pari kysymystä st focuksesta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Heinäkuu 25. 17:07:47 2009

Ai wrc coleri... En ole ikinä edes kuullut???

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Heinäkuu 25. 17:09:08 2009

cosworth123 kirjoitti:Ai wrc coleri... En ole ikinä edes kuullut???
By Pumaspeed

Kattelin tuossa vanhoja kirjotuksia,ni onkoha se sun cos123 turbo vakioturbo,vai onko seki pumaspeedin modifoitu turbo? sen takia se riitti sinne 300hv?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Heinäkuu 26. 15:27:14 2009

RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Ai wrc coleri... En ole ikinä edes kuullut???
By Pumaspeed

Kattelin tuossa vanhoja kirjotuksia,ni onkoha se sun cos123 turbo vakioturbo,vai onko seki pumaspeedin modifoitu turbo? sen takia se riitti sinne 300hv


Ihan vakio turbo se on ei mitenkään muutettu. Nythän siinä siis ei vakio. Mut orkkis on täysin orkkis.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Heinäkuu 26. 18:21:50 2009

cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Ai wrc coleri... En ole ikinä edes kuullut???
By Pumaspeed

Kattelin tuossa vanhoja kirjotuksia,ni onkoha se sun cos123 turbo vakioturbo,vai onko seki pumaspeedin modifoitu turbo? sen takia se riitti sinne 300hv


Ihan vakio turbo se on ei mitenkään muutettu. Nythän siinä siis ei vakio. Mut orkkis on täysin orkkis.
Haluatko myydä sen vakioturbon paketin?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Heinäkuu 26. 22:12:04 2009

En mä viiti jos viel tarvetta joskus...

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Heinäkuu 27. 15:19:30 2009

Kävin kysymässä Hämeenlinna Auto-Ilveksestä ,että mikä vaihdelaatikko on sama vaihdelaatikko ku mun ST225 Focuksessa,ni vastaus oli S40/V50 2.5T --> 2004 ja uudemmat.

Ja kysyin samalla ,että onko v70 T5 volvossa käytetty M66 vaihdelaatikkoa,ni vastaus oli kielteinen.

Sitten kysyin Hämeenlinnan Vaunulasta ,että mitä maksaa uusi vaihdelaatikko? ni kone näytti 2500e ja Räsän vaihdelaatikko 3500e.

Oon ehkä tekemässä kauppoja yhestä M66 vaihdelaatikosta,jossa on laakerivika. Kerronpa infoa lisää ku saan itekki lisää infoa.

Nyt on kuule niin suuret suunnitelmat. Vahvempaa laakeria,Lukko,välityksiä pitemmäksi..

Edit: Joo tämä vaihdelaatikko on ST225:sta.Alkanut kuulumaan vinkunaa ajonaikana niin vaihdettu uusi vaihdelaatikko.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ti Heinäkuu 28. 20:53:05 2009

http://www.garaget.org/?car=150776


Näyttäs sinne jokunen hepo tulleen ainakin kirjoituksen perusteella.

Muut voivat olla erimieltä mut toi ns mk1 st on hienompi kun tuo uusi. ;)

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Heinäkuu 28. 21:48:19 2009

Vihdoin GGR Cais saatiin asennettua, meni muuten yllättävästi aikaa operaatioon. Perstuntumalta tuntuu että vetäs reippaasti paremmin kuin K&N Gen II kitillä. Seuraava vaihe ois varata aika JTM-Motorssiin ja käydä kattoon millasta softaa tuohon saavat aikaseks. Kyllä oon pettyny jos ei 275hp:ta saada ja 450Nm.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ti Heinäkuu 28. 21:53:01 2009

cosworth123 kirjoitti:http://www.garaget.org/?car=150776


Näyttäs sinne jokunen hepo tulleen ainakin kirjoituksen perusteella.

Muut voivat olla erimieltä mut toi ns mk1 st on hienompi kun tuo uusi. ;)
Tuokin Dreamsciencen kartoilla. On se varmasti hyvä jos vaan sais asennettua. Prkl... :roll:

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Heinäkuu 28. 21:59:25 2009

Aika kovat paineet 1.9bar kuitenkin GT30 ahdin.Korimallista oon aivan täysin samaa mieltä Velin kanssa.Pre-Flift on tää vanhempi Ästee ja uudempi on Facelift.

Onkos kellään mitään tietoa,tuosta M66 vaihdelaatikosta,että mikä välitys siinä on? Ainakin jostain olin lukevani, että Räsän vaihdeväliä ois muutettu silleen ,että se kulkee hieman lujempaa?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Heinäkuu 30. 19:10:04 2009

Virittelin tuossa Omaa Ästeetä,ni kyllä se aina välillä niin on, että jos ulkomaalaisella & taikka suomalaisella Fordi sivulla sanotaan,että 100% onnistuminen osan asennuksessa taikka 100& Full fitted parts ,tai sinnepäin ni taas joutu rälläkkää näyttää tietyille osille.

So vähä niinku venäläinen kalasnikov sinnepäin..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Pe Heinäkuu 31. 15:18:51 2009

RsTuning kirjoitti:Virittelin tuossa Omaa Ästeetä,ni kyllä se aina välillä niin on, että jos ulkomaalaisella & taikka suomalaisella Fordi sivulla sanotaan,että 100% onnistuminen osan asennuksessa taikka 100& Full fitted parts ,tai sinnepäin ni taas joutu rälläkkää näyttää tietyille osille.

So vähä niinku venäläinen kalasnikov sinnepäin..
Vais oikein rälläkkää. Mihin sitä tarviit.... ;) heh he

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Heinäkuu 31. 15:23:33 2009

RsTuning kirjoitti:Aika kovat paineet 1.9bar kuitenkin GT30 ahdin.Korimallista oon aivan täysin samaa mieltä Velin kanssa.Pre-Flift on tää vanhempi Ästee ja uudempi on Facelift.

Onkos kellään mitään tietoa,tuosta M66 vaihdelaatikosta,että mikä välitys siinä on? Ainakin jostain olin lukevani, että Räsän vaihdeväliä ois muutettu silleen ,että se kulkee hieman lujempaa?

ST225 M66 välitykset ja vaihteistoöljy.

Täyttömäärät Litraa vaihteistoöljyä 1,85-1,95

Vaihteiston välityssuhteet
Vaihde Välityssuhde

1. vaihde 3,385
2. vaihde 2,050
3. vaihde 1,433
4. vaihde 1,088
5. vaihde 0,868
6. vaihde 0,700
Peruutusvaihde 2,615
Vetopyörästön välityssuhde – eteen 4,000
Vetopyörästön välityssuhde – taakse 4,941
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Heinäkuu 31. 17:40:00 2009

RsTuning kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Aika kovat paineet 1.9bar kuitenkin GT30 ahdin.Korimallista oon aivan täysin samaa mieltä Velin kanssa.Pre-Flift on tää vanhempi Ästee ja uudempi on Facelift.

Onkos kellään mitään tietoa,tuosta M66 vaihdelaatikosta,että mikä välitys siinä on? Ainakin jostain olin lukevani, että Räsän vaihdeväliä ois muutettu silleen ,että se kulkee hieman lujempaa?

ST225 M66 välitykset ja vaihteistoöljy.

Täyttömäärät Litraa vaihteistoöljyä 1,85-1,95

Vaihteiston välityssuhteet
Vaihde Välityssuhde

1. vaihde 3,385
2. vaihde 2,050
3. vaihde 1,433
4. vaihde 1,088
5. vaihde 0,868
6. vaihde 0,700
Peruutusvaihde 2,615
Vetopyörästön välityssuhde – eteen 4,000
Vetopyörästön välityssuhde – taakse 4,941


Eli 4 vaihde lähimpänä suoraa?? Sekö se sitten on oikea vaihde dynotuksessa?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Heinäkuu 31. 23:24:27 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Aika kovat paineet 1.9bar kuitenkin GT30 ahdin.Korimallista oon aivan täysin samaa mieltä Velin kanssa.Pre-Flift on tää vanhempi Ästee ja uudempi on Facelift.

Onkos kellään mitään tietoa,tuosta M66 vaihdelaatikosta,että mikä välitys siinä on? Ainakin jostain olin lukevani, että Räsän vaihdeväliä ois muutettu silleen ,että se kulkee hieman lujempaa?

ST225 M66 välitykset ja vaihteistoöljy.

Täyttömäärät Litraa vaihteistoöljyä 1,85-1,95

Vaihteiston välityssuhteet
Vaihde Välityssuhde

1. vaihde 3,385
2. vaihde 2,050
3. vaihde 1,433
4. vaihde 1,088
5. vaihde 0,868
6. vaihde 0,700
Peruutusvaihde 2,615
Vetopyörästön välityssuhde – eteen 4,000
Vetopyörästön välityssuhde – taakse 4,941


Eli 4 vaihde lähimpänä suoraa?? Sekö se sitten on oikea vaihde dynotuksessa?
totta,mutta jotkut penkittää 4-vaihteella ja toiset 5-vaihteella.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 1. 8:36:51 2009

5. vaihteella Ylivieskan dynossa 437nm ja Oulun dynossa 4. vaihteella 480nm. Liekö penkeissä nuin paljo eroa, vaihteet vaikuttaa nuin paljo vai toisessa dynossa ei osattu ajaa korjausta tulokseen.

Btw, 12.8 olis aika JTM-Motorssiin dynotusta ja softausta varten. Kaveri sanoi tuolta puhelimessa että on niin HELVETIN pieni turbo ST:ssä että on suorastaan ihme jos tulee yli 260hp :roll: Toisaalta pelkällä softalla pitäis tulla 250hp ja sittenkun mulla on kaikki noi modit niin miksei pitäs tulla 260-270hp ainakin? :-s
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 1. 12:55:23 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:5. vaihteella Ylivieskan dynossa 437nm ja Oulun dynossa 4. vaihteella 480nm. Liekö penkeissä nuin paljo eroa, vaihteet vaikuttaa nuin paljo vai toisessa dynossa ei osattu ajaa korjausta tulokseen.

Btw, 12.8 olis aika JTM-Motorssiin dynotusta ja softausta varten. Kaveri sanoi tuolta puhelimessa että on niin HELVETIN pieni turbo ST:ssä että on suorastaan ihme jos tulee yli 260hp :roll: Toisaalta pelkällä softalla pitäis tulla 250hp ja sittenkun mulla on kaikki noi modit niin miksei pitäs tulla 260-270hp ainakin? :-s

No on se kumma,että Velin vakioturbolla otettiin 291hv ja mun modified turbolla 315hv.

Vakioturbo vs GT28 turbo

http://www.garaget.org/?car=40810&image=1464238
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 1. 20:27:36 2009

cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Virittelin tuossa Omaa Ästeetä,ni kyllä se aina välillä niin on, että jos ulkomaalaisella & taikka suomalaisella Fordi sivulla sanotaan,että 100% onnistuminen osan asennuksessa taikka 100& Full fitted parts ,tai sinnepäin ni taas joutu rälläkkää näyttää tietyille osille.

So vähä niinku venäläinen kalasnikov sinnepäin..
Vais oikein rälläkkää. Mihin sitä tarviit.... ;) heh he
http://irc-galleria.net/view.php?nick=R ... =108716284
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Elokuu 1. 20:37:10 2009

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:5. vaihteella Ylivieskan dynossa 437nm ja Oulun dynossa 4. vaihteella 480nm. Liekö penkeissä nuin paljo eroa, vaihteet vaikuttaa nuin paljo vai toisessa dynossa ei osattu ajaa korjausta tulokseen.

Btw, 12.8 olis aika JTM-Motorssiin dynotusta ja softausta varten. Kaveri sanoi tuolta puhelimessa että on niin HELVETIN pieni turbo ST:ssä että on suorastaan ihme jos tulee yli 260hp :roll: Toisaalta pelkällä softalla pitäis tulla 250hp ja sittenkun mulla on kaikki noi modit niin miksei pitäs tulla 260-270hp ainakin? :-s

No on se kumma,että Velin vakioturbolla otettiin 291hv ja mun modified turbolla 315hv.

Vakioturbo vs GT28 turbo

http://www.garaget.org/?car=40810&image=1464238

Niin sanopa se. Mulla vedettiin jarru molemmilla 4 ja 5 vaihteella. ja ei ihan älyttömiä eroja ollut tuloksissa. 4 vaihteella meinas pito loppua mut onnistuttiin kuitenkin ihan ok.

Missä niko sun penkitettiin silloin aikoinaan?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Elokuu 1. 20:41:34 2009

Ja kuulostaa tietty hullulta kun joku sanoo, että ei VOI TULLA sen ja sen enempää. Hyvä esim on meidän ukon 400cdi mese. Toinen ihan samanlainen auto jarrussa eikä ollut kun 3 päivää väliä niin jonkun verran oli tuloksissa eroa. Molemmat lastutettiin samassa paikassa ja sama herra penkitti/suoritti säätö toimenpiteet. :roll:

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 1. 21:02:09 2009

RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Virittelin tuossa Omaa Ästeetä,ni kyllä se aina välillä niin on, että jos ulkomaalaisella & taikka suomalaisella Fordi sivulla sanotaan,että 100% onnistuminen osan asennuksessa taikka 100& Full fitted parts ,tai sinnepäin ni taas joutu rälläkkää näyttää tietyille osille.

So vähä niinku venäläinen kalasnikov sinnepäin..
Vais oikein rälläkkää. Mihin sitä tarviit.... ;) heh he
http://irc-galleria.net/view.php?nick=R ... =108716284

Ompas komee "mutka" paljoko tommonen kustantaa? Ja pitääkö muuten paljo modata putkistoa sun muuta?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 1. 21:09:26 2009

cosworth123 kirjoitti:Ja kuulostaa tietty hullulta kun joku sanoo, että ei VOI TULLA sen ja sen enempää. Hyvä esim on meidän ukon 400cdi mese. Toinen ihan samanlainen auto jarrussa eikä ollut kun 3 päivää väliä niin jonkun verran oli tuloksissa eroa. Molemmat lastutettiin samassa paikassa ja sama herra penkitti/suoritti säätö toimenpiteet. :roll:

Kaverin kans tuossa puhuttii päivällä nuista ST:n turboista, hän oli Fordin maahantuojalla töissä kun ST tuli markkinoille ja jonkin verran tietää tuosta wärkistä. Tosiaan turbo on ns matalapaineturbo joita on ollu jo iät ja ajat nuissa Volvoissa, siitä ei ole ollut koskaan tarkoitusta ottaa paljoa tehoa. Jossain kun pitää säästää niin tuo kohta ainakin ST:ssä on jätetty pieneksi. Jos tosiaan tehoa haluaa niin "mutka" on vaihdettava isompaan, se on faktaa.
Ehkä tuo turbo pitää minunkin vaihtaa mutta kiinnostais Suomen tarjonta ettei tarvitsisi ulkomailta tilata. Tosin en ole valmis viemään autoa johonkin pajalle eteläsuomeen moneksi päivää. Vähän sinänsä harmittaa kun olen sijoittanut niin paljon rahaa nuihin lisäpalikoihin ja jos niistä ei sitten mitään hyötyä saada vakioturbolla. :roll:
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 1. 22:13:42 2009

Matalapaine turbo hyvinkin on volvoissa käytetty ja tässä st225:ssa kans samalla metodialla..n.1500e pakosarjan kanssa. Autoani on penkitetty Vihdissä&Oulussa ja Karalalla keskisuomessa.Karalla mä nyt käyn sitten,kun saan auton senverran koottua.Tehoja vaan ei pysty nostaan yli 330hv ,kun ei tuu nyt vaihdettua vielä niitä sylinteriputkia.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 2. 12:58:17 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Ja kuulostaa tietty hullulta kun joku sanoo, että ei VOI TULLA sen ja sen enempää. Hyvä esim on meidän ukon 400cdi mese. Toinen ihan samanlainen auto jarrussa eikä ollut kun 3 päivää väliä niin jonkun verran oli tuloksissa eroa. Molemmat lastutettiin samassa paikassa ja sama herra penkitti/suoritti säätö toimenpiteet. :roll:

Kaverin kans tuossa puhuttii päivällä nuista ST:n turboista, hän oli Fordin maahantuojalla töissä kun ST tuli markkinoille ja jonkin verran tietää tuosta wärkistä. Tosiaan turbo on ns matalapaineturbo joita on ollu jo iät ja ajat nuissa Volvoissa, siitä ei ole ollut koskaan tarkoitusta ottaa paljoa tehoa. Jossain kun pitää säästää niin tuo kohta ainakin ST:ssä on jätetty pieneksi. Jos tosiaan tehoa haluaa niin "mutka" on vaihdettava isompaan, se on faktaa.
Ehkä tuo turbo pitää minunkin vaihtaa mutta kiinnostais Suomen tarjonta ettei tarvitsisi ulkomailta tilata. Tosin en ole valmis viemään autoa johonkin pajalle eteläsuomeen moneksi päivää. Vähän sinänsä harmittaa kun olen sijoittanut niin paljon rahaa nuihin lisäpalikoihin ja jos niistä ei sitten mitään hyötyä saada vakioturbolla. :roll:

Niimpä ja riippuu taas ihan siitä paljonki sitä tehoa haluat? ;) Mut on niistä sun muistakin palikoista hyötyä sit kun vaihat puhaltimen.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Elokuu 2. 13:40:13 2009

Entäs jos tuohon katuautoon laittaisi Antilag-systeemin? Onko siitä enempi haittaa ku hyötyä ns.katuajossa + kiihdytys&nopeusajo? Kertokaapas viisaammat mitä pitäs tietää,jotain tiedänkin kyseisestä "paukkujärjestelmästä" tai sitten launch Control

Ästeessä on "launch control" tosin ei nosta kierrokset, kuin 3000rpm..

-Ahtimen käyttöikä ainakin vähenee,mutta voi käyttää hieman isompaa ahdinta, kun ei tule ns.turboviivettä.
- ??? Voiko se polttaa katalysaattorin?
--??? muuta???
Viimeksi muokannut RStuning, Su Elokuu 2. 14:58:47 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Elokuu 2. 14:42:59 2009

RsTuning kirjoitti:Entäs jos tuohon katuautoon laittaisi Antilag-systeemin? Onko siitä enempi haittaa ku hyötyä ns.katuajossa + kiihdytys&nopeusajo? Kertokaapas viisaammat mitä pitäs tietää,jotain tiedänkin kyseisestä "paukkujärjestelmästä"

-Ahtimen käyttöikä ainakin vähenee,mutta voi käyttää hieman isompaa ahdinta, kun ei tule ns.turboviivettä.
- ??? Voiko se polttaa katalysaattorin?
--??? muuta???
Lähinnä rakenna koko kone uusiksi, että kestäis kauheita pakolämpöjä. Eli katuautoissa vähän turha? Näin olen ymmärtänyt.

Eli siis huonommassa tapauksessa, pakovenat, turbo, pakosarja, katit jne jne mennyttä.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » Su Elokuu 2. 17:00:06 2009

kaveri käväs just tossa pihassa näyttään sen isoveljen mustaa st focusta, muuten auto vakio mut softa oli laitettu, en tiä kenen softa mut harinen penkitti siittä 254 hv / 433 nm
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 2. 18:09:31 2009

siebro kirjoitti:kaveri käväs just tossa pihassa näyttään sen isoveljen mustaa st focusta, muuten auto vakio mut softa oli laitettu, en tiä kenen softa mut harinen penkitti siittä 254 hv / 433 nm

Ihan yes pelkällä "lastulla"

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Elokuu 2. 18:30:54 2009

cosworth123 kirjoitti:
siebro kirjoitti:kaveri käväs just tossa pihassa näyttään sen isoveljen mustaa st focusta, muuten auto vakio mut softa oli laitettu, en tiä kenen softa mut harinen penkitti siittä 254 hv / 433 nm

Ihan yes pelkällä "lastulla"
Tuohon vaan sen Isompi välijäähdytin,esim.mallia RADTEC st225 ni pukkaa 270hv,sitten pitääkin jo tehdä muutoksia jos meinaa saada vielä 20hv lisää vakioahtimella.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Elokuu 2. 19:11:24 2009

RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
siebro kirjoitti:kaveri käväs just tossa pihassa näyttään sen isoveljen mustaa st focusta, muuten auto vakio mut softa oli laitettu, en tiä kenen softa mut harinen penkitti siittä 254 hv / 433 nm
Ihan yes pelkällä "lastulla"
Tuohon vaan sen Isompi välijäähdytin,esim.mallia RADTEC st225 ni pukkaa 270hv,sitten pitääkin jo tehdä muutoksia jos meinaa saada vielä 20hv lisää vakioahtimella.
Uudessa PF:ssä dynokäppyrä faceliftistä jossa yli 300 kaakkia vakioturbolla.
EDIT: "Dreamscience remap, induction and intercooler, Milltek full exhausts with de-cat. 313,5 bhp@6468rpm, 330,6lb ft@2673 rpm"

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » Su Elokuu 2. 19:43:49 2009

hoopee kirjoitti: Uudessa PF:ssä dynokäppyrä faceliftistä jossa yli 300 kaakkia vakioturbolla.
EDIT: "Dreamscience remap, induction and intercooler, Milltek full exhausts with de-cat. 313,5 bhp@6468rpm, 330,6lb ft@2673 rpm"
Mutta noista täytyy muistaa että ne on "brittihevosia", ei oikeita. :wink:

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Elokuu 2. 19:47:59 2009

escorvet kirjoitti:
hoopee kirjoitti: Uudessa PF:ssä dynokäppyrä faceliftistä jossa yli 300 kaakkia vakioturbolla.
EDIT: "Dreamscience remap, induction and intercooler, Milltek full exhausts with de-cat. 313,5 bhp@6468rpm, 330,6lb ft@2673 rpm"
Mutta noista täytyy muistaa että ne on "brittihevosia", ei oikeita. :wink:
Siitä huolimatta! Ari vois kommentoida kans noita penkityksiä kun on samat käppyrät nähnyt.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Elokuu 2. 20:17:15 2009

Juu siltä tosiaan näytti että vakioahtimella on otettu tuo 313hp. Se on kyllä kova tulos. Tiedä sitten miten kauan nuin pieni mutka kestää tuollasta tehonottoa...

Harisen chippi taitaa olla parhaita Suomessa? Paremmat lukemat kun minulla vaikka omassa autossani on Forge intercooler,GGR Cais täys Milltek putkisto. Tosin autoa ei ole penkitetty dp:n ja Cais:in asennuksen jälkeen. Mut vähä reilun viikon päästä JTM-Motorsiin niin nähdää totuus omasta autosta & karalan mapista.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » To Elokuu 6. 8:24:13 2009

kävin toissapäivänä huollattamassa ilmastoinnin ja eilen lähin ajaan ni ei tullu ku lämmintä ilmaa, voi perse, no katoin pellin alle ja ilmastoinnin täyttöputken juuri aivan täynnä keltaista väriainetta eli vuotanu ulos, tänää vein auton pajalle että katsoo onko ilmastointi vuotanu siittä täyttöputkesta eli sielu paskana vai onko jossain reikä.
kuitenkin meni alipainetestit ja kaikki läpi normaalisti toissapäivänä, kyl taas kokeillaan merkkiuskollisuutta :D
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Elokuu 6. 11:04:25 2009

siebro kirjoitti:kävin toissapäivänä huollattamassa ilmastoinnin ja eilen lähin ajaan ni ei tullu ku lämmintä ilmaa, voi perse, no katoin pellin alle ja ilmastoinnin täyttöputken juuri aivan täynnä keltaista väriainetta eli vuotanu ulos, tänää vein auton pajalle että katsoo onko ilmastointi vuotanu siittä täyttöputkesta eli sielu paskana vai onko jossain reikä.
kuitenkin meni alipainetestit ja kaikki läpi normaalisti toissapäivänä, kyl taas kokeillaan merkkiuskollisuutta :D

Käytitkö jossain "nyrkkipajalla" AC huollossa? Nehän on saattanu rikkoo sen täyttöputken...
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » To Elokuu 6. 13:17:12 2009

RS2000_mk5 kirjoitti: Käytitkö jossain "nyrkkipajalla" AC huollossa? Nehän on saattanu rikkoo sen täyttöputken...
ei ollu fordin liike mutta ihan nissanin merkkihuolto, siellä olen käyttänyt kaikkia autojani
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » To Elokuu 6. 16:53:51 2009

vitun vittu, ilmastoinnin kennossa reikä !
joutuu siis purkaan keulan pois ja ajattelin jos sais hitsaamalla kuntoon !
samalla jotani hyvääkin, huomasin että cooleri ei olekkaan alkuperäinen vaan vaihdettu isompi !

jos jollain on vinkkejä miten etupuskuri lähtee irti ni otetaan mielellän vastaan tekstin tai kuvien kera :D

edit: kenno saatu irti, loppupeleissä aika iisi homma, puskuri irti ja cooleri !
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Elokuu 12. 20:18:15 2009

Nonnii dyno/softa reissu takana. 269hp ja 390nm olis Karalan softalla uudet luvut 0.9 ahdoilla. Ihan jees tehot nousi jonkunverran bluefiniin nähden, vääntöä taas leikattiin jonku verran vetareita säästellen. Ehkä tuossa ois voinu vielä vähä viilata lisää mutta meni jo sen verran kauan aikaa että jätettiin tuohon.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Elokuu 12. 20:36:20 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii dyno/softa reissu takana. 269hp ja 390nm olis Karalan softalla uudet luvut 0.9 ahdoilla. Ihan jees tehot nousi jonkunverran bluefiniin nähden, vääntöä taas leikattiin jonku verran vetareita säästellen. Ehkä tuossa ois voinu vielä vähä viilata lisää mutta meni jo sen verran kauan aikaa että jätettiin tuohon.
Mutta 100nm vähemmän vääntöjä ku viimekerralla?? Kerro ku oot ostamassa uusia vetoakseleita,niin haalin ne rikkinäiset sitten sulta.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Elokuu 12. 20:38:40 2009

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii dyno/softa reissu takana. 269hp ja 390nm olis Karalan softalla uudet luvut 0.9 ahdoilla. Ihan jees tehot nousi jonkunverran bluefiniin nähden, vääntöä taas leikattiin jonku verran vetareita säästellen. Ehkä tuossa ois voinu vielä vähä viilata lisää mutta meni jo sen verran kauan aikaa että jätettiin tuohon.
Mutta 100nm vähemmän vääntöjä ku viimekerralla?? Kerro ku oot ostamassa uusia vetoakseleita,niin haalin ne rikkinäiset sitten sulta.

435nm oli bluefinillä. ja sekin tuli piikkinä noin 3500rpm kohdilla.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Elokuu 12. 21:05:32 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii dyno/softa reissu takana. 269hp ja 390nm olis Karalan softalla uudet luvut 0.9 ahdoilla. Ihan jees tehot nousi jonkunverran bluefiniin nähden, vääntöä taas leikattiin jonku verran vetareita säästellen. Ehkä tuossa ois voinu vielä vähä viilata lisää mutta meni jo sen verran kauan aikaa että jätettiin tuohon.
Mutta 100nm vähemmän vääntöjä ku viimekerralla?? Kerro ku oot ostamassa uusia vetoakseleita,niin haalin ne rikkinäiset sitten sulta.

435nm oli bluefinillä. ja sekin tuli piikkinä noin 3500rpm kohdilla.
Jännä nähä ku oman auton sais iskuun tässä ni mitä lukemia sieltä tulee,silleen ihmettelen ku Cos123 otti 291hv 499nm ja muuten täysin samat viritysosat mutta putkisto Marteliukselta.Musta jotenki tuntuu ,että Cos123 autonrakentaja(ensimmäinen omistaja) on myös vaihtanut sen pumaspeedin modifoidun turbon siihen. Ku näyttää kovasti ettei vakioturbolla päästä hirmusesti yli 270hv
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Elokuu 12. 21:31:39 2009

Jännä nähä ku oman auton sais iskuun tässä ni mitä lukemia sieltä tulee,silleen ihmettelen ku Cos123 otti 291hv 499nm ja muuten täysin samat viritysosat mutta putkisto Marteliukselta.Musta jotenki tuntuu ,että Cos123 autonrakentaja(ensimmäinen omistaja) on myös vaihtanut sen pumaspeedin modifoidun turbon siihen. Ku näyttää kovasti ettei vakioturbolla päästä hirmusesti yli 270hv



Jep, ei kyllä Karalan softalla pääse juuri tuota ylemmäs ellei ole turbo vaihdettu. Samalla kyllä sitten menis vaihtoon kytkin,veivit,vauhtipyörä jne. Kyl tässä taitaa mun viritykset olla jokski aikaa, rahat alkaa loppua niin paljo näihinkin hevosiin on jo menny.
Äsken kävin ottaan pienen testirundin, hyvin tuo kyllä vetää nyt kierroksilla, alavääntö on nyt hieman heikompi mutta kelpaa mulle.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Elokuu 12. 22:55:01 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Jännä nähä ku oman auton sais iskuun tässä ni mitä lukemia sieltä tulee,silleen ihmettelen ku Cos123 otti 291hv 499nm ja muuten täysin samat viritysosat mutta putkisto Marteliukselta.Musta jotenki tuntuu ,että Cos123 autonrakentaja(ensimmäinen omistaja) on myös vaihtanut sen pumaspeedin modifoidun turbon siihen. Ku näyttää kovasti ettei vakioturbolla päästä hirmusesti yli 270hv


Jep, ei kyllä Karalan softalla pääse juuri tuota ylemmäs ellei ole turbo vaihdettu. Samalla kyllä sitten menis vaihtoon kytkin,veivit,vauhtipyörä jne. Kyl tässä taitaa mun viritykset olla jokski aikaa, rahat alkaa loppua niin paljo näihinkin hevosiin on jo menny.
Äsken kävin ottaan pienen testirundin, hyvin tuo kyllä vetää nyt kierroksilla, alavääntö on nyt hieman heikompi mutta kelpaa mulle.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Totta lista on pitkä mitä parannuksia pitää ästeeseen tehdä,jos siitä haluaa "kestävän" Aluksi Sylinterit,veivit,männät,vauhtipyörä,kytkin,vetoakselit,lukko,vaihdelaatikon laakereitten vaihtaminen. Näillä pääsee jo pitkälle mutta euroja menee sellanen 5000-8000e.

Entiedä ,että onko sitten tämän Räsänkään voimansiirto ja moottori minne riittävä. Ainakin sentiedän omakohtasesti että on riittävämpi vakiona, kuin ästeen..

-Itse saan nyt tehtyä ne kaupat siitä laakeriviallisesta M66 laatikosta,Lähetän sen Länsinaapuriin ,siihen tehdään laakerivaihdos(Kestävemmät laakerit),välitystenvaihto,Qualifen asennus.-
-Samaan osoitteeseen menisivät vetoakselitkin jos sellaiset olis ylimääräsenä. Ns.mallikappaleista tehtäis uudet ja kestävät +600nm


Edit: 666R 7002 AE numerosarja tarkoittaa kuusi vaihteista manuaalivaihteistoa 4.10.2005-15.1.2008 valmistettuihin autoihin.Näin vastasivat Fordilta kun kysyin tuota laatikkoa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Elokuu 14. 23:06:05 2009

Asentelin Räsän mittariston Ästeeseen,voin ainaki kertoa että toimii..

http://irc-galleria.net/view.php?nick=R ... =109615901
Viimeksi muokannut RStuning, Su Elokuu 16. 17:56:11 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 15. 19:23:35 2009

Mistä hitosta voisi johtua keulasta kuuluva kolina ästeessä? Se oikeestaan on alkanu vasta Eibachien asennuksen jälkeen ja se kuuluu kuskinpuolelta, ääni voisi olla sellainen ihme kolahduksen ja jousen takeltelun sekotus. Koiranluut vaihdettii niin päivän oli ettei kolissu ja sitten taas alkoi :x Mahtaako tuo alustasarja kuormittaa niin paljon etupään osia että sieltä on jotain jo menny väljäksi vai? Kyllä taas vaihteeksi tympäsee...
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 15. 19:53:37 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Mistä hitosta voisi johtua keulasta kuuluva kolina ästeessä? Se oikeestaan on alkanu vasta Eibachien asennuksen jälkeen ja se kuuluu kuskinpuolelta, ääni voisi olla sellainen ihme kolahduksen ja jousen takeltelun sekotus. Koiranluut vaihdettii niin päivän oli ettei kolissu ja sitten taas alkoi :x Mahtaako tuo alustasarja kuormittaa niin paljon etupään osia että sieltä on jotain jo menny väljäksi vai? Kyllä taas vaihteeksi tympäsee...
paha mennä sanomaan,niitä syitähän on vaikka kuinka paljon ne perusjutut,mutta onko iskari kiinni yläpäästä? taikka poikkituki kiinni kunnolla? Kaverilla kolisi kans keulassa EVOssa niin sieltä oli iskarista tullu nesteet pihalle.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Elokuu 15. 20:50:37 2009

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Mistä hitosta voisi johtua keulasta kuuluva kolina ästeessä? Se oikeestaan on alkanu vasta Eibachien asennuksen jälkeen ja se kuuluu kuskinpuolelta, ääni voisi olla sellainen ihme kolahduksen ja jousen takeltelun sekotus. Koiranluut vaihdettii niin päivän oli ettei kolissu ja sitten taas alkoi :x Mahtaako tuo alustasarja kuormittaa niin paljon etupään osia että sieltä on jotain jo menny väljäksi vai? Kyllä taas vaihteeksi tympäsee...
paha mennä sanomaan,niitä syitähän on vaikka kuinka paljon ne perusjutut,mutta onko iskari kiinni yläpäästä? taikka poikkituki kiinni kunnolla? Kaverilla kolisi kans keulassa EVOssa niin sieltä oli iskarista tullu nesteet pihalle.

Yläpää on ainaki kiinni kävin kattoon. Pallonivelissä ei ainakaan ole niin paljoo välystä että sen huomais. Pitäsköhän käyttää konttorilla "renkaan ravistus/iskaritestissä" tuota? Harmittaa jos noi Eibachit osoittautuu huonolaatuisiksi, en kyllä löytänyt netistä ketään kuka ois haukkunu niitä.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Elokuu 15. 21:43:07 2009

Kyllä se kannattaa jossain käyttää testissä.Vianorilla vai missä ne täälläpäin tarkistuttaa ihan ilmaseks,korjaaminen sitten maksaa. tai oisko ollu autoasia tms.. jokin kuitenkin.

No tuota mitä mä oon kuullut ni kyl eibachin sarjat on hyviä,mutta voihan siel olla ns.maanantai kappaleita joukossamme.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 16. 9:51:29 2009

Viitaten aiempaan keskusteluun. Kyllä se on ihan alkup. ahdin! ;)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 16. 9:53:04 2009

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Jännä nähä ku oman auton sais iskuun tässä ni mitä lukemia sieltä tulee,silleen ihmettelen ku Cos123 otti 291hv 499nm ja muuten täysin samat viritysosat mutta putkisto Marteliukselta.Musta jotenki tuntuu ,että Cos123 autonrakentaja(ensimmäinen omistaja) on myös vaihtanut sen pumaspeedin modifoidun turbon siihen. Ku näyttää kovasti ettei vakioturbolla päästä hirmusesti yli 270hv


Jep, ei kyllä Karalan softalla pääse juuri tuota ylemmäs ellei ole turbo vaihdettu. Samalla kyllä sitten menis vaihtoon kytkin,veivit,vauhtipyörä jne. Kyl tässä taitaa mun viritykset olla jokski aikaa, rahat alkaa loppua niin paljo näihinkin hevosiin on jo menny.
Äsken kävin ottaan pienen testirundin, hyvin tuo kyllä vetää nyt kierroksilla, alavääntö on nyt hieman heikompi mutta kelpaa mulle.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Totta lista on pitkä mitä parannuksia pitää ästeeseen tehdä,jos siitä haluaa "kestävän" Aluksi Sylinterit,veivit,männät,vauhtipyörä,kytkin,vetoakselit,lukko,vaihdelaatikon laakereitten vaihtaminen. Näillä pääsee jo pitkälle mutta euroja menee sellanen 5000-8000e.

Entiedä ,että onko sitten tämän Räsänkään voimansiirto ja moottori minne riittävä. Ainakin sentiedän omakohtasesti että on riittävämpi vakiona, kuin ästeen..

-Itse saan nyt tehtyä ne kaupat siitä laakeriviallisesta M66 laatikosta,Lähetän sen Länsinaapuriin ,siihen tehdään laakerivaihdos(Kestävemmät laakerit),välitystenvaihto,Qualifen asennus.-
-Samaan osoitteeseen menisivät vetoakselitkin jos sellaiset olis ylimääräsenä. Ns.mallikappaleista tehtäis uudet ja kestävät +600nm


Edit: 666R 7002 AE numerosarja tarkoittaa kuusi vaihteista manuaalivaihteistoa 4.10.2005-15.1.2008 valmistettuihin autoihin.Näin vastasivat Fordilta kun kysyin tuota laatikkoa.
Kai se kestävyys hieman ajotyylistäkin kiinni....

Vastaa Viestiin