savunmerkkejä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Syyskuu 25. 16:50:09 2009

Cossu savuttaa , ilmenee eniten jos käyttää muutaman minuutin ja polkasee niin melkonen sininen pilvi ilmestyy , näkyy luonnollisesti öljynkulutuksena . Myös moottorijarru -> kaasu tuottaa saman tuloksen
Mikähän siellä nyt mättää ? Vai onko edessä koneremppaa ?

Kansi rempattu pari vuotta sitten , uudet kumit . 2 uutta turboa ollut kiinni , ei eroa . Ei huohota normaalia enempää
ex Jäsen #10

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Syyskuu 25. 17:30:18 2009

ootko kattonut tulppia että onko eroja väreissä...?

sulla ei vissii ollu alakertaa rempattu niin oisko ongelma siellä...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Syyskuu 25. 17:31:32 2009

se imusarjaan menevä öljynhuohotusputki tukossa.. jos sitä enää edes sulla on..?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Syyskuu 25. 18:46:36 2009

Samanvärisiä kaikki , vähän rikkaalla se käy mutta ok . Alakerta on vakio ainostaan loiskelevy ja ö.pumppu uusittu .

Timo: Mistäs se menee imusarjaan ? se alapuolella oleva huohotussysteemi on modattu mustan ison säiliön jälkeen suora letku kerääjäsäiliölle . Venttiilikopasta aukastu reikä huohotukselle kammiosta .
ex Jäsen #10

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Syyskuu 25. 21:08:36 2009

Jake kirjoitti:Samanvärisiä kaikki , vähän rikkaalla se käy mutta ok . Alakerta on vakio ainostaan loiskelevy ja ö.pumppu uusittu .

Timo: Mistäs se menee imusarjaan ? se alapuolella oleva huohotussysteemi on modattu mustan ison säiliön jälkeen suora letku kerääjäsäiliölle . Venttiilikopasta aukastu reikä huohotukselle kammiosta .
siis se putki mikä menee imusarjaa imulämpöantuirn viereen sieltä huohotuspöntöstä.. se kun tukkeutuu niin suottaapi savuttaa.. joskus vaan aikoinaan jäätyi ja kylläpä hietti öljyä pihalle ja putkeen..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Syyskuu 26. 9:42:39 2009

Turbolta öljynpaluu kunnossa? ei tuu mitään mutkia letkuun mikä aiheuttas tulvaa? Mikä ahdin?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Jake » La Syyskuu 26. 11:04:38 2009

Timo: Tuo on otettu pois käytöstä kokonaan .
Mikitic kirjoitti:Turbolta öljynpaluu kunnossa? ei tuu mitään mutkia letkuun mikä aiheuttas tulvaa? Mikä ahdin?
Ahtimena T4 orggis öljytulolla ja paluulla . Ongelma oli sama T34:llakin . Paluulinja vakio ja auki

Seuraavaksi vaihdetaan varrenkumit , jos niillä ei lopu menee seisontaan ja koneremppaan :roll:
ex Jäsen #10

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Syyskuu 26. 19:44:40 2009

Mulla teki samaa ja yhdessä sylinterissä esiintyi aika paljon ohivuotoa.... 2v sitten mittasin ja vielä samaa remonttia teen :D (lähti vähän remontti lapasesta.)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Jake » La Syyskuu 26. 20:05:05 2009

Stefa kirjoitti:Mulla teki samaa ja yhdessä sylinterissä esiintyi aika paljon ohivuotoa.... 2v sitten mittasin ja vielä samaa remonttia teen :D (lähti vähän remontti lapasesta.)
Löytykö syytä ?
ex Jäsen #10

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Syyskuu 26. 20:14:52 2009

Itse asiassa mulla oli cossussa sama ongelma ja pitempään käydessä tyhjäkäyntiä mäntien päälliset kastuivat oljystä.Kierroksia ja pollähti.
Itsellä oli männän renkaat ottaneet affenistolla itseensä kun Ahtopainemittarin letku pullahti muutaman kerran irti (samassa linjassa mapin kanssa= tippui laihalle->lämpöä tai ainakin niin oletin)
Renkaat oli purkaessa kuin rautalankaa. Ne pystyi vetämään melkein suoraksi ennenkuin katkesi. Kaikki renkaat sai S:n muotoiseksi ilman et yksikään katkesi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Jake » La Syyskuu 26. 20:21:42 2009

Kiitti Aksulle . Alkaa pahasti näyttää siltä että täysremppa on tulossa . Sitä tukee myöskin se että ennakoiden säätelyn jälkeen tuo alkoi , epäilys on että vääntökohdalla olis nakuttanut . Seokset menee ~12.2AFR paineilla ja ei kuulolla nakuttanut mutta ei sitä ikinä tiedä ?
ex Jäsen #10

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: savunmerkkejä

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Syyskuu 27. 11:37:34 2009

Mulla oli yksi (Sen sylinterin jossa ohivuotoa) mäntä enemmän siipeensä saaneen näköinen. Ilmeisesti vaan kulunut...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin