Kärjetön sytytys

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mazon87
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Helmikuu 14. 14:18:49 2005
Paikkakunta: Simo
Viesti:

Kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja mazon87 » Ke Marraskuu 18. 21:29:17 2009

Mistä kannattais hommata kärjetön sytytys kärjellisen tilalle, 1.3 kentiin?

Olen ymmärtänyt että vm:86-89 1.1 fiestasta sais koko jakajan vaihdettua suoraan vanhan tilalle, onkohan näin?
Mistä muista voi ottaa?

Boch:ia kehuvat hyväksi, entäs muut merkit?

Kokemuksia noista ns. yleismallin kärjettömistä? (esim: Ignitor)

T.Matias
Viimeksi muokannut mazon87, To Marraskuu 19. 1:02:08 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Marraskuu 18. 21:54:49 2009

Juu siitä ns Valencia moottorista (kentin lähes kopio) pitäisi jakaja käydä kenttiläiseen, muut osat nostajia lukuunottamatta ei sitten käykkään. Muistelen että noita kärjettömiä oli aika harvassa ?. Bosch on hyvä, lähinnä sen takia että on pienet liikkuvat osat niin pysyy mukana paremmin kuin isot Motocraftit ja Lucakset sekä osien keveydestä johtuen kuluminen pienempää. Osiakin saa varmemmin. Tuon ikäisissä alkaa vaan monesti olla laakeripuslat loppu ja akselissa heittoa, se kannattaa kattoa

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Marraskuu 18. 22:05:22 2009

Escort 1.3 OHV 86-88 on se mistä helpoiten onnistuu. Fiestoissakin sitä on käytetty mutta ei mulle ainakaan oo oikein selvinny mitää selkeetä kuvioo millasista Fiestoista löytyisi. OHV koneiset Escortit 88-> ja Fiestat 89-> onkin jo sillä jakajattomalla sytytyksellä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

mazon87
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Helmikuu 14. 14:18:49 2005
Paikkakunta: Simo
Viesti:

Re: Kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja mazon87 » Pe Marraskuu 27. 20:55:03 2009

Hommasin Jakajan,puolan,alipaineletkun ja syttyboxin liittimen -86 1.3 escortista (bosch).
Asensin sen tänään ja se kävi paikalleen heitämällä.
Kytkentäkään ei ollut kuin 3-johdon homma.

Kiitokset vastanneille.

T. Matias

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ti Joulukuu 22. 11:11:08 2009

Fiestoissa ei taida olla ko. kärjetöntä boschia kuin Mk1 ja mk2 XR2:ssa. Kävi joskus ilmi kun itselleni sellaista etsin.
Taitaa mennä pikkukoneissa kärjistä suoraan jakajattomaan sytytykseen.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Joulukuu 22. 16:28:30 2009

Saahan niihin sit niitä muutossarjojakin esim. tollanen http://www.freetechnics.fi/karjeton.htm
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Joulukuu 22. 17:24:38 2009

el_reino kirjoitti:Fiestoissa ei taida olla ko. kärjetöntä boschia kuin Mk1 ja mk2 XR2:ssa.
Isäukolla oli joku ihan viimisen vuosimallin mk2 1.1 missä oli kärjetön Boschi ja selvästikin ihan tehastekoisena.

Onko noissa Mk1 XR2 ollu edes Boschin kärjetöntä? Iten en oo nähny kuin jotain perinteisempää kärjetöntä systeemiä missä on joku hulvaton syttyboksi piuhojen päässä. Ja niitäkin tietysti vain kuvissa. Mk2 XR2han onkin jo CVH johon ei kai kärjellisiä jakajia oo ollukaan.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ke Joulukuu 23. 8:24:45 2009

Krisse kirjoitti:
el_reino kirjoitti:
Onko noissa Mk1 XR2 ollu edes Boschin kärjetöntä? Iten en oo nähny kuin jotain perinteisempää kärjetöntä systeemiä missä on joku hulvaton syttyboksi piuhojen päässä. Ja niitäkin tietysti vain kuvissa. Mk2 XR2han onkin jo CVH johon ei kai kärjellisiä jakajia oo ollukaan.

Oma Boschin jakaja oli alkujaan nimen omaan XR2 Mk1 Fisusta.

Vastaa Viestiin