Escort RS Turbo ilmansuodatin juttua
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Escort RS Turbo ilmansuodatin juttua
Mun toi k&n vetää viimisii ja aattelin burtonilta tilata kytkimen niin samalla tulis toi 57i kitti.
En vaan ymmärrä mihin toi letku siinä pistetään, onko kenelläkään tämmöstä sarjaa? http://kandn.com/images/l/57-0021-1.jpg
En vaan ymmärrä mihin toi letku siinä pistetään, onko kenelläkään tämmöstä sarjaa? http://kandn.com/images/l/57-0021-1.jpg
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: Escort RS Turbo juttua
toi letkun voit työntää vaikka mäkeen. Taikka jos haluat niin toi letku on tarkoitettu että asennat sen toisenpään puskurin ritilälle taikka jonnei mistä se saa ilmaa parhaiten ja toisenpään tietenkin tuohon filtterille. Melkein kannattaa Slamit.net :istä kysyä että mihkä hintaa se myy tota. laitat vaan s-postia tolle kaverille.
info@slamit.net
kyseinen "autotallikauppa" vantaalla. Ruotsinkylän ja vantaa&tuusulan rajamailla.
info@slamit.net
kyseinen "autotallikauppa" vantaalla. Ruotsinkylän ja vantaa&tuusulan rajamailla.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Ok, eli turhaa maksaa tosta letkusta yhtään mitään. Suoraa ostaa "yleismallisen" halvemmalla...RsTuning kirjoitti:toi letkun voit työntää vaikka mäkeen. Taikka jos haluat niin toi letku on tarkoitettu että asennat sen toisenpään puskurin ritilälle taikka jonnei mistä se saa ilmaa parhaiten ja toisenpään tietenkin tuohon filtterille. Melkein kannattaa Slamit.net :istä kysyä että mihkä hintaa se myy tota. laitat vaan s-postia tolle kaverille.
info@slamit.net

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Escort RS Turbo juttua
Kannattaa sitten hankkia sellainen suodatin mitä ei tarvitse öljytä
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Onks nää pipercrossin vaahtomuoviset niitä?Antti O kirjoitti:Kannattaa sitten hankkia sellainen suodatin mitä ei tarvitse öljytä


-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: Escort RS Turbo juttua
K&N on valmiiksi öljytty.. miljoona kilometriä pitäisi pystyä ajamaan . tietenkin sitä joutuu pesemään ja käyttämään suodatin öljyä sen jälkeen..ainakin itselläni oli joskus tuollainen pipercrossin suodatin niin se oli kans öljytty valmiiksi ja tuli pesuaine & öljy viel mukanakin. silloin ku viel oli TUPLAT 

* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Ah, tuplatRsTuning kirjoitti:K&N on valmiiksi öljytty.. miljoona kilometriä pitäisi pystyä ajamaan . tietenkin sitä joutuu pesemään ja käyttämään suodatin öljyä sen jälkeen..ainakin itselläni oli joskus tuollainen pipercrossin suodatin niin se oli kans öljytty valmiiksi ja tuli pesuaine & öljy viel mukanakin. silloin ku viel oli TUPLAT

Ei vaan, en usko pätkääkään tohon miljoonan kilsan juttuun. Mäki pessy tota noin kuukauden välein. On aina niin paskanen että pakko vähä pesasta... Tiedä sitten kuuluuks ton imee kaikki paska tosta läpikin vaiko ei.

Jotenkin semmonen vaahtomuovinen tuntuis fiksummalta...
EDIT: Jatketaan tähän, mites ku alko eilen vähän nykii ku täys kaasulla anto mennä. Seokset ok, ei vaihdellu yhtään. Vähän semmonen et arpoo meneekö vai ei, ja sitten meneekin

3-4 vetoo otin (viimisellä veti hyvin), sitä ennen seisoin parkkiksella, eiks toi tunnista jotenkin imuilmanlämmön? Jos ois siitä jotenkin, säätäis sytkän tjsp?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Imuilman anturin liittimen ja nakuanturin liittimen otin irti. Tuntu et paheni ku otti nakuanturin liittimen pois...? Luulis ettei se noin päin toimis, mitä tapahtuu jos kytken ne johdot yhteen? Ei hajoo mitään vaan luulee että nakuttaa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Escort RS Turbo juttua
Jos tuollaisia ”suodattimia” aikoo käyttää, niin moottoritilaan kannattaisi rakentaa kotelointi suodattimen ympärille ettei moottorille imettäisi jo valmiiksi lämmintä ilmaa.
Alkuperäisen boksin ilmanotto on etulampun takana eli sekin haukkaa osittain lämmintä ilmaa. Pitäisi vetää kunnolla putki moottoritilasta ulos, jollainen ratkaisu on esim. Mk5 EFi Eskoissa ja ainakin ruiskullisissa V6 Scorpioissa.
Muistan omasta RST:stä (joka oli/on orginaali suodatinlaatikolla), niin sekin otti nokkiinsa kesällä kuumalla ilmalla liikennevaloissa seisomisessa. Ilman lämpötila-anturi on ahtoputkessa moottorin päällä ja kuuma ilma nousee moottorista väkisin ylöspäin. Järjestely on yhtä hanurista kuin esim. STi Subaruiden moottorin päällä oleva välijäähdytin.
Se ilma-anturi sanoo ruiskulle väkisin, että ahtoilma on kuumaa varsinkin kun/jos joutuu kauemmin valoissa seisomaan. Vähän kun ajoi ja konetila jäähtyy, niin veti taas kunnolla. Tämä ilmiö on hyvin selvä varsinkin vakiovälijäähdyttimellä, isommalla tuntui jäähtyvän nopeammin.
Alkuperäisen boksin ilmanotto on etulampun takana eli sekin haukkaa osittain lämmintä ilmaa. Pitäisi vetää kunnolla putki moottoritilasta ulos, jollainen ratkaisu on esim. Mk5 EFi Eskoissa ja ainakin ruiskullisissa V6 Scorpioissa.
Muistan omasta RST:stä (joka oli/on orginaali suodatinlaatikolla), niin sekin otti nokkiinsa kesällä kuumalla ilmalla liikennevaloissa seisomisessa. Ilman lämpötila-anturi on ahtoputkessa moottorin päällä ja kuuma ilma nousee moottorista väkisin ylöspäin. Järjestely on yhtä hanurista kuin esim. STi Subaruiden moottorin päällä oleva välijäähdytin.
Se ilma-anturi sanoo ruiskulle väkisin, että ahtoilma on kuumaa varsinkin kun/jos joutuu kauemmin valoissa seisomaan. Vähän kun ajoi ja konetila jäähtyy, niin veti taas kunnolla. Tämä ilmiö on hyvin selvä varsinkin vakiovälijäähdyttimellä, isommalla tuntui jäähtyvän nopeammin.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Tämä selvensi asiaa, kiitosSine kirjoitti:Jos tuollaisia ”suodattimia” aikoo käyttää, niin moottoritilaan kannattaisi rakentaa kotelointi suodattimen ympärille ettei moottorille imettäisi jo valmiiksi lämmintä ilmaa.
Alkuperäisen boksin ilmanotto on etulampun takana eli sekin haukkaa osittain lämmintä ilmaa. Pitäisi vetää kunnolla putki moottoritilasta ulos, jollainen ratkaisu on esim. Mk5 EFi Eskoissa ja ainakin ruiskullisissa V6 Scorpioissa.
Muistan omasta RST:stä (joka oli/on orginaali suodatinlaatikolla), niin sekin otti nokkiinsa kesällä kuumalla ilmalla liikennevaloissa seisomisessa. Ilman lämpötila-anturi on ahtoputkessa moottorin päällä ja kuuma ilma nousee moottorista väkisin ylöspäin. Järjestely on yhtä hanurista kuin esim. STi Subaruiden moottorin päällä oleva välijäähdytin.
Se ilma-anturi sanoo ruiskulle väkisin, että ahtoilma on kuumaa varsinkin kun/jos joutuu kauemmin valoissa seisomaan. Vähän kun ajoi ja konetila jäähtyy, niin veti taas kunnolla. Tämä ilmiö on hyvin selvä varsinkin vakiovälijäähdyttimellä, isommalla tuntui jäähtyvän nopeammin.


-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re: Escort RS Turbo juttua
Sine, hyvä muuten mutta erona tähän on se että toi subarun cooleri toimii koska siihen ohjataan ihan oikeasti ilmaa ajossa.
plussana lyhyet ahtoletkut.

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Escort RS Turbo juttua
Menee OT:ksi, mutta ei se ilma taida liikkua liikennevaloissa seisoessa vai... ?
Kaverilla on onneksi se nappi, josta voi antaa vähän ”vettä” jäähyn päälle.
Lisäksi Urabusseissa on valoista lähtöjä ottaessa se ihme nykiminen alussa. En enää muista syytä tälle, mutta kaikki ne tekevät sitä. Toisaalta etuna on (tästä ”nykimisestä johtuen”), että sen rakkineen saa päästöistä läpi vaikka olisi tehty vaikka mitä.

Kaverilla on onneksi se nappi, josta voi antaa vähän ”vettä” jäähyn päälle.
Lisäksi Urabusseissa on valoista lähtöjä ottaessa se ihme nykiminen alussa. En enää muista syytä tälle, mutta kaikki ne tekevät sitä. Toisaalta etuna on (tästä ”nykimisestä johtuen”), että sen rakkineen saa päästöistä läpi vaikka olisi tehty vaikka mitä.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Palataas tohon mun juttuun sen verran, nostin konepellin takareunaa. Vaikutti positiivisesti 
Ahdot alkaa laskee 4000rpm jälkeen, vissiin kello vähän löystyny jo?

Ahdot alkaa laskee 4000rpm jälkeen, vissiin kello vähän löystyny jo?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Escort RS Turbo juttua
Siihen se viittaisi...puliukk0 kirjoitti:Ahdot alkaa laskee 4000rpm jälkeen, vissiin kello vähän löystyny jo?
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Ostat multa uuden kellon siihen, samalla saat kaupan päälle uuden turbon ja rosteriputkiston 

-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Kellon hinnalla tulee kaupatlauri kirjoitti:Ostat multa uuden kellon siihen, samalla saat kaupan päälle uuden turbon ja rosteriputkiston

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Juurikin näin, kellon hinta on nimellinen 825 euroa ja uusi, käyttämätön turbo ja uusi käyttämötän rosteri putkisto kaupan päälle.puliukk0 kirjoitti:Kellon hinnalla tulee kaupatlauri kirjoitti:Ostat multa uuden kellon siihen, samalla saat kaupan päälle uuden turbon ja rosteriputkiston
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Muuten vois harkitakkin mut kytkin jne tulee maksaa jo 1/3 palkasta... Pitäis elääkkin tässä sivussalauri kirjoitti:Juurikin näin, kellon hinta on nimellinen 825 euroa ja uusi, käyttämätön turbo ja uusi käyttämötän rosteri putkisto kaupan päälle.puliukk0 kirjoitti:Kellon hinnalla tulee kaupatlauri kirjoitti:Ostat multa uuden kellon siihen, samalla saat kaupan päälle uuden turbon ja rosteriputkiston

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Escort RS Turbo juttua
Tässä kun on ollut puhetta noista suodattimista, niin selasin eilen eBayta läpi ”RS TURBO AIR INDUCTION” tms hakusanoilla. K&N:n 57i ei oikein vakuuta. Henk.koht. mielipiteenä se on varsin hanurista, koska sillä imetään pahimmillaan vaan kuumaa ilmaa. Kuumaa ilmaa = vähemmän tehoa, kylmää ilmaa = enemmän tehoa.
Jossakin on sanottu nyrkkisäännöksi, että yksi aste ilman lämpötilassa alaspäin antaa yhden hepan lisää tehoa.
RS TURBO COLD AIR INDUCTION löytyi tuollainen. Pyysin myyjältä kuvia eikä ollut lisää kuvia eli tämäkään oikein vakuuta.
Muutenkin tuntuu, että tuotteiden kuvat ovat mitä sattuu. Siinä on vaan joku suodatin eikä se koko paketti mikä oikeasti postissa tulee kotiin.
Minulla autoon tulee kiinni 90-Spec etupuskuri. Siinä on kohtuullisen isot reiät etujarruille ja tuumin, että sieltä kautta saattaisi saada myös kylmimmän ilman moottorille. Jossain autoissa olen nähnyt tuollaisia sovellutuksia. Onko jostain toisesta autosta sovellettavissa Escorttiin ns. Cold air induction eli putki mahdollisimman ulos asti.
Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kunnon peltikotelointi etulampun taakse. Erilaisia kuvia kaipailisin tästäkin... Pipercrossin kitti vaikuttaisi hyvältä. Mitä siinä oikeasti tulee mukana? Tuleeko 90-asteen mutkaputki, jolla suodattimen saa pois määräjakajan päältä ja kauemmaksi moottorista?
Jossakin on sanottu nyrkkisäännöksi, että yksi aste ilman lämpötilassa alaspäin antaa yhden hepan lisää tehoa.
RS TURBO COLD AIR INDUCTION löytyi tuollainen. Pyysin myyjältä kuvia eikä ollut lisää kuvia eli tämäkään oikein vakuuta.
Muutenkin tuntuu, että tuotteiden kuvat ovat mitä sattuu. Siinä on vaan joku suodatin eikä se koko paketti mikä oikeasti postissa tulee kotiin.
Minulla autoon tulee kiinni 90-Spec etupuskuri. Siinä on kohtuullisen isot reiät etujarruille ja tuumin, että sieltä kautta saattaisi saada myös kylmimmän ilman moottorille. Jossain autoissa olen nähnyt tuollaisia sovellutuksia. Onko jostain toisesta autosta sovellettavissa Escorttiin ns. Cold air induction eli putki mahdollisimman ulos asti.
Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kunnon peltikotelointi etulampun taakse. Erilaisia kuvia kaipailisin tästäkin... Pipercrossin kitti vaikuttaisi hyvältä. Mitä siinä oikeasti tulee mukana? Tuleeko 90-asteen mutkaputki, jolla suodattimen saa pois määräjakajan päältä ja kauemmaksi moottorista?
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Kävin moposportissa kattelee suodattimia, siis pelkkä filsu. Etten tiiä onko piperillä edes mitään kittiä?Sine kirjoitti:Tässä kun on ollut puhetta noista suodattimista, niin selasin eilen eBayta läpi ”RS TURBO AIR INDUCTION” tms hakusanoilla. K&N:n 57i ei oikein vakuuta. Henk.koht. mielipiteenä se on varsin hanurista, koska sillä imetään pahimmillaan vaan kuumaa ilmaa. Kuumaa ilmaa = vähemmän tehoa, kylmää ilmaa = enemmän tehoa.
Jossakin on sanottu nyrkkisäännöksi, että yksi aste ilman lämpötilassa alaspäin antaa yhden hepan lisää tehoa.
RS TURBO COLD AIR INDUCTION löytyi tuollainen. Pyysin myyjältä kuvia eikä ollut lisää kuvia eli tämäkään oikein vakuuta.
Muutenkin tuntuu, että tuotteiden kuvat ovat mitä sattuu. Siinä on vaan joku suodatin eikä se koko paketti mikä oikeasti postissa tulee kotiin.
Minulla autoon tulee kiinni 90-Spec etupuskuri. Siinä on kohtuullisen isot reiät etujarruille ja tuumin, että sieltä kautta saattaisi saada myös kylmimmän ilman moottorille. Jossain autoissa olen nähnyt tuollaisia sovellutuksia. Onko jostain toisesta autosta sovellettavissa Escorttiin ns. Cold air induction eli putki mahdollisimman ulos asti.
Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kunnon peltikotelointi etulampun taakse. Erilaisia kuvia kaipailisin tästäkin... Pipercrossin kitti vaikuttaisi hyvältä. Mitä siinä oikeasti tulee mukana? Tuleeko 90-asteen mutkaputki, jolla suodattimen saa pois määräjakajan päältä ja kauemmaksi moottorista?
Ohimennen, mun auton hyytyminen johtuu luultavasti puolasta, pari kertaa kesken ajon sammunu auto jne. Kävin hakee uuden imuilmanlämpöanturin ja heitin sen viileeseen paikkaan niin vaikuttanu mitään, nakuanturin heitin hevonv*ttuun kun kuulemma oikeen toimi RST varsinkaan jos yhtään nostimet pitää ääntä.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Escort RS Turbo juttua
Nakuanturin voi hyvin ottaa pois käytöstä, mutta sitä liitintä ei voi noin vaan irroittaa anturista, menee tehot. Pitää ottaa se anturi pois, liittimessä kiinni, ja laittaa se johonkin sivulle jemmaan.puliukk0 kirjoitti:nakuanturin heitin hevonv*ttuun kun kuulemma oikeen toimi RST varsinkaan jos yhtään nostimet pitää ääntä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort RS Turbo juttua
Ok, pitää pistää takasin. Koputtelin anturia lohkon kylkeen eikä mitään tapahtunu. Kaveri anto vielä jenkaakin mutta ehkä sitä ei sitten huomaaJesseT kirjoitti:Nakuanturin voi hyvin ottaa pois käytöstä, mutta sitä liitintä ei voi noin vaan irroittaa anturista, menee tehot. Pitää ottaa se anturi pois, liittimessä kiinni, ja laittaa se johonkin sivulle jemmaan.puliukk0 kirjoitti:nakuanturin heitin hevonv*ttuun kun kuulemma oikeen toimi RST varsinkaan jos yhtään nostimet pitää ääntä.

Vois käydä hakee uuden nakuanturin jos vika oliskin siinä...

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET