atlas ja uivat vetoakselit

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja adh » La Tammikuu 16. 17:53:35 2010

onko kellään tietoa, että jos puhutaan 48" grp4 atlas perästä et onko se saman levyinen kuin vakio 48" baby atlas?

uusimmassa rally designin luettelossa oli järki hintaan noita vetoakseleita ja pyörän napoja...
ford escort´79 tic

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Pusa » La Tammikuu 16. 18:39:16 2010

Täysin mutua, mutta ainakin Escort Rally Preparation -manuaalin mukaan ne olisivat eri levyiset - tai siis sellaisen käsityksen siitä sain. Manuaalissa erotetaan "Narrow Atlas" ja grp4-atlas (joka sanotaan olevan Caprin levyinen).
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja adh » La Tammikuu 16. 19:05:34 2010

nkyään moni valmistaja tarjoaa usemman levyisiä vetoakseleita. esim rally design 48",50" ja 52" perään. samoin quaife tarjoaa vetoakseleitä eri mitoilla.
ford escort´79 tic

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Pusa » La Tammikuu 16. 19:17:19 2010

Totta, niin tarjoaa. Taitaa toi nelosryhmä olla varsin joustava käsite, ainakin niin eräästä toisesta topicista kävi ilmi, varsinkin briteissä. JJS tästä taisi tarinoida enemmänkin?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 18. 12:15:36 2010

Pusa kirjoitti:Totta, niin tarjoaa. Taitaa toi nelosryhmä olla varsin joustava käsite, ainakin niin eräästä toisesta topicista kävi ilmi, varsinkin briteissä. JJS tästä taisi tarinoida enemmänkin?
Myyntiluvut paranee hyvin kun heitellään vähän sinne tänne esim. GpA (cossut) tai Gp4 (Escot) merkintöjä... :?
Kannattaa olla tarkkana mitä ostaa, kun kopioita näistä harvinaisista herkuista on jos jonkunlaisia jo tehty ja lisää tehdään varmaan päivittäin...

Onneks on klubista löytyy ainakin pari tietäjää, niin niiltä voi tarvittaessa tarkistella osien oikeellisuuksia.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Tammikuu 18. 16:06:15 2010

eli kellän ei ole tietoa noista grp4 tyylillä rakennettujen perien leveyksistä..? ei ole väliä onko kopio vai aito :D lähinnä tarkoitus olis saada tieto minkä levyinen perästä tulee jos laittaa 48" uivat vetarit ja napa hässäkät. taidan kysyä sitä itse valmistajilta.
ford escort´79 tic

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Tammikuu 26. 21:20:38 2010

adh kirjoitti:eli kellän ei ole tietoa noista grp4 tyylillä rakennettujen perien leveyksistä..? ei ole väliä onko kopio vai aito :D lähinnä tarkoitus olis saada tieto minkä levyinen perästä tulee jos laittaa 48" uivat vetarit ja napa hässäkät. taidan kysyä sitä itse valmistajilta.
Mä voin mittaa sulle 4 ryhmän mitat. En ole vuoteen lukenut näitä turinoita. Mä tunkkaan pyörän ylös joku tiistai ja saat mittoja. Olisko leveys vanteen kiinnityspinnasta ollu luokkaa 139.x, en muista ulkoo kun jo hetki rakentamisesta.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Tammikuu 26. 22:03:17 2010

no niin. nyt voi tulla ihan faktaa ja oikeita mittoja. tervetuloa taas takaisin! hyvä että saadaan taas käytännön mielipiteitä ja havaintoja koskien classic escortteja.
ford escort´79 tic

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja SHR » To Tammikuu 28. 22:15:56 2010

No niin laitetaas jotain tietoa asiasta. Perän leveys vanteen pinnasta on n. 1385mm, koko vetarin pituus n. 730mm, laipan sisäpinnasta spoorin päähän n. 670mm, spooria on akselissa n. 55mm. Tämä on yksi toimiva gr4 atlas.
Muistaisin että Ali teki saman levyisen perän silloiseen hopea bdg-1. Navoissa ja laipoissa voi olla eroja eri valmistajissa mutta eiköhän ne ole kopioitu aidoista versioista oli tekijä tai teettäjä sitten Gartrac tai suomipoika.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 31. 21:34:15 2010

Perän leveyksistä vielä lisää, aito baby atlas näytti olevan jarrujen kanssa vanne pinnasta n. 1355. Eli mulla n. 30mm vakiota leveempi. Luulen että asfaltille tehty reilusti yli 1400 leveitä eli jotain capri leveetä koska vetari tarjonta laajaa mitä tossa katselin. Skaala oli 690-790mm, tran-x, quaife, motoscope ym. Vetarin laipan design (kuinka pitkä spoori vanteen läpi ulospäin)vaikuttaa paljon vetarin pituuden valintaan.
Capri levee ei sovellu soralla keulan kanssa tarmacilla muillakin muutoksilla kyllä.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: atlas ja uivat vetoakselit

Viesti Kirjoittaja adh » Su Tammikuu 31. 23:12:04 2010

SHR kirjoitti:Perän leveyksistä vielä lisää, aito baby atlas näytti olevan jarrujen kanssa vanne pinnasta n. 1355. Eli mulla n. 30mm vakiota leveempi. Luulen että asfaltille tehty reilusti yli 1400 leveitä eli jotain capri leveetä koska vetari tarjonta laajaa mitä tossa katselin. Skaala oli 690-790mm, tran-x, quaife, motoscope ym. Vetarin laipan design (kuinka pitkä spoori vanteen läpi ulospäin)vaikuttaa paljon vetarin pituuden valintaan.
Capri levee ei sovellu soralla keulan kanssa tarmacilla muillakin muutoksilla kyllä.
no tulihan sieltä vielä baby atlas leveyskin, niin ei tarvi omaan alkaa mittailemaan. ISO KIITOS! eli 690mm vetoakselit tarvii hommata omaan evo2 perä projektiin sitten aikanaan. pääse sitten metri taunuksen sianpää uusio käyttöön.
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin