esko kirjoitti:Se mikä tässä mua ketuttaa on tää, että jotkut juipit tekee samat virheet ja vielä moneen kertaan, oikein koitetaan koska se huono tuuri vie hengen.
Itsellä on kyllä ollut ihan älyttömän hyvää tuuria, että henkilövahingoilta on itse/muut sattunut säästymään ja tätä ollaan ihmetelty parinkin tutun kanssa moneen otteeseen. On tullut mokailtua ja paljon ja kehtaan myöntää, että olen ajanut nuorena kännissä mopolla auton eteen (ensimmäinen ja viimeinen kännissä ajaminen) ja käsittämättömällä tuurilla siitäkin selvisi, vaikka ilman kypärää ja muistan vieläkin kuin eilisen sen kun katsoin puhkinaarmuuntuneita käsiäni kontallaan pientareella ja sitä kun nirhautumista alkoi veri hiljalleen valumaan. Sairaalaankin joutui sillä nopealla autolla kun taju alkoi yhtäkkisesti häipymään hetki tapahtuman jälkeen (turvotusta aivoissa). Sen kun kruunaa vielä sillä, että eräs läheinen känniajelua itsekin aikoinaan kokeillut tulee tokaisemaan "ajattelit sitten kuitenkin kokeilla varoituksistani huolimatta...", niin kyllä siinä muuten menee hiljaiseksi ja ajatusmaailma muuttuu aika radikaalisti.
En tiedä sitten onko kyse siitä, että pitää sattua tarpeeksi lähelle ja kovaa vai mikä jos ei opi..
En muuten todellakaan vienyt parasta ystävääni autolle viinahuuruisen illan jälkeen, kun hän meikäläistä sinne olisi halunnut ajattaa väen vängällä kun kuskina olin muutama vuosi tuon tapahtuneen jälkeen, vaan jätin kävelemään kun tilanne kärjistyi. Ja vieläkin se muistuttaa ikävästi kun ajoneuvoista puhuessa kännissä ajelut nousee esille ja kun kuuntelee ihmisten tuomioita kyseisestä hommasta. Siis sellaiset jotka ei tiedä tuota meikäläiselle tapahtuneen ja kuulee kovan kritiikin.
Myönnän, että vieläkin kaahailen joskus ja todella kovaakin, mutta monien oppien kautta ja ikä on vaikuttanut sen verran, että ne paikat/aika tulee yritettyä katsoa niin, että en pääse ketään muuta vahingoittamaan. Ne reilusti toistasataa taajamassa hommat on jäänyt pois jo ajat sitten ja on se onni ja ihme että mitään ei sattunut aiemmin. (koputan puuta vieläkin)
Tällaisen näkökulman ajattelin tuoda esille. Todella ikävää kyllä on, että joillekin tuota tuuria ei siunaudu edes ensiyrityksellä, vaan ruumiita voi tulla kertalaakista..
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73