pari kysymystä st focuksesta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Elokuu 16. 10:00:30 2009

cosworth123 kirjoitti:Viitaten aiempaan keskusteluun. Kyllä se on ihan alkup. ahdin! ;)
Vakio ja Modattu ST:n ahdin näyttääkin ihan samanlaiselta melkein.Jotenki mä en vaan usko että ois vakio.Anteeks ny vaan :wink:

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=595&pic=4

Tuossa on yks tollanen modifoitu.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Elokuu 16. 16:06:47 2009

RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Viitaten aiempaan keskusteluun. Kyllä se on ihan alkup. ahdin! ;)
Vakio ja Modattu ST:n ahdin näyttääkin ihan samanlaiselta melkein.Jotenki mä en vaan usko että ois vakio.Anteeks ny vaan :wink:

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=595&pic=4

Tuossa on yks tollanen modifoitu.
Jep päällepäin niitä ei juuri voi erottaa, muutokset on kaikki sisäisiä. Ehkä tuosta mun koneesta ois muutaman hepan saanu lisää vielä ahtoja nostamalla muttei millään sitä 20-30 hp:ta. Piti nyt vielä tässä laittaa kyselyä tuonne erääseen kotimaiseen turbojenteko firmaan postia rallicross tutun kautta josko sieltä saisi kohtuuhintaan laadukkaan turbon/pakosarjan tuohon. Saas nähä mitä ne vastaa...

Nii semmonen jännä juttu tuli mieleen tuolla kun dynotettiin niin laitettiin huvikseen vakiosofta ja tulokseksi saatiin 185hp ja veti ihan hemmetin laihalle, joten tuosta voi päätellä että vakiosofta ei hanskaa muutoksia ja kone hengittää nyt paljon paremmin kuin vakiopalikoilla.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 16. 17:33:46 2009

Siis juma jätkät. vakio softa ei tunnista muutoksia ei helvetti. Miten se on mahdollista. mä vielä kerran kaivoin noi mun penkkipaperit ja kyllä ne vaan seisoo siinä ihan samalla tavalla kun ennenkin!!! Ja soitin tästä turbosta ed. om. Ei ole ollut pois paikaltaan kuin kerran hänen omistuksessaan silloin kun putki on valmistettu. Ja täysin VAKIO on puhallin!!!

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 16. 17:35:50 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Viitaten aiempaan keskusteluun. Kyllä se on ihan alkup. ahdin! ;)
Vakio ja Modattu ST:n ahdin näyttääkin ihan samanlaiselta melkein.Jotenki mä en vaan usko että ois vakio.Anteeks ny vaan :wink:

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=595&pic=4

Tuossa on yks tollanen modifoitu.
Jep päällepäin niitä ei juuri voi erottaa, muutokset on kaikki sisäisiä. Ehkä tuosta mun koneesta ois muutaman hepan saanu lisää vielä ahtoja nostamalla muttei millään sitä 20-30 hp:ta. Piti nyt vielä tässä laittaa kyselyä tuonne erääseen kotimaiseen turbojenteko firmaan postia rallicross tutun kautta josko sieltä saisi kohtuuhintaan laadukkaan turbon/pakosarjan tuohon. Saas nähä mitä ne vastaa...

Nii semmonen jännä juttu tuli mieleen tuolla kun dynotettiin niin laitettiin huvikseen vakiosofta ja tulokseksi saatiin 185hp ja veti ihan hemmetin laihalle, joten tuosta voi päätellä että vakiosofta ei hanskaa muutoksia ja kone hengittää nyt paljon paremmin kuin vakiopalikoilla.

Voisitko soittaa mulle vois puh keskustella. Jos vaan kiinnostaa. 044-5679219 T: Veli

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Elokuu 16. 17:56:58 2009

Uskotaan uskotaan sitten. Mistä se sitten johtuu että melkein samat palikat ja toisella puuttuu 30hv?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Elokuu 16. 18:19:14 2009

Oliko sulla kossu123 myös Karalan softa? Ja miten kauan sitä softaa hieroitte? Mulla on vaan eka versio siitä softasta kun ei ollut aikaa enempää hienosäätää.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 16. 23:07:32 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Oliko sulla kossu123 myös Karalan softa? Ja miten kauan sitä softaa hieroitte? Mulla on vaan eka versio siitä softasta kun ei ollut aikaa enempää hienosäätää.
Ei ole kun bluefin stg3 on nyt. Ja mulla oli silloin penkis stg2.

Ja tosiaan ihmettelen kun ei sit ilman ohjelmaa antanut tehoja juuri mitään. Siis on niin ihme

Mulla oli ilman sitä bluefin ohjelmaa sillon. 264hv 5600 rpm ja vääntö 380nm 2640 rpm 0,75bar oli ahdot tietokoneen mukaan.

Eli mulla melkein samat lukemat voimaa ilman tota koko bluefin softaa, kun sulla nyt sillä karalan ohjelmalla... ja mul vähemmän painetta hiukan.

Mitä vit...?
Mä sanon et jossain mättää!

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 16. 23:20:56 2009

RsTuning kirjoitti:Uskotaan uskotaan sitten. Mistä se sitten johtuu että melkein samat palikat ja toisella puuttuu 30hv?
Jossain todella mättää? Tars viedä kaikki rullille samaan paikkaan niin sais osviittaa. En voi ymmärtää. No autotkin yksilöitä. :)

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Elokuu 17. 11:09:32 2009

cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Uskotaan uskotaan sitten. Mistä se sitten johtuu että melkein samat palikat ja toisella puuttuu 30hv?
Jossain todella mättää? Tars viedä kaikki rullille samaan paikkaan niin sais osviittaa. En voi ymmärtää. No autotkin yksilöitä. :)

No on kyllä joo ihme. Pitäs viedä perusteelliseen diagnoosiin koko kosla. Tosiaan se veti todella laihalle vakiosoftalla ja tehoa oli jotain 136KW tms. Dynottaja kans ihmetteli tuota mutta mietittiin mistä vois johtua niin tultiin siihen tulokseen että kone hengittää niin hyvin ettei vakiosofta osaa säätää seoksia kunnolla. Tiedä sitten mikä on totuus :?:
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Elokuu 17. 15:45:08 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Uskotaan uskotaan sitten. Mistä se sitten johtuu että melkein samat palikat ja toisella puuttuu 30hv?
Jossain todella mättää? Tars viedä kaikki rullille samaan paikkaan niin sais osviittaa. En voi ymmärtää. No autotkin yksilöitä. :)

No on kyllä joo ihme. Pitäs viedä perusteelliseen diagnoosiin koko kosla. Tosiaan se veti todella laihalle vakiosoftalla ja tehoa oli jotain 136KW tms. Dynottaja kans ihmetteli tuota mutta mietittiin mistä vois johtua niin tultiin siihen tulokseen että kone hengittää niin hyvin ettei vakiosofta osaa säätää seoksia kunnolla. Tiedä sitten mikä on totuus :?:

Joo en osaa tuohon vastata kyllä? Mulla taas meni softapäällä ylhäällä ihan vähän liian rikkaalle. Mulla se penkittäjä sano, että on varmasti ton ohjelman ns. varotoimenpide. Ei ainakaan päästä laihalle, koska käyrä alkoi 5800rpm:n jälkeen laskemaan hieman juuri tuon rikastumisen johdosta.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Elokuu 17. 16:01:13 2009

Jos oikeen alkaa arveettelemahan,ni onko MILLTEK:n putki sitten aivan pask* vs Martelius. Onko sitten forgen cooleri susi vs RADTEC ??
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Elokuu 17. 16:28:17 2009

RsTuning kirjoitti:Jos oikeen alkaa arveettelemahan,ni onko MILLTEK:n putki sitten aivan pask* vs Martelius. Onko sitten forgen cooleri susi vs RADTEC ??

Hinnan puolesta Milltekin pitäs olla hyvä, ja työnlaadusta, samaa voi kyllä sanoa Forgesta. Tuossa kun viestittelin dynottajan kanssa niin tuli mieleen se että vakiosoftalla ei paineet noussu juuri mitään, ihankun ecu ois suojellu jotenki konetta tms vaikka sulake oli pois. Siks tehot jäi noin alas. Hän myös oli aika varma ettei koneessa ole vikaa koska kuitenkin tuli tuo 269 heppaa 0.9bar:lla.
Anyway, kylläkait tuolla ajelee nytkin ja katotaan saako professional motors tehtyä tarjousta uudesta ahtimesta.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Elokuu 17. 19:51:19 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Jos oikeen alkaa arveettelemahan,ni onko MILLTEK:n putki sitten aivan pask* vs Martelius. Onko sitten forgen cooleri susi vs RADTEC ??

Hinnan puolesta Milltekin pitäs olla hyvä, ja työnlaadusta, samaa voi kyllä sanoa Forgesta. Tuossa kun viestittelin dynottajan kanssa niin tuli mieleen se että vakiosoftalla ei paineet noussu juuri mitään, ihankun ecu ois suojellu jotenki konetta tms vaikka sulake oli pois. Siks tehot jäi noin alas. Hän myös oli aika varma ettei koneessa ole vikaa koska kuitenkin tuli tuo 269 heppaa 0.9bar:lla.
Anyway, kylläkait tuolla ajelee nytkin ja katotaan saako professional motors tehtyä tarjousta uudesta ahtimesta.

Ihan yes hv määrähän toi on noilla paineilla. Ei mullakaan paineen nosto niin paljoa vaikuttanut hevosiin. Mut vääntö kasvoi rajusti. Sitähän ne paineet tuppaa tekeen väännölle. Ja en todellakaan usko, että autossasi olisi mitään vikaa! Tars jossain joskus treffata niin vois koittaa ns perse dynot. Et onko erillaisia.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Elokuu 17. 19:55:58 2009

ESP-tukkii ettei paineet nouse.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Elokuu 17. 20:24:19 2009

RsTuning kirjoitti:ESP-tukkii ettei paineet nouse.
TÄ????

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Elokuu 17. 20:32:45 2009

cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:ESP-tukkii ettei paineet nouse.
TÄ????
ESP jarruttaa ettei se anna kaikkea tehoa ulos renkaista,eikös sen siebronki focus tehny sitä sai vissiin penkitettyä siitä 215hv?
Viimeksi muokannut RStuning, Ma Elokuu 17. 20:56:00 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Elokuu 17. 20:34:31 2009

RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:ESP-tukkii ettei paineet nouse.
TÄ????
EPS jarruttaa ettei se anna kaikkea tehoa ulos renkaista,eikös sen siebronki focus tehny sitä sai vissiin penkitettyä siitä 215hv?
Niin joo. Ihme et toisten tekee sitä ja toisten ei... Hölmöö.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Elokuu 17. 20:55:22 2009

Entiedä sitten,kait niissä on eroja. ainakin eroja näyttää olevan näinku näitä penkitetään,joissain nostaa paineita ja joissain ei.

Pitäs alkaa englanninmaalta kyseleen,että onko niillä ollut tuollaisia ongelmia??

Täytyy selvitellä myös joskus tässä,että voisko sitä Räsän ecua sovittaa Ästeeseen.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » Ma Elokuu 17. 20:59:31 2009

RsTuning kirjoitti: EPS jarruttaa ettei se anna kaikkea tehoa ulos renkaista,eikös sen siebronki focus tehny sitä sai vissiin penkitettyä siitä 215hv?
juu tosiaan ei noussu paineet sillon yli 0,45 bar, ny ajattelin mennä uudestaan penkkiin koittaan sillä nelivetopenkillä, sillä onnistuu ilman mitää sulakkeitten poistoo toi penkitys!

ite sain kans tänää ilmastoinnin jäähdyttimen takas raatikaiselta ku se hitsas sen toimivaks peliks taas ja koittelin autoo, jos huomenna laittas ilmastoinnin täytee ja jos kaikki ok niin saa laittaa puskurin kiinni autoon ! ja sit penkkiin.

tässä pari kuvaa viä isommasta välijäähystä, taitaa olla ihan teetetty ku ei mitää merkkiä näy.

http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0061.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0064.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0060.jpg
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Elokuu 17. 21:42:06 2009

siebro kirjoitti:
RsTuning kirjoitti: EPS jarruttaa ettei se anna kaikkea tehoa ulos renkaista,eikös sen siebronki focus tehny sitä sai vissiin penkitettyä siitä 215hv?
juu tosiaan ei noussu paineet sillon yli 0,45 bar, ny ajattelin mennä uudestaan penkkiin koittaan sillä nelivetopenkillä, sillä onnistuu ilman mitää sulakkeitten poistoo toi penkitys!

ite sain kans tänää ilmastoinnin jäähdyttimen takas raatikaiselta ku se hitsas sen toimivaks peliks taas ja koittelin autoo, jos huomenna laittas ilmastoinnin täytee ja jos kaikki ok niin saa laittaa puskurin kiinni autoon ! ja sit penkkiin.

tässä pari kuvaa viä isommasta välijäähystä, taitaa olla ihan teetetty ku ei mitää merkkiä näy.

http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0061.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0064.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0060.jpg
näyttää teetetyltä. hei otatko kuvan konehuoneestasi. tuosta pissapojan nestesäiliön kohdalta ,että näkyy toi muoviosa sivusta.ns wing rail?
mulla on vissiin omassa hiukka erinäköinen alkuperäisenä noi wing railit.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » Ti Elokuu 18. 7:41:51 2009

RsTuning kirjoitti:
siebro kirjoitti: näyttää teetetyltä. hei otatko kuvan konehuoneestasi. tuosta pissapojan nestesäiliön kohdalta ,että näkyy toi muoviosa sivusta.ns wing rail?
mulla on vissiin omassa hiukka erinäköinen alkuperäisenä noi wing railit.
no minäpä räpsäsen siittä tänään kuvan jos millään vain muistan töiden jälkeen !
tuli mieleen tosta penkityksestä, että mulla ja rs2000_mk5 on molemmilla karalan softat koneessa, onko siinä mitään mahdollisuutta ettei nouse paineet penkissä ?
voi olla ettei oo mitää perää mutta tuli vaan mielee !
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Elokuu 18. 11:13:24 2009

siebro kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
siebro kirjoitti: näyttää teetetyltä. hei otatko kuvan konehuoneestasi. tuosta pissapojan nestesäiliön kohdalta ,että näkyy toi muoviosa sivusta.ns wing rail?
mulla on vissiin omassa hiukka erinäköinen alkuperäisenä noi wing railit.
no minäpä räpsäsen siittä tänään kuvan jos millään vain muistan töiden jälkeen !
tuli mieleen tosta penkityksestä, että mulla ja rs2000_mk5 on molemmilla karalan softat koneessa, onko siinä mitään mahdollisuutta ettei nouse paineet penkissä ?
voi olla ettei oo mitää perää mutta tuli vaan mielee !

Vakiosoftalla ei paineet noussu mulla tuolla JTM-Motor:lla vaikka sulake oli irti, mutta Karalan softa paikallaan paineet nousi ihan ok sinne 0.9bar mikä oli ilmeisesti tarkotuskin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » Ti Elokuu 18. 11:29:05 2009

RS2000_mk5 kirjoitti: Vakiosoftalla ei paineet noussu mulla tuolla JTM-Motor:lla vaikka sulake oli irti, mutta Karalan softa paikallaan paineet nousi ihan ok sinne 0.9bar mikä oli ilmeisesti tarkotuskin.
juu juu no sitten, arvasinkin kyl että aika mahdotonta että johtuisikin siittä, no mä meen "lähiaikoina" penkittää ni katotaan mitä harisen penkki näyttää vai onko edes julkaisukelpoisia lukuja :lol:
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Elokuu 19. 21:50:40 2009

Moro. Mikä on vakio vanteiden et luku? Tuli ihan oikosulku vaikka mulla koskaan ole vakio vanteita ollutkaan. Ja mille välille sopii focukseen hyvin? Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata? :)

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Elokuu 19. 22:39:42 2009

cosworth123 kirjoitti:Moro. Mikä on vakio vanteiden et luku? Tuli ihan oikosulku vaikka mulla koskaan ole vakio vanteita ollutkaan. Ja mille välille sopii focukseen hyvin? Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata? :)
ET 38 8,5"x18" 225/40/18

ET38-ET42

Edit: Kattelin Norjan satoa ,niin Ästee Focus maksaa siellä 500 000kruunua. eli jotain 57 000e JÄRJETÖNTÄ.

no btw maksaahan siellä pizza ja kaljakin yhteensä joku 25e ,että terve vaikka onkin yksi maailman rikkaimmista maista.

Singapore http://www.sgcarmart.com/new_cars/newca ... Code=10686 n.50 000e

Alko tuntumaan nää suomen hinnat halvoilta :wink:
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » To Elokuu 20. 8:36:06 2009

RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Moro. Mikä on vakio vanteiden et luku? Tuli ihan oikosulku vaikka mulla koskaan ole vakio vanteita ollutkaan. Ja mille välille sopii focukseen hyvin? Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata? :)
ET 38 8,5"x18" 225/40/18

ET38-ET42
eipäs koijata
vakio vanteet on 18*8" ET 52,5
mulla on 18"*9,5" ET 35 eikä raavi mihinkää !
eli tolle välille

en muuten muistanu ottaa sitä kuvaa ku eilen laitoin autoni läjään, mutta tänään yritän muistaa
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Elokuu 20. 15:49:12 2009

siebro kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Moro. Mikä on vakio vanteiden et luku? Tuli ihan oikosulku vaikka mulla koskaan ole vakio vanteita ollutkaan. Ja mille välille sopii focukseen hyvin? Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata? :)
ET 38 8,5"x18" 225/40/18

ET38-ET42
eipäs koijata
vakio vanteet on 18*8" ET 52,5
mulla on 18"*9,5" ET 35 eikä raavi mihinkää !
eli tolle välille

en muuten muistanu ottaa sitä kuvaa ku eilen laitoin autoni läjään, mutta tänään yritän muistaa

Thanks! Juu kahtelen uusia rissoja Niin siksi kyselen. ;)

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Elokuu 20. 17:48:30 2009

http://www.european-parts.net/catalog/p ... cts_id=519

offset ja et on eriasia ?? näin mä ainakin asian olen ymmärtänyt. vai onko ilmoituksessa tullut moka?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

overboost
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Heinäkuu 2. 21:46:53 2004
Paikkakunta: E-Suomi

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja overboost » To Elokuu 20. 19:52:47 2009

RsTuning kirjoitti:offset ja et on eriasia ?? näin mä ainakin asian olen ymmärtänyt. vai onko ilmoituksessa tullut moka?
Sama asia

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Elokuu 20. 20:33:05 2009

overboost kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:offset ja et on eriasia ?? näin mä ainakin asian olen ymmärtänyt. vai onko ilmoituksessa tullut moka?
Sama asia
Jahs,meilläpäin on sitten asioista puhuttu erinimillä,vaikka tosin offset/et on sama-asia. Meillä on huulta sanottu offsetiksi.. esim Huuli-vanteissa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » To Elokuu 20. 20:50:15 2009

RsTuning kirjoitti:
eikös sitä vanteen huulta sanota off-setiksi? vai mitä se sitten on?
No ei todellakaan!
off set on vanteen keskilinjan ja kiinnitys pinnan ero milleinä.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Elokuu 20. 21:26:32 2009

escorvet kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
eikös sitä vanteen huulta sanota off-setiksi? vai mitä se sitten on?
No ei todellakaan!
off set on vanteen keskilinjan ja kiinnitys pinnan ero milleinä.
Ok. kait se ny sitten kuiten menee,että mitä isompi et/offset niin renkaan vanne menee sisällepäin lokasuojassa ja mitä pienempi et niin vanne tulee lokasuojassa ulospäin.

Oma muistikuva oli ,että et 38 Ästeessä,mutta näin ei ollutkaan.. En kyllä yhtään ihmettele jos paukkuu et35 vanteella pyöränlaakereita,ku se on jo 17,5mm vähempi.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » To Elokuu 20. 21:47:31 2009

RsTuning kirjoitti:
Ok. kait se ny sitten kuiten menee,että mitä isompi et/offset niin renkaan vanne menee sisällepäin lokasuojassa ja mitä pienempi et niin vanne tulee lokasuojassa ulospäin.
Juurikin näin. :wink:

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » Pe Elokuu 21. 7:07:23 2009

RsTuning kirjoitti: En kyllä yhtään ihmettele jos paukkuu et35 vanteella pyöränlaakereita,ku se on jo 17,5mm vähempi.
no eipä niitä ole menny kun kerran yksi laakeri, mutta ero vakioon on kyllä aika hurja :lol:
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Pe Elokuu 21. 17:22:41 2009

RsTuning kirjoitti:
escorvet kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
eikös sitä vanteen huulta sanota off-setiksi? vai mitä se sitten on?
No ei todellakaan!
off set on vanteen keskilinjan ja kiinnitys pinnan ero milleinä.
Ok. kait se ny sitten kuiten menee,että mitä isompi et/offset niin renkaan vanne menee sisällepäin lokasuojassa ja mitä pienempi et niin vanne tulee lokasuojassa ulospäin.

Oma muistikuva oli ,että et 38 Ästeessä,mutta näin ei ollutkaan.. En kyllä yhtään ihmettele jos paukkuu et35 vanteella pyöränlaakereita,ku se on jo 17,5mm vähempi.

:):):) Empä usko tuon laakeriin vaikuttavan sitten kyllä yhtään!!!!!!!!!!

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Elokuu 21. 18:29:12 2009

en tarkoita tätä laakeri asiaa tavallaan tässä keskustelussa,vaan yleisesti. ET rasittaa vetoakseleita ja laakereita ja yms. siksihän autonvalmistaja hakee ns.optimaalista pyörää alle.

mulla oli fiesta st:ssä et 38 8,5"x18" :roll:
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Elokuu 22. 9:04:46 2009

RsTuning kirjoitti:en tarkoita tätä laakeri asiaa tavallaan tässä keskustelussa,vaan yleisesti. ET rasittaa vetoakseleita ja laakereita ja yms. siksihän autonvalmistaja hakee ns.optimaalista pyörää alle.

mulla oli fiesta st:ssä et 38 8,5"x18" :roll:

Nyt haluan hieman perusteluja? Jos Ok?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 22. 9:18:38 2009

Onko teillä tietoa voiko manuaali-ilmastoinnin vaihtaa automaattiversioon ja mitähän moinen homma kustantaa?
Niin ja onkohan hommassa mitään järkeä :)

Oishan se hienompi kun toi manuaalinen ja ei tarttis vähä väliä tökkiä sitä päälle ja pois.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 22. 9:40:34 2009

cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:en tarkoita tätä laakeri asiaa tavallaan tässä keskustelussa,vaan yleisesti. ET rasittaa vetoakseleita ja laakereita ja yms. siksihän autonvalmistaja hakee ns.optimaalista pyörää alle.

mulla oli fiesta st:ssä et 38 8,5"x18" :roll:

Nyt haluan hieman perusteluja? Jos Ok?
ok

Kannattaisi muistaa että ainakin eurooppalaiset ja japanilaiset tehtaat sijoittavat vähintään satoja miljoonia uuden automallin tuotekehitykseen johon kuuluu parhaimmillaan satoja tuhansia kilometrejä koeajoa.

Golfin tai corollan tapaisen autoperheen hinta tehtaineen voi olla pari miljardia.

Mikäli uuden auton ajettavuutta voisi todella parantaa ihan amisviiksipohjalta vain ruuvaamalla alle uudet vanteet joiden ET poikkeaa radikaalisti tehtaan määrittelemästä niin jossain on mennyt homma pahasti poskelleen.

Kyllä originaalivanteen ET on se ainoa millilleen oikea ja jos sitä muuttelee, on lopputulos aina huonompi vaikka yksittäinen ominaisuus, yleensä kaarreajo täysin sileällä ja kuivalla asfaltilla, voi parantuakin.

Se on sitten ihan automallista sekä valituista renkaista kiinni, miten ET:n muutos vaikuttaa ajettavuuteen tai renkaiden ja pyöränripustuksen kulumiseen. Jossain ajo menee ratin vatkaamiseksi uraisella tiellä mutta toisessa ei huomaa muuta kuin hieman vakaamman menon tiukoissa kaarteissa.

"Muutoskatsastuksessa katsastaja voi hyväksyä autoon renkaat, joiden ulkohalkaisija on enintään 51 mm ja leveys on enintään 102 mm auton alkuperäisten renkaiden mittoja suuremmat. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.

Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ilmastointi kysymykseen en osaa vastata.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » La Elokuu 22. 9:47:35 2009

asentelin eilen uuden ilmanputsarin, kyl vanha oli vähä tukossa, vetää hieman erilailla.

rstuning, tässä sulle se kuva

http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0065.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0066.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0067.jpg
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » La Elokuu 22. 10:24:54 2009

RsTuning kirjoitti:ET rasittaa vetoakseleita ja laakereita ja yms.
Ei sen nyt mielestäni vetareita pitäis mitenkään päästä rasittamaan mutta laakereita kyllä.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Elokuu 22. 10:29:58 2009

escorvet kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:ET rasittaa vetoakseleita ja laakereita ja yms.
Ei sen nyt mielestäni vetareita pitäis mitenkään päästä rasittamaan mutta laakereita kyllä.

Eikä kyllä oikeastaan laakereitakaan. Kun nyt oikein ajatuksella ensin mietitte. ;) heh välillä hymyilyä tulee kyllä pakosti.

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » La Elokuu 22. 10:54:14 2009

cosworth123 kirjoitti:
escorvet kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:ET rasittaa vetoakseleita ja laakereita ja yms.
Ei sen nyt mielestäni vetareita pitäis mitenkään päästä rasittamaan mutta laakereita kyllä.

Eikä kyllä oikeastaan laakereitakaan. Kun nyt oikein ajatuksella ensin mietitte. ;) heh välillä hymyilyä tulee kyllä pakosti.
Tähän mä taas haluisin perustelua! :wink:
Tuleehan siinä lisää rasitusta laakerille mitä pienemmäksi ET menee kun rengas siirtyy aina vain ulommaksi.
Kokeile vaikka pitää keppiä suorassa ensin keskeltä ja sitten toisesta päästä. :wink: :green:

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Elokuu 22. 11:11:57 2009

EI se siihen keskinapaan mielestäni kyllä vaikuta yhtään. Eikä keppi vertaus toimi tässä ihan niin. :) Mut hyvin oli sanottu.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Elokuu 22. 11:14:32 2009

Silloinhan optimaalisin ET olisi aina ihan vanteen keskellä. Eikö???

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » La Elokuu 22. 11:50:08 2009

cosworth123 kirjoitti:Silloinhan optimaalisin ET olisi aina ihan vanteen keskellä. Eikö???
Saattaa olla.
Mut miks se ei menisi niin? Miksi ei vaikuttaisi keskinapaan?

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Elokuu 22. 11:57:41 2009

escorvet kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Silloinhan optimaalisin ET olisi aina ihan vanteen keskellä. Eikö???
Saattaa olla.
Mut miks se ei menisi niin? Miksi ei vaikuttaisi keskinapaan?
Ei ole vaan ulomman pyöränlaakerin keskilinjalla, ja se on vähän väkisinkin monta senttiä pyörännavan tasopinnasta sisäänpäin. Tällöin laakerille tulee rasitusta ainoastaan pystysuunnassa, ulospäin offsettaava vanne aiheuttaa edestäpäin vääntömomenttia ja rasittaa huomattavasti enemmän. Vähän hankala selittää, pitääkö tästä piirtää kuva..?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja henu » La Elokuu 22. 13:41:37 2009

Taitaa tuo laakerin rasitus tulla vasta jollain -20 et:llä, tuskin semmosilla vanteilla jotka mahtuu alle on juurikaan väliä.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Elokuu 22. 14:32:31 2009

henu kirjoitti:Taitaa tuo laakerin rasitus tulla vasta jollain -20 et:llä, tuskin semmosilla vanteilla jotka mahtuu alle on juurikaan väliä.

Samaa mieltä. Monessakaan autossa optimaali et ei ole alkup. vanteessa lähelekkään se mikä olisi ns keskellä vannetta rasituksen ollessa tasainen. . Ajettavuus raideleveyden yms muun mukaan kai ne oikeat vanteet valitaan. (Ja kuvan saa pirtää.) Rasitus. kohdistuu oli et pieni tai suuri niin ihan koko alueelle. Onhan kappale mikä siinä on kiinni pyöreä. Mutta ehkä olemme yhtämieltä että vetoakselia se ei rasita. :) Niinkuin ei automaatti auto vasenta jalkaa, vaihdetta vaihdettaessa.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Elokuu 24. 21:12:56 2009

siebro kirjoitti:asentelin eilen uuden ilmanputsarin, kyl vanha oli vähä tukossa, vetää hieman erilailla.

rstuning, tässä sulle se kuva

http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0065.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0066.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i282/ ... va0067.jpg

Joks Siebro oot käyttäny autoo penkissä? Vai meinaakko käyttää, oliko se sun auto myynnissä nettiautossa?

Itellä taas vähä remppaa ku keskiviikkona vaihdetetaan vetarien suojakumit, samalla ihmetellään mikä tuossa koslassa kolisee keulassa ja missä kunnossa vetarit onkaan.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Vastaa Viestiin