Escort RST turboista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Elokuu 29. 18:51:37 2009

Tässä sattu hyvä tarjous t3/t4 .58 turbosta.

Onko aivan järkyttävän laginen turbo kyseiseen autoon?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Elokuu 30. 0:28:23 2009

Vastaan itse itselleni:
.60 (ilmeisesti pesien kokoa tarkoittaapi) on kuulemma niin laginen että täydet ahdot löytyy vasta 4500rpm jälkeen... :green:

Tosin potkua löytyy hyvin. Tämmöstä löyty passionilta.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Elokuu 30. 13:07:22 2009

puliukk0 kirjoitti:Vastaan itse itselleni:
.60 (ilmeisesti pesien kokoa tarkoittaapi) on kuulemma niin laginen että täydet ahdot löytyy vasta 4500rpm jälkeen... :green:

Tosin potkua löytyy hyvin. Tämmöstä löyty passionilta.
2wd/4wd Kossun turbo on sulle passeli. Hyvä ja halpa kompromissi jos halutaan asioita yksinkertaistaa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Elokuu 30. 17:54:57 2009

Hartza kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Vastaan itse itselleni:
.60 (ilmeisesti pesien kokoa tarkoittaapi) on kuulemma niin laginen että täydet ahdot löytyy vasta 4500rpm jälkeen... :green:

Tosin potkua löytyy hyvin. Tämmöstä löyty passionilta.
2wd/4wd Kossun turbo on sulle passeli. Hyvä ja halpa kompromissi jos halutaan asioita yksinkertaistaa.
Jees, näin olen ymmärtänytkin.

Enkuista saa "halvalla" noita hybridi ahtimia, stage 2 ois varmaan aika passeli mulle.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja Antti O » Su Elokuu 30. 20:29:09 2009

Kannattaa harkita myös tota mitsun td04 konversiota, ei ole paha toteuttaa.
Ihan kivasti myös hönkii.täydet ahdot 3200rpm. Ajan tällähetkellä 1.44 bar maksimipaineilla jolla tuntuu ihan hyvin toimivan ja koppi liikkuvan. Käytin maanantaina dynossa säädössä ja odotukset ylittyivät aika hienosti. Käytännössä tuntuu aika erilaiselta ajaa kun garretin kivikausihyrrät.
Maksoin melkein uudesta turbosta 400.-

http://i186.photobucket.com/albums/x88/ ... nni001.jpg

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Elokuu 31. 16:56:09 2009

Antti O kirjoitti:Kannattaa harkita myös tota mitsun td04 konversiota, ei ole paha toteuttaa.
Ihan kivasti myös hönkii.täydet ahdot 3200rpm. Ajan tällähetkellä 1.44 bar maksimipaineilla jolla tuntuu ihan hyvin toimivan ja koppi liikkuvan. Käytin maanantaina dynossa säädössä ja odotukset ylittyivät aika hienosti. Käytännössä tuntuu aika erilaiselta ajaa kun garretin kivikausihyrrät.
Maksoin melkein uudesta turbosta 400.-

http://i186.photobucket.com/albums/x88/ ... nni001.jpg
Tässä kaupat yhdestä n. 1000 mailia ajetusta Stage 2 ahtimesta. Täysin heitä kiinni paketti (dp, pakosarja jne) ois posteineen jotain 300e.

Kyllähän toi kiinnostais, tosin en uskalla tommosia paineita vakio koneella 8)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Syyskuu 1. 19:08:24 2009

Hartza kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Vastaan itse itselleni:
.60 (ilmeisesti pesien kokoa tarkoittaapi) on kuulemma niin laginen että täydet ahdot löytyy vasta 4500rpm jälkeen... :green:

Tosin potkua löytyy hyvin. Tämmöstä löyty passionilta.
2wd/4wd Kossun turbo on sulle passeli. Hyvä ja halpa kompromissi jos halutaan asioita yksinkertaistaa.
Onks toi 4wd Cossun turbo minkä kokonen?

Tässä nyt taiteilen stage 2 ja stage 3 ahtimien välillä.

http://www.turbotechnics.com/docs/turbo/s107.htm

Stage 2 äijästä kuulunu taas mitään, stage 3 kun sais heti... Kauhean vaikeata jotenkin tuolla enkun päässä tää kauppa.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Syyskuu 7. 21:22:41 2009

Stageista en tiiä, mutta cossun ahtimien kokoluokan peleistä saat oivan turbon rst:hen. Kompura siipi on 44mm? 2wd:ssä ja 46,5mm 4wd:ssä. Pakopesät .48.

Rahaa jos haluaa käyttää niin garretin gt tai master sarjasta löytyy hyviä ehdokkaita

Esim nää
http://www.ahtoja.com/product/1/mp-802312
http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi ... rett-gt25r tästä vähän isommalle voimalle
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RST turboista

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Syyskuu 7. 21:28:26 2009

lauri kirjoitti:Stageista en tiiä, mutta cossun ahtimien kokoluokan peleistä saat oivan turbon rst:hen. Kompura siipi on 44mm? 2wd:ssä ja 46,5mm 4wd:ssä. Pakopesät .48.

Rahaa jos haluaa käyttää niin garretin gt tai master sarjasta löytyy hyviä ehdokkaita

Esim nää
http://www.ahtoja.com/product/1/mp-802312
http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi ... rett-gt25r tästä vähän isommalle voimalle
Ok, kiitti O:)

Pitää nyt kattoo mitä ton kanssa tekee kun saa kuntoon :green:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Vastaa Viestiin