Bensarosvo BOA

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TaunusTomi
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
Paikkakunta: Pori

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi » La Tammikuu 17. 20:39:07 2009

En usko että anturin vaihto auttaa, se letkulämppäri vaan sekottaa pakkaa.
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta

Taunus 78 Cosworth BOA

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja jnd » La Tammikuu 17. 22:27:30 2009

Yleensä sillon lähtee heikoiten kun ajaa koneen suth lämpimäks ja antaa jäähtyä pakkasella pari tuntia

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Tammikuu 18. 16:03:13 2009

Paloautossa on nyt ollut pari talvea Webasto. Melko hinnakas investointi huolimatta saksanmaalta hommatusta tekniikasta, mutta käyttömukavuus on ihan omaa luokkaansa. Kun kuriirityötä teen omalla autolla, on oikeastaan enää vain akun koosta ja omasta siviilirohkeudesta kiinni, miten paljon lämmitystä tohtii käyttää. Ja näihin bensarosvon polttoaineenkulutuslukemiin laitteen omalla bensankulutuksella ei sinänsä ole mitään vaikutusta :lol:

Lisäarvoa tuo laitteen pelkkä puhallustoiminto ilman lämmitystä - näin ollen sillä on käyttöä kesälläkin. Kun on ajanut pitkähkön matkan ilmastoinnin kanssa, ja on tarvetta poiketa esim. kaupassa välillä, koiralle on nannaa kun jättää webaston päälle sisäkierron puhalluksella; niinpä vielä ilmastoinnin jäljiltä viileät putket kierrättävät sitten koko poissaolon ajan ilmaa hauvalle, ellei nyt tuntitolkulla siellä kaupassa viivy (tosin auto on syytä tuolloinkin pysäköidä varjoon ja akkunat tiukasti kiinni).

Pientä päivitystä bensarosvo -aiheeseen: auto on toiminut koko talven "oikein", eli noita tyhjäkäynnin jumeja tms. ei ole esiintynyt. Syynä (99%) oli sitkeästi kontaktinsa menettänyt moottorinohjauksen johtonippujen liitos (juurikin ne kaksi johdinnippua liittimineen siinä ohjaustehostimen hieman likaisen nestesäiliön alla).

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja jnd » Pe Toukokuu 29. 9:20:37 2009

Tuli mieleen ku fordilta kysyin jakopään osia, niin ketju oli melkeen ainut mitä saa, niin onko mahollista esim teettää jossain noita laahaimia?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Toukokuu 29. 19:55:44 2009

eBayssa (www.ebay.uk.co) on välillä ollut BOA:n osia myynnissä, mutta varsin vähäistä on tarjonta. Niitä laahaimia en ole nähnyt siellä myynnissä.

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja jnd » To Kesäkuu 4. 12:07:27 2009

Näyttää siltä että joku on napannut mukaansa tai muuten vaan hävinny toinen lambda antureista. Onko noita saatavana mistään ja minkä hintasia mahtaa olla?

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Kesäkuu 9. 21:28:55 2009

Itse ostin aikoinaan Varaosamaailmasta - olisikohan ollut jotain neljä-viisikymppiä kipale. En tosin tiedä sitten, onko toimiva paketti. Tiedä vaikka nämä bensarosvousongelmat johtuisivatkin niistä!!! :-s

J
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ma Kesäkuu 29. 14:44:00 2009

Sine kirjoitti:
Jos en käytä moottorinlämmitintä, niin lähtee aina laakista käyntiin. Tulee ihan RS Turbon viallisen lämpöaikakytkimen toiminta mieleen, koska tämä BOA käyttäytyy nyt samalla tavalla. Jos anturin vaihto ei auta, niin pitää sitten heittää letkulämmittimellä lintua ja laittaa lohkolämmitin (hankittu jo sekin).
Mulla tekee ihan samaa vaikka on normaali lohkolämmitin.Täysin kylmänä höröhtää heti tulille mutta ei jos on vähääkään kauemmin ollu tolpassa.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Kesäkuu 29. 15:00:26 2009

Sine kirjoitti:eBayssa (http://www.ebay.uk.co) on välillä ollut BOA:n osia myynnissä, mutta varsin vähäistä on tarjonta. Niitä laahaimia en ole nähnyt siellä myynnissä.
Huomasin pitkästä aikaa myynnissä sen maailman ”harvinaisimman laahaimen”.

Tensioner blade Ford 2.9 24v Cosworth BOA 91 to 94

price: £218.50
Postage: To Finland £16.50

Huh! :shock: On siinä osalla hintaa. Pitänee siirtää samainen tuosta lattialta parempaan turvaan ja nostaa vartioinnin tasoa :lol:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Kesäkuu 29. 15:02:44 2009

Colognevsa kirjoitti:
Sine kirjoitti:
Jos en käytä moottorinlämmitintä, niin lähtee aina laakista käyntiin. Tulee ihan RS Turbon viallisen lämpöaikakytkimen toiminta mieleen, koska tämä BOA käyttäytyy nyt samalla tavalla. Jos anturin vaihto ei auta, niin pitää sitten heittää letkulämmittimellä lintua ja laittaa lohkolämmitin (hankittu jo sekin).
Mulla tekee ihan samaa vaikka on normaali lohkolämmitin.Täysin kylmänä höröhtää heti tulille mutta ei jos on vähääkään kauemmin ollu tolpassa.
Mittaisin talvella lämpötila-anturia ja sain ohmimittarin mukaan ihan järkeviä arvoja. Vaihdan kuitenkin sen varmuuden vuoksi uuteen. Samalla vaihtuu moottorinlämmitin lohkon propun reikään.

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja jnd » Ma Kesäkuu 29. 16:07:08 2009

Sine kirjoitti:
Sine kirjoitti:eBayssa (http://www.ebay.uk.co) on välillä ollut BOA:n osia myynnissä, mutta varsin vähäistä on tarjonta. Niitä laahaimia en ole nähnyt siellä myynnissä.
Huomasin pitkästä aikaa myynnissä sen maailman ”harvinaisimman laahaimen”.

Tensioner blade Ford 2.9 24v Cosworth BOA 91 to 94

price: £218.50
Postage: To Finland £16.50

Huh! :shock: On siinä osalla hintaa. Pitänee siirtää samainen tuosta lattialta parempaan turvaan ja nostaa vartioinnin tasoa :lol:
eikö tommosta pysty jo teettämään suomessa tohon hintaan?

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Kesäkuu 29. 19:18:53 2009

Niitä laahain sarjoja saa 230€ + rahti briteistä.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ma Kesäkuu 29. 23:18:04 2009

Sine kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:
Sine kirjoitti:
Jos en käytä moottorinlämmitintä, niin lähtee aina laakista käyntiin. Tulee ihan RS Turbon viallisen lämpöaikakytkimen toiminta mieleen, koska tämä BOA käyttäytyy nyt samalla tavalla. Jos anturin vaihto ei auta, niin pitää sitten heittää letkulämmittimellä lintua ja laittaa lohkolämmitin (hankittu jo sekin).
Mulla tekee ihan samaa vaikka on normaali lohkolämmitin.Täysin kylmänä höröhtää heti tulille mutta ei jos on vähääkään kauemmin ollu tolpassa.
Mittaisin talvella lämpötila-anturia ja sain ohmimittarin mukaan ihan järkeviä arvoja. Vaihdan kuitenkin sen varmuuden vuoksi uuteen. Samalla vaihtuu moottorinlämmitin lohkon propun reikään.
Joo, vaihdoin myös tuon anturin mutta ei ollu yhtään minkäänlaista vaikutusta.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Kesäkuu 30. 2:47:58 2009

Colognevsa kirjoitti:Joo, vaihdoin myös tuon anturin mutta ei ollu yhtään minkäänlaista vaikutusta.
Tämähän menee mystiseksi.

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja jnd » Pe Heinäkuu 17. 8:31:25 2009

Tuli vaan tossa mieleen ku laitoi pakoputken loppupäätä leimakuntoon. Niin kuullostaako turhan ahtaalta vakio boalle pakosarjoilta 2x2,5" pätkät, ne yhdistyy 3" kattiin josta kutistuu yhteen 2,5" putkeen missä kolme suoraa vaimenninta?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Bensarosvo BOA

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Heinäkuu 17. 18:29:57 2009

jnd kirjoitti:Tuli vaan tossa mieleen ku laitoi pakoputken loppupäätä leimakuntoon. Niin kuullostaako turhan ahtaalta vakio boalle pakosarjoilta 2x2,5" pätkät, ne yhdistyy 3" kattiin josta kutistuu yhteen 2,5" putkeen missä kolme suoraa vaimenninta?
Ei pitäis ahistaa. Noi alkupätkät menis 2":llakin, sarjoissahan ei ollut kuin n. Ø45mm lähdöt.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Vastaa Viestiin