Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Salonen
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Viesti
Kirjoittaja Salonen » Ke Heinäkuu 15. 21:05:08 2009
Tervehdys.
Mistä XR3:n vaihteiston erottaa tavallisesta 5-vaihteisesta (valu-/varaosanumero)?
Ja jos se ero selviää näin, niin missä kyseiset "koodit" on?
Voortti-lehtiä (Classic ja Retro Ford) lueskeltuani ero pääosin RS Turbon vaihteistoon on lukko.
Jatkuvaa menestystä!

Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Ke Heinäkuu 15. 23:33:55 2009
Salonen kirjoitti:Tervehdys.
Mistä XR3:n vaihteiston erottaa tavallisesta 5-vaihteisesta (valu-/varaosanumero)?
Ja jos se ero selviää näin, niin missä kyseiset "koodit" on?
Voortti-lehtiä (Classic ja Retro Ford) lueskeltuani ero pääosin RS Turbon vaihteistoon on lukko.
Jatkuvaa menestystä!

Itseänikin kiinnostaisi sama asia.
Laatikothan kaikissa täsmälleen samat (RST olevinaan ainakin kestävempi kuori?) välitykset tosin vaihtelee ja RST on lukko.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
Salonen
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Viesti
Kirjoittaja Salonen » To Heinäkuu 16. 14:03:56 2009
Askissa on ainakin seuraavat merkinnät:
87TT-7FO98-AB ja IV/2.
Viimeinen on, ymmärtääkseni valmistusaika mikä viittaisi huhti/82 tai 92???
Osanumerolla löysin netistä, että aski olisi 1.1 Fiestan aski, tiedä häntä!!!
Netti ei aina ole mikään "raamattu", paljon höpöhöpö-tehoja (lue: huipputehoja).
Tietävä kertokoon...
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » To Heinäkuu 16. 17:46:23 2009
Tuo varaosanumeron alku "87" tarkoittaa että osa on ensimmäisen kerran kerran tullut käyttöön Fordeissa vuonna 87, eli ei se ainakaan xr3:sen ole jota tehtiin 1980-1983. Mikäs siinä XR3:sen laatikossa kiinnostaa? Tavallinen mk3 Escon 5v loota. Sama välityskin kuin kaikissa muissakin kaasarimalleissa muistaakseni.
Turbon laatikoissa ei ole kestävämpi kuori. Pärävälityksessä on isommat hampaan rattaissa ja tasapyörästö on toki eri. Muuta eroa ei ole.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Salonen
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Viesti
Kirjoittaja Salonen » Pe Heinäkuu 17. 5:40:17 2009
Hyvä.
Asiaa ei ainakaan jatkossa tarvitse miettiä. Ja 50€-askiksia halpa. Jos risa niin saa ainakin kuoret eukon autoon, ja tiuhaa välitysta ja lukko. Pääsee hän ainakin radalle testaamaan!
Kiitos, vielä lopuksi.

Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 17. 13:28:05 2009
Tiuha välityshän tuli sitten vasta XR3i askeihin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Salonen
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Viesti
Kirjoittaja Salonen » Pe Heinäkuu 17. 13:41:38 2009
Hyvä. Eli sellaista kannattaa metsästää. Ja mistä sellaisen tunnistaa? Tuo löytämäni on siis tavallinen 5-lovinen, mutta hyvä olla nurkissa, jos eukko innostuu väkisin vaihtamaan?!

Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
puliukk0
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja puliukk0 » Pe Heinäkuu 17. 13:52:04 2009
Salonen kirjoitti:Hyvä. Eli sellaista kannattaa metsästää. Ja mistä sellaisen tunnistaa? Tuo löytämäni on siis tavallinen 5-lovinen, mutta hyvä olla nurkissa, jos eukko innostuu väkisin vaihtamaan?!

Kannattaa sit kattoo missä kunnossa se on, eiks noista yleensä laakerit oo ihan kaput finaalissa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Pe Heinäkuu 17. 15:21:51 2009
JesseT kirjoitti:Tiuha välityshän tuli sitten vasta XR3i askeihin.
Löytyykö tätä 4.27/4.29 välitystä tiuhempaa mistään? Joskus aikanaan tämän foorumin myynti-ilmoituksissa muistaakseni oli vielä joku tiheämpi??
Escort Mk4 "RS2300i"
-
Salonen
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Viesti
Kirjoittaja Salonen » Pe Heinäkuu 17. 23:43:33 2009
Tuolta voi löytyä?!
http://www.quaife.co.uk/Online-Catalogue
En ole aihetta tutkaillut tarkemmin.
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
heikki
- Viestit: 516
- Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja heikki » To Kesäkuu 9. 21:35:23 2011
Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » To Kesäkuu 9. 22:04:51 2011
heikki kirjoitti:Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.
4,29 / 3,58 = ~20% nousee kierrokset, jos muuten on samat välitykset.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
heikki
- Viestit: 516
- Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja heikki » Pe Kesäkuu 10. 14:53:18 2011
koskar kirjoitti:heikki kirjoitti:Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.
4,29 / 3,58 = ~20% nousee kierrokset, jos muuten on samat välitykset.
Kiitoksia tiedosta.