Tervehdys kaikille.
Kysymys on hieman vaikea koska oikeaa vastausta mielestäni ei ole.
riippuu siitä kuinka paljon on aikaa ja rahaa.
säädettävät alatukivarret ja säädettävä etureaktio tankosarja säädettävällä yläpäällä.
Onhan ne hyvät mut säätöä ja taas säätöä ja sit taas säätöä. Se on sitä oikeaa meininkiä.
aluksi vaan vakio mittoihin ja sit aina hiukan modausta.
Mut tää on vain mun mielipide.
jos sydeemi on tulossa katuautoon eikä käydä hyppäämässä soralla linkoista eikä ajeta Sm cuppia tekisin näin.
omaa autoa on laskettu 5 cm
-wc palkki
-ohjaukseen ne pronssi jutut niiden muovisten tilalle vois vaihtaa itsellekki ne.
-nopea ohjaus 1.7-2.4 about
noita alle 2 juttuja tekee vaik karpiola
tossa yhdessä linkissä näkyi nuo cnc koneistetut alu palat jolla ohjaus WC palkkiin kiinni
-alu kiinnikkeet ehdottomasti (ikuiset jos ei osu siltarumpuun)
-itsellä hd kumet vahvistetulla kiinnityksellä
-vahvista isolla prikalla (hitsaa) molemmin puolin reiät joissa alatukivarsi kiinni
-alatukivarteen hd puslat
jos vakio paikka ei miellytä muuta vaik hiukan (sääd alatukivarsi ei pakollinen ostos)
-RS kilpavakaaja eteen plus kiiinnikesarja (kiinnikesarjan voi tehdä myös vakiosta) HD puslat
tää on itsellä 100 % tyytyväinen.
-iskarin yläpäät laakeroituun tai uniball versioon
itsellä on sääd laakeroitu epäkesko
-tukitanko iskarin yläpäiden väliin (näppärä tehdä itse)
-vahvike laput iskarin yläpää kohtaan
se että hitsaa vain reunoilta kiinni. muista porata reikiä sinne tänne ja hitsata myös sieltä iholle
-etupalkin ja tulipellin nurkaa vahvike laput
-gr.4 tyylinen rungon vahvistus hitsaus
-jos anoppia ei tartte roudata turvakaaret jäykistää korin
-jäykkä alusta vaatii korilta aika paljon jos alusta ei anna periksi niin
-taka nelilinkit aina plussaa mut vain jos laittaa Watt-tuennan
asfaltilla repii panhard takakontin solmuun
nelilinkin huono puoli on se että sutiminen vähenee mut pito kasvaa ja tukka hulmuaa enemmän takana
-itse ajan kadulla kuppipenkillä ennen joutu loikkiin autossa sinne tänne kun oli normi mk2 penkki
-säädettävät etutolpat sulla varmaan jo onkin. itse ajan bilstein Gr.4 rallitolpalla jousi on 210 lipsiä vai mitä lie edessä. takana mk2 1-lehtinen kisapakka hd puslin + sääd. uniball panhard. bda iskari kotelot.
EDIT
jos ois tolkuttomasti rahaa ja saisin autoni ruotsin tai engalanin kilpiin laittaisin Gr.5 rata hilpettä alle ja tallissa olis nelisuuntaus laser penkki et pääsee harrastaan.
EDIT 2
Etureaktiotangot on paremmat rallissa jossa ajetaan epätasaisilla pinnoilla. Niillä saadaan ns. täydellinen erillisjousitus keulaan pito on parempi yms. Asfaltilla hyöty on oikeastaan esson baarissa.
Uniball aina parempi tietty tosin huoltoväli on lyhyempi hiekkapölyt syö sen väljäksi.
Tehdas ajoi asfalttikisat etuvakaajalla MK1 Escort. auto on ollut säilytyksessä rosvorasingissa Mk1 Kemiläinen.
Kandee käydä ihaileen varmasti nopein setti asfaltille. Homma ei ollut rahasta eikä osista kiinni vaan nopeudesta nopein auto voittaa.
Siinä oikeastaan on totuus mut aina voi hifistellä autossa on sitä ja tätä heepeliä kiinni mut Kemiläisen auto ajaa kierroksella kiinni nää meidän räppänät se on fakta.
EDIT 3
Kemiläisen rata Mk1 Escort RS2000 esiteltiin muistaakseni Vm lehdessä
-BDA, BDG autoilla voitettiin lukemattomia kilpailuja ja mestaruuksia luokassa 1300-2000 ainaski.
-Tehtaalta tuli puhdas Rs2000 kori ilman sähköjä vain ovet ikkunat luukut
-Autot rakennettiin Suomessa Kemiläisen pajalla made in Finland
-Tekniikka tuli suoraan Borehamin Ford kilpaosastolta
-Ford tehtaan läsnäolo mahdollisti että saadaan juuri ne nopeimmat palikat
-Ali taisi olla jo tuolloin auton viriasiassa mukana.
-BDA rata auto entisöitiin wanhaan loistoonsa Alin valvovan silmän alla
aina niin komeet BDA moottorit mm. täällä
http://www.wilcoxengines.co.uk/bda.htm
Laitan tähän sen VM lehden numeron viimeistään maanantaina (kirjastoissa alkaa taas sit kuhina)