Kuparinen kansipahvi!!!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 11:39:48 2009
Kuparinen kansipahvi!!!
Onkohan kellään kokemuksia kuparisesta kansipahvista?. Mulla olis yks mikä pitäis laittaa kii mut ei oo aikasempia kokemuksia niin kaikki tieto olis tervetullutta Esim kiristykset jne... Ja toi mun oma on 1mm paksu ja lohko on liekkirenkailla!
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
itse en saanut bmw:n 535:n kanssa kupari "pahvia" 2mm paksua kestämään... 3 yritystä ja joka kerta kupari "venyi" tai eli niin rupes vuotaa pikkuisen vaikka oli liekki renkailla.. cossuun moista en ole kokeillut.Pikkari kirjoitti:Onkohan kellään kokemuksia kuparisesta kansipahvista?. Mulla olis yks mikä pitäis laittaa kii mut ei oo aikasempia kokemuksia niin kaikki tieto olis tervetullutta Esim kiristykset jne... Ja toi mun oma on 1mm paksu ja lohko on liekkirenkailla!
Taasko se o rikki 
H Motorsport

H Motorsport
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
Oikean paksuiset liekkirenkaat ja vakio ohc:n pahvi (liekkirenkaat poistettu) niin ei muuta tarvitse.
Ei ainakaan viellä 1,8 bar jälkeen ole alkanut kiukutella.
Oli samanlainen myös cossussa ilman ongelmia.
Ei ainakaan viellä 1,8 bar jälkeen ole alkanut kiukutella.
Oli samanlainen myös cossussa ilman ongelmia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 11:39:48 2009
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
Juu ihan mielenkiinnosta kokeilen tota kuparista ku jotku sanoo et se pitää ku tauti! ja ku halvalla sain toki ohc:n pahvikaan ei paljoo maksa 

-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
Pitiks näihin kuparisiin pistää sitä jotain kupari tiiviste sprayta?Pikkari kirjoitti:Juu ihan mielenkiinnosta kokeilen tota kuparista ku jotku sanoo et se pitää ku tauti! ja ku halvalla sain toki ohc:n pahvikaan ei paljoo maksa
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
Kuparitahnaa?!?puliukk0 kirjoitti:
Pitiks näihin kuparisiin pistää sitä jotain kupari tiiviste sprayta?


Sori oli pakko!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
No voi sitäkin pistää, taitaa haitata vaan.sierra4x4tbo kirjoitti:Kuparitahnaa?!?puliukk0 kirjoitti:
Pitiks näihin kuparisiin pistää sitä jotain kupari tiiviste sprayta?![]()
![]()
Sori oli pakko!

http://permatex.carshopinc.com/product_ ... 2287/80697
Tota tarkoitin, vissii muutkin puljut tekee? Hitto, mun mielestä joku suositteli käyttämään tota.


EDIT: Vai tajusinko väärin... Normi pahveihin kannattaa pistää tota...?

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 11:39:48 2009
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
Kyllä juu tollasta kupari spraytä pitää laittaa!! Nyt on pahvi kiinni katotaan kuinka käy kunhan saan auton käyntiin 

-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
Eikö tuo kuparinen kansipahvi ole vähä 90 luvun juttuja? Nykyään saa kaupasta valmiita hyviä pahveja 

-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Kuparinen kansipahvi!!!
Mulla on ollu kuparitiivisteitä käytössä mutta ongelma on ollu, lähinnä siinä että tarvii sylinterin ympärille puristusta että pysyy paineet pytyssä ja jos liikaa paksuutta pytyn ympärillä niin nesteet vuotaa ulos.
Erilaisia käyttämiäni tapoja:
Oon naputellu sen tiivistteen "turvoksiin" muutaman kympin sylinterin ympäriltä, käyttäen ihan hylsysarjan jatkovartta.
Tuo toimenpide on ollu hiukka työläs ja epätarkka.
Oon tehnyt myös uran lohkon tasopintaan ja siihen mikkilanka joka jää muutaman kympin yli kansitason.
Uran tekoon on olemassa työkaluja myynnissä mm. summitilla joilla pystyy tekee urat vaikka pelkän kannen irroituksen yhteydessä http://www.iskycams.com/pdfcatalog/2004-05/page16.pdf
Nyt tällähetkellä mulla tulee uuteen koneeseen lohkoon jyrsityt urat ja niihin sorvatut teräsrenkaat jotka nousee 0.25mm lohkotason ylpuolelle ja kuparitiiviste on 1mm paksu.
Urien ja renkaiden kuvaa http://www.tvracing.net/images/CIMG1505.JPG
http://www.tvracing.net/images/Renkaat.JPG
Tuollanen renkaat lohkossa kuparitiiviste systeemi on käytössä kiihdytys vehkeissä yleisesti, mm metanol ja nitro moottoreissa.
Tiivisteliimana olen käyttänyt hermentite rediä tai goldenia sekä wht sray tiivisteliimaa metallitiivisteille.
Erilaisia käyttämiäni tapoja:
Oon naputellu sen tiivistteen "turvoksiin" muutaman kympin sylinterin ympäriltä, käyttäen ihan hylsysarjan jatkovartta.
Tuo toimenpide on ollu hiukka työläs ja epätarkka.
Oon tehnyt myös uran lohkon tasopintaan ja siihen mikkilanka joka jää muutaman kympin yli kansitason.
Uran tekoon on olemassa työkaluja myynnissä mm. summitilla joilla pystyy tekee urat vaikka pelkän kannen irroituksen yhteydessä http://www.iskycams.com/pdfcatalog/2004-05/page16.pdf
Nyt tällähetkellä mulla tulee uuteen koneeseen lohkoon jyrsityt urat ja niihin sorvatut teräsrenkaat jotka nousee 0.25mm lohkotason ylpuolelle ja kuparitiiviste on 1mm paksu.
Urien ja renkaiden kuvaa http://www.tvracing.net/images/CIMG1505.JPG
http://www.tvracing.net/images/Renkaat.JPG
Tuollanen renkaat lohkossa kuparitiiviste systeemi on käytössä kiihdytys vehkeissä yleisesti, mm metanol ja nitro moottoreissa.
Tiivisteliimana olen käyttänyt hermentite rediä tai goldenia sekä wht sray tiivisteliimaa metallitiivisteille.