Escortin isot tolpat takeltelee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 2. 18:55:48 2009
Escortin isot tolpat takeltelee
Meillä on f-ryhmäläinen Escortti ja siinä on isot etutolpat joissa on "upside down" Bilsteinit kiinni. Ongelmana on iskarin jämähtäminen, eli paikalla ollessa auton etukulmia ei saa painettua alas, mutta liikkeessä kyllä pelaa. Ohjaus lyö tosi voimakkaasti käsille röykyissä ja kiharassa, varsinkin jarruttaessa. Johtuisko juuri tosta jumittamisesta?
Ilmeisesti tolpassa olevat pronssiholkit, joita pitkin iskarin säiliöosa liukuu takeltelevat. Tolppien runkoputkessa on alaosassa pieni vesireikä, mutta olisko oikea tapa kuitenkin hitsata rööri umpeen ja lorauttaa pohjalle vähän jotain öljyä mikä roiskevoitelisi niitä holkkeja & iskaria?
Ilmeisesti tolpassa olevat pronssiholkit, joita pitkin iskarin säiliöosa liukuu takeltelevat. Tolppien runkoputkessa on alaosassa pieni vesireikä, mutta olisko oikea tapa kuitenkin hitsata rööri umpeen ja lorauttaa pohjalle vähän jotain öljyä mikä roiskevoitelisi niitä holkkeja & iskaria?
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Escortin isot tolpat takeltelee
se pieni reikä tolpan pohjassa on ilmanvaihtumista varten, muuten se iskari ei toimi herkästi. Laita sinne runkoputkeen laakerien väliin vesivaseliinia
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 2. 18:55:48 2009
Re: Escortin isot tolpat takeltelee
En ensin uskaltanu tunnustaa että se oli mun idea porata reiät niihin putkiin juuri tuosta syystä ja kondenssiveden pois pääsyä varten
Täytynee vaan purkaa ne ja voidella hyvin, sitten taas nippuun ja kovaa ajoo.

Täytynee vaan purkaa ne ja voidella hyvin, sitten taas nippuun ja kovaa ajoo.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Escortin isot tolpat takeltelee
Kantsuu varmaan zekata samalla sekä tolpan että iskarin suoruus...
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 2. 18:55:48 2009
Re: Escortin isot tolpat takeltelee
Sama oire on ollut iskareiden vaihdon jälkeenkin, mutta toivottavasti paranee kunnon rasvauksella niin pysyy ruori taas kinthaassa. Tosin ei se mun käsille hakkaa kun kattelen toimintaa kartturin jakkaralta 

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Marraskuu 18. 10:23:47 2008
Re: Escortin isot tolpat takeltelee
Mulla ainakin kun teki tota niin oli putket vääränä. Runkoputkien vaihtoon siis...
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 2. 18:55:48 2009
Re: Escortin isot tolpat takeltelee
Nekin on jo kertaalleen vaihdettu mutta ei se mikään ihme ole jos ne olis taas kierot. Kilpaa ajaessa ei kiviä kierrellä ja hypyille ei raaski nostaa...
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Escortin isot tolpat takeltelee
aiheen vierestä mut jos haluu parannusta säännöllisiin ongelmiin.
volvo 200 sarjan tolppa Öhlinssin lisäsäiliö sydeemillä.
kallis ratkaisu mut tolppa on ilmainen.
Karsikko mielellään kertoo huollossa perstuntuma eron normi bilsteiniin.
juttelin takaiskareista ja sanoi että pitkää bilsteiniä sai vaihtaa säännöllisesti mut kun tuli nuo ölinssit+säiliöt vaihtamis ropleema loppu ja autoon tuli oikea ajettava alusta.
vauhdin kasvu oli huomattava kun alusta toimii kivireki ei aina ole tie voittoon rallissa.
oma perse ei kestä moisia hankkia joten tyydyn ihan bilsteiniin nakkikioskirallissa.
Säännöt ehkä kieltää toisen merkin tolpan paitsi jos sen tuotteen on valmistanut firma jolla lupa tehdä esim. nelilinkit joista saa lapun.
näitähän on ilmeisesti suomessa muutama.
jotenkin näin se vaan menee.
EDIT
Niin onkohan esim. se sorvattu alumiini RS napa ns. alkuperäinen kilpailukäytössä
riippuu varmaan kuka asiaa tulkitsee
mutta parempi se ainakin.
volvo 200 sarjan tolppa Öhlinssin lisäsäiliö sydeemillä.
kallis ratkaisu mut tolppa on ilmainen.
Karsikko mielellään kertoo huollossa perstuntuma eron normi bilsteiniin.
juttelin takaiskareista ja sanoi että pitkää bilsteiniä sai vaihtaa säännöllisesti mut kun tuli nuo ölinssit+säiliöt vaihtamis ropleema loppu ja autoon tuli oikea ajettava alusta.
vauhdin kasvu oli huomattava kun alusta toimii kivireki ei aina ole tie voittoon rallissa.
oma perse ei kestä moisia hankkia joten tyydyn ihan bilsteiniin nakkikioskirallissa.
Säännöt ehkä kieltää toisen merkin tolpan paitsi jos sen tuotteen on valmistanut firma jolla lupa tehdä esim. nelilinkit joista saa lapun.
näitähän on ilmeisesti suomessa muutama.
jotenkin näin se vaan menee.
EDIT
Niin onkohan esim. se sorvattu alumiini RS napa ns. alkuperäinen kilpailukäytössä
riippuu varmaan kuka asiaa tulkitsee
mutta parempi se ainakin.
Viimeksi muokannut Fomococars, Pe Lokakuu 16. 16:27:16 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 2. 18:55:48 2009
Re: Escortin isot tolpat takeltelee
Myönnettököön että säännöt ei näiltä osin ole ihan 100% hallussa, mutta f-ryhmässä pitää navan olla alkuperäinen, taitaa koskea myös olka-akselia. Toki saahan Fordin tolppaankin Öhlärit jos oravannahkoja löytyy. Meillä on takana 1-säätöiset Öhlärit säiliöllä ja eron Bilsteiniin kieltämättä huomaa. Takana Bilsteinitkin kesti melko hyvin, mutta kyllä pito on nyt parempi. Edessä tulee toimeen Bilsteinien kanssa kun muistaa olla tarkkana mutkia leikatessa, röykystä lähtee aina mukava kimmoke.Fomococars kirjoitti:aiheen vierestä mut jos haluu parannusta säännöllisiin ongelmiin.
volvo 200 sarjan tolppa Öhlinssin lisäsäiliö sydeemillä.
kallis ratkaisu mut tolppa on ilmainen.
Karsikko mielellään kertoo huollossa perstuntuma eron normi bilsteiniin.
juttelin takaiskareista ja sanoi että pitkää bilsteiniä sai vaihtaa säännöllisesti mut kun tuli nuo ölinssit+säiliöt vaihtamis ropleema loppu ja autoon tuli oikea ajettava alusta.
vauhdin kasvu oli huomattava kun alusta toimii kivireki ei aina ole tie voittoon rallissa.
oma perse ei kestä moisia hankkia joten tyydyn ihan bilsteiniin nakkikioskirallissa.
Säännöt ehkä kieltää toisen merkin tolpan paitsi jos sen tuotteen on valmistanut firma jolla lupa tehdä esim. nelilinkit joista saa lapun.
näitähän on ilmeisesti suomessa muutama.
jotenkin näin se vaan menee.