BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Elokuu 22. 23:21:37 2009

Elikkä, oliskos jollain selkeet kuvat miten noi letkut menee? Tai räjäytyskuvia? Eli mistä lähtee ja mihin menee...Itellä ei oikeestaan ole kun yksi letku selvillä ja se menee imusarjaan.

Elikkä, mitkä letkut tulee tähän ja mistä? Ja sitten tämä letku menee vissiin sinne tankin lähellä olevaan "laatikkoon"?Ja sitten tämä?

Eli jos sais apuja?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Elokuu 24. 16:57:40 2009

Eikö tosiaan kellään oo kuvia / manuaalia tosta moottorista?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 24. 19:32:42 2009

Otin pari kuvaa 1991 Scorpio Cosworth 24V:n moottoritilasta. Toivottavasti selvensi tilannetta.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Elokuu 24. 20:17:56 2009

Sine kirjoitti:Otin pari kuvaa 1991 Scorpio Cosworth 24V:n moottoritilasta. Toivottavasti selvensi tilannetta.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Joo, kyllä selvensi.Kiitos.
On kyllä vielä pikkasen hakusessa se imusarjan taaksetuleva sekä mikä menee suutintukin takajenkaan... :oops:
Perkata kun en ottanut tarpeeks kuvia kun purkasin, ja nyt sitten on ihan sekasin noi lekujutut... :oops: :-& :-s
koko illan googlettanut ja koittanut ettiä notia manuaaleja, mut en löydä kun bob:ilaiseen :x :evil:

Ja sitten muista mitkä oli tomaatille ja ilmastoinnille kun purkasin...Noh, harmaita hiuksia vaan tulee :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 24. 21:44:49 2009

Imusarjan taakse tuleva alipaineletku.
Kuva 8
Kuva 5

Tuonne jonnekin akun taakse tuo putki näyttää T-kappaleen jälkeen lähtevän menemään.

Suutintukin takajenkaan? Ei siihen minulla mitään tule... muistelen sen jengan olevan bensanpaineen mittaamista varten.

Kuva 6

Minulla menee bensanpaineen säätimeen alipaineletku ja toinen pää meni imusarjaan tyhjäkäyntiventtiilin viereen.

Kuva 7

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Elokuu 24. 22:05:47 2009

Sine kirjoitti:Imusarjan taakse tuleva alipaineletku.
Kuva 8
Kuva 5

Tuonne jonnekin akun taakse tuo putki näyttää T-kappaleen jälkeen lähtevän menemään.

Suutintukin takajenkaan? Ei siihen minulla mitään tule... muistelen sen jengan olevan bensanpaineen mittaamista varten.

Kuva 6

Minulla menee bensanpaineen säätimeen alipaineletku ja toinen pää meni imusarjaan tyhjäkäyntiventtiilin viereen.

Kuva 7
Kiitkokset.Mulla vissiin ollut toi suutintukin takajenka sitten ilman tulppaakin aina...Sitä muistelin, että ei siihen mitään voinut tulla...Toi onkin siiten mielenkiintoinen letku mikä tulee tuonne imusarjan taakse, kun siinä se t-haara ja sitten metallinen pää, et mihin himputtiin sen loppuosan tunkee ja minkä letkun siihen keskelle yhdistää...

Kävin ottamassa kuvia noista mitä tossa ihmettelin aiemmin, mutta ne selkiskin jo näistä.Noh, huomenna ihmettelemään, että mihin tuon loppuosan tuosta imusarjan letkusta tunkis ja mitä siihen keskelle keksii.... :-s

Tarttis vaan pitää kameraa aina hollilla kun purkaa, mutkun olevinaan meinaa, että kyllähän nämä nyt muistaa :roll: :-#
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

RiSa
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja RiSa » Ma Elokuu 24. 22:18:58 2009

Imusarjan takaosasta lähtevä alipaineletku menee automaattilaatikolle. Tulee metalliputkena konehuoneeseen. T-haaralta toinen lähtö menee akun viereen sisäilmankierron ohjaukselle.
Näin ainakin facelift-malleissa.
May the FORD be with you!

Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Elokuu 24. 23:03:05 2009

RiSa kirjoitti:Imusarjan takaosasta lähtevä alipaineletku menee automaattilaatikolle. Tulee metalliputkena konehuoneeseen. T-haaralta toinen lähtö menee akun viereen sisäilmankierron ohjaukselle.
Näin ainakin facelift-malleissa.
Eli sen voi sitten vissiin tulpata? Koska tulee eri puhallinkin ja laatikkona on manuaali...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: BOA:n alipaineletku / egr:n letkut

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 24. 23:07:52 2009

Minulla oli tuo akun takana oleva alipaineletku joskus irti. Oli irronnut mahdollisesti akkua vaihtaessa. Muuten kaikki toimi ok, mutta

1) kaasu pohjassa kiihdytyksessä automaattilaatikko vaihtoi isommalle jo 5000 rpm
2) kovilla pakkasilla cruise ei jaksanut pitää nopeutta yllä. Lämpimillä keleillä toimi ok.
3) kun ajoi tosi hiljaa kaupungilla, niin automaattilaatikko ikään kuin "potkaisi tyhjää" hetkeksi (ehkä puoli sekuntia) 2-3 vaihteiden vaihdon välillä. Kun vähäänkään kovempaa kiihdytti, niin ei mitään vikaa.

Yksi putki oli siis irti ja siitä nämä kaikki viat. Putki kiinni ja kaikki taas toimi... se on joskus pienestä kiinni.

Vastaa Viestiin