Kumpa tulisi konttori eteläsuomee äkkiä, nää hinnat alkaa olemaan jo sinne päin !
Kilpailua kaivataan tähän lajiin ja nopeesti

Valvoja: CRSC Hallitus
Ei jumalauta tää ole reilua!heikki kirjoitti:Ite oon käyttäny täällä Joensuussa Itäsuomen Katsastuskeskuksessa ja siellä oli sillon 19€ normikatsastus ja olikohan 10€ päästöjen mittaus. Ja eilen oli näköjään paikallislehdessä parikin katsastusaseman mainosta missä oli katsastus alkaen 19€ ja (bensa)päästöjen mittaus alkaen 9€.
Ei täällä kyllä noin kallista ooescorvet kirjoitti:
Ei jumalauta tää ole reilua!
Täällä saat olla tyytyväinen jos olle 80€ selviät katsastuksesta.
Tässä paikassa ei kannata ainakaan Joensuussa katsastaa.esko kirjoitti:http://www.q-katsastus.fi/kuopio.html
Kumpa tulisi konttori eteläsuomee äkkiä, nää hinnat alkaa olemaan jo sinne päin !
Kilpailua kaivataan tähän lajiin ja nopeesti
Eikö oo vaihtoehtoo vaihtaa konttoria?Rielo kirjoitti:Meikä toteaa että mukavat katsastusmiehet eivät ole suhteessa palvelun hintaan.
Maksa 100 ja kuule vaan juuttua siitä että ovi roikkuu, pohjassa on kananmunankokonen reikä etc... Tai sitten jannu vetää taltalla ja vasaralla pohjasta läpitten!!
monesti oon työssäni sanonu just näille pelleille, jotka väittää katsastajan lyöneen rengasraudan EHJÄSTÄ pellistä läpi, että haetaas palanen uutta saman paksuista peltiä kun autossasi on, tuos on rengasrauta, meneekö koputtamalla tai ees lyömällä läpi?tumppe kirjoitti:Eikö oo vaihtoehtoo vaihtaa konttoria?Rielo kirjoitti:Meikä toteaa että mukavat katsastusmiehet eivät ole suhteessa palvelun hintaan.
Maksa 100 ja kuule vaan juuttua siitä että ovi roikkuu, pohjassa on kananmunankokonen reikä etc... Tai sitten jannu vetää taltalla ja vasaralla pohjasta läpitten!!
No duuniin tuli HYLÄTTY auto missä oli sumuvalo polttimo palanut... Ei muuta vikaa.escorvet kirjoitti:Nyt on Mäntsälässäkin kummallakin asemalla 29€ katsastus.
K1 ei kuulemma ainakaan keksitä mitään turhia hylsy syitä mutta tuosta yksityisestä en tiedä.
En uskoisi ainakaan.
Tojota tosin nyt ei tule menemään läpi.
kärähtänyt polttimo ei ole hylkäysperuste, ellei niitä ole vähintään 4kpl... jos tärkeitä valoja on täysin toimimattomana esim. takavalot, jarruvalot, ajovalot, niistä nasahtaa hylky luonnollisesti.puliukk0 kirjoitti:No duuniin tuli HYLÄTTY auto missä oli sumuvalo polttimo palanut... Ei muuta vikaa.
Näin, naurettiin oikeen porukalla! Kyseinen katsastuspulju vetää myös niin että jos levyt on minimissä niin tulee hylky. Ei mitään millin armoa siitä...samiharju kirjoitti:kärähtänyt polttimo ei ole hylkäysperuste, ellei niitä ole vähintään 4kpl... jos tärkeitä valoja on täysin toimimattomana esim. takavalot, jarruvalot, ajovalot, niistä nasahtaa hylky luonnollisesti.puliukk0 kirjoitti:No duuniin tuli HYLÄTTY auto missä oli sumuvalo polttimo palanut... Ei muuta vikaa.
näitkö vikalistan itse, vai oliko vain asiakkaan kertomaa? usein mulle tullaan siviilissä itkemään että oli kamala katsastusmies jollain toisella asemalla kun hylkäsi pimeestä rekisterikilven valosta.. sit ku aikansa tenttaa "no oli siinä jarrulevyt vähä kulunu ne piti kuulemma vaihtaa..."jarrulevykin kun on kuluvaa tavaraa ja valmistaja on sille määrittänyt alamitan, jos yli millin alle alamitasta -> vaihtoon.
Omalle kohdalle on tollanen kaveri sattunut, vaihdatti auton alkuperäiset vilkut mitkä on muille kelvanneet 18 vuoden ajan.SHR kirjoitti:kyllä tälläiset tarkastajat on häipynyt alalta tai tavat muuttuneet.
Kauhulla odotetaan mihin pompsahtaa toyotan verot.SHR kirjoitti: No mites joko porukkaa puhuttelee paketti ja matkailuautojen veromuutos???
Ei muuten sitten riitä 50e mitä lypsetään autoilijaa, moniko on heränny?
Toivoisin itsekin että näin olis asia, mutta kun valitettavasti näin ei ole. Itse tiedän tällä hetkellä 3 katsastusmiestä, jotka eivät minun autoon koske, eri syistä kylläkin. Yksi ei osaa ajaa autoa, sammuttelee, luistattaa kytkintä, eikä osaa myöskään ajaa autoa jarrudynolle, vaan rysäyttää sen sinne "monttuihin" niin, että on matalemmissa autoissa puskuri paskana/naarmuilla vähintään, hakkaa helmoja niin, että joutuu paikkamaalilla paikkailemaan sen jälkeen ettei ala ruostumaan, pienintäkään alkua ei ollut, eli ei syytä hulluna hakatakkaan?SHR kirjoitti:kyllä tälläiset tarkastajat on häipynyt alalta tai tavat muuttuneet.
Ite en ainakaan sanonut konttorilla mitään. Auton oon katsastanut nyt 2 kertaa, ei ole kukaan sanonut mitään.tezu kirjoitti:Kyllähän se ihan käsittämätöntä toimintaa on. Olen nyt erilähteistä(katsastusmiehiltä) kysynyt miten toimitaan kun muutoskatsastetaan läppärungot normaalin ruiskun tilalle jokaiselta eri vastaus.
1. Muutoskatsastus
2. Muutoskatsastus+tehotodistus
3. Ei se muutoskatsastusta tarvi
Tiedä sitten mitä ens kesänä tekis?Taidan vaan juoda kaljaa.
esko kirjoitti:http://www.q-katsastus.fi/kuopio.html
seuraava verolippu kun saapuu mistä tahansa autosta niin liitteenä tulee tuo taulukko -> http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... vovero.htmescorvet kirjoitti:Kauhulla odotetaan mihin pompsahtaa toyotan verot.SHR kirjoitti: No mites joko porukkaa puhuttelee paketti ja matkailuautojen veromuutos???
Ei muuten sitten riitä 50e mitä lypsetään autoilijaa, moniko on heränny?![]()
Sekään kun ei ihan kevyt ole.
Älkää hyvät toverit mitään sanoko tommosista. Eihän aluvanteitakaan tarvii muutoskatsastaa. Kyllä konttori tekee mitä pyydetään, ja laskuttaa myös, jos niiltä pyytää palveluksia. Kuvittelette vain, että olette ostaneet auton ettekä te tiedä mitä siihen on muutettu. Ei se teidän päänsärky ole. Eihän perheenisä voi tietää millä hän ajaa. Hän laittaa bensaa tankkiin ja ajelee mitä ajelee. Kerran vuodessa käy katsastuksessa -"kerran kahdessa vuodessa " (Jope tossa yrittää kommnetoida väliin). Mutta tältä pohjalta. Ei pitäis olla kenelläkään sanomista...xsx kirjoitti:Ite en ainakaan sanonut konttorilla mitään. Auton oon katsastanut nyt 2 kertaa, ei ole kukaan sanonut mitään.tezu kirjoitti:Kyllähän se ihan käsittämätöntä toimintaa on. Olen nyt erilähteistä(katsastusmiehiltä) kysynyt miten toimitaan kun muutoskatsastetaan läppärungot normaalin ruiskun tilalle jokaiselta eri vastaus.
1. Muutoskatsastus
AKE:n sivuilta:tezu kirjoitti:Kyllähän se ihan käsittämätöntä toimintaa on. Olen nyt erilähteistä(katsastusmiehiltä) kysynyt miten toimitaan kun muutoskatsastetaan läppärungot normaalin ruiskun tilalle jokaiselta eri vastaus.
1. Muutoskatsastus