Cossu escon hiilisuodatin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

gene
Viestit: 40
Liittynyt: To Syyskuu 22. 0:30:40 2005
Paikkakunta: Turku

Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja gene » La Toukokuu 30. 13:56:58 2009

Niin pikkuhiljaa tuo omakin esco on menossa kasaan päin. Tuon pohjan laiton yhteydessä tuli vastaan tuon hiilisuodatin systeemi? Siis se mikä on tuolla oikean etulokasuojan sisällä. Imusarjasta menee sine letkut, konehuoneessa on ilmeisesti pumppu ja tankin lähellä vielä joku muukin mokkula.

Kysymys siis kuuluunkin on tuo auton toiminnan kannalta mitenkä välttämätön? Ajatuksena oli purkaa tuo systeemi mäelle.
Powered by cosworth

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja tk » La Toukokuu 30. 15:26:10 2009

Sen pömpelin kautta menee korvausilma tankille eli kannattaa jättää ainaki jostaki kohdasta pilli auki.
Itellä päässy vettä sinne auton alla olevaan putkeen ja on pari kertaa talvella jäätyny,tankki solmussa ja pensapumppu paskana.
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja Jake » La Toukokuu 30. 19:02:35 2009

tk kirjoitti:Sen pömpelin kautta menee korvausilma tankille eli kannattaa jättää ainaki jostaki kohdasta pilli auki.
Itellä päässy vettä sinne auton alla olevaan putkeen ja on pari kertaa talvella jäätyny,tankki solmussa ja pensapumppu paskana.
Eihän mene ? Sulla täytyy olla tukos oikeessa ilmanotossa ja ottaa siten ilman sieltä säiliön kautta .

Bensahuurut menee tankista sen putken kautta hiilisäiliöön , alipaineella venttiili (pieni mokkula imusarjassa , 2-johtoa) aukeaa ja bensahuurut menee koneeseen . Sulla ei TK voi toimia tuo koska ei se tankin ilma voi tulla imusarjasta .

Mulla menee kerääjäsäiliöstä "ilma" letku tuohon kerääjänputken paikalle , eli ns. suljettu järjestelmä ja tankissa on paine kun ottaa korkin pois .

Sen voi siis ottaa pois kun tukkii lähdön tankin yläosasta tai hiilisäiliöltä (jos haluaa jättää putket paikalleen) ja imusarjasta tulppaa tulon sekä irrottaa pistokkeen .
ex Jäsen #10

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja tk » La Toukokuu 30. 21:34:24 2009

Ei kai sieltä muutakaan reittiä löytynyt kun pari vuotta sitten koitin ilmalla niitä putkia putsailla,hiilipönttöön tulevaan letkuun kun työnti ilmaa niin tankin korkki kiinni ei tullu pihaustakaan mistään ja korkki auki kyllä pöhisi.
Aattelin että siinä hiilipöntössä on joku venttiili mikä päästää tankkiin päin ilman mutta ei höyryjä pihalle.
Sitten tyhjensin vielä sisukset pois sieltä tankkausputken vieressä olevasta mötikästä,jonkun sortin venttiili kai seki oli.
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Toukokuu 31. 10:47:02 2009

tk kirjoitti:Ei kai sieltä muutakaan reittiä löytynyt kun pari vuotta sitten koitin ilmalla niitä putkia putsailla,hiilipönttöön tulevaan letkuun kun työnti ilmaa niin tankin korkki kiinni ei tullu pihaustakaan mistään ja korkki auki kyllä pöhisi.
Aattelin että siinä hiilipöntössä on joku venttiili mikä päästää tankkiin päin ilman mutta ei höyryjä pihalle.
Sitten tyhjensin vielä sisukset pois sieltä tankkausputken vieressä olevasta mötikästä,jonkun sortin venttiili kai seki oli.
Otitko sen takaiskuventtiilin pois välistä ? muuten ei kyllä pitäis mennä tankkiin päin mitään ?
ex Jäsen #10

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja tk » Su Toukokuu 31. 12:58:42 2009

Jake kirjoitti:
tk kirjoitti:Ei kai sieltä muutakaan reittiä löytynyt kun pari vuotta sitten koitin ilmalla niitä putkia putsailla,hiilipönttöön tulevaan letkuun kun työnti ilmaa niin tankin korkki kiinni ei tullu pihaustakaan mistään ja korkki auki kyllä pöhisi.
Aattelin että siinä hiilipöntössä on joku venttiili mikä päästää tankkiin päin ilman mutta ei höyryjä pihalle.
Sitten tyhjensin vielä sisukset pois sieltä tankkausputken vieressä olevasta mötikästä,jonkun sortin venttiili kai seki oli.
Otitko sen takaiskuventtiilin pois välistä ? muuten ei kyllä pitäis mennä tankkiin päin mitään ?
En sitten tiiä oliko se vika loppupelissä siinä venttiilissä,siellä kun oli hiekkaa ja vettä jonkun verran sisässä,mutta se sisällä oleva kuula ei ainakaa kunnolla liikkunu kun sitä roplasin,otin sitten ne pois sieltä.
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Kesäkuu 1. 10:53:57 2009

Asiaan liittyen vielä. Muistaakseni se takaiskuventtiili minkä kautta tankki saa korvausilmaa pitää olla
juuri oikeassa asennossa, ja on vielä hyvinkin tarkka tuosta asennosta. Asiaa tutkiessani päättelin että venttiili sulkeutuu mikäli heittää auton katolleen.
Eli ei päästä bensiiniä valumaan kentälle. Ja jos venttiili oli väärässä asennossa ei päästänyt korvausilmoja tankkiin.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

gene
Viestit: 40
Liittynyt: To Syyskuu 22. 0:30:40 2005
Paikkakunta: Turku

Re: Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja gene » Ma Kesäkuu 1. 12:49:01 2009

Heino homma. Raksitaan rojut talteen, suojataan avonainen liitin ja tulpataan imusarjan lähtö.
Powered by cosworth

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossu escon hiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 3. 14:35:34 2009

Huomauttaisin vielä että sitä aktiivihiilisuodatin helvettiä ei saa laillisesti purkaa pois, jos otteessa on mainintaa ko. laitteistosta.
Toisin sanoen jos katsuri huomaa että laitteisto on poistettu käytöstä, on auto käytännössä yhtä laiton kun ilman kattia oleva vähäpäästöinen auto.
Jos kumminki poistatte laitteiston käytöstä, niin se tankilta tuleva letku pitää ehdottomasti päästä hengittämään vapaasti, muuten vetää pidemmällä ajolla tankin ruttuun kuin kuivatun luumun, koska kyseisen laitteiston omaavissa autoissa tankki ei hengitä mitään muuta kautta kun tuon suodattimen kautta.
Mulla vetäs Sierran tankin niin pahoin alipaineesta linttaan, että kone ei saanu bensaa enää vaikka tankissa oli n.10-15 litraa soppaa, mutta kun tankin korkin avas, niin kuului vaan hirvee suhahdus ja tankki "rämähti" muotoonsa takas... :)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin