Seosmittarit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Tammikuu 20. 17:48:32 2006
- Paikkakunta: Tampere
Seosmittarit
Millaisia seosmittareita olette käyttäneet autoissanne?
Esim. Onko FMI 1.4 kylmä/lämmin seosmittari hyvä vaihtoehto? Mikä laajakaistalamda on paras? Mielipiteitä?
Esim. Onko FMI 1.4 kylmä/lämmin seosmittari hyvä vaihtoehto? Mikä laajakaistalamda on paras? Mielipiteitä?
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Tammikuu 20. 17:48:32 2006
- Paikkakunta: Tampere
mitäs mieltä olette http://www.speedimports.net/techedge.htm rakennettavasta mallista?
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Mulla on juuri tuollainen kasattuna. Kovasti ovat muutkin kehuneet.juusotil kirjoitti:mitäs mieltä olette http://www.speedimports.net/techedge.htm rakennettavasta mallista?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kaiken vuosien aikana foorumeilla kuulemani perusteella paras hintaluokassaan. Kannattaa kuitenkin verrata hintoja suoraan Techedgen kanssa:
http://techedge.com.au/vehicle/wbo2/
Itselleni kumpaankin autoon tehnyt ja muutaman kavereille.
http://techedge.com.au/vehicle/wbo2/
Itselleni kumpaankin autoon tehnyt ja muutaman kavereille.
Viimeksi muokannut JesseT, Pe Syyskuu 1. 12:44:24 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Toi on kuulema pätevä ja aattelin itselleni tommosen hankkia.JesseT kirjoitti:Kaiken vuosien aikana foorumeilla kuulemani perusteella paras hintaluokassaan. Kannattaa kuitenkin verrata hintoja suoraan Techedgen kanssa:
http://techedge.com.au/vehicle/wbo2/
Saiskohan tästäkin kimppatilauksen aikaiseksi..?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
Laajakaista
Mulla käytössä on Innovaten LC 1 Näyttöä ei ole kun tiedot kerään motecin tiedonkeruuseen.
Toimii hienosti ei ole ollut ongelmia.
Toimii hienosti ei ole ollut ongelmia.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Sain tuossa mittarin, mutta säätökokemusta ei ole vielä kuin n.30min ajalta kun mossahti paisari ja lykkäs nesteet suoraan pakokuorenpäällejuusotil kirjoitti:onko innovate lm-1:stä kokemuksia?

Mutta siis jokatapauksessa vaikuttaa loistavalta laitteelta, itse ostin tuon mallin juuri sen takia jos säätelen useampaa autoa samaan aikaan. Eli tupakinsytyttimestä vaan virta tuohon, ilma kalibrointi, anturi sarjaan kiinni ja katsoo suoraan tuon kontrollerin näytöstä milloin anturi käyttölämpötilainen ja näytöllä näkyy suoraan seossuhde ja lambda (lukuna ja palkkinäyttönä). Tiedonkeruun saa muistaakseni 44min päälle suoraan nappia painamalla. Sen verran vaikuttaa pätevältä laitteelta, että 99% varmuudella hommaan tuon kylkeen vielä jossain välissä rpm-kitin ja knockboksin. Samalla hommasin sen analogisen seosmittarin, lähinnä kun jossain vaiheessa pitäisi hommata joku klassikko voorti mihin ei mielestäni mikään ledituikutin oikeen sovi kabiininpuolelle. Sen toimintaa en ole vielä tosin testannut
Pari kuvaa: http://s20.photobucket.com/albums/b224/fsohc/Innovate/
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
LC-1:eenhän saa ulostuloon säädettyä "instant", 1/12s, 1/3s tms, tällöin reagointi on rauhallisempaa haluttaessa. Vai olikohan tuossa PF:ssä joku muu ominaisuus kyseessä(?).Jari H kirjoitti:Itellä LC-1, eikä huomauttamista. Ihan paskoiksihan noita on haukuttu...
Niin ja olihan siinä taannoisessa Performance Fordsin testissäkin senverran huomauttamista, että sais olla vähän enemmän vaimennusta tms. kun reagoi turhan herkästi..
Mulla on kaksi LC-1:stä käytössä, ainakin toistaiseksi toimineet moitteetta. Toinen ohjaa Megaa ja toinen Megaa + seosmittaria.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Tech edgen mittari on itsellä. Sen olen huomannut että toi näytön seuraaminen ja kiihdytys ei ole helppoa ja se mitä luuli tapahtuvan 5000 rpm, tulikin pari tonnia toisaalla.
Loggaus on säätämiseen aivan ehdoton. Pistin vielä johdon hauenleuoilla puolalta, niin saa kierroslukutiedon lokiin, jolloin säätöhomma on helppoa.
p.
Loggaus on säätämiseen aivan ehdoton. Pistin vielä johdon hauenleuoilla puolalta, niin saa kierroslukutiedon lokiin, jolloin säätöhomma on helppoa.
p.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Mulla meni lc1 aika nopeesti pois kalibroinnista, alkoi näyttää ihan totaalisen päin persettä. Tiedä sitten mistä johtuu, että suosittelen tarkistamaan niitä mittareitanne. Ei kait kukaan ajon aikana mitään seosta kattele. Jos uskaltaa kattoa mittareita vedon aikana on auto liian laiska. Logista katellaa jälkeenpäin mitä ja miks hajos. 

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Talvella kilpa-autoa säätäessä, oli sekä laajakaista että tavan lambda-anturit kiinni downpipessa. Verrattuna tuohon laajakaistan loggaukseen näytti kapeakaistaledivilkkuhimmeli ihan höpöjä! Ei sillä säätöhommissa tee yhtään mitään tuolla tavan lambdalla. Mutta jos tyytyy vain vilkkuviin valoihin kojelaudassa, niin siihen se on ihan jees? Jos kimppatilauksia tulee näistä laajakaistoista, niin ei se kovin paljoa kallimpi ole kuitenkaan. Jos vertaa esim. Fmi+lämmitettävä anturi?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Ainoa hyötyä ledivilkusta on mulla ollut kun joskus kokeilin hieman ahtopaineita nostella KE-jetillä. Kone oli laajakaistalla penkissä katsottu olevan 0,7bar paineilla säädöissä. Sitten katselin mitkä valot palaa kun kenkii tappiin asti ja nostelin paineita. Enää ei viimeiseksi 0,7bar paineilla palanut ledi palanut vaan jännite oli siinä syttymisen rajamailla ja ledi vilkkui. Laskin sitten paineet takaisin kun ei voinut tietää kuinka laihalle meni, ehkä ero jänniteessä oli pari millivolttia ehkä enemmän - so not soppa olis voinut hyvin riittää tai sitten ei. Tuota pientä eroa ei kapeakaistalla voi sanoa. Tai edes vähän suurempaa. Ainakin se maksoi muutaman euron hintansa se ledivilkutin. Enempää sellaisesta ei kannata maksaa.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Ei kai se täysin turha ole, mutta vähän arvailua se on ajella sen kanssaukormi kirjoitti:
Pitää varmasti heti repiä tuo täysin turha ja tarpeeton ledivilkku pois![]()
Ihme vaan kun se on pari kertaa pelastanut koneeni liian laihalta seokselta paineensäätimen temppuiltua.


-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Yhden Techedge WB:n olen rakentanut ja yksi on kasaamatta. LC1:stä olen käyttänyt lappäriin liitettynä ja tällä viikolla siihen tuli XD-16 mittari ja LMA-3.Jari H kirjoitti:Itellä LC-1, eikä huomauttamista. Ihan paskoiksihan noita on haukuttu...
Niin ja olihan siinä taannoisessa Performance Fordsin testissäkin senverran huomauttamista, että sais olla vähän enemmän vaimennusta tms. kun reagoi turhan herkästi..
Kyselin XD-16 mittaria VPV:ltä hän sanoi ettei ehkä ota niitä enää, kun asennuksisssa on ollut jotain ongelmia. Epäili kyllä että häröt on voinut johtua vääristä asennuksistakin, Innovatekin forumia kun olen lukenut niin on pistänyt silmään, että ne maadotuspisteiden paikat pitää olla kohillaan jos meinaa analogisignaalia laittaa ECUun loggeriin tms.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Mulla oli ton techedgen kanssa aluksi ongelmia juuri maadoituspisteiden kanssa. Tai siis omaa tyhmyyttäni olin jättänyt asian vähemmälle huomiolle ja ecun ja laajakaistan maadoitus oli eri paikassa ja tästä syystä niillä oli potentiaalieroa, joka aiheutti sen että eku näytti ihan höpö arvoja laajakaistalle. Vaihdoin laajakaistan maadoituksen samaan pisteeseen ekun kanssa ja nyt homma pelaa niin kuin pitää.SLEI kirjoitti:Innovatekin forumia kun olen lukenut niin on pistänyt silmään, että ne maadotuspisteiden paikat pitää olla kohillaan jos meinaa analogisignaalia laittaa ECUun loggeriin tms.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Oliskos tästä tuotteesta kokemuksia PLX M-250-300 -> http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... g=0&tid=10
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Jep peruskalibrointia ei tarvitse tehdä kuin anturin vaihtamisen yhteydessä, mutta vapaailma kalibrointia suositellaan ahdetuissa rikkaalla käyvissä koneissa muutaman kuukauden välein.MikkoT kirjoitti:Ja tosta innovaten kalibroinnista sen verran, että itse ymmärsin ohjeesta, ettei tarvitse tota tehdä kuin kerran ja sitten kun patteri vaihtuu niin vasta uudelleen, mutta voin olla väärässäkin.
No omani on kalibroitu reilu vuosi sitten ja ihan hyvin tuntus vieläkin toimivan.
Tuo PLX R-500 vaikuttaa muuten melko hitech värkiltä, kuulukohan tuon hintaan mitä antureita? Meinaan että tuon oman lm-1:n kylkeen jos hommaa nakuanturin ja egt:n niin tulisi varmaan samanhintaiseksi, tuossa olisi kaikki yhdessä..
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Suora lainaus PF 2/06:" ...One point that Kenny did make is that the refresh rate of the Innovate unit was very fast. If there was a way to slow this down to give a more stable reading we would have found it to be even more accurarate.."Tinde kirjoitti:LC-1:eenhän saa ulostuloon säädettyä "instant", 1/12s, 1/3s tms, tällöin reagointi on rauhallisempaa haluttaessa. Vai olikohan tuossa PF:ssä joku muu ominaisuus kyseessä(?).Jari H kirjoitti:Itellä LC-1, eikä huomauttamista. Ihan paskoiksihan noita on haukuttu...
Niin ja olihan siinä taannoisessa Performance Fordsin testissäkin senverran huomauttamista, että sais olla vähän enemmän vaimennusta tms. kun reagoi turhan herkästi..
Mulla on kaksi LC-1:stä käytössä, ainakin toistaiseksi toimineet moitteetta. Toinen ohjaa Megaa ja toinen Megaa + seosmittaria.
Lehden testi käsitti 8 vetoa, vertailu mittarina Motorsport Developmentsin käyttämä ECM. Innovaten keskiarvo oli 11.48 ja ECM 11.11.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Tuo PLX R-500 vaikuttaa muuten melko hitech värkiltä, kuulukohan tuon hintaan mitä antureita? Meinaan että tuon oman lm-1:n kylkeen jos hommaa nakuanturin ja egt:n niin tulisi varmaan samanhintaiseksi, tuossa olisi kaikki yhdessä..[/quote]
Kysäisin asiaa(hinta 655e)...vastaus->Paketissa on EGT, ja Lambda-anturit. Ei muuta. Tällä hetkellä ei hyllyssä
Kysäisin asiaa(hinta 655e)...vastaus->Paketissa on EGT, ja Lambda-anturit. Ei muuta. Tällä hetkellä ei hyllyssä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mitä tuo normaali seosmittari loppujen lopuksi oikeen kertoo? Olin just äsken cossun kanssa katastuksessa ja oli aluksi häkä-arvo hiukan yli rajan ,mutta seosmittarin mukaan ihan ok seossuhde?
Sanos katsastusmies ,et polttaa hyvin,mutta on jotenkin hiukan rikkaalla ja siksi korkea häkäarvo about 4.5% sit muistin bensanpaineen.
Oli jäänyt toi bensanpaine yhdestä kokeilusta hiukan turhan korkeaksi (4.0bar) ja laskin sen takaisin 3.8Bar ja meni puhtaasti läpi. Häkä tippui hetimiten 1.5%
Ois varmaan seosruuvistakin mennyt alemmaksi ,mutta kun näytti ihan hyvältä mittarista ennen katsastusta.
Seosmittarin lukema on kumminkin lähes samassa kuin korkeammillakin bensan paineilla.
EDIT: HC ei kuitenkaan ollut isommilla bensanpaineillakaan liian korkea. Jotain 250 tienoilla ja ei laskenut bensanpaineen laskulla samaan tahtiin kuin häkä.
Sanos katsastusmies ,et polttaa hyvin,mutta on jotenkin hiukan rikkaalla ja siksi korkea häkäarvo about 4.5% sit muistin bensanpaineen.
Oli jäänyt toi bensanpaine yhdestä kokeilusta hiukan turhan korkeaksi (4.0bar) ja laskin sen takaisin 3.8Bar ja meni puhtaasti läpi. Häkä tippui hetimiten 1.5%
Ois varmaan seosruuvistakin mennyt alemmaksi ,mutta kun näytti ihan hyvältä mittarista ennen katsastusta.
Seosmittarin lukema on kumminkin lähes samassa kuin korkeammillakin bensan paineilla.
EDIT: HC ei kuitenkaan ollut isommilla bensanpaineillakaan liian korkea. Jotain 250 tienoilla ja ei laskenut bensanpaineen laskulla samaan tahtiin kuin häkä.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Tammikuu 20. 17:48:32 2006
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tarkoitettiinko nyt tavallista "kapeakaistaista" lambda mittaria että mitä se kertoo vai lambda arvoa yleensä
Kapeakaistainen näyttää/mittaa 14.7:1 seossuhdetta ja kertoo mennäänkö yli vai alle , laihalle vai rikkaalle mutta johtuen pienestä mittausalueesta niin se ei juuri kerro kuinkapaljon on rikkaampi/laihempi. Eli kun kapeakaistainen näyttää että laihalla niin seos voi olla vaikka 15:1 tai vaikka 17:1
"Laajakaista" lambdassa taas tuo mittausalue on laaja, se osaa mitata seosta paljon laajemmalta alueelta ja pystyy kertomaan laihasta seoksesta että paljonko on laihalla, esim 16:1 tai vaikka 18:1
Se jäi mietityttämään että kumpi mittari katsastuksessa näytti samaa arvoa, autossa oleva kapeakaistainen vai konttorin mittari
Häkäarvo kulkee aikaliki käsikädessä lambdaarvon kanssa eli jos konttorin mittari on näyttänyt korkeaa häkäarvoa ja autossa oleva kapeakaistainen mittari näyttänyt samaa arvoa korkealla ja matalalla häkäarvolla niin tulee juuri se kapeakaistaisen ongelma, eli matalla häkäarvolla seos on ollut aavistuksen rikkaalla ja mittari näyttää hieman rikkaan puoleista, häkäarvo korkealla seos oikeasti rikkaammalla mutta mittari näyttää edelleen samaa koska ei osaa mitata niin rikasta seosta
Hieman vaikeasti taas selitelty mutta koettakaa kestää
Kapeakaistainen näyttää/mittaa 14.7:1 seossuhdetta ja kertoo mennäänkö yli vai alle , laihalle vai rikkaalle mutta johtuen pienestä mittausalueesta niin se ei juuri kerro kuinkapaljon on rikkaampi/laihempi. Eli kun kapeakaistainen näyttää että laihalla niin seos voi olla vaikka 15:1 tai vaikka 17:1
"Laajakaista" lambdassa taas tuo mittausalue on laaja, se osaa mitata seosta paljon laajemmalta alueelta ja pystyy kertomaan laihasta seoksesta että paljonko on laihalla, esim 16:1 tai vaikka 18:1
Se jäi mietityttämään että kumpi mittari katsastuksessa näytti samaa arvoa, autossa oleva kapeakaistainen vai konttorin mittari
Häkäarvo kulkee aikaliki käsikädessä lambdaarvon kanssa eli jos konttorin mittari on näyttänyt korkeaa häkäarvoa ja autossa oleva kapeakaistainen mittari näyttänyt samaa arvoa korkealla ja matalalla häkäarvolla niin tulee juuri se kapeakaistaisen ongelma, eli matalla häkäarvolla seos on ollut aavistuksen rikkaalla ja mittari näyttää hieman rikkaan puoleista, häkäarvo korkealla seos oikeasti rikkaammalla mutta mittari näyttää edelleen samaa koska ei osaa mitata niin rikasta seosta
Hieman vaikeasti taas selitelty mutta koettakaa kestää

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tavallinen" kapeakaista" mittari oli kyseessä ja sen lukema ei pahemmin muuttunut bensapainetta tiputettaessa ,vaan oli vihreällä alueella jotain 0.90 lambda ja häkä 4.5% VPV:n mittari kyseessä.
Eli mun mittari näytti liian laihaa seosta todellisuuteen verrattuna,eli konttorin mittariin. Mielestäni alemmilla bensanpaineilla omaan mittarin lukemaan on voinut aika hyvin luottaa ,mutta nyt ei kyllä pitänyt kutiansa.
Pakko se on uskoa ,ettei tommonen kapeakaista mittari ole oikeen mistään kotoisin.
Eli mun mittari näytti liian laihaa seosta todellisuuteen verrattuna,eli konttorin mittariin. Mielestäni alemmilla bensanpaineilla omaan mittarin lukemaan on voinut aika hyvin luottaa ,mutta nyt ei kyllä pitänyt kutiansa.
Pakko se on uskoa ,ettei tommonen kapeakaista mittari ole oikeen mistään kotoisin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mulla on kans tollanen VPV.n ledimittari ja kyl kaikki "isot pojat" sanoo että nuo on paskoja...KtK kirjoitti:Tavallinen" kapeakaista" mittari oli kyseessä ja sen lukema ei pahemmin muuttunut bensapainetta tiputettaessa ,vaan oli vihreällä alueella jotain 0.90 lambda ja häkä 4.5% VPV:n mittari kyseessä.
Eli mun mittari näytti liian laihaa seosta todellisuuteen verrattuna,eli konttorin mittariin. Mielestäni alemmilla bensanpaineilla omaan mittarin lukemaan on voinut aika hyvin luottaa ,mutta nyt ei kyllä pitänyt kutiansa.
Pakko se on uskoa ,ettei tommonen kapeakaista mittari ole oikeen mistään kotoisin.
Oon kyl huomannu itekkin että noista normi lambda mittareista ei nää seoksia ku vaan "sinne päin" eli jotain suuntaa ne antaa seoksista mutta siihen se jää...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
^ Innovaten ohjeissa on seuraava
Eli kiinnitysmutterin pintalämpö ei saisi ylittää 500 astetta....The maximum temperature of the sensor at the bung (the sensor hexagon)
should not exceed 500 Celsius. If these temperatures are exceeded in your
application you should either install a copper heat sink (instructions below) or the
Innovate Motorsports Heat-Sink Bung extender (HBX-1).
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Nyt tuotiin Innovaten LC-1 +xd-16 mittari ja anturi kitti ovelle. Täytyypi mennä ens viikonloppuna asentelemaan. Hintaa tuli 254euroo.
Läppäri tarttis varmaan tolle hommata,kun ei noita arvoja oikeen ajossa pysty seuraamaan. Mitä kaikkea tää paketti oikeen tallentaa läppärille AFR ja moottorin kierrosluku vai? Semmosen kuvan sain nopealla vilkaisulla manuaaliin.
Läppäri tarttis varmaan tolle hommata,kun ei noita arvoja oikeen ajossa pysty seuraamaan. Mitä kaikkea tää paketti oikeen tallentaa läppärille AFR ja moottorin kierrosluku vai? Semmosen kuvan sain nopealla vilkaisulla manuaaliin.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Ainakin tossa riisikupissa on alunperin lambda 5 cm päässä pakopesästä.sesse kirjoitti:Tietty se riippuu monesta asiasta mutta mikä se ois semmonen yleispätevä etäisyys lambdalle ahtimesta? Se tosin riippuu vähän kaikesta et mitenkä sen mihinkin saa mutta jotain suuntaa antavaa? Kun joskus niitä tosiaan näkee ihan siin ahtimen juuressa
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Minimi turbon pakopesästä 30cm ja mieluummin enemmän. Näin neuvottiin innovaten foorumilla. Katti autossa esim. turbon jälkeen downpipessa hieman ennen Kattia.wekku kirjoitti:Ainakin tossa riisikupissa on alunperin lambda 5 cm päässä pakopesästä.sesse kirjoitti:Tietty se riippuu monesta asiasta mutta mikä se ois semmonen yleispätevä etäisyys lambdalle ahtimesta? Se tosin riippuu vähän kaikesta et mitenkä sen mihinkin saa mutta jotain suuntaa antavaa? Kun joskus niitä tosiaan näkee ihan siin ahtimen juuressa
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No en sitten tiedä miten noi laajakaistat menee, mutta ainakin parissa autossa olen nähny lambdan sijoitetun alunperinkin aika lähellä pakopesää..KtK kirjoitti:Minimi turbon pakopesästä 30cm ja mieluummin enemmän. Näin neuvottiin innovaten foorumilla. Katti autossa esim. turbon jälkeen downpipessa hieman ennen Kattia.wekku kirjoitti:Ainakin tossa riisikupissa on alunperin lambda 5 cm päässä pakopesästä.sesse kirjoitti:Tietty se riippuu monesta asiasta mutta mikä se ois semmonen yleispätevä etäisyys lambdalle ahtimesta? Se tosin riippuu vähän kaikesta et mitenkä sen mihinkin saa mutta jotain suuntaa antavaa? Kun joskus niitä tosiaan näkee ihan siin ahtimen juuressa
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Seosmittarit
Innovate Motorsports LC-1
Tuosta olen kiinostunut näytön/mittarin kanssa taneli projektiin vain onko joku muu samaa hintaluokkaa oleva parempi?
Vaatimuksena 1v lähtö eculle(Ohjelmoitava boxi ei ymmärrä laajakaistasta...)
Näytö kabiniin myös tarkoitus asentaa, viisari/digitaalinen.
Tuosta olen kiinostunut näytön/mittarin kanssa taneli projektiin vain onko joku muu samaa hintaluokkaa oleva parempi?
Vaatimuksena 1v lähtö eculle(Ohjelmoitava boxi ei ymmärrä laajakaistasta...)
Näytö kabiniin myös tarkoitus asentaa, viisari/digitaalinen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Seosmittarit
PLX toiminu mulla ainaki ku junan vessa. Helppo lukunen näyttökin.NiceMan kirjoitti:Innovate Motorsports LC-1
Tuosta olen kiinostunut näytön/mittarin kanssa taneli projektiin vain onko joku muu samaa hintaluokkaa oleva parempi?
Vaatimuksena 1v lähtö eculle(Ohjelmoitava boxi ei ymmärrä laajakaistasta...)
Näytö kabiniin myös tarkoitus asentaa, viisari/digitaalinen.
Mun mielestä PLX:ssä on 1v lähtö ja se laajakaistan lähtö? Olen vaan 92% varma, jotenka kannattaa vielä tarkistaa.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Seosmittarit
Joo, plx on 5v ja 1v lähdöt liittimessä valmiina.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Seosmittarit
Hyvä =) onko siitä ollut mitään negatiivista sanomista?Sultzi kirjoitti:Joo, plx on 5v ja 1v lähdöt liittimessä valmiina.
PLX Laajakaista paketti DM5 näytöllä, PLX 259.00EUR
XD-16 paketti (Mittari+LC-1+anturi), INNOVATE 329.00EUR
DB paketti (Mittari+LC1+anturi), INNOVATE 229.00EUR
Noita olen itse miettinyt... jonkun noista kait otan, naapuri sattuu noita myymään...
Pitäisi vain päättää mikä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Seosmittarit
Moro,NiceMan kirjoitti:Hyvä =) onko siitä ollut mitään negatiivista sanomista?Sultzi kirjoitti:Joo, plx on 5v ja 1v lähdöt liittimessä valmiina.
PLX Laajakaista paketti DM5 näytöllä, PLX 259.00EUR
XD-16 paketti (Mittari+LC-1+anturi), INNOVATE 329.00EUR
DB paketti (Mittari+LC1+anturi), INNOVATE 229.00EUR
Noita olen itse miettinyt... jonkun noista kait otan, naapuri sattuu noita myymään...
Pitäisi vain päättää mikä...
Ootko ebayt tutkinu mitä maksaa?
Itellä varmaan jossain vaiheessa kans laajakaistaa hommattava jos mega sitä vaatii.
Nyt on läppärunkoja maailmalta tulossa eli eiköhän zetecin saa tulille noin 10 vuoden sisään.
Vielä kun sais joutilaan ohc:n palikat ja yhen ekkerin myytyä niin hyvin menis.
ps. miten pioneeri toimii? Jokos kohta tilaillaan uudemmat mallit...vähän kankea käyttää usb:tä erillisen poksin kautta
