Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Lokakuu 20. 19:14:19 2009

Mikä hitto on kun ei suostu käymään tasaisesti, sellasta pientä röpsötystä paikallaan tasakaasulla ja haisee rikkaalle vaikka mitä tekis.
Nopeesti jos painaa kaasun pohjaan niin miettii ennen kun ottaa kierroksia.
Täytyy ottaa vaikka videopätkä tosta kun on vähän vaikea kuvailla vikaa.
Nyt ei pääse ajamaan mut aikasemmin kun annoin vähän sikaa niin pelas mun mielestä ihan hyvin.
Seosmittari (paska autokake, puolet valoista palaa samaan aikaan) näyttää et olis seos suht kohillaan.
Perimätiedon mukaan kaikki muut anturit paitsi kaasuläppäanturi uusittu.
Tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä uusittu.
Lambdan toiminta testattu kosanilla.
Bensan paineita ruuvailtu, toimii paremmin pienillä paineilla.
Kaasuläppäanturi mitattu risaksi mutta hauska juttu on et pelaa ihan samalla tavalla ilman koko anturia.
Kokeilin uudella anturilla mut on ilmeisesti 2wd, ja ei vaikutusta muuhun kuin lisäilmaventtiili on koko ajan auki vaikka muutin anturin asentoa.
Kokoonpano on ohc turbo 4wd cossun ruiskulla, lastu vihreille, 578cc suuttimet ja on kuulemma toiminut aiemmin.
Olisko suuttimet vaihdossa seuraavaksi? Yksi vähän naputtaa, loppuu kun ottaa töpselin irti.
Missä hinnoissa vihreet suuttimet ja ruiskun boksit pyörii?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Lokakuu 20. 21:10:02 2009

ensinnäkin jos laitat 2wd tps anturin niin pitää heittää laitimmaiset johdot ristiin...

paljon ne b-paineet on?

kattonu tulppia vielä?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Lokakuu 20. 21:24:00 2009

Jep, laitimmaiset johdot ristiin niin 2wd kaasuläppäanturi pelaa..Jos anturi on todettu rikkinäiseksi ja liittimen irrotus ei vaikuta niin menee vara-arvoilla kokoajan. Sama homma jos esim. kampiakselin asentotunnistimen tieto ei mene boxille, käy mutta ei toimi kunnolla.
#350

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Lokakuu 20. 22:17:14 2009

Niin no siis vastusarvot menee miten sattuu mutta muuten "ehjä".
Eiks siitä nelikon anturista puutu se ääretön vastus kaasu kiinni asennossa mikä katkasee bensan syötön moottorijarrutuksessa? Tosta uudesta se löytyy.
Vanha oli PF09 ja uusi on PF01, tai jotenkin noin en muista enää muuta kun noi numerot.
Mut koitetaan noilla piuhoilla leikkiä jos siitä olis jotain iloa.
Paljos se kampuran tunnistimen rako piti olla? Nyt on 0,4mm.
Tulppia en ole kattonut kun ei ole päässyt yhtään ajamaan niin voisin sanoa et on ihan mustat, ainakin tallin seinä on pakoputken kohdalta :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Lokakuu 20. 22:22:58 2009

Paineet on nyt 2bar, 3bar ei jaksanut sytyttää kunnolla ahdoilla niillä vanhoilla sytkäosilla.
Miettiminen häviää jos tiputtaa paineet 1bar.
Millähän sitä lambdaohjauksen toimintaa vois testata kun lambdankaan irrotus ei vaikuta mitään?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Artery » Ke Lokakuu 21. 0:51:31 2009

Onko kertova paineensäädin? Itsellä oli 460cc suuttimilla, vihreiden lastulla ja 3bar mapilla(sama ruisku). B-paine sai olla pikkusen reilu 2bar, ja silti meni yläpäässä hiukan liian rikkaalle.(ei silti pätkinyt)
Pystyt sillä boksin kyljessä olevalla ruuvilla ainakin pelaamaan osakaasu/tyhjäkäyntiä laihemmalle/rikkaammalle jos tiputat b-painetta siten, että yläpää menisi parempaan suuntaan, oletko kokeillut? Joissakin tapauksissa on kuulemma pitänyt lambda irroittaa, ennenkuin on saanut toimimaan, kun taas Aksu:lla on pelannut kuulemma hyvin lambdan ollessa kytkettynä 550cc suuttimilla.

Kampuran tunnistimen rako sulla ainakin on riittävän pieni, kunhan vaan on tukeva teline anturilla.

Ei ne pienemmät suuttimetkaan väärin ole. Kuitenkin tuossa on aika suuri prosenttiero noihin "vihreisiin".
"Mieluiten ihan sama."

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Lokakuu 21. 3:56:33 2009

Säädin on cossun orkkis.
Ruuvia en ole uskaltanut vielä käännellä kun ei ole ollut varmaa tietoa saako sillä vaan lisää ongelmia, mut ilmeisesti voi säädellä "omin päin" sitä?
Kumpaan suuntaan laihenee?
Telinettä koitin sen verran että sinne saa paksummankin liuskan väliin mut ei tuntuis että heiluu itekseen.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Artery » Ke Lokakuu 21. 13:28:55 2009

Itsellä ainakin meni rikkaammalle kun kiristi. Pidät vain mielessä lähtökohdan ja vaikka kierros kerrallaan kokeilet suuntaan tai toiseen. Aloita vaikka löysäämällä sitä kierroksen tai pari ja kokeilet vaikuttaako.
"Mieluiten ihan sama."

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Lokakuu 21. 13:54:31 2009

Voiko sitä ruuvailla käynnin aikana?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Lokakuu 21. 16:50:53 2009

vauhtipete kirjoitti:Voiko sitä ruuvailla käynnin aikana?
kyllä voi
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Lokakuu 21. 21:21:04 2009

Mulla oli siinnä paikoillaan bosch:n perus 1:1 säädin ja ei ollut mitään ongelmia noilla 578cc suuttimien kanssa. Matka-ajossa sillä pääsi 10L kulutukseen.
Koskaan en siitä b-paineita mitannut vaan laajakaistan kanssa hain yläpään kohdalleen.
Saattaa et lastu on jostain syystä ottanut itseensä ja lambda ohjaus pimeenä.(mulla meni pari lastua siinnä kun oli 8-suutin systeemi käytössä.) Tuolla perus systeemillä ei ollut ongelmia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Lokakuu 21. 23:08:20 2009

Onkohan kotkan lähistöllä ketään kenen boksia tai lastua vois kokeilla jos toi ei nyt lähde pelaamaan kun saan ton tps:n kytkettyä?
Alkaa tulla pikkuhiljaa kiire kun pitäs saada katsastettua ennen joulukuuta :roll:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Lokakuu 22. 14:48:46 2009

vauhtipete kirjoitti:Onkohan kotkan lähistöllä ketään kenen boksia tai lastua vois kokeilla jos toi ei nyt lähde pelaamaan kun saan ton tps:n kytkettyä?
Alkaa tulla pikkuhiljaa kiire kun pitäs saada katsastettua ennen joulukuuta :roll:
Mulla olis tossa käyttöcossussa P8 boxi vihreiden lastulla 3bar mapille ja max 1.3 ahdoille. Mut sun pitäis rötäillä mäntyharjulle sitä kokeilee..
#350

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Lokakuu 22. 16:25:06 2009

mun pitäs käydä kuusankoskella joku päivä niin tuut sinne ja koitetaan tota mun purkkia sun autossa?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Pe Lokakuu 23. 18:56:32 2009

Artery kirjoitti:Itsellä ainakin meni rikkaammalle kun kiristi. Pidät vain mielessä lähtökohdan ja vaikka kierros kerrallaan kokeilet suuntaan tai toiseen. Aloita vaikka löysäämällä sitä kierroksen tai pari ja kokeilet vaikuttaako.

Yksi kierros on jo sit ihan vitusti vakio säätimessä!!!

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Pe Lokakuu 23. 18:57:51 2009

Kokeileppa toisella b paineen säätimellä. Sulla on vanhasta kalvo paskana ja ajaa siitä läpi. Näyttää silti b paineet ihan normaalina. Koita uudella säätimellä.

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Lokakuu 23. 19:20:54 2009

cosworth123 kirjoitti:
Artery kirjoitti:Itsellä ainakin meni rikkaammalle kun kiristi. Pidät vain mielessä lähtökohdan ja vaikka kierros kerrallaan kokeilet suuntaan tai toiseen. Aloita vaikka löysäämällä sitä kierroksen tai pari ja kokeilet vaikuttaako.

Yksi kierros on jo sit ihan vitusti vakio säätimessä!!!
Vähän epäselvästi ilmeni, mutta tarkoitin aijemmin mainitsemaani ecun säätöruuvia, en bensanpaineensäädintä. :wink:
"Mieluiten ihan sama."

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Lokakuu 23. 21:12:29 2009

cosworth123 kirjoitti:Kokeileppa toisella b paineen säätimellä. Sulla on vanhasta kalvo paskana ja ajaa siitä läpi. Näyttää silti b paineet ihan normaalina. Koita uudella säätimellä.
Nyt ei ihan lähe tajuumaan? Selitäs vähän tarkemmin :D
Miten se näyttää oikeeta lukemaa jos vuotaa? Vai tarkotatko et menee bensat sinne ohjauspaineletkuun ja sitä kautta imusarjaan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Lokakuu 23. 21:28:40 2009

vauhtipete kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Kokeileppa toisella b paineen säätimellä. Sulla on vanhasta kalvo paskana ja ajaa siitä läpi. Näyttää silti b paineet ihan normaalina. Koita uudella säätimellä.
Nyt ei ihan lähe tajuumaan? Selitäs vähän tarkemmin :D
Miten se näyttää oikeeta lukemaa jos vuotaa? Vai tarkotatko et menee bensat sinne ohjauspaineletkuun ja sitä kautta imusarjaan?
Juurikin noin saattaa tehdä.
Tai vaihtoehtoisesti kusee ruuvin kierteistä pihalle kun penkissä pelti auti otetaan veto.
Nimimerkillä loppui vedättelyt siivellä penkissä käynnin jälkeen siihen ennen kun säädin vaihtui.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Lokakuu 23. 23:02:01 2009

Ei sieltä ilmaletkusta bensaa ainakaan sillon tullut kun niitä järjestelin uudestaan mut meinasin ton säätimen vaihtaa joka tapauksessa jossain kohtaa.
Miten vuotava tai muuten viallinen suutin oireilee?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Lokakuu 23. 23:09:05 2009

vauhtipete kirjoitti:Ei sieltä ilmaletkusta bensaa ainakaan sillon tullut kun niitä järjestelin uudestaan mut meinasin ton säätimen vaihtaa joka tapauksessa jossain kohtaa.
Miten vuotava tai muuten viallinen suutin oireilee?

tulppien väriä seuraamalla näkee...jos joku kusee niin pitäs olla aika musta...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Lokakuu 24. 9:39:42 2009

Aksu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Kokeileppa toisella b paineen säätimellä. Sulla on vanhasta kalvo paskana ja ajaa siitä läpi. Näyttää silti b paineet ihan normaalina. Koita uudella säätimellä.
Nyt ei ihan lähe tajuumaan? Selitäs vähän tarkemmin :D
Miten se näyttää oikeeta lukemaa jos vuotaa? Vai tarkotatko et menee bensat sinne ohjauspaineletkuun ja sitä kautta imusarjaan?
Juurikin noin saattaa tehdä.
Tai vaihtoehtoisesti kusee ruuvin kierteistä pihalle kun penkissä pelti auti otetaan veto.
Nimimerkillä loppui vedättelyt siivellä penkissä käynnin jälkeen siihen ennen kun säädin vaihtui.


Juu siis mun nelari teki aivan samaa kun ton sun 2wd:n ongelmat on ja sitä vikaa haettiin ja haettiin kunnes b paineen säädin vaihdettiin niin jo alko kulkeen. Eli ei mullakaan tullut niistä ilmaputkista (letkuista) bensaa normaali käynnillä ollenkaan. Suosittelen kokeileen uudella säätimellä. Tai ainakin jollain tosella. Aika harvinaista et kalvo menee, mut jos olet sitä vanhaa säädintä kovasti käännellyt siitä säätöruuvista. Niin uskon että siinä on vika, koska silloin se helposti hajoaa vanhuuttaan.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Lokakuu 25. 19:34:36 2009

Käänsin kaasuläpän piuhat ristiin ja säätelin kaikkea mahollista niin nyt käy aika nätisti 8)
Lisäilmaluistin vaan joutu irrottamaan kun se piti ihme naputusta tyhjäkäynnillä ja sekotti käyntiä, ton kun sais vielä pelaamaan.
Seosmittari pysyy nyt melkein ledilleen samassa tyhjäkäynniltä 4000 rpm asti kun paikallaan nostelin kierroksia.
Nyt vois käydä kattomassa noi päästöt kun auton saa tallista ulos, lupaavalta ainakin vaikutti jo.
Vaihdellaan se säädin vielä kun löytyy järkevään hintaan.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Lokakuu 29. 16:11:40 2009

Päästöt meni läpi mutta käsijarrusta jäi leima kiinni :evil: PRKL!!
Kiitoksia vastanneille.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Marraskuu 6. 19:58:31 2009

Et silleen, uus vika tai sit sama mut 10x pahempana. Alkaa tuntua siltä et 10 litraa bensaa ja tulitikku korjaa kyllä ton vian :evil:
Tossa on poljin paikallaan siihen asti että meinaa sammua.
http://s693.photobucket.com/albums/vv29 ... =paska.flv
Toinen video tulee kun uppaus on valmis.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Marraskuu 6. 21:06:42 2009

Ja tossa tyhjäkäyntiä normaalisti ja yks kaks sammuu ja sit alkaa temppuilu.
http://s693.photobucket.com/albums/vv29 ... I_1202.flv
Kaasupolkimen asentoa voi seurailla tosta painemittarista.

Bensapaineensäätimestä otin ihan ekana ilmaletkun pois mut ei vaikutusta.
Kaikki anturien liittimet on putsattu ja kokeiltu irrallaan käyttää.
Bpaineita säädetty, co-ruuvia säädetty...
Täytyy aamulla kattoa tulpat ja koittaa onko vika päällä vielä kun on yön yli ollut kuivumassa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Marraskuu 6. 21:58:37 2009

Koitas säätää sitä kaasuläpän anturia.
Muistaakseen ajoin tollasena sillä emännän kolari paikalle kun just olin sitä anturia säätämässä/hakemassa oikeaa kohtaa.
Se muistaakseen oli aika tarkka asennostaan. Ja jos en väärin muista niin jotenkin se taisi viellä kääntyä jostain syystä hieman läpän liikkeestä(en muista vaan miten se oli).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Marraskuu 6. 22:01:35 2009

taitaa juopua koko laite.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Marraskuu 6. 22:04:38 2009

Kerkesin puol tankkia tolla jo ajamaan ennen kun vika tuli et ei kai se siitä voi olla?
Ensin meinasin et on kastellu tulpat kun kaupan pihassa sai sahata käyntiin, seuraavaks sammu liikennevaloihin ja lähti vähän pienemmällä sahauksella.
Sit olin jo menossa tallille kun rupes rötäämään et joutu valoissa pitämään kaasulla käynnissä.
Tallin pihalla sit alko toi kunnon rötääminen.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Marraskuu 6. 22:17:19 2009

vauhtipete kirjoitti:Kerkesin puol tankkia tolla jo ajamaan ennen kun vika tuli et ei kai se siitä voi olla?
Ensin meinasin et on kastellu tulpat kun kaupan pihassa sai sahata käyntiin, seuraavaks sammu liikennevaloihin ja lähti vähän pienemmällä sahauksella.
Sit olin jo menossa tallille kun rupes rötäämään et joutu valoissa pitämään kaasulla käynnissä.
Tallin pihalla sit alko toi kunnon rötääminen.
Onko omalla syttysysteemillä?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Marraskuu 6. 22:18:44 2009

Juu cossun kaikki.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Marraskuu 6. 23:28:39 2009

Tuli mieleen että tps:n liitin jäi irrottamatta kun on niin huonossa paikassa niin piruillessani kävin sen nyt koittamassa, ei vaikutusta.
Yleismittari käteen ja ecun liittimestä mittaamaan, eipä juuri vastus muutu.
Anturi irti ja suoraan siitä uusi mittaus, sama tulos.
EI JUMA**UTA voi uus anturi hajota tolleen?!!!
Onko jollain nelikossa 2wd anturi käännetyillä piuhoilla käytössä vai onko toi vaan kokeiltu että ahaa tämähän toimii?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja THR » La Marraskuu 7. 9:11:50 2009

vauhtipete kirjoitti:Tuli mieleen että tps:n liitin jäi irrottamatta kun on niin huonossa paikassa niin piruillessani kävin sen nyt koittamassa, ei vaikutusta.
Yleismittari käteen ja ecun liittimestä mittaamaan, eipä juuri vastus muutu.
Anturi irti ja suoraan siitä uusi mittaus, sama tulos.
EI JUMA**UTA voi uus anturi hajota tolleen?!!!
Onko jollain nelikossa 2wd anturi käännetyillä piuhoilla käytössä vai onko toi vaan kokeiltu että ahaa tämähän toimii?

ex cossussa on 4wd johtosarja ja 2wd anturi käännetyillä piuhoilla ja pelaa....

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Timo » La Marraskuu 7. 9:15:47 2009

vauhtipete kirjoitti:Tuli mieleen että tps:n liitin jäi irrottamatta kun on niin huonossa paikassa niin piruillessani kävin sen nyt koittamassa, ei vaikutusta.
Yleismittari käteen ja ecun liittimestä mittaamaan, eipä juuri vastus muutu.
Anturi irti ja suoraan siitä uusi mittaus, sama tulos.
EI JUMA**UTA voi uus anturi hajota tolleen?!!!
Onko jollain nelikossa 2wd anturi käännetyillä piuhoilla käytössä vai onko toi vaan kokeiltu että ahaa tämähän toimii?
jos mitot reunimmaisista ei vastus muutu, mut keskeltä ja jompikumpi reuna, muistelisin.. jos eculta mitaten ei muutu, epäilisin ettei se johtosarja anturin jälkeen toimi, tarkasta ettei liittimestä ole johto "karannut" ja siitä ettepäin pikkasen johtosarja jumppaa, liittimet irti ja kiinni.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Marraskuu 7. 10:43:37 2009

Mittasin varmuuden vuoksi anturin kaikki nastat ja antaa saman tuloksen eikä juurikaan muutu kun potikkaa kääntää, tyhjäkäynnilla ääretön ja kun vähän kääntää niin ~40ohm ja sen jälkeen melkein nollassa loppumatkan.
Otan ton anturin auki heti kun saan tiedon ettei sitä voi vaihtaa uuteen.
Toivottavasti on vaan juotos irronnut tai muuta vastaavaa et sen saa korjattua.
Vanhalla anturilla kerkesin onneks jo harjoittelemaan miten lähtee ehjänä auki.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Marraskuu 8. 14:21:31 2009

Tekeekö tuhoja jos ajelee ilman kaasuläppäanturia sen aikaa et saa uuden? Nayttäs ihan kohtuu hyvin toimivan ilmankin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 8. 14:59:09 2009

Ei se tuhojaan tee jos vaan seokset pysyy "alueella" Siihen se vaikuttaa jos ei saa infoa läpän liikkeestä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Marraskuu 8. 17:29:49 2009

Mittarin mukaan olis paksulla melkein koko ajan.
Ja oma nenäkin kertoo jotain vähän sen tapaista :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Marraskuu 9. 17:40:41 2009

Otin sen tps:n auki niin ei siellä näkynyt muuta kun yks karva sojotti johdon päästä minne sattuu mut putsasin sen elektroniikka spraylla ja nyt pelaa.
Ei voida sulkea pois sitäkään et olisin aikasemmin kääntänyt mittarin epähuomiossa väärälle alueelle :lol:
Mutta vika ei poistunut, vähän aikaa pelaa vois sanoa että jopa vallan mainiosti mut vähän aikaa kun ajelee niin yhtäkkiä alkaa nykimään ihan pirusti ja pitää kaasua pumppailla ettei hyydy.
Paikallaan jos on ja alkaa hyytymään ja jos pääsee sammumaan niin ei ihan helpolla lähde käyntiin, 2-6 pitkää sahausta vaatii ja tuntus että kaasu pohjassa tai melkein niin lähtee paremmin ja bensa haisee niin tulpat on ainakin märkänä mut en tiedä olisko ne kastunu jo alun perin kun ei lähde.
Välillä normaalin sammuttamisen jälkeen pörähtää normaalisti käyntiin ja sammuu heti ja sit saa taas sahata.
Tilasin uudet vesi- ja imulämpöanturit katotaan auttaako.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Marraskuu 10. 16:03:32 2009

Joo eli jommassa kummassa lämpöanturissa vikaa, puolisen tuntia ajelin töpselit niistä irti niin ei temppuillut kertaakaan.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Marraskuu 10. 17:37:58 2009

vauhtipete kirjoitti:Joo eli jommassa kummassa lämpöanturissa vikaa, puolisen tuntia ajelin töpselit niistä irti niin ei temppuillut kertaakaan.
Mitä näytti seos kun otit vedenlämmön töpselin irti? Eikö sen pitäisi juurikin mennä älyttömän rikkaalle jos sen töpselin ottaa irti? Ei sillä että minäkään mistään mitään tietäisin, mutta tällainen käsitys/kokemus mulla on.
"Mieluiten ihan sama."

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Marraskuu 10. 20:04:23 2009

Ei ton mittarin mukaan vaikuttanut mitään. Katotaan uudella anturilla sit, rikkaalla se on ollut koko ajan kun co-ruuvia jos kääntää laihemmalle niin tyhjäkäynti alkaa heittelemään.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Joulukuu 2. 20:01:59 2009

Jep nii hienoa, vaihoin pyöränlaakerin niin rupes taas kone rötäämään :evil: :evil: :evil: Kerkeshän sillä jo muutaman tonnin ajella ilman ongelmia :evil:
Tyhjäkäynnillä on niin rikkaalla et savu nousee putkesta ja röpeltää pirusti.
Ajossa tuntuu et bensa loppuu kun painaa kaasua reilummin ja seosmittarikin vetää laihalle.
Tulpat vaihdoin varoiksi mut ei vaikutusta, kaikki anturitemput on tehty taas.
Bensapumppu? suuttimet? map? ne olis enää vaihtamatta :evil:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 2. 20:52:47 2009

Noista MAP
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Joulukuu 2. 20:58:09 2009

Edellinen omistaja väitti se ne on uusittu mut toisaalta voihan sitä aina sanoa :roll:
Tai jos on sit käytetyn laittanut...
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Joulukuu 2. 21:00:44 2009

Mistä muuten näkee hintoja noille vai saako niitä enää uutena? Tietäs vähän mitä kannattaa maksaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Joulukuu 3. 1:58:58 2009

vauhtipete kirjoitti:Mistä muuten näkee hintoja noille vai saako niitä enää uutena? Tietäs vähän mitä kannattaa maksaa.
mulla oli pari kesää sitten mappi onkelmaa. meinannu saada millään käyntiin, sitku sai, kävi tosi rikkaalla. ajossa, lähti vetämään, mutta jo 3000rpm kohalla alko hyytymään. ite taisin maksaa sillon uudesta kiina mapista 100e, käytetystä weber marellista taisin maksaa joku 80-100e? nii ja mulla meni kaksi mappia yhen kesän ja 3tkm aikana.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Joulukuu 3. 2:43:43 2009

Löytykö syytä mikä hajotti?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Joulukuu 3. 3:26:13 2009

vauhtipete kirjoitti:Löytykö syytä mikä hajotti?
ei, eikä sitä oikeen etitty. toinen mappi meni juuri ennen talli matkaa, millä tiellä auto ollut pari vuotta :D auto oli ainakin aika tehoton, ajelin aika kovilla b.paineilla, 3.5-4.0bar ilman alipainetta, en tiiä onko vaikutusta?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Sierra rötää ja hermot paukkuu.

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 3. 9:10:31 2009

Onko MAP oikeassa asennossa? Eli pilli aina suoraan alaspäin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin