Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 21. 20:52:48 2009

En tiedä onko näistä hirveesti käyty keskustelua täälä meidän foorumilla, mutta kun alkavat olemaan nämä aidot A-ryhmän Cosworth osat aika kiven alla ympäri maailmaa, niin ajattelinkin että jos jakaisimme jotain tietoja näistä monenkin halajamista erikois osista ja autoista.

Itellekkin on tulossa (ilmeisesti) aidot GpA säädettävät takatukivarret uniball nivelillä, jotka ovat näitä ensimmäisiä teräksisiä versioita.

Kaikenlaisia kopioitakin monet ovat maailmalla valmistaneet ja kopionti varmasti jatkuukin, joten jaetaan hiukan tietoja tietämättömille näistä "alkuperäisistä" maailmalla jo harvinaisista ja halutuista osista?

Kuvalinkityksetkin varmasti kertoo jo paljon monelle mistä oikeen on kyse, kun harva on näitä ikinä edes nähnyt. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Marraskuu 21. 21:12:43 2009

Ekat A-ryhmän (siipicossu) takatukivarret on reippaasti vahvistettu koteloimalla vakiotukivarsi pitkittäis-ja poikittaissuuntaan ja hitsaamalla jousen pesä umpeen. Sisäkiinnityspiste on samassa paikassa kuin vakio ja samanlaisella uniballilla,ei säätömahdollisuutta. Ulkopään kiinnityspiste on isolla nivelpäällä ja siinä on aurauksen säätömahdollisuus tukivarren ollessa paikallaan.
Myöhemmissä tukivarsiversioissa sisäpään kiinnityspiste muuttuu eteenpäin ja siinä on camberin säätö myöskin. Materiaalina on ollut teräs ja magnesium. Myös apurunko vaihtuu neliöprofiilista valmistettuun myöhemmissä kehitysversioissa ja se ei enää kierrä sieltä perän yläpuolelta vaan menee pinen taivutuksen omaavana puolelta toiselle.Perä on kiinnitetty kiinteästi koriin erikoisvaletusta takakopastaan.
WRC-takaripustus onkin jo sitten ihan oma lukunsa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja jjs » La Marraskuu 21. 21:27:53 2009

Turha niistä on täällä taikinoida, tulee bullshittiä 99%. Ne harvat jotka noista suomessa jotain tietävät, käyvät hyvin harvoin näillä sivuilla, jos ollenkaan. Cosesc ja bpasi lähinnä allekirj. lisäksi.

Jos niistä jotain haluat tietää (sitä legendaarista faktaa), aloita hankkimalla A-ryhmän luokituspaperit. Näet niistä mm. mahdollisesti että ovatko ehkä tulossa olevat takatukivarret evoluutioluokitus 1, 2, 3... - 2wd/4wd/wrc ja minkä osien kanssa ne on tarkoitettu yhteen, ja mihin käyttöön (gravel, tarmac). Silloin on täysin spekulaatiovapaata tietoa ja jää monta turhaa virtuaaliessonbaarin p*skapuhetta väliin.
Ja kun löytää knallihattustanssin niistä osista, voi yrittää katsoa onko sekin väärennetty jonkun väärentäessä itse osatkin.
Mun autossa on gr-A ns. evoluutio 2 HD -mallit (EDIT: juuri tuo Cosecin kertoma versio)

EDIT2: Perän kiinnitys koriin on 9" MS perässä kahdella pitkittäisellä Metalasticin puslalla, ei kiinteä. 7,5" oli saatavana kiinteäkiinnitteisenä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Marraskuu 21. 21:38:10 2009

Juu, ton 9" perän kiinnitys unohtui, mulla kun ei ole kuin toi 7,5" peppu noissa omissa autoissa. :cry: Tukivarret mun siivessä ilmeisesti samat kuin jjs:n autossa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 21. 22:14:19 2009

Juuri teiltä jotka tiedätte jostain jotain, lähinnä tarkoitinkin.
Pasin kanssa ollaan jo tutustuttu naamatusten ja hiukan enemmänkin Cossu asioissa, mutta muita "alan" tuntijoita en henk. koht. tunnekkaan.
Jos joku nyt haluaa tänne tulla viisasteleen jollain epätietoudella, niin olkoon se hänen häpeä ja kyllähän te jotka tiedätte, voitte sitten tyrmätä nämä "väärät" informaatiot, jos aiheelliseksi näette vai kuinka?

Laitan nyt linkit (tulevista) omista tukivarsista, jotka epäilen aidoiksi "hiukan" elämää nähneeksi ja jälkeenpäin lisä vahvistetuiksi jonkun sortin GpA tukivarsiksi, kuvista ei näe kaikkia yksityiskohtia, mutta näissä kuulemma on ne "molemmat" säädöt, eli oisko Evo 2 versiot tai muokatut Evo 1, vai ihan vaan jotkut rakennelmat?

http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... listo2.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... listo4.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... listo5.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w263 ... listo6.jpg

Tässä olis kuva (ebayssä oon tän ennemminkin nähnyt), jonka myyjältä ekana sain, mutta ei oo kyl ihan samanlaiset mun mielestä:
http://www.nextcom.ee/FordSierraRSCosworth/photo9.jpg
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Marraskuu 21. 22:38:09 2009

Tuo viimeinen, yksittäinen kuva on jotain uustuotantoa (ATM-sport kaupittelee), tollasia tukivarsia ei löydy lukitustodistuksesta. Nuo autossa kiinni olevat tukivarret on samanlaiset kuin tuossa mun 4wd A-ryhmäläisessä eli aitoa tavaraa ovat..
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Timo » La Marraskuu 21. 23:19:04 2009

http://s122.photobucket.com/albums/o267 ... rent=d.jpg

http://s122.photobucket.com/albums/o267 ... ent=25.jpg

tässäpä sitä herkkua lisää.. ja kuten muistat varmaan, ihan leimattua kamaa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 21. 23:34:34 2009

Cosesc kirjoitti:Tuo viimeinen, yksittäinen kuva on jotain uustuotantoa (ATM-sport kaupittelee), tollasia tukivarsia ei löydy lukitustodistuksesta. Nuo autossa kiinni olevat tukivarret on samanlaiset kuin tuossa mun 4wd A-ryhmäläisessä eli aitoa tavaraa ovat..
No mä vähän itekkin epäilin uustuotannoks noita alimmas kuvas olevia, kun olivat muutenkin ihan uuden näkösiä, eikä vaan rempatun näkösiä ja uniballien asennot pisti eniten silmään.

Onkos jollain tietoa ja mahdollisesti jotain hyviä kuvia 2wd GpA etunavoista (onko näitäkin useampia), niitä kun näkee/löytyy hiukan harvemmin kuin 4wd, jollaiset sit esim. Pasillakin taitaa olla Escossa.
Mites sitten nuo veitsivakaajat, niistä mulla ei oo ainakaan mitään tietoa, mutta kyllä ne paremmat luulis olevan ku vakiot ja ovatko ne ns. GpA kamaa, vai perus kilpa settiä, niinku esim. "kynätolpat" tms.?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Marraskuu 22. 1:56:24 2009

Veitsivakaajassa (Gr A 2/4wd Cosw.) on -käytännössä- neljä perussäätöasiaa: vakaajaputken paksuus, veitsi vaakasuorassa, pystyssä tai irti. Harva hinkkaa väliasentoja veitsillä; esim. tehdasteam ei.
Tehtaan rallikohtaisissa spec.sheeteissä on mainittu mm. jousituskorkeuksien, pyöränkulmien yms. lisäksi etu- ja takavakaajien säädöt: f/r soft/hard/disconnect ja erikseen dry/wet -parametrit.
Veitsivakaajia on yhtä monta kuin tekijöitä; "aidon" erottaminen voi olla vaikeaa äkkisältään. Normikamaksi en luokittelisi, ja N-ryhmässä noita ei saa(nut) käyttää.

Takatukivarsista: Magnesiumista tehdyt tukivarret "parhaat" teoriassa, mutta noin 20v magnesiumvalu kun niitä uutenakin napsahteli, usein. Käytännössä ryhdissään olevat oikein tehdyt peltiset ovat "parhaat" käytännössä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Su Marraskuu 22. 10:02:36 2009

ebay:ssä jotain rs500 gpA osaa.
item number:
360094563534
360191860234
360096753482
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 22. 12:16:42 2009

jjs kirjoitti:Veitsivakaajassa (Gr A 2/4wd Cosw.) on -käytännössä- neljä perussäätöasiaa: vakaajaputken paksuus, veitsi vaakasuorassa, pystyssä tai irti. Harva hinkkaa väliasentoja veitsillä; esim. tehdasteam ei.
Tehtaan rallikohtaisissa spec.sheeteissä on mainittu mm. jousituskorkeuksien, pyöränkulmien yms. lisäksi etu- ja takavakaajien säädöt: f/r soft/hard/disconnect ja erikseen dry/wet -parametrit.
Veitsivakaajia on yhtä monta kuin tekijöitä; "aidon" erottaminen voi olla vaikeaa äkkisältään. Normikamaksi en luokittelisi, ja N-ryhmässä noita ei saa(nut) käyttää.

Takatukivarsista: Magnesiumista tehdyt tukivarret "parhaat" teoriassa, mutta noin 20v magnesiumvalu kun niitä uutenakin napsahteli, usein. Käytännössä ryhdissään olevat oikein tehdyt peltiset ovat "parhaat" käytännössä.
Mitä oot mieltä, tuleeko rahoille mitään vastinetta, jos laittaa jonkun sortin veitsivakaajat katu/harraste autoon (mitä etuja/haittoja), verraten normi vakaajiin, joita niitäkin saa tietysti laidasta laitaan?
Vai voisko sanoa että nämäkin on niitä "hifi" osia, joilla saadaan hyvä kilpa-auto viimeisteltyä, mutta turhaa alkaa harrasteautoon katteleen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Marraskuu 22. 14:03:09 2009

tossa kuva A-ryhmäläisen etunapa alumiini versio näitäkin olen nähnyt ainakin 4-5 erinlaista pieniä eroja wrc:ssä laakeripesä eri ja laippa (ainakin ne jokka mulla on ollu)
http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... coc003.jpg

rata-autossa taas erinlaiset näitäkin olen nähnyt 3 eri korkeutta viimeinen lienee joku dtm?

http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... IM4479.jpg

versioita on niin paljon että veikkaan että kukaan ei tiedä kaikkia :green:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 22. 14:20:38 2009

bpasi kirjoitti:tossa kuva A-ryhmäläisen etunapa alumiini versio näitäkin olen nähnyt ainakin 4-5 erinlaista pieniä eroja wrc:ssä laakeripesä eri ja laippa (ainakin ne jokka mulla on ollu)
http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... coc003.jpg

rata-autossa taas erinlaiset näitäkin olen nähnyt 3 eri korkeutta viimeinen lienee joku dtm?

http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... IM4479.jpg

versioita on niin paljon että veikkaan että kukaan ei tiedä kaikkia :green:
Niin vähän epäilinkin, mutta onko nuo "aidot" aina valettuja tai mfs malleja, vai löytyykö hitsaten kasattujakin kuten nämä KOPIOT?
http://cgi.ebay.co.uk/cosworth-rally-90 ... 4a9c53b00b

Tässäkin ois jotkut rata versiot:
http://cgi.ebay.co.uk/cosworth-rally-ca ... 3a54e30922

Noi linkittämäs ekan kuvan navat taitaa sit olla Escortin navat, jos nämä ois niihin passaavat Escortin GpA tolpat:
http://cgi.ebay.co.uk/Group-A-Ford-Bils ... 22fa771b13
Viimeksi muokannut tumppe, Su Marraskuu 22. 14:48:02 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 22. 14:24:29 2009

Tossa ois setti josta mä en tajua puoliakaan, mutta joku saattaa olla kiinnostunu tietää jotain:
http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-WRC-RALL ... 45ef56aab7

Ja tääkin on joku "hieno" juttu... :roll:
http://cgi.ebay.co.uk/cosworth-rally-90 ... 3a53d4917d

Mitenkäs tämä on parempi kuin normi pumppu, hihnapyörää lukuunottamatta, onko tää nyt sit jonkunsortin "korkea paine ja/tai tuotto" pumppu vai?
http://cgi.ebay.co.uk/cosworth-gpA-909- ... 4a9c53affe
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Marraskuu 22. 15:01:08 2009

tumppe kirjoitti: Ja tääkin on joku "hieno" juttu... :roll:
http://cgi.ebay.co.uk/cosworth-rally-90 ... 3a53d4917d
Näyttäisi nelikon keskiviskolta..

Tässä muutama kuva "909" etutukivarsista.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5303906.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5303928.jpg
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 6. 15:36:24 2010

Noissa mun teräksisissä GpA takatukivarsissa on paikat mihin saan porattua paikat abs antureille, mutta löytyykö noita GpA etunapoja sen mallisia, että niihin sais pikku vaivalla abs anturit järkevästi, vai pitääkö pysytellä perus vakio 2wd navoissa?

Sitten kysymyksiä uniball nivelistä, eli isot ja pienet yleensäkkin:
- Mistä ootte ostanut
- Mitä maksaa
- Minkä valmistajan tai toimittajan ovat hyviä, mitkä huonoja ja paremmat on ilmeisesti (kuulemma) huollettavia?

Onko kukaan kokeillu tällästä yhdistelmää -> GpA tukivarret, apurunko p.u.puslilla, p.u.puslallinen murikan kannake ja iskarit puslilla?

Ajatuksena oli jos tollai saisin ylimääräset resonoinnit pysymään poissa korista?
Onkos tossa suunnitelmassa jotain suuriakin haittavaikutuksia rata-, katu- ja 1/4mile ajoa silmälläpitäen?

Jos jollain ois myytäväksi asti 7.5" tai 9" GpA perämurikka tai edes kunnollinen lukko 7.5" murikkaan, niin sellasia voi mulle tarjota?

Jos tollaset palikat löytyy, niin laitan myyntiin sit oman: GpA apurungon (ei isoja puslia, vaan kiinteä GpA kiinnitys koriin), joka modattu Bmw.n typ188 perälle, perässä uusi lukko, joka kiristetty 500nm, uusi välitys 4.45, perällä ajettu täys rebuildin jälkeen n.60km ja kaikki osat on hankittu Bmw Motorsportilta, yms...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Tammikuu 6. 15:56:47 2010

Uniball nivelistä

Tuolta löytyy melko hyvin eri kokoisia ja laatuisia tuumaisia ja millisiä uniballeja. Toimituskin oli nopeaa n.viikossa tuli kun sieltä tilasin.
http://www.mcgillmotorsports.co.uk/cart.php?act=cart
Summit racing myy myös laadukkaita cromemoly niveliä niitä löytyy vaikkapa ebaysta tai suoraan firmalta, näitä sai mielestäni vain tuumamitoilla.
Niin ja lautamäki toimittaa hirsmanin laatuniveliä tai vaikka sarlinraceteam, hinnat vaan tahtoo kotimaassa nousta melko kalliiksi.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Tammikuu 8. 0:46:16 2010

tuolta uniballit

http://www.kentso.fi/
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Tammikuu 10. 22:12:32 2010

http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=45695

siinä 9" perä myytävänä tim:llä

tutulla löytyy 1 gripperi uusi hinta muistaakseni 1400€

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 11. 12:45:37 2010

bpasi kirjoitti:http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=45695

siinä 9" perä myytävänä tim:llä

tutulla löytyy 1 gripperi uusi hinta muistaakseni 1400€
Jos 9" perät on oikeesti ton hintasia, niin laitan vaikka Hiacen perän Sierraan ennemmin...
Mitäs Gripperillä ois hintaa ja paljoko ajettu/minkä kuntonen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 11. 13:27:25 2010

Oikeasti, tuo on jo aika halpa, noin 3t€. Vielä hetki sitten ne olivat lukkoversiosta riippumatta 5-6t€ min.
Miksi niin kalliita? Vain kilpailuosa, eli ei löydy kuin 909 -pohjaisena, ei löydy kuoriakaan mistään tuotantovehkeestä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 11. 14:44:59 2010

jjs kirjoitti:Oikeasti, tuo on jo aika halpa, noin 3t€. Vielä hetki sitten ne olivat lukkoversiosta riippumatta 5-6t€ min.
Miksi niin kalliita? Vain kilpailuosa, eli ei löydy kuin 909 -pohjaisena, ei löydy kuoriakaan mistään tuotantovehkeestä.
Kyllähän se näin on, no eiköhän tuo 7.5".kin varmaan kestä ihan hyvin, jos/kun löydän hyvän lukon siihen, niitä vahvempia välityksiähän taitaaki saada hiukan järkevämpään hintaan kun taas 9" välityksetkin on ihan sika kalliita...
Mitäs lukkoja ootte GpA tai muissa "tehokkaammissa" kirpureissa käyttäny (Sierra, Sierra Cos. ja Esco cos.), kokemuksia niistä?
Mitä lukkoa ei kannata hankkia, vakio viscon lisäksi?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 11. 15:26:11 2010

Terveisiä ATM-Sportilta:

2010 Happy New Year

COSWORTH & F2 ESCORT

Our New Escort / Sapphire cosworth and escort F2 parts

NEW Cosworth parts
- 909 GPA fuel pumps 044 spec @ £85 each or £75 on orders of 10 & more
- 909 GPA / WRC 3 bar map sensors @ £55 each or £45 on orders of 10 & more
- LHD / RHD GPA throttle cables £32 each or £29 each on orders of 10 & more
- 909 GPN 4WD water pumps £ 95 each or £ 65 on oreders of 10 or more
- 909 mountune WRC 8 injector manifolds £485 each or £450 each on orders of 2
- YB Super high efficient WRC style Outer Plenum with large ports £495
- RHD GPA clutch cables £85 each or £75 each on orders of 5 or more
- LHD GPA clutch cables £75 or £65 each on orders of 5 or more
- Close ratio big tooth gear kits ( very strong ) for MT75 4WD gear box £2650 each or
£2350 pounds each on orders of 2 kits ( these are the same material and spec as the fix it kits but with stronger first gear for launches )
- 909 front diff steel plates £75 with the fitting kit or £65 on orders of 10 or more
- 909 front 6 1/2 "selected thickness diff casing £ 145
- 909 WRC / GPA alloy front uprights £485 each or £440 each on orders off 4 or more
- Twin head lamp kits £145 ( Stronger than Morrets )
- 909 ZF plated rear LSD unit for 71/2" diff £950
- Carbon centre console £48 each
- 909 Roll bar blades £75 each or £65 each on orders of 4 or more
- 909 rear diff casing 7 1/2 £ 250
- WRC rear steering arms £ 400 a pair
- WRC rose jointed top mounts complete £ 198 each
- GPA / WRC tarmac or gravel new adjustable roll bar kits you get
( bar, blades, mounts, drop links , bearings , weld on chassis brackets ,etc ) £ 495
- 4 layer WRC head gasket £ 145
- GPA con rods H section £ 440
- GPA fordge pistons with valve pockets £ 550
- WRC piston and rod set £ 880
- GPA Bias pedal box complete £ 299
- Cosworth head set £ 75 ( less head gasket )
- Cosworth bottom end set £ 18
- Pair steel GPA rear adjustable arms complete £ 950
- Green mag rear arms £ 450
- Weld on chassis engine brackets £ 250
- Weld on anti roll bar brackets F or R £ 150
- GPA engine wrc exhaust manifold £ 1000
- Pair of 370mm x 32mm brembo discs £ 200
- Alloy bell’s for 370 mm discs £ 137 each
- Pair of 300mm x 28mm disc’s £ 150
- GpN bilstein damper set with springs £ 1000
- Pair of steel GPA front top mounts £ 350

Used cosworth parts

- GPA engine very good spec £ 4500 fully rebuilt
- 909 sport gear box low miles, dog leg first gear £ 2950
- 909 mountune cosworth 200 block STD bore as new £ 950
- 7 x 15 gravel speedline wheels £ 65 each
- 6 speed R&D gear box fully rebuilt £ 5200
- R&D plated front diff 7 1/2 “£ 2850
- 9” rear diff 4.4 ratio fully rebuilt £ 3200
- 4.4 gear box drop gears with chain £ 485
- Hand brake releases system for MT75 gear box £ 600
- Pair of 50mm bilsteins dampers (gravel spec) £ 500
- GPA power steering pump and bracket £ 250
- WRC Alloy TCA £ 350 each complete
- GPA alloy TCA £ 250 each complete
- 4 off alloy speed line wheels 7 x 15” (gravel) £220
- A selection of new R & D dog gears from £ 150 each
- A selection of new Quaife dog gears from £ 150 each
- Pair of AP 315mm discs and alloy bells £ 400

We are also breaking a GPA car and have many parts for sale

Escort maxi F2 parts
New
- Single head lamp conversion £145
- Carbon centre console £65
- Carbon complete dash panel £250
- Carbon air box complete £230
- Alloy TCA £ 750
- Bias pedal box complete £ 350

USED ESCORT F2 PARTS

- Ex -GSE ford motor sport LHD escort F2 kit car body shell complete with doors , bonnet & vent , roof spoiler, tail gate, glass , dash,£ 2000
- Pair of Mag tarmac front uprights with bearings £ 1000
- Front drive flanges £150 each
- Complete damper set £ 1000
- Steel GPA front cross member £ 1500
- GPA rear beam £ 500
- Pair of Alloy TCA £ 500
- Pair steering arms £ 200
- Pair alloy front top mounts £ 250
- Pair alloy rear top mounts £ 250
- MK6 single head lamps kit £ 150
- Front drive shafts £ 200 each
- 4 off 8 x 17” speedline wheels £ 340
- Sump guard complete with brackets £ 250

Many thanks


Oisko porukalla tarvetta b.pumpuille, jos tilattas kimpassa näitä:
- 909 GPA fuel pumps 044 spec @ £85 each or £75 on orders of 10 & more

Mä voisin ottaa ainakin 2kpl noita 044 pumppuja, oisko muita, jos saatas 10kpl vähintään tilattua?
Onhan tuola toki muutakin osaa edullisesti... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Tammikuu 11. 15:56:15 2010

Noo Quaifessa on ikuinen takuu eli pitäis olla rikkoutumaton . Toimii ihan ok 4WD:ssä , gripperiä tai muuta en laittais nelivetoon eteen tai taakse . Tuossa kesällä testattu Quaife etupäässä (vakio takana) pyöri ihan kivasti asfaltilla , taakse tarvis kiinteen lukon mikä jarrussa vapauttaa , ideoita ?
ex Jäsen #10

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Tammikuu 11. 18:04:16 2010

gripperi uusi 1400€

gripperiä on ainakin monet kehunu ite en ole ajanut semmoisella

itellä quaife(thorsen) edessä , takana joku levylukko? en ole edes avannut( suht.jäykkä) ja keskivisko vakio

omasta mielestäni huomattavasti parempi kun alkuperäinen

epäilen kyllä et 9" ei montaa löydy suomesta ja saati myynnissä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 11. 19:00:28 2010

bpasi kirjoitti:gripperi uusi 1400€

gripperiä on ainakin monet kehunu ite en ole ajanut semmoisella

itellä quaife(thorsen) edessä , takana joku levylukko? en ole edes avannut( suht.jäykkä) ja keskivisko vakio

omasta mielestäni huomattavasti parempi kun alkuperäinen

epäilen kyllä et 9" ei montaa löydy suomesta ja saati myynnissä
Eikös muutamallakin klubilaisella oo noita Quaife.n lukkoja ollu, muistaisin lukeneeni jotain turinaa niistä joskus?
Ei mullakaan noista grippereistä oo mitään tietoo, millaseen käyttötarkotukseen se ois hyvä, mihin ei jne.?

Kyselin ATM.ltä 7.5" murikkaa joka oli jostain A-ryhmän autosta 3.9 välityksellä... :-$
Eiköhän tommonenkin varmaan kestäis jotain?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Tammikuu 11. 19:09:32 2010

tumppe kirjoitti: Oisko porukalla tarvetta b.pumpuille, jos tilattas kimpassa näitä:
- 909 GPA fuel pumps 044 spec @ £85 each or £75 on orders of 10 & more

Mä voisin ottaa ainakin 2kpl noita 044 pumppuja, oisko muita, jos saatas 10kpl vähintään tilattua?
Onhan tuola toki muutakin osaa edullisesti... :wink:
Muaki vois ainaki yks ehkä kaks pumppua kiinnostaa.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Tammikuu 11. 19:53:17 2010

Mulla on tossa omassa nelarissa edessä quaifen atb, 3.62 välityksellä, 4.44 step off ketjuvälitys ja takana 7.5" gripperillä ja 4.44 välityksellä. Quaifen ATB etulukko toimii hyvin ja auto kääntyy hienosti. Alustassa edessä heitetty vakaaja roskiin ja reaktiotangot+säädettävät alatukivarret hoitaa homman. WP-kynätolpat hoitaa iskunvaimennuksen edessä ja takana. Takapäässä sisäpäästään pidennetyt ja vahvistetut tukivarret aurauksen ja camberin säädöillä, apurunko kiinnitetty koriin kiinteästi kuudesta pisteestä+perämurikka kiinteällä A-ryhmän peränkotelolla. Nelivedossa ei muuta kokemusta takalukosta ole kuin gripperistä mutta se on ainakin hyvä. Takavetosessa mulla oli quaifen atb ja se oli ihan susi tossa rallisprint-käytössä ainakin asvaltilla. Heti kun sisempää takapyörää kevensi hiukan niin teho karkas sutimisena ja savuna ilmoille= vauhti hiipui. Voi olla että se pelaa hienosti jossain kiihdytyspelissä jolla ajetaan tasasella alustalla ja suoraan. Gripperin lukko siihenkin sitten laitettiin ja homma alkoi toimia, sai vetää vaikka kahdella pyörällä mutkissa niin lukko ainakin piti :D .
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Tammikuu 11. 21:58:06 2010

Cosesc kirjoitti:Takavetosessa mulla oli quaifen atb ja se oli ihan susi tossa rallisprint-käytössä ainakin asvaltilla. Heti kun sisempää takapyörää kevensi hiukan niin teho karkas sutimisena ja savuna ilmoille= vauhti hiipui. Voi olla että se pelaa hienosti jossain kiihdytyspelissä jolla ajetaan tasasella alustalla ja suoraan. Gripperin lukko siihenkin sitten laitettiin ja homma alkoi toimia, sai vetää vaikka kahdella pyörällä mutkissa niin lukko ainakin piti :D .
Joo ei kyllä vakuuttanut quaifen atb. Oltiin kattelemassa pätkän varressa ja näytti samalta ku vetäis ilman lukkoa..
Toyota Supra TT

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Tammikuu 12. 8:16:17 2010

Pisteet kanssa quaifen atb:lle eteen. Auto alko sen jälkeen kiristämään mutkaan päin.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 12. 10:54:02 2010

No joo, pitääpä siis unohtaa tuo Quaife...
Mitäs muita ne maailmalla käyttää, tuskin nuo Quaife ja Gripper on ainoat saatavilla olevat?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Tammikuu 12. 12:40:40 2010

zf taitaa olla vaan vaikea löytää sitte viron poikien lukko ...

kaikki taitaa maksaa 1t€ ylöspäin

tossa sain just itelle A ryhmän bisteinit taakse (tarmac)
http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... 010028.jpg

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 12. 13:01:48 2010

Tällästä kyselin Englannista:
- 909 rear diff 7 1/2 with 3.9 ratio and 909 VC unit -> it is 909 H/D rear VC unit, with 909 CWP 3.9

En oikeen päässy selvyyteen, mikähän lukko tossa vois olla ja mikä on tuo "909 VC unit"?

Sitten ne tarjosivat mulle tämmöstä:
- We have a 909 7 1/2 rear diff with plated ZF LSD unit and 909 CWP 3.9 for sale (very strong) I have never seen one of these broken

Tuo kuulostais jo hyvälle, Pasin kommentti huomioiden, toki 1/3 kalliimpi kuin tuo ylempi vaihtoehto, mutta hinnat on n. puolet 9" hintoihin verrattuna?

Voisko joku selventää mulle ym. murikoiden speksit Suomeksi, esim. mitä eroa tollasella 909 7.5" murikalla on vakioon 7.5" murikkaan ja onko noi molemmat murikat sillä "vahvemmalla" 3.9 välityksellä vai vakiolla 3.9 välityksellä, en päässyt selvyyteen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Tammikuu 12. 15:46:53 2010

Jake kirjoitti:Noo Quaifessa on ikuinen takuu eli pitäis olla rikkoutumaton . Toimii ihan ok 4WD:ssä , gripperiä tai muuta en laittais nelivetoon eteen tai taakse . Tuossa kesällä testattu Quaife etupäässä (vakio takana) pyöri ihan kivasti asfaltilla , taakse tarvis kiinteen lukon mikä jarrussa vapauttaa , ideoita ?
http://www.coventryautomotive.co.uk/diffs.htm
Periaatteessa gripperin perus murikan pitäsisi olla melkein auki moottorijarrussa ainakin jos tuo pitää paikkansa (The most popular ramp angle is 30/65, others if required.)
Edellyttäen tietenkin ettei ole kasattu millään järkyttävällä esijännityksellä. (kokemusta ei itellä ole)
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja xsx » Ti Tammikuu 12. 16:50:56 2010

Tossa pari kuvaa omasta gripperistä.
Muuten on hyvä lukko mutta pitää ikävää kolinaa tiukissa mutkissa.
Tollaseen kolon joutuu tekemään kossun omaan koppaan että mahtuu sisään.

Gripper
Gripper
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Tammikuu 12. 17:05:04 2010

Ei tarvitse kairata perän kuorta Gripperiä asennettaessa kun kasaa sen lukon siellä perämurikan sisällä.

"909 VC" =viskolukko kiristettynä.

ZF plated =levylukko kuten gripper.

ATM sportilta olen nähnyt muutaman huonon esimerkin (4wd "grA" moottori, MT75 Sport vaihteisto) jotka oli kyllä hienosti putsattu ja maalattu päältä mutta sisältä täyttä jätettä,mainoskuvissakin näkyy kuplamuovissa hienoja moottoreita. Suosittelen suhtautumaan varauksella kys. firman tuotteisiin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Tammikuu 13. 14:50:23 2010

tumppe kirjoitti: Oisko porukalla tarvetta b.pumpuille, jos tilattas kimpassa näitä:
- 909 GPA fuel pumps 044 spec @ £85 each or £75 on orders of 10 & more

Mä voisin ottaa ainakin 2kpl noita 044 pumppuja, oisko muita, jos saatas 10kpl vähintään tilattua?
Onhan tuola toki muutakin osaa edullisesti... :wink:
Minä ku en mistään mittään tiiä ni siis tääkö ajaa saman asian ku cossun alkuperänen pumppu vai oliko tässä jopa enemmän tuottoo ?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 13. 16:18:53 2010

henu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Oisko porukalla tarvetta b.pumpuille, jos tilattas kimpassa näitä:
- 909 GPA fuel pumps 044 spec @ £85 each or £75 on orders of 10 & more

Mä voisin ottaa ainakin 2kpl noita 044 pumppuja, oisko muita, jos saatas 10kpl vähintään tilattua?
Onhan tuola toki muutakin osaa edullisesti... :wink:
Minä ku en mistään mittään tiiä ni siis tääkö ajaa saman asian ku cossun alkuperänen pumppu vai oliko tässä jopa enemmän tuottoo ?
Eikös nää oo just niitä "yleisimpiä" Cossuissa käytettyjä ns."600hv" pumppuja, Bosch on merkki ja sarjanumeron 3 viimeistä nro. ovat nuo 044 ja tämä on tehokkaampi ku Cossujen vakiot.
Tässä ois Jasu nimimerkilläkin uus myynnissä, josta näkee suomen hintaluokkaa:
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=142229
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Qtka » Ke Tammikuu 13. 16:53:10 2010

henu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Oisko porukalla tarvetta b.pumpuille, jos tilattas kimpassa näitä:
- 909 GPA fuel pumps 044 spec @ £85 each or £75 on orders of 10 & more

Mä voisin ottaa ainakin 2kpl noita 044 pumppuja, oisko muita, jos saatas 10kpl vähintään tilattua?
Onhan tuola toki muutakin osaa edullisesti... :wink:
Minä ku en mistään mittään tiiä ni siis tääkö ajaa saman asian ku cossun alkuperänen pumppu vai oliko tässä jopa enemmän tuottoo ?
Tuommonen pumppu vois kiinnostaa, jos ovat aitoja Boscheja....
Liekköön kiviä....

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Tammikuu 13. 16:58:22 2010

Qtka kirjoitti:
henu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Oisko porukalla tarvetta b.pumpuille, jos tilattas kimpassa näitä:
- 909 GPA fuel pumps 044 spec @ £85 each or £75 on orders of 10 & more

Mä voisin ottaa ainakin 2kpl noita 044 pumppuja, oisko muita, jos saatas 10kpl vähintään tilattua?
Onhan tuola toki muutakin osaa edullisesti... :wink:
Minä ku en mistään mittään tiiä ni siis tääkö ajaa saman asian ku cossun alkuperänen pumppu vai oliko tässä jopa enemmän tuottoo ?
Tuommonen pumppu vois kiinnostaa, jos ovat aitoja Boscheja....
"044 spec" eli todennäkösesti eivät ole aitoja..
Toyota Supra TT

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Tammikuu 13. 17:00:20 2010

Juu jos ne siis noita boscheja on ni muutamalle vois olla kiinostusta.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 13. 17:12:16 2010

Hena & Qtka & henu & tumppe kirjoitti: Oisko porukalla tarvetta b.pumpuille, jos tilattas kimpassa näitä:
- 909 GPA fuel pumps 044 spec @ £85 each or £75 on orders of 10 & more

Mä voisin ottaa ainakin 2kpl noita 044 pumppuja, oisko muita, jos saatas 10kpl vähintään tilattua?
Onhan tuola toki muutakin osaa edullisesti... :wink:

Minä ku en mistään mittään tiiä ni siis tääkö ajaa saman asian ku cossun alkuperänen pumppu vai oliko tässä jopa enemmän tuottoo ?

Tuommonen pumppu vois kiinnostaa, jos ovat aitoja Boscheja....

"044 spec" eli todennäkösesti eivät ole aitoja..
Joo, eipä ollu mainintaa Boschista mitään, pitää koittaa kysyä tarkemmin... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Tammikuu 18. 19:41:02 2010

tumppe kirjoitti:Joo, eipä ollu mainintaa Boschista mitään, pitää koittaa kysyä tarkemmin... :roll:
Joko oot lähettäny kyselyä ?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 10:11:01 2010

henu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Joo, eipä ollu mainintaa Boschista mitään, pitää koittaa kysyä tarkemmin... :roll:
Joko oot lähettäny kyselyä ?
Laitoin kyselyä vasta nyt, kun vähä unohtu tää pumppu homma...
Veikkaisin kumminkin että ovat jotain kopioita, enkä nyt niinkään innokkaasti olis hankkimassa (voivat toki olla tosi hyviäkin, mutta), jos kumminkin jollain ihmeen kaupalla ne oiskin Boschilaisia, niin sit pitää varmaan tilata sopiva kuormallinen noita, kun kysyntääkin ois... :-s
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 12:51:48 2010

Noh noh, näyttäis se aurinko näköjään paistavan paskakasaankin, nimittäin tuli innostavaa viestiä Atm-Sportilta:

Hi
Yes we have them , they are made in the same factory as original bosch pumps ,but they have our 909 number on them as well , they come in a plane box because bosch would not let me sell them in there box's

Regards

Andrew


Joko laitetaan pojat kimppatilaus pystyyn? :P
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Tammikuu 19. 13:03:40 2010

Eli kopioita ovat. :wink:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 13:43:41 2010

Jasu kirjoitti:Eli kopioita ovat. :wink:
100% totuuttahan eroista tuskin saa mistään, mutta jos ovat Bosch tehtaalla tehty, niin tuskin ihan paskojakaan ovat, veikkaisin että ihan sama ku 044, mutta ilman Bosch leimoja?

Onhan Victor Reinz A-ryhmän kannentiivistettäkin saatavilla jotain 50-60€ hintaan, joka on ihan sama tiiviste ja samassa firmassa tehty kuin alkuperäinen "YB" valmistenumerolla oleva 150-160€.n A-ryhmän tiiviste... :-#
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Tammikuu 19. 20:34:26 2010

tumppe kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Eli kopioita ovat. :wink:
100% totuuttahan eroista tuskin saa mistään, mutta jos ovat Bosch tehtaalla tehty, niin tuskin ihan paskojakaan ovat, veikkaisin että ihan sama ku 044, mutta ilman Bosch leimoja?

Onhan Victor Reinz A-ryhmän kannentiivistettäkin saatavilla jotain 50-60€ hintaan, joka on ihan sama tiiviste ja samassa firmassa tehty kuin alkuperäinen "YB" valmistenumerolla oleva 150-160€.n A-ryhmän tiiviste... :-#

Saman verran ne reinzin pahvit maksaa. oli sitten yb numeroinen tai ilman. se reinzin omalla numerolla oleva "a ryhmäläinen" pitäis olla siit yb0611 pahvi päivitetty malli kummatkin maksaa 50-60£..

itse ostaisin kuitenkin alkuperäisen 044 pumpun, ei ole kuitenkaan paljon kalliinpi kuin toi "muka boschin valmistama".
ford escort´79 tic

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 19. 20:51:29 2010

adh kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Eli kopioita ovat. :wink:
100% totuuttahan eroista tuskin saa mistään, mutta jos ovat Bosch tehtaalla tehty, niin tuskin ihan paskojakaan ovat, veikkaisin että ihan sama ku 044, mutta ilman Bosch leimoja?

Onhan Victor Reinz A-ryhmän kannentiivistettäkin saatavilla jotain 50-60€ hintaan, joka on ihan sama tiiviste ja samassa firmassa tehty kuin alkuperäinen "YB" valmistenumerolla oleva 150-160€.n A-ryhmän tiiviste... :-#

Saman verran ne reinzin pahvit maksaa. oli sitten yb numeroinen tai ilman. se reinzin omalla numerolla oleva "a ryhmäläinen" pitäis olla siit yb0611 pahvi päivitetty malli kummatkin maksaa 50-60£..

itse ostaisin kuitenkin alkuperäisen 044 pumpun, ei ole kuitenkaan paljon kalliinpi kuin toi "muka boschin valmistama".
Tarttisin vähintään 2 tollasta pumppua, niin kyl siin jo jotain säästäis...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cosworth A-ryhmän osista turinaa

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Tammikuu 19. 21:00:37 2010

ei muutakun sit ostamaan. voi olla hyvinkin sitä mitä lupaavatkin tai sit ei. kokeilemalla selviää. oliko toi 85£ vatillinen hinta?

113£ näytti olevan halvin englannissa+16£ toimitus maksuja
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin