Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
V.I.P.
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 95
- Liittynyt: La Joulukuu 15. 19:03:29 2007
Viesti
Kirjoittaja V.I.P. » Ti Tammikuu 19. 19:33:19 2010
Nopeusmittari herkes toimimasta, pitäs vissiin tehdä jotain ennen kuin laatikko hajoaa lopullisesti. Eli ne perän laakerit nyt ainakin pitäis vaihtaa. Ajattelin että samalla vaihtais kaikki muutkin laakerit ja syncrot, kysyisinkin että onko kukaan tehnyt vastaavaa remonttia? Mitä kannattaa tehdä, mitä ei, kaikki vinkit plussaa. Ja osien saatavuus, löytyykö ihan laakerikaupasta mittoja vastaan, vai onko niin erikoisia että pitää käydä hakemassa marmoritiskiltä alkuperäisosat? Osien hinta kiinnostaa myös.
Romikselta samanlaisen loppuunajetun laatikon hakeminen ei ole vaihtoehto, joku ois kuitenkin ehdottanu

-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Ti Tammikuu 19. 19:59:26 2010
Viime talvena vaihdoin yhteen BC-laatikkoon laakerit, stefat ja tiivisteet. Taisivat maksaa peräti 49£ eBaysta, toki rahdit päälle ja niiden kanssa vuosi sitten maksoi ~77€. JesseT taitaa olla paras vastaamaan näihin kysymyksiin ja taitaa haulla jotain vanhoja postauksia aiheesta löytyäkkin. Eikä siellä kai mitään ihmeellistä ole kuin ehkä vitosen rattaiden irrotus ja vitosen/pakin siirtäjän kiristäminen. Siihen ainakin löytyy Jessen kirjoittama pieni ohjeistus jostain.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
Krisse
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Krisse » Ti Tammikuu 19. 20:48:01 2010
Jos ei haluu ruveta ulkomailta tilailemaan nii ne perän laakerit saa kyllä mistä vaan varaosaliikkeestä. Ne tosin ei siellä tiedä mitkä siihen käy (ellei satu olemaan joku harrastunut paikalla) mut mulla on työmaalla jemmassa sellaset numerot millä aloitteleva varaosamyyjäkin tosta selviää. Stefat saa samasta paikasta. Tiivisteet saa vain merkkiliikkeestä mutta ite oon käyttäny menestyksekkäästi vanhojakin tiivisteliiman kera. Pelkällä liimalla ei sitten kannata kasata, ne tiivisteiden paksuudet on huomioitu palikoiden mitoituksessa ja ei vältsisti pelaa aijotusti jos ne ei oo siellä välissä. Sitä paksua 'vitosen' korkkitiivistettä en oo ikinä vaihtanu.
Tosta vitosen rattaasta oon kuullu sellasta että se on joskus hiton tiukasti kiinni, mut sitte yhellä se oli jopa niin löysällä siinä booreillaan että tekivät jonkun patentin siihen ettei ala jatkossa hyppimään yli hammastuksen. Omalle kohdalle ei oo sattunu ongelmia ton kanssa.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 20. 7:12:16 2010
Toimiiko laatikko muuten ihan ok?
Jos mittari on ainoa ongelma, niin ota vaijeri irti laatikosta. Sitten siita vieresta sokka ulos, ja nostat sen mittarin punaisen rattaan pois. Joskun on vaan se mittarivaijerin pyoritys neliskantti pyoristynyt. Jos on taas koko ratas kulunut vahan tiimalasiksi, niin laakerit on mennyt.
Kannattaa ostaa noin laakerti satsina ebaysta. On niin paljon halvemmat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
V.I.P.
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 95
- Liittynyt: La Joulukuu 15. 19:03:29 2007
Viesti
Kirjoittaja V.I.P. » Ke Tammikuu 20. 21:04:34 2010
Kyllä se muoviratas on kulunut, tarkistin sen heti vian ilmettyä. Laatikko toimii muuten ihan ok. Ei kai siinä muu auta kuin avata se loota ja silmäillä osien kuntoa ja tilailla uusia sen mukaan

-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 22. 10:52:33 2010
V.I.P. kirjoitti:Kyllä se muoviratas on kulunut, tarkistin sen heti vian ilmettyä. Laatikko toimii muuten ihan ok. Ei kai siinä muu auta kuin avata se loota ja silmäillä osien kuntoa ja tilailla uusia sen mukaan

Auki vaan alaka riko vitosen ratasta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1