuttelun tyhmäkäynnillä.
Mutta tilanne kuullostaa ainakin hiukan parantuneen kun paiskoi viikonloppuna 30 kierrosta jääradalla. :)
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ke Tammikuu 23. 16:17:47 2013

Juusto_Pallero kirjoitti:mistäs nostajia sopivaan hintaan? burtonilta löytyy n.20€/kipale:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... c1222.html
saako niitä ees mistään halvemmalla. vw:een nostajat kannattaa varmaan unohtaa?
Tuolta http://shop.motorsport-developments.co. ... -157-p.asp
Tuolta tuli mulle ja on käsittääkseni orkkikset...
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cossun ventiilinpainimet

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Tammikuu 24. 11:12:53 2013

cossie82 kirjoitti: Tuolta http://shop.motorsport-developments.co. ... -157-p.asp
Tuolta tuli mulle ja on käsittääkseni orkkikset...
Sama satsi on mulla mennyt koneeseen kahtena edellisenä kertana, mutta jossain vaiheessa nekin ääntelöimään alkavat.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin