Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Kesäkuu 18. 13:21:06 2009
cosworth123 kirjoitti:Paljonko se ahto siellä penkissä se sun laittesi. Mulla oli ainakin lähes kaikki siinä koneen ruudulla mistä itse katselin kun penkittäjä ajoi mun autoa. Mulla on stg2:n ja stg3:n välillä taas se ero että pitää paineet loppuun asti kun stg2 tiputti yläkierroksilla 0,9bar:iin. Eli mulla merkittävä ero yläkierroksilla tällä stg3:lla kakkoseen verrattuna.
Juuri näin eli stage 2 ahdot käyvät siellä yli 1 ja sitte laskee sinne 0.8 huiteville. stage 3 pitää ahdot koko kiihdytyksen siellä yli 1:ssä.
Joku tuossa sitten mättää kun eroja ei kumiskaan saa stage 2:sen ja 3:sen välille, ainoo mikä ero autossa oli, Milltekin katti+back ja K&N imukitti.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » To Kesäkuu 18. 13:35:40 2009
cosworth123 kirjoitti:Ja hommahan menee silleen,että paikkakunnan tyyppi lukee sen koneen softan ja lähettää sen Norjaan ja sieltä se sit tulee takas ja sit laitetaan modifoitu lastu paikalleen.
Sorry tätä mä en hiffannut?
http://www.voimaa.com/
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Kesäkuu 18. 13:50:20 2009
RsTuning kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:Ja hommahan menee silleen,että paikkakunnan tyyppi lukee sen koneen softan ja lähettää sen Norjaan ja sieltä se sit tulee takas ja sit laitetaan modifoitu lastu paikalleen.
Sorry tätä mä en hiffannut?
http://www.voimaa.com/
Onko nuo voimaa.com:n tunaukset todettua paikkansa pitäviksi dynossa?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » To Kesäkuu 18. 13:51:39 2009
RS2000_mk5 kirjoitti:RsTuning kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:Ja hommahan menee silleen,että paikkakunnan tyyppi lukee sen koneen softan ja lähettää sen Norjaan ja sieltä se sit tulee takas ja sit laitetaan modifoitu lastu paikalleen.
Sorry tätä mä en hiffannut?
http://www.voimaa.com/
Onko nuo voimaa.com:n tunaukset todettua paikkansa pitäviksi dynossa?
on ne penkitettyjä tuloksia,sitten viel siihen saa sen räätälöidyn ohjelman jos asiakas sitä haluaa.
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Kesäkuu 18. 13:57:26 2009
Jees, jos sitä koittas silti karalan softaa JTM-motorsin asentamana. Yritän saada aikaa tuonne puljuun ens viikolla jos eivät ole lomalla.
EDIT: Nonnii soittelin JTM:lle niin sano että yli 250hp on vaikea saada tuolla vakioahtimella? Ei sitten millään vaikka mitä tekis.
Mitenkähän teillä nuo lukemat sitten ovat niin kovat? Vakioahdin ei kertakaikkiaan jaksa kierroksilla puskea enempää.
Kaveri sanoi juuri niin että väännöt saadaan hyväksi matalilla kierroksilla ja tehot sitten siellä 5000+rpm:llä, mutta huipputehot jää saamatta kierroksilla.
Laitan kuvan vielä tuosta dynolapusta:
http://www.minunauto.com/auto/14805
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » To Kesäkuu 18. 14:30:22 2009
kaverilla on ästeessä harisen tekemä softa ja auto on muuten täysin vakio, niin harinen penkitti siittä
274 hp/455 nm
ja mulla on karalan softa ja harisella penkitettiin, tosin paineet ei noussu kun 0,45 bar ja tehot oli silloin jo vakiot 223 hp/ 326 nm
kun kuitenkin normaalisti paineet nousee tuonne yli 1 bar, oletan että kyllä sieltä yli 250 hp tulee.
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » To Kesäkuu 18. 18:20:54 2009
No siihen en osaa sanoa miksi se ei ota sit enempää potkua ulos. Tuntuu uskomattomalta. Mut se on selvä et jos 226hv tulee 0,65bar paineilla niin kyllä puolella lisäämällä tulee yli sen 250hv. Ahtaaksihan se turbo käy se on selvä. Mullakin se oli ihan rajoilla näin penkittäjä sanoi ainakin mulle. Se downpipe:n kun saat vaihdettua niin luulisin vaikutuksen olevan aika reilu?
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » To Kesäkuu 18. 20:58:49 2009
siebro kirjoitti:kaverilla on ästeessä harisen tekemä softa ja auto on muuten täysin vakio, niin harinen penkitti siittä
274 hp/455 nm
ja mulla on karalan softa ja harisella penkitettiin, tosin paineet ei noussu kun 0,45 bar ja tehot oli silloin jo vakiot 223 hp/ 326 nm
kun kuitenkin normaalisti paineet nousee tuonne yli 1 bar, oletan että kyllä sieltä yli 250 hp tulee.
Tuotahan se Radtec välijäähdytin sivullaki kertoi, että 1stage on tuonverran tehoja 270hp 455nm. Stage 2 ,Cooleri vaan lisäksi niin 291hv.
Ihmetyttää tuollaiset lukemat,on kuitenkin jo vaihdettu vaikka mitä. Tuollaisen offtopic Räsän vie hariselle ni siinä on hephep 350hv 600nm.
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » To Kesäkuu 18. 21:18:10 2009
nonii uusia vikoja taas, voi vittu alkaa palaan pinaatti tähän autoon.
no auto on aina välillä tyhjentäny akkua ja ajattelinkin että alkaa akku olemaan sökö, noo eilen ostin uuden akun ja vaihdoin kiinni sen autoon ja tänään ajelin tampereelle niin alko mittaristo vilkkumaan kun joulukuusi, välillä vilautteli akun valoa ja sitten alko palamaan abs merkkivalo ja esp:n no otin ilmastoinnin pois päältä ja mankan ni sit sammu abs ja esp. akkuvalo sammui jo aiemmin, aina jarruttaessa tai mutkissa abs ja esp silti syttyivät, ajoon ei vaikuttanu muuten mitenkään. kokeilin laittaa lasinlämmittimen päälle niin heti sytty abs ja esp ja napin otti pois niin sammui varoitusvalot.
mutta tosiaan siltikin aina mutkissa valot syttyivät. ajelin vielä hetken eteenpäin niin hävisi ohjaustehostin ?
ja hetki eteenpäin niin tehostin tuli takaisin !
mikä helvetti tota rakkinetta vaivaa
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Kesäkuu 18. 21:43:06 2009
RsTuning kirjoitti:siebro kirjoitti:kaverilla on ästeessä harisen tekemä softa ja auto on muuten täysin vakio, niin harinen penkitti siittä
274 hp/455 nm
ja mulla on karalan softa ja harisella penkitettiin, tosin paineet ei noussu kun 0,45 bar ja tehot oli silloin jo vakiot 223 hp/ 326 nm
kun kuitenkin normaalisti paineet nousee tuonne yli 1 bar, oletan että kyllä sieltä yli 250 hp tulee.
Tuotahan se Radtec välijäähdytin sivullaki kertoi, että 1stage on tuonverran tehoja 270hp 455nm. Stage 2 ,Cooleri vaan lisäksi niin 291hv.
Ihmetyttää tuollaiset lukemat,on kuitenkin jo vaihdettu vaikka mitä. Tuollaisen offtopic Räsän vie hariselle ni siinä on hephep 350hv 600nm.
Hitto mulla on menny täysin luotto mainosmiesten puheisiin, niin ja niin paljo tehoa. En kyllä luota enää mihinkään firmaan ennenkuin on palikka autossa ja dynolaput kourassa.

- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » To Kesäkuu 18. 22:16:57 2009
siebro kirjoitti:nonii uusia vikoja taas, voi vittu alkaa palaan pinaatti tähän autoon.
no auto on aina välillä tyhjentäny akkua ja ajattelinkin että alkaa akku olemaan sökö, noo eilen ostin uuden akun ja vaihdoin kiinni sen autoon ja tänään ajelin tampereelle niin alko mittaristo vilkkumaan kun joulukuusi, välillä vilautteli akun valoa ja sitten alko palamaan abs merkkivalo ja esp:n no otin ilmastoinnin pois päältä ja mankan ni sit sammu abs ja esp. akkuvalo sammui jo aiemmin, aina jarruttaessa tai mutkissa abs ja esp silti syttyivät, ajoon ei vaikuttanu muuten mitenkään. kokeilin laittaa lasinlämmittimen päälle niin heti sytty abs ja esp ja napin otti pois niin sammui varoitusvalot.
mutta tosiaan siltikin aina mutkissa valot syttyivät. ajelin vielä hetken eteenpäin niin hävisi ohjaustehostin ?
ja hetki eteenpäin niin tehostin tuli takaisin !
mikä helvetti tota rakkinetta vaivaa
Olikos tää sun autos suomiauto vai tuonti?
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 19. 9:49:20 2009
Joo mulle vaihdettiin kans laturi kun oli diodisilta vai mikä hän nyt nimeltään niin palanut. Onneksi easy cake

-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 19. 9:51:59 2009
cosworth123 kirjoitti:Joo mulle vaihdettiin kans laturi kun oli diodisilta vai mikä hän nyt nimeltään niin palanut. Onneksi easy cake

oliko samanlaisia vikoja ?
oliko kallis rojekti? vaihdettiiks sulla koko laturi vai pelkkä diodisilta ?
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 19. 9:52:52 2009
RsTuning kirjoitti:
Olikos tää sun autos suomiauto vai tuonti?
ihan suomiauto on
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 19. 10:04:57 2009
siebro kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:Joo mulle vaihdettiin kans laturi kun oli diodisilta vai mikä hän nyt nimeltään niin palanut. Onneksi easy cake

oliko samanlaisia vikoja ?
oliko kallis rojekti? vaihdettiiks sulla koko laturi vai pelkkä diodisilta ?
Ei siis alkoi vaan lataus valo palamaan ja mittasin latauksen näytti 11,4v. Siitä tiesin heti että säädin tai diodisilta palanut. Uusilaturi rs huollósta maksaa 215€ Itse sain kaverinkautta hieman halvemmalla eli on aika halpa. Aika ahas on vaihtaa Ilman nosturia ei onnistu. Pohjapanssarit yms otettava pois. Täällä foorumilla´ja tapahtumissakin aktiivisesti mukana oleva clubin aktiivi jäsen vaihtoi mun laturini.

Iso kiitos kuuluu siis hänelle. KIITOS. PASI
p.s. ei saa osia laturiin erikseen koko paska siis kerralla näin ainakin kerrottiin.
Siis ei ollut samoja oireita. Kuulostaisi maavialta. Katso kaikki akkuun tulevat johdot tarkasti!
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 19. 10:09:22 2009
kaikki meinaan alkoi kun vaihdoin eilen akun autoon, tai aiemminkin oli vähän vikaa mut mitään valoja ei syttynyt, putsasin kyllä huolella kaikki navat ja kengät ja piuhat mutta pitää tutkia vielä !
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Kesäkuu 19. 11:04:08 2009
siebro kirjoitti:kaikki meinaan alkoi kun vaihdoin eilen akun autoon, tai aiemminkin oli vähän vikaa mut mitään valoja ei syttynyt, putsasin kyllä huolella kaikki navat ja kengät ja piuhat mutta pitää tutkia vielä !
Ettei vaan ois ecu kyrvähtäny akun vaihdossa? Onneks itellä suju akun vaihto ilman suurempaa draamaa.
Nää nykyautot on nii hemmetin herkkiä sähköpiikeille.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 19. 11:20:11 2009
RS2000_mk5 kirjoitti:
Ettei vaan ois ecu kyrvähtäny akun vaihdossa? Onneks itellä suju akun vaihto ilman suurempaa draamaa.
Nää nykyautot on nii hemmetin herkkiä sähköpiikeille.
siihen mä en jaksa uskoa, mistä se olis sen virtapiikin saanu ?
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 19. 12:13:19 2009
Niin muuten se on kyllä mahdollista. Itsekään en siihen kyllä jaksa uskoa että näin olisi käynyt. Sulla on joku maa nyt vituillaan tai sulakkeissa tai jossain jotain. Ei pitäisi olla kyl mikään kovin paha asia. Mut mistä näistä uusista autoista tiedä. Toista se on vanhat cosat.
Mut suosittelen kyl että räpläät niitä johtoja. Ja jos se purki akkua jo ennen akun vaihtoa niin jossain on jonkunlainen oikosulku tai maadoitus vika.
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 19. 12:21:40 2009
maadoitusvikaa epäilen itsekkin tai sit laturi lataa huonosti !
kävin äskön nyppään akun irti ja putsailin johtoja ja heiluttelin piuhoja
mutta samaa vikaa edelleen, vien ens viikolla auton rs huoltooon ni katsokoon siellä, itse en sähköistä mitää ymmärrä
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 19. 12:25:11 2009
siebro kirjoitti:maadoitusvikaa epäilen itsekkin tai sit laturi lataa huonosti !
kävin äskön nyppään akun irti ja putsailin johtoja ja heiluttelin piuhoja
mutta samaa vikaa edelleen, vien ens viikolla auton rs huoltooon ni katsokoon siellä, itse en sähköistä mitää ymmärrä
Ehkä suosittelisin kunnon auto sähkäriä. Mut kai ne poitsut siel rs huollossakin sähköistä tietää. Hitto kun pääsis kattoon sitä siun pirssiä. Mä luulen että vika löytyisi aika läheltä akkua. Sähän voit ihan yleis mitskulla mitata kuin se lataa.
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 19. 13:20:31 2009
no senkun lähet ajeleen valkeakoskelle !
ei mulla ole edes yleismittaria itelläni !
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 19. 14:30:11 2009
Sunnuntaina voisin ehkä poiketakin. Muuten vaiks tänäänkin mut en maisemissa.
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 19. 14:48:19 2009
jos vaa viittit ajella niin ei ollenkaan huono ajatus !
sunnuntaina kyllä mulle käy ihan miten vain !
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 19. 18:13:58 2009
siebro kirjoitti:jos vaa viittit ajella niin ei ollenkaan huono ajatus !
sunnuntaina kyllä mulle käy ihan miten vain !
Ollaan yhteyksissä. Oon taas huomenna iltapäivästä koneella. Oon kyl kotonakin huomenna mut en välttämättä ajokunnossa.

Mut palataan.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 19. 18:20:57 2009
RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii Ylivieskan reissu takana ja dynolappu kourassa. Ei voi kyllä olla kovin tyytyväinen lukemiin...
247,5hv/5050rpm
438,8Nm/3200rpm.
Vääntö on kohillaan mutta tehoa ei vaan saa tuosta ulos enempää, dynottaja sanoi että selkeästi turbo alkaa ahdistaa juuri tuossa 5000rpm jälkeen eikä käyrä nouse enempää.
Että semmosta, kait sit on nyt sitten kaikki tehty ilman turbon vaihtamista. Tosin downpipe laitetaan vielä, mutten jaksa uskoa että lukemat tuosta kovin hurjasti muuttuvat.
Hei tossa katselin noita mun penkkilappuja niin siinä sun autossa on nyt pakko olla jotain jullia kun se ei anna ulos enempää. Mulla oli vakio softalla ja noilla palikoilla 0,75bar (lukee lapussa) 264hv ja 380nm. Nyt en ymmärrä mikä sun st:tä oikeasti vaivaa. Joku siinä o oltava.
Ja softa päällä eli silloin se stg2 niin 291hv ja 499nm paineet 1,2bar.
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Kesäkuu 19. 19:35:41 2009
cosworth123 kirjoitti:RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii Ylivieskan reissu takana ja dynolappu kourassa. Ei voi kyllä olla kovin tyytyväinen lukemiin...
247,5hv/5050rpm
438,8Nm/3200rpm.
Vääntö on kohillaan mutta tehoa ei vaan saa tuosta ulos enempää, dynottaja sanoi että selkeästi turbo alkaa ahdistaa juuri tuossa 5000rpm jälkeen eikä käyrä nouse enempää.
Että semmosta, kait sit on nyt sitten kaikki tehty ilman turbon vaihtamista. Tosin downpipe laitetaan vielä, mutten jaksa uskoa että lukemat tuosta kovin hurjasti muuttuvat.
Hei tossa katselin noita mun penkkilappuja niin siinä sun autossa on nyt pakko olla jotain jullia kun se ei anna ulos enempää. Mulla oli vakio softalla ja noilla palikoilla 0,75bar (lukee lapussa) 264hv ja 380nm. Nyt en ymmärrä mikä sun st:tä oikeasti vaivaa. Joku siinä o oltava.
Ja softa päällä eli silloin se stg2 niin 291hv ja 499nm paineet 1,2bar.
Olin tuossa päivällä yhteydessä superchipsiin ja tämmöstä sanoi kun kerroin että autossa on vakio downpipe:
"If you are missing that part then it would certainly explain why you have the torque but when the air flow rises and we ask for more power it doesn't give it...."
Eli tuo downpipe saattaa olla ratkaisu ongelmaan, pidetään peukkuja. Jos ei muuta niin sitten uusi turbo tilaukseen
Vastaisivat vaan tuolla pumabuildilla ja GGR:llä sähköposteihin

- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » Su Kesäkuu 21. 12:30:11 2009
Laitoin Qualifelle postia,kysyin että saisko kokoamisohjeet tasauspyörästönlukolle.
No vastasivat: Ei ole eikä tule,ainoa mahdollisuus on Fordin omat purkuohjeet. No voortilla on jotain kuvia mitä otetaan pois ja miten tehdään mikäkin,mutta räjäytyskuvaa ei ole. Muutenkin ns. Black Box,jos hajoaa ni sitten se lähetetään tehtaalle.Kokeillaan Volvolta saada räjäytyskuva,muuten onkin purku&kasausohje itselläni.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Su Kesäkuu 21. 12:30:29 2009
JA ehdottomastihan sulla oli ainakin 98 bensaa tankissa.
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » Su Kesäkuu 21. 12:36:51 2009
cosworth123 kirjoitti:JA ehdottomastihan sulla oli ainakin 98 bensaa tankissa.
Useammat lastut on tehty 98-oktaaniselle bensalle,jos ajat 95oktaanisella ni ero on hurja, kun autossa on softa.
Tuollainen akun vaihto voi tehdä sen ,että nykii ja rykii akunvaihdoksenjälkeen, kun ecu säätelee itse itseään mutta en ole kuullut tai nähnyt että ois kaikki valot mittarissa palanut. Solenoidi on helppo vaihtaa kun saa tarpeeksi ylös auton,tarvitsee sen pohjapanssarin irroituksen.. Kaikki on aina helpompaa tehdä kun auto ylhäällä ja saa itsekin seistä. kertausta mutta näin.
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Kesäkuu 21. 12:59:47 2009
cosworth123 kirjoitti:JA ehdottomastihan sulla oli ainakin 98 bensaa tankissa.
Jos multa kysyt niin V-poweria oli tankissa.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Su Kesäkuu 21. 13:26:22 2009
RS2000_mk5 kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:JA ehdottomastihan sulla oli ainakin 98 bensaa tankissa.
Jos multa kysyt niin V-poweria oli tankissa.
Juu hyvä juttu.

-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Su Kesäkuu 21. 21:35:07 2009
cosworth123 kirjoitti:RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii Ylivieskan reissu takana ja dynolappu kourassa. Ei voi kyllä olla kovin tyytyväinen lukemiin...
247,5hv/5050rpm
438,8Nm/3200rpm.
Vääntö on kohillaan mutta tehoa ei vaan saa tuosta ulos enempää, dynottaja sanoi että selkeästi turbo alkaa ahdistaa juuri tuossa 5000rpm jälkeen eikä käyrä nouse enempää.
Että semmosta, kait sit on nyt sitten kaikki tehty ilman turbon vaihtamista. Tosin downpipe laitetaan vielä, mutten jaksa uskoa että lukemat tuosta kovin hurjasti muuttuvat.
Hei tossa katselin noita mun penkkilappuja niin siinä sun autossa on nyt pakko olla jotain jullia kun se ei anna ulos enempää. Mulla oli vakio softalla ja noilla palikoilla 0,75bar (lukee lapussa) 264hv ja 380nm. Nyt en ymmärrä mikä sun st:tä oikeasti vaivaa. Joku siinä o oltava.
Ja softa päällä eli silloin se stg2 niin 291hv ja 499nm paineet 1,2bar.
Hei muutes oletkos katsonut missä kunnossa on sun vapaavirtaus suodatin siellä lokarissa. Mä pesin tänään sen omani ja oli sit hiukan paskassa. Vaikutti jo ihan perstuntumalla autoon.

-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Kesäkuu 21. 22:38:36 2009
cosworth123 kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii Ylivieskan reissu takana ja dynolappu kourassa. Ei voi kyllä olla kovin tyytyväinen lukemiin...
247,5hv/5050rpm
438,8Nm/3200rpm.
Vääntö on kohillaan mutta tehoa ei vaan saa tuosta ulos enempää, dynottaja sanoi että selkeästi turbo alkaa ahdistaa juuri tuossa 5000rpm jälkeen eikä käyrä nouse enempää.
Että semmosta, kait sit on nyt sitten kaikki tehty ilman turbon vaihtamista. Tosin downpipe laitetaan vielä, mutten jaksa uskoa että lukemat tuosta kovin hurjasti muuttuvat.
Hei tossa katselin noita mun penkkilappuja niin siinä sun autossa on nyt pakko olla jotain jullia kun se ei anna ulos enempää. Mulla oli vakio softalla ja noilla palikoilla 0,75bar (lukee lapussa) 264hv ja 380nm. Nyt en ymmärrä mikä sun st:tä oikeasti vaivaa. Joku siinä o oltava.
Ja softa päällä eli silloin se stg2 niin 291hv ja 499nm paineet 1,2bar.
Hei muutes oletkos katsonut missä kunnossa on sun vapaavirtaus suodatin siellä lokarissa. Mä pesin tänään sen omani ja oli sit hiukan paskassa. Vaikutti jo ihan perstuntumalla autoon.

Juu pitää tarkistaa se, mistäkautta se on helpoin ottaa irti? Käyny mielessä että onko tuo sittekään kovin hyvä paikka kartiolle kun paska lentää sisälokarin välistä melkee suoraa siihen.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Ma Kesäkuu 22. 15:43:22 2009
eli omasta autosta ny ilmeisesti laturi ny sit menny, cosworth123 poikkes eilen ja näin totesi.
tänää tilasin automaalta uuden laturin joka lähtee saksasta tulemaan ja pitäisi olle tän viikon lopussa / ens viikolla mulla !
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Ma Kesäkuu 22. 19:17:07 2009
Saa ihan helposti pois. Alakautta otin itse pois, otin kyl umpionkin pois (yhdellä ruuvilla kiinni) kun klemmari oli tietty just väärinpäin

Mut ajaa auton jonkin pienien pukkien päälle et kädet sopii auton alle.

-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Kesäkuu 22. 21:15:04 2009
cosworth123 kirjoitti:Saa ihan helposti pois. Alakautta otin itse pois, otin kyl umpionkin pois (yhdellä ruuvilla kiinni) kun klemmari oli tietty just väärinpäin

Mut ajaa auton jonkin pienien pukkien päälle et kädet sopii auton alle.

Jees niin kattelinki ettei saa muualta kuin alakautta. Sen verran matala auto nykyään että taidan ajaa nosturille, samalla kun vaihdetaan downpipe niin putsaan filtterin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
Stoge
- Viestit: 41
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 16:52:15 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Stoge » Ti Kesäkuu 23. 21:47:32 2009
Uusi focus ST:n ovh. hinta 32914,2 €.
Hinnasto
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Ti Kesäkuu 23. 23:12:23 2009
Stoge kirjoitti:Uusi focus ST:n ovh. hinta 32914,2 €.
Hinnasto
Ja???????
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Kesäkuu 24. 9:56:48 2009
Stoge kirjoitti:Uusi focus ST:n ovh. hinta 32914,2 €.
Hinnasto
Kun ruksii lisävarusteet tuohon niin hinta on todella pian yli 40keur
Tuo autovero kun perustuu päästöihin nykyään niin ST:n kohdalla yli 10keur tulee siitäkin verottomaan hintaan

- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 24. 22:15:08 2009
cosworth123 kirjoitti:Stoge kirjoitti:Uusi focus ST:n ovh. hinta 32914,2 €.
Hinnasto
Ja???????
en itse kans ymmärrä pointtia, senverran tajuan ettei sun kannate ostaa Ästeetä ku laitat kympin lisää ni saat Räsän.
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » To Kesäkuu 25. 19:41:02 2009
tänää tuli laturi automaalle josta sen noudin pois 193.75€:n hintaan, ja auton vein viialaan että saa sen huomenna paikoilleen.
automaa ois ottanu yli 200 € laturin asennuksesta

#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
Stoge
- Viestit: 41
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 16:52:15 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Stoge » To Kesäkuu 25. 21:59:22 2009
RsTuning kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:Stoge kirjoitti:Uusi focus ST:n ovh. hinta 32914,2 €.
Hinnasto
Ja???????
en itse kans ymmärrä pointtia, senverran tajuan ettei sun kannate ostaa Ästeetä ku laitat kympin lisää ni saat Räsän.
Pointtina se että hinta tipahti suurinpiirtein 5000€ verrattuna esim. kevääseen...
-
siebro
- Viestit: 1006
- Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 26. 19:11:57 2009
auto toimii taas, vika siis oli laturissa.
suuri kiitos auton kuntoon saamisella kuuluu velille ja tietenkin pasille kun vaihto laturin !!
oli tainnu pasi käydä vähän koeajollakin ainakin keskikulutuksesta päätellen
mutta pääasia että taas kulkee, kävin koittaan tossa kurvailla reilu 200 km ja hyvin toimi
ei kukaa tarvis rikkinäistä laturia

#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 26. 20:39:04 2009
siebro kirjoitti:auto toimii taas, vika siis oli laturissa.
suuri kiitos auton kuntoon saamisella kuuluu velille ja tietenkin pasille kun vaihto laturin !!
oli tainnu pasi käydä vähän koeajollakin ainakin keskikulutuksesta päätellen
mutta pääasia että taas kulkee, kävin koittaan tossa kurvailla reilu 200 km ja hyvin toimi
ei kukaa tarvis rikkinäistä laturia

Eipä mit. Hyvä että pelaa. Palaillaan

-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Kesäkuu 29. 9:30:08 2009
Viimeviikolla tuli Milltekin downpipe ja kattelin ettei mukana tullut ollenkaan tiivisteitä. Mimmonen tiiviste pitös tulla turbon ja dp:n väliin? Vai kuuluuko siinä olla ollenkaan?
Meinasin soitella Ford-varaosiin ja kysyä myös sieltä.
EDIT: Jahas O-rengas siihen kuuluu, eiku tilaukseen vaan.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » Ma Kesäkuu 29. 16:05:31 2009
RS2000_mk5 kirjoitti:Viimeviikolla tuli Milltekin downpipe ja kattelin ettei mukana tullut ollenkaan tiivisteitä. Mimmonen tiiviste pitös tulla turbon ja dp:n väliin? Vai kuuluuko siinä olla ollenkaan?
Meinasin soitella Ford-varaosiin ja kysyä myös sieltä.
EDIT: Jahas O-rengas siihen kuuluu, eiku tilaukseen vaan.
Aina kun vaihdetaan dp on vaihdettava myös tiiviste.
-
RS2000_mk5
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Viesti
Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Heinäkuu 2. 13:46:10 2009
Oletteko vielä löytäneet mistään parempia vetareita ST:hen? Jonkinverran alkaa olla välyksiä omassakin mutten haluaisi tyytyä Fordin omiin jos ovat nuin heikkotekoisia.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » To Heinäkuu 2. 16:18:50 2009
RS2000_mk5 kirjoitti:Oletteko vielä löytäneet mistään parempia vetareita ST:hen? Jonkinverran alkaa olla välyksiä omassakin mutten haluaisi tyytyä Fordin omiin jos ovat nuin heikkotekoisia.
Ei niitä oikeen ole missään. Cosworth123 puhu ,että vahvempia niveliä sais jostain,mutta taitaa olla viidakkopuheita...
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » To Heinäkuu 2. 21:31:27 2009
RsTuning kirjoitti:RS2000_mk5 kirjoitti:Oletteko vielä löytäneet mistään parempia vetareita ST:hen? Jonkinverran alkaa olla välyksiä omassakin mutten haluaisi tyytyä Fordin omiin jos ovat nuin heikkotekoisia.
Ei niitä oikeen ole missään. Cosworth123 puhu ,että vahvempia niveliä sais jostain,mutta taitaa olla viidakkopuheita...
No ne viidakkopuheet voi tulla tarkastaan auton alta. Luulen ja tiedänkin, että täällä on joillain muilla viidakkopuheita...