Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Syyskuu 11. 14:35:30 2009

CosworthPower kirjoitti:Nonnii...Nyt itellä tökkii mulkkarissa päästöt ja lambda-arvon takia...Käy laihalla sen mukaan :x :evil:
Mites perkata noi voi mitata, kun en aatellut testeriin viiä? Ja eikös jälkimmäiset olleet nää kontrolli lamdat? Tuli vaan mieleen, että se väliputku tässä vuotanut aika huolella, eli saattavat olla karstasetkin :oops:

Mut ennen kun lähen alle uudelleen niin kiva tietää et kummatko tuohon sitten vaikuttaa? Ja just toi mittaus?
Ja ei vissiin minkään muu lamba käy kun nimenomaan sitten cossun malli oltava? Kun noita lamdoja olis, mut en nyt just muista mikä on minkäkin ja uusia ei viitteis ostaa...

Ja kuis helpolla tuollaisen saa hakkaamalla rikki? Kun jälkimmäisethän olleet putkessa kiinni, kun oon pari kertaa putkea laittanut ja tarvinnut vähän lakelta irroitus / asennus apua?
Jos putki vuotaa niin lambda arvo näyttää laihaa. Ei sen pitäis herkästi hajota. Yleismittarilla johdosta katot et siel vaihtelee vähän voltit O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Syyskuu 11. 14:48:17 2009

puliukk0 kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:Nonnii...Nyt itellä tökkii mulkkarissa päästöt ja lambda-arvon takia...Käy laihalla sen mukaan :x :evil:
Mites perkata noi voi mitata, kun en aatellut testeriin viiä? Ja eikös jälkimmäiset olleet nää kontrolli lamdat? Tuli vaan mieleen, että se väliputku tässä vuotanut aika huolella, eli saattavat olla karstasetkin :oops:

Mut ennen kun lähen alle uudelleen niin kiva tietää et kummatko tuohon sitten vaikuttaa? Ja just toi mittaus?
Ja ei vissiin minkään muu lamba käy kun nimenomaan sitten cossun malli oltava? Kun noita lamdoja olis, mut en nyt just muista mikä on minkäkin ja uusia ei viitteis ostaa...

Ja kuis helpolla tuollaisen saa hakkaamalla rikki? Kun jälkimmäisethän olleet putkessa kiinni, kun oon pari kertaa putkea laittanut ja tarvinnut vähän lakelta irroitus / asennus apua?
Jos putki vuotaa niin lambda arvo näyttää laihaa. Ei sen pitäis herkästi hajota. Yleismittarilla johdosta katot et siel vaihtelee vähän voltit O:)
Joo, mutkun ei vuoda enää, eli siks tulikin toi karstasuus mieleen, kun vuosi kummastakin väliputkesta ja kummastakin päästä vieläpä :oops:
Ja muistelisin, että jälkimmäiset ovat kontrolli lamdat, että niistä vissiin sitten aloittelen vikaa ettiin...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Syyskuu 11. 19:05:46 2009

CosworthPower kirjoitti:Nonnii...Nyt itellä tökkii mulkkarissa päästöt ja lambda-arvon takia...Käy laihalla sen mukaan :x :evil:
Mites perkata noi voi mitata, kun en aatellut testeriin viiä? Ja eikös jälkimmäiset olleet nää kontrolli lamdat? Tuli vaan mieleen, että se väliputku tässä vuotanut aika huolella, eli saattavat olla karstasetkin :oops:

Mut ennen kun lähen alle uudelleen niin kiva tietää et kummatko tuohon sitten vaikuttaa? Ja just toi mittaus?
Ja ei vissiin minkään muu lamba käy kun nimenomaan sitten cossun malli oltava? Kun noita lamdoja olis, mut en nyt just muista mikä on minkäkin ja uusia ei viitteis ostaa...

Ja kuis helpolla tuollaisen saa hakkaamalla rikki? Kun jälkimmäisethän olleet putkessa kiinni, kun oon pari kertaa putkea laittanut ja tarvinnut vähän lakelta irroitus / asennus apua?
Etunmaiset vaikuttaa koneen säätöihin, takimmaiset malli "tarksitetaan" että katit toimii oikein.
Etunmaiset tärkeimät.
Antaako vikakoodia?
Pakosarjassa ovat ne tärkeämmät, omani toimi niin kauan hyvin kun viimeinen anturi tilttas ja käy ihan normi anturi vaikka yleis... ei ole mikään erikoinen vain liittimen siirtää.
Irroitus voi olla helppo että vaikea... alimaiset sain helposti itse irti kun taistelin, etumaiset teetätin ja pajalla meni 7 tuntia vaihtaa kaikki 4 anturia.
Joutuivat irroittaa pakosarjat etc että saivat irti kun olivat jämähtäneet.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Syyskuu 11. 20:16:14 2009

NiceMan kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:Nonnii...Nyt itellä tökkii mulkkarissa päästöt ja lambda-arvon takia...Käy laihalla sen mukaan :x :evil:
Mites perkata noi voi mitata, kun en aatellut testeriin viiä? Ja eikös jälkimmäiset olleet nää kontrolli lamdat? Tuli vaan mieleen, että se väliputku tässä vuotanut aika huolella, eli saattavat olla karstasetkin :oops:

Mut ennen kun lähen alle uudelleen niin kiva tietää et kummatko tuohon sitten vaikuttaa? Ja just toi mittaus?
Ja ei vissiin minkään muu lamba käy kun nimenomaan sitten cossun malli oltava? Kun noita lamdoja olis, mut en nyt just muista mikä on minkäkin ja uusia ei viitteis ostaa...

Ja kuis helpolla tuollaisen saa hakkaamalla rikki? Kun jälkimmäisethän olleet putkessa kiinni, kun oon pari kertaa putkea laittanut ja tarvinnut vähän lakelta irroitus / asennus apua?
Etunmaiset vaikuttaa koneen säätöihin, takimmaiset malli "tarksitetaan" että katit toimii oikein.
Etunmaiset tärkeimät.
Antaako vikakoodia?
Pakosarjassa ovat ne tärkeämmät, omani toimi niin kauan hyvin kun viimeinen anturi tilttas ja käy ihan normi anturi vaikka yleis... ei ole mikään erikoinen vain liittimen siirtää.
Irroitus voi olla helppo että vaikea... alimaiset sain helposti itse irti kun taistelin, etumaiset teetätin ja pajalla meni 7 tuntia vaihtaa kaikki 4 anturia.
Joutuivat irroittaa pakosarjat etc että saivat irti kun olivat jämähtäneet.
Stanan stanan stanan :icon :icon :icon
Eipähän oo olleet multa noi etummaiset irti ollenkaan...Noi etummaiset mulla olis ihan cosan omatkin, jopa veilä toisissa pakosarjoissa kiinni, että ei silleen ongelmaa...Ja kaikki muutkin anturit on fordien... :lol: :lol: Aattelin vaan onnaakos laittaa jos esim.2.0i DOHC:sta on?Kattoo nyt mitä näyttää yleismittarilla eka alkuun...
Olihan ne viimekskin aika korkeella arvo kun konttorilla kävin (1.03 eli kelpas just)

Ei vaan olis aikaa kyllä nyt tätä ruveta penkoon kun sierra vaatis omansa...Noh, on vielä pikkasen leimaa ajella :green:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Syyskuu 11. 20:43:08 2009

CosworthPower kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:
CosworthPower kirjoitti:Nonnii...Nyt itellä tökkii mulkkarissa päästöt ja lambda-arvon takia...Käy laihalla sen mukaan :x :evil:
Mites perkata noi voi mitata, kun en aatellut testeriin viiä? Ja eikös jälkimmäiset olleet nää kontrolli lamdat? Tuli vaan mieleen, että se väliputku tässä vuotanut aika huolella, eli saattavat olla karstasetkin :oops:

Mut ennen kun lähen alle uudelleen niin kiva tietää et kummatko tuohon sitten vaikuttaa? Ja just toi mittaus?
Ja ei vissiin minkään muu lamba käy kun nimenomaan sitten cossun malli oltava? Kun noita lamdoja olis, mut en nyt just muista mikä on minkäkin ja uusia ei viitteis ostaa...

Ja kuis helpolla tuollaisen saa hakkaamalla rikki? Kun jälkimmäisethän olleet putkessa kiinni, kun oon pari kertaa putkea laittanut ja tarvinnut vähän lakelta irroitus / asennus apua?
Etunmaiset vaikuttaa koneen säätöihin, takimmaiset malli "tarksitetaan" että katit toimii oikein.
Etunmaiset tärkeimät.
Antaako vikakoodia?
Pakosarjassa ovat ne tärkeämmät, omani toimi niin kauan hyvin kun viimeinen anturi tilttas ja käy ihan normi anturi vaikka yleis... ei ole mikään erikoinen vain liittimen siirtää.
Irroitus voi olla helppo että vaikea... alimaiset sain helposti itse irti kun taistelin, etumaiset teetätin ja pajalla meni 7 tuntia vaihtaa kaikki 4 anturia.
Joutuivat irroittaa pakosarjat etc että saivat irti kun olivat jämähtäneet.
Stanan stanan stanan :icon :icon :icon
Eipähän oo olleet multa noi etummaiset irti ollenkaan...Noi etummaiset mulla olis ihan cosan omatkin, jopa veilä toisissa pakosarjoissa kiinni, että ei silleen ongelmaa...Ja kaikki muutkin anturit on fordien... :lol: :lol: Aattelin vaan onnaakos laittaa jos esim.2.0i DOHC:sta on?Kattoo nyt mitä näyttää yleismittarilla eka alkuun...
Olihan ne viimekskin aika korkeella arvo kun konttorilla kävin (1.03 eli kelpas just)

Ei vaan olis aikaa kyllä nyt tätä ruveta penkoon kun sierra vaatis omansa...Noh, on vielä pikkasen leimaa ajella :green:
Ei pahalla, mutta alko naurattaa vanha sanonta: "Jokainen Voorti mies tarttee Toyotan, että pääsee kauppaan" :lol:

Mitä oli CO arvot? Jos nekin korkealla niin vuotaa putki. Tosin lambdat voi sekottaa pienikin vuoto lambdan lähellä.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Syyskuu 11. 21:11:28 2009

puliukk0 kirjoitti:Ei pahalla, mutta alko naurattaa vanha sanonta: "Jokainen Voorti mies tarttee Toyotan, että pääsee kauppaan" :lol:

Mitä oli CO arvot? Jos nekin korkealla niin vuotaa putki. Tosin lambdat voi sekottaa pienikin vuoto lambdan lähellä.
Meillä rysleri on varalla...Muuten vissiin oli ok, mut lambda ei tasottunut...Eikä olleet hirmulähellä vuotokohat...Joku 30cm matkaa...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Syyskuu 11. 22:59:40 2009

CosworthPower kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Ei pahalla, mutta alko naurattaa vanha sanonta: "Jokainen Voorti mies tarttee Toyotan, että pääsee kauppaan" :lol:

Mitä oli CO arvot? Jos nekin korkealla niin vuotaa putki. Tosin lambdat voi sekottaa pienikin vuoto lambdan lähellä.
Meillä rysleri on varalla...Muuten vissiin oli ok, mut lambda ei tasottunut...Eikä olleet hirmulähellä vuotokohat...Joku 30cm matkaa...
Kyllä voi "pieni" vuoto esim ennen vikaa äänenvaimenninta sekottaa lambdan. Jännä juttu, mutta näin se on. Liittyisköhän jotenkin vastapaineisiin? :?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Syyskuu 11. 23:09:09 2009

Allekirjoittaneella vuoti joskus männävuosina sierrasta pakosarjan tiiviste. Sitä ei kuullut eikä havainnut muutenkaan, kuin vasta pakotestissä... Aikansa vikaa etsittiin.... Lambdaan vaikuttaa todella pieni vuoto jos se vaan on oikeassa kohdassa.

Itse anturithan on käypäisiä jos vaan piuhojen määrä täsmää, DOHC sierrassa 4 piuhainen. En tosin ole kokeillut toimiiko samalla tavalla lämmittämätön lambda vehkeessä jossa alun perin on lämmitys, vois toimiakin mutta ei varmaan kylmänä...

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Pe Syyskuu 11. 23:14:28 2009

Nii, pakosarjaan ei ole koskettu viime katsastuksen jälkeen ollenkaan ja uudet tiivisteet tuli sinne sillon, kun oli auki.Katit oon sen jälkeen irroittanut ja vaihtanut ja ok meni läpi.Sitten laitoin keskipöntön pois ja tuli katkot väliin.Ja nämä katkot vuosi kummastakin päästä n.2kk:tta, mutta ei enää...Nyt vaan toi lambda-arvo viturallaan...Eli ei ole enää vuotoja.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Scorpio Cosworth Sähköt *Leimattu*

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ke Syyskuu 30. 21:35:02 2009

Joo, tässä mitään ongelmaa ollutkaan...Testipaikan laitteet vaan "rikki" taikka ei tykkää cossusta...Konttorilla arvot aivan kohallaan... 8)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Vastaa Viestiin