Cossun puristukset ja öljynpaineet katosi (vika löytyi)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Cossun puristukset ja öljynpaineet katosi (vika löytyi)
Korkeapaineöljypumppu ja kylmät öljyt, onko normaalia että tekee "zetecit", ei vitullakaan käymään jos käyttää minuutin ja antaa olla sen jälkeen. Puristukset hukassa, pyörii kuin ei olis tulppia ollenkaan...
EDIT: Otsikko.
EDIT2: Vika löytynyt.
EDIT: Otsikko.
EDIT2: Vika löytynyt.
Viimeksi muokannut olafu, La Syyskuu 19. 11:57:42 2009. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Puristukset hukkuu perkele
Kylmänä oli 7bar mittari tapissa ja nyt hävis öljynpaineet lähes kokonaan. Vittu tää tökkii, paja sulkeutuu tältä päivältä tähän. Kyllä siellä 0.5bar on 3000 kierroksella. Mitattu ihan teollisuusmittarilla, eli mittareissa ei ole vikaa kun kaks mittaria näyttää samaa ja tyhjäkäynnillä vielä valokin palaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Puristukset hukkuu perkele
Nyt on öljypumppu pois, paineventtiilin kara ei arvatenkaan liikkunut minkään. Tai liikku kun sitä riittävän kauan murjo, niin lähti liikkumaan ja palautu hitaasti takaisin. Venttiilin karan takaa oleva pieni poraus on tukossa, koska se jousen päällä oleva proppu on lyöty liian syvälle. Kysymys kuuluu, lentääkö jostain päin moottoria joku proppu pellolle, jos painetta on liikaa? Lohkossa ei sellasia tietääkseni ole, mutta onko kannessa?
EDIT: VIKA SELVISI
Lohkossa apuakselin luukun alla kaksi poraustulppaa, suodattimelle menevän öljyn tulppa lentänyt pihalle.
EDIT: VIKA SELVISI
Lohkossa apuakselin luukun alla kaksi poraustulppaa, suodattimelle menevän öljyn tulppa lentänyt pihalle.
Jäsen #606
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: La Heinäkuu 11. 12:37:16 2009
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
ainakin vesiproput lentää jos jäätyy kone.mut jos öljynpaine on liian kova se pullauttaa aika varmasti kampuran stefan pihalle.ja ollu kaverilla tapauskin et öljytikku lentäny pihalle....

sierra 91 doch 4door
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Tikku lentää muusta syystä pihalle kun ö-paineista tai sit saa olla painetta poskettomasti ja lentää paljon muutakin siinnä vaiheessa. Tuskin pumppu edes tekee niin paljon painetta moiseen.polognese kirjoitti:ainakin vesiproput lentää jos jäätyy kone.mut jos öljynpaine on liian kova se pullauttaa aika varmasti kampuran stefan pihalle.ja ollu kaverilla tapauskin et öljytikku lentäny pihalle....
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: La Heinäkuu 11. 12:37:16 2009
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
kokematon autoruuvvari kaverini kasas sen evon moottoria ja tukki tyhmänä venttiilikopasta huohotinletkun.sit keräs painetta kone ja tikku lens ja alapäästä rupes öljyy valumaan....
meitä ruuvvareita on moneen junaan...

sierra 91 doch 4door
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Stefoja tai öljytikkuja ei kyllä saa liian kovalla öljynpaineella pullahtamaan mitenkään, koska niiden takana ei ole öljynpainetta...
Huohottimen tukkimisella kyllä onnistuu tuokin.

Jäsen #606
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: La Heinäkuu 11. 12:37:16 2009
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
voipi olla niinkin...
sierra 91 doch 4door
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Teinpä oikein pienen kuvakertomuksen kun on niin ovela vika
Tässä kuvassa näkyy öljypumpussa se kanava josta puhuttiin. Kun kanava menee tukkoon, ei paineenrajottajan mäntä pääse liikkumaan kunnolla. Kuvassa näkyvään koneistettuun reikään siis tulee ensin paineenrajottajan mäntä, sitten jousi ja lopuksi se kovan onnen tulppa siihen jousen päälle, kupu ulos päin. Porasin sen pikkureiän suuaukkoa vähän suuremmaksi, jotta tulpan reuna ei voi tukkia sitä enää kokonaan. Kuvan tulpassa näkyvän reiän tein siksi, että sen sai kätevästi vedettyä pultilla ulos paikaltaan. Sitten hitsasin reiän tukkoon, mutta siitä ei ole kuvaa, koska kuvast...(hitsistä) tuli ruma.
No nyt kun vahinko kuitenkin pääsi tapahtumaan ja paine nousi niin, että lohkosta lähti tulppa irti, niin ajattelin, että se voisi pysyä siellä paremmin jos sen laittaa sinne väärin päin. Sillon se ei mahdu niin helposti kääntymään ja lähtemään irti. Tämmöinen sen siis kuuluisi olla ja tämmöinen se on nyt. Apuakselin stefan laipassa on nystyrä jonka pitäisi estää tulpan irtoaminen, mutta se ei näköjään toimi jos tulppa on oikein päin. Nystyrä menee tulpassa olevaan kuoppaan ja tulppa kääntyy pois paikaltaan.
Iloista rakentelua

Tässä kuvassa näkyy öljypumpussa se kanava josta puhuttiin. Kun kanava menee tukkoon, ei paineenrajottajan mäntä pääse liikkumaan kunnolla. Kuvassa näkyvään koneistettuun reikään siis tulee ensin paineenrajottajan mäntä, sitten jousi ja lopuksi se kovan onnen tulppa siihen jousen päälle, kupu ulos päin. Porasin sen pikkureiän suuaukkoa vähän suuremmaksi, jotta tulpan reuna ei voi tukkia sitä enää kokonaan. Kuvan tulpassa näkyvän reiän tein siksi, että sen sai kätevästi vedettyä pultilla ulos paikaltaan. Sitten hitsasin reiän tukkoon, mutta siitä ei ole kuvaa, koska kuvast...(hitsistä) tuli ruma.

No nyt kun vahinko kuitenkin pääsi tapahtumaan ja paine nousi niin, että lohkosta lähti tulppa irti, niin ajattelin, että se voisi pysyä siellä paremmin jos sen laittaa sinne väärin päin. Sillon se ei mahdu niin helposti kääntymään ja lähtemään irti. Tämmöinen sen siis kuuluisi olla ja tämmöinen se on nyt. Apuakselin stefan laipassa on nystyrä jonka pitäisi estää tulpan irtoaminen, mutta se ei näköjään toimi jos tulppa on oikein päin. Nystyrä menee tulpassa olevaan kuoppaan ja tulppa kääntyy pois paikaltaan.
Iloista rakentelua

Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Apuakselin tulpan vieraan voisi varmistukseksi lyödä pari pistettä puikolla.
Tulpan reunathan toisinpäin ollessaan purevat terävistä reunoista lohkoon enemmän kuin nyt(ainakin periaatteessa).
Tulpan reunathan toisinpäin ollessaan purevat terävistä reunoista lohkoon enemmän kuin nyt(ainakin periaatteessa).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Kävi mielessä mutta ei siellä ollut tilaa pistepuikon kanssa touhuta. Kone on autossa paikallaan. Lohkokin on valua, niin äkkiä se vaan lohkeilee kun koittaa lyödä pisteitä. Nyt kun se on noin päin niin se luukun kannessa oleva nystyrä kyllä pitää sen paikallaan vaikka se pyrkis uloskin, kun ne liepeet on sen verran syvällä, ettei pääse heti reuna tuleen reiästä ylös.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Päälinjan kuulan ympärille löin muutamat pisteet eikä se ainakaan siellä puolella lohkoa murtunut. Konehan oli pöydällä siinnä vaiheessa. Vähän v-mäinen tuossa paikoillaan ollessaan olisi naputella tuohon pisteitä kyl. Aattelin vaan kun kerran pumppu kaaivettu poin et olis ollut koko kone irti.
Itse kerran sen ö-pohjan kaivanut irti alakautta ja toista kertaa viitsi alakaa pelleilemään sieltä kautta.
Itse kerran sen ö-pohjan kaivanut irti alakautta ja toista kertaa viitsi alakaa pelleilemään sieltä kautta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Tuli melko kivuttomasti kun otti alapalkin pultit pois, rattiakselin irti ja kampes palkkia alaspäin. Mieluummin purkaa noin, kun että kampee koko paskan taas ylös, nesteetkin sisällä niin sitä lutraa kumminkin lattialle sieltä vaikka kuinka valuttais tyhjäks.
http://koti.mbnet.fi/kolonen/annula_rac ... ksella.JPG
http://koti.mbnet.fi/kolonen/annula_rac ... apuoli.JPG
Mittatikun putkea niittasin pistepuikolla kireemmälle yhdestä koneesta, niin siinä tuntu ainakin lohko lohkeilevan aika herkästi... No, seuraava sitten taas oikein päin ja pisteet reunoille
http://koti.mbnet.fi/kolonen/annula_rac ... ksella.JPG
http://koti.mbnet.fi/kolonen/annula_rac ... apuoli.JPG
Mittatikun putkea niittasin pistepuikolla kireemmälle yhdestä koneesta, niin siinä tuntu ainakin lohko lohkeilevan aika herkästi... No, seuraava sitten taas oikein päin ja pisteet reunoille

Jäsen #606
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Mulla on kaikki tuollaiset lyötävät tulpat korvattu kierretulpilla. Ei ainakaan tarvitse miettiä pysyykö ne vaiko eikö.. 

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Puristukset ja öljynpaineet hukkuu (vika löyty)
Nyt on koossa ja kierroksilla 5bar, tyhjäkäynnillä 2bar. Nämä "käyntilämpösenä"
EDIT: Revittelyn jäljiltä kuumana kierroksilla reilu 3bar ja tyhjäkäynnillä vähän vajaa 2bar.
EDIT: Revittelyn jäljiltä kuumana kierroksilla reilu 3bar ja tyhjäkäynnillä vähän vajaa 2bar.
Jäsen #606