XR4i 2.8 käyntihäiriö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Toukokuu 16. 15:28:06 2009

Ongelma on että saa liikaa soppaa.
Kylmänä startti inahtaa ja auto käy.
Lämpösenä kestää startata ja kun lähtee käymään nii käy vajailla ja raaka bensa haisee.
Pölläyttää mustaa lämpösellä koneella.
Sotkee bensat öljynsekaan
Kulkee rivakkaasti puolilämpösenä mutta kun kone on kuuma niin ei mee mihinkään.
Vaihdoin juuri ohjauspaine säätimen.
Ei polttoaine vuotoja.
Ei vaikutusta.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Toukokuu 16. 18:26:40 2009

Jape105 kirjoitti:Ongelma on että saa liikaa soppaa.
Kylmänä startti inahtaa ja auto käy.
Lämpösenä kestää startata ja kun lähtee käymään nii käy vajailla ja raaka bensa haisee.
Pölläyttää mustaa lämpösellä koneella.
Sotkee bensat öljynsekaan
Kulkee rivakkaasti puolilämpösenä mutta kun kone on kuuma niin ei mee mihinkään.
Vaihdoin juuri ohjauspaine säätimen.
Ei polttoaine vuotoja.
Ei vaikutusta.
Ilmeisesti k tai ke jetti? :? Suuttimet, kylmäkäynnistyssuutin sekä lämpöaikakytkin/anturi. Päinvastasessa järjestyksessä kokeilisin, eli ekana johto irti anturista.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja fordton » La Toukokuu 16. 23:21:26 2009

puliukk0 kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Ongelma on että saa liikaa soppaa.
Kylmänä startti inahtaa ja auto käy.
Lämpösenä kestää startata ja kun lähtee käymään nii käy vajailla ja raaka bensa haisee.
Pölläyttää mustaa lämpösellä koneella.
Sotkee bensat öljynsekaan
Kulkee rivakkaasti puolilämpösenä mutta kun kone on kuuma niin ei mee mihinkään.
Vaihdoin juuri ohjauspaine säätimen.
Ei polttoaine vuotoja.
Ei vaikutusta.
Ilmeisesti k tai ke jetti? :? Suuttimet, kylmäkäynnistyssuutin sekä lämpöaikakytkin/anturi. Päinvastasessa järjestyksessä kokeilisin, eli ekana johto irti anturista.
Juu mäkin lähden tohon mukaan että joko kylmäkäynnistyssuutin tai lämpöaika-anturi. Tai ihan vaan kytkennät.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Toukokuu 17. 13:33:12 2009

Juu kylmä käynnistys suutin liitin on kokeiltu jo puol vuotta sit unohdin mainita.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Toukokuu 17. 13:39:12 2009

alkuperäiset suuttimet on loppu(siis kaikki 6kpl eli varsinaiset suihkutussuuttimet).

vuotavat paineen eivätkä tee enää suihkua vaan polttoaine pisaroituu ja seokset menee rikkaalle kun suuttimet vuotavat.

tietysti lähtee kyllä hyvin käyntiin kylmänä kun seos on rikas.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 17. 17:31:09 2009

Sierra XR kirjoitti:alkuperäiset suuttimet on loppu(siis kaikki 6kpl eli varsinaiset suihkutussuuttimet).

vuotavat paineen eivätkä tee enää suihkua vaan polttoaine pisaroituu ja seokset menee rikkaalle kun suuttimet vuotavat.

tietysti lähtee kyllä hyvin käyntiin kylmänä kun seos on rikas.
Joo, kuulemma 100tkm kilsaa on Fordin mukaa hyvä väli vaihtaa suuttimia. :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Toukokuu 17. 19:33:34 2009

puliukk0 kirjoitti:Joo, kuulemma 100tkm kilsaa on Fordin mukaa hyvä väli vaihtaa suuttimia. :roll:
tästä en tiedä mutta muutaman sarjan olen vuosien aikana testauttanut ja aina on käytetyt suuttimet olleet paskoja :|

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Toukokuu 17. 20:06:24 2009

Mitä ne suuttimet maksaa?
Mikä osanumero niissä on?
Kun ei pysty ottamaan irti ja menemään kauppaa ja odottaa viikko niitten saapumista.
Auto on kuitenkin jokapäiväisessä käytössä.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Toukokuu 17. 20:34:41 2009

Jape105 kirjoitti:Mitä ne suuttimet maksaa?
Mikä osanumero niissä on?
Kun ei pysty ottamaan irti ja menemään kauppaa ja odottaa viikko niitten saapumista.
Auto on kuitenkin jokapäiväisessä käytössä.
Boschin numero on 0 437 502 025
suuttimien ovh on n.74€/kpl.
ei sun niitä irrottaa tarvitse,kyllä oikeat suuttimet löytyvät kirjoistakin mutta noi on ne mitkä sinne kuuluu alunperin.

muista ostaa myös uudet O-rengastiivisteet,siis ne joilla suuttimet tiivistyvät imusarjaan.
ne eivät tule suuttimien mukana,maksavat Fordilla n.1/kpl.

voithan vielä varmistaa asian testauttamalla nykyiset suuttimet jossain Bosch-liikkeessä,ne tosin tarvii tietysti olla irti autosta mutta nehän on helppo irroittaa eikä testaus kauaa kestä jos saat sovittua niin että testaavat samana päivänä kun viet ne.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 17. 22:00:53 2009

Sierra XR kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Mitä ne suuttimet maksaa?
Mikä osanumero niissä on?
Kun ei pysty ottamaan irti ja menemään kauppaa ja odottaa viikko niitten saapumista.
Auto on kuitenkin jokapäiväisessä käytössä.
Boschin numero on 0 437 502 025
suuttimien ovh on n.74€/kpl.
ei sun niitä irrottaa tarvitse,kyllä oikeat suuttimet löytyvät kirjoistakin mutta noi on ne mitkä sinne kuuluu alunperin.

muista ostaa myös uudet O-rengastiivisteet,siis ne joilla suuttimet tiivistyvät imusarjaan.
ne eivät tule suuttimien mukana,maksavat Fordilla n.1/kpl.

voithan vielä varmistaa asian testauttamalla nykyiset suuttimet jossain Bosch-liikkeessä,ne tosin tarvii tietysti olla irti autosta mutta nehän on helppo irroittaa eikä testaus kauaa kestä jos saat sovittua niin että testaavat samana päivänä kun viet ne.
Vissiin samat ku RST? Motonetis tais olla 49e kappale. Voi olla että muistan väärinkin.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Toukokuu 17. 22:12:26 2009

puliukk0 kirjoitti:Vissiin samat ku RST? Motonetis tais olla 49e kappale. Voi olla että muistan väärinkin.
näin Motonetissä:
FORD ESCORT 1980->90 (ei LX) Bosch-ruiskusuutin VAG/Ford/Vo

1,6i/XR3i/RS 83->90 Bosch-ruiskusuutin [1983->1990] 39.00 €



vastaavasti Sierraan ei ole Motonetissä ollenkaan suuttimia ja toi XR4i:hän on mekaanisella K-jetronic- systeemillä,mites RST?

en usko että on sama suutin

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 17. 22:21:55 2009

Sierra XR kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Vissiin samat ku RST? Motonetis tais olla 49e kappale. Voi olla että muistan väärinkin.
näin Motonetissä:
FORD ESCORT 1980->90 (ei LX) Bosch-ruiskusuutin VAG/Ford/Vo

1,6i/XR3i/RS 83->90 Bosch-ruiskusuutin [1983->1990] 39.00 €



vastaavasti Sierraan ei ole Motonetissä ollenkaan suuttimia ja toi XR4i:hän on mekaanisella K-jetronic- systeemillä,mites RST?

en usko että on sama suutin
RST on ke-jetillä jossa on samat suuttimet kuin k-jetissä. Joku viisaampi vahvistaa vielä, taitaa olla rst korjausoppaassakin siitä juttua.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Toukokuu 17. 22:26:56 2009

puliukk0 kirjoitti:RST on ke-jetillä jossa on samat suuttimet kuin k-jetissä. Joku viisaampi vahvistaa vielä, taitaa olla rst korjausoppaassakin siitä juttua.
tarkotinkin sitä että RST ja XR4i tuskin ovat samoilla suuttimilla.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 17. 22:30:20 2009

Sierra XR kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:RST on ke-jetillä jossa on samat suuttimet kuin k-jetissä. Joku viisaampi vahvistaa vielä, taitaa olla rst korjausoppaassakin siitä juttua.
tarkotinkin sitä että RST ja XR4i tuskin ovat samoilla suuttimilla.
Joo, siitä mulla ei ole faktaa.

Luulis et ois samoilla... Ois kovin turhaa tehdä paria erilaista suutinta jotka on "samanlaisia" :?

Saan otettua mittoja jne vanhoista suuttimista jos kiinnostaa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Toukokuu 17. 22:36:46 2009

puliukk0 kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:RST on ke-jetillä jossa on samat suuttimet kuin k-jetissä. Joku viisaampi vahvistaa vielä, taitaa olla rst korjausoppaassakin siitä juttua.
tarkotinkin sitä että RST ja XR4i tuskin ovat samoilla suuttimilla.
Joo, siitä mulla ei ole faktaa.

Luulis et ois samoilla... Ois kovin turhaa tehdä paria erilaista suutinta jotka on "samanlaisia" :?

Saan otettua mittoja jne vanhoista suuttimista jos kiinnostaa?
lopetetaan mutu ja siirrytään faktaan.
mittaa suuttimet fyysisesti ja laita mitat esille.

noissa 2.8 K-jetroniceissakin on erikokoisia suuttimia,siis ei fyysisesti mutta eri numeroilla on niitäkin.

vaikka ulkoiset mitat olisikin samat niin onkohan tuotto sitten mikä...

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Toukokuu 18. 19:44:32 2009

Sierra XR kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Mitä ne suuttimet maksaa?
Mikä osanumero niissä on?
Kun ei pysty ottamaan irti ja menemään kauppaa ja odottaa viikko niitten saapumista.
Auto on kuitenkin jokapäiväisessä käytössä.
Boschin numero on 0 437 502 025
suuttimien ovh on n.74€/kpl.
ei sun niitä irrottaa tarvitse,kyllä oikeat suuttimet löytyvät kirjoistakin mutta noi on ne mitkä sinne kuuluu alunperin.

muista ostaa myös uudet O-rengastiivisteet,siis ne joilla suuttimet tiivistyvät imusarjaan.
ne eivät tule suuttimien mukana,maksavat Fordilla n.1/kpl.

voithan vielä varmistaa asian testauttamalla nykyiset suuttimet jossain Bosch-liikkeessä,ne tosin tarvii tietysti olla irti autosta mutta nehän on helppo irroittaa eikä testaus kauaa kestä jos saat sovittua niin että testaavat samana päivänä kun viet ne.

Juu kävin tänään kysymässä suuttimien hintaa oli 70€ kipale ja tehdastilaus tavaraa.
Ei vaan viittis laittaa 420€ mihkään suuttimiin.
Ois varmaan pitäny pysyä ameriikan voorteissa ois osat ollu halvempia, no myöhästä se enää on.
Juu kyllä O-renkaat on myös samalla hankinta listalla,eikä ne välttämättä maksa mitään kun olis joskus asentajana voorttilla.
Kyllä ne on helppo irrottaa mutta ei niin helppo ajaa sen jälkeen 10km päähän ja siitä jatkaa vielä 4km töihin. :D
Kyllähän ne niinkin saa testattua että starttaa suutin irti,ja kattoo mimmonen se suihku on.
Mulla on tiedossa ranatan suuttimet ne täytyy vaan testata ja kattoo ne numerot et onko samat.
Boschin ohjelma anto 2 eri suutinta '83 sierraan.kun ei tuntenu noin vanhaa valmistenumeroo.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Toukokuu 18. 20:44:00 2009

Jape105 kirjoitti:Mulla on tiedossa ranatan suuttimet ne täytyy vaan testata ja kattoo ne numerot et onko samat.
Boschin ohjelma anto 2 eri suutinta '83 sierraan.kun ei tuntenu noin vanhaa valmistenumeroo.
jep,toinen suuttimen numero on muistaakseni 0 437 502 019.

noissa ranatan suuttimissa saattaa olla erilainen polttoaineputken liitos suuttimeen,niissä kun on ollut semmosiakin mitkä tulevat banjolla ja kuparitiivisteillä.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Toukokuu 24. 21:17:59 2009

puliukk0 kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:RST on ke-jetillä jossa on samat suuttimet kuin k-jetissä. Joku viisaampi vahvistaa vielä, taitaa olla rst korjausoppaassakin siitä juttua.
tarkotinkin sitä että RST ja XR4i tuskin ovat samoilla suuttimilla.
Joo, siitä mulla ei ole faktaa.

Luulis et ois samoilla... Ois kovin turhaa tehdä paria erilaista suutinta jotka on "samanlaisia" :?

Saan otettua mittoja jne vanhoista suuttimista jos kiinnostaa?
eli siis XR4i:n suuttimen mittoja:
kokonaispituus 106.5mm
halkaisija 9mm
kierre 12mm

mites puliukko ne RST:n suuttimen mitat?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Toukokuu 24. 22:01:51 2009

Eri finiksella on ainakin kaikki kolme; Xr4i, Xr3i ja RST.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 24. 22:22:19 2009

Sierra XR kirjoitti:
eli siis XR4i:n suuttimen mittoja:
kokonaispituus 106.5mm
halkaisija 9mm
kierre 12mm

mites puliukko ne RST:n suuttimen mitat?
Katon huomenna, unohdin koko jutun :oops:

EDIT:
MouTine kirjoitti:Eri finiksella on ainakin kaikki kolme; Xr4i, Xr3i ja RST.
RST S1 ja taitaa olla S2 oppaassa näin:

The components, such as electronic fuel pump, fuel accumulator, cold start valve, injection valves and auxiliary air device used in KE-Jetronic, are unchanged from those of the K-Jetronic.

Oon varma, että RST ja XR3i suuttimet on samat...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Toukokuu 25. 14:42:11 2009

Varmasti onkin rst ja xr3i suuttimet samat, mutta xr4i:ssä on 0.8L isompi kone. Luulisi vaikuttavan suuttimien tuottotarppeeseen???
Vai meneekö ne ihan tehojen mukaan?

Joo tuota suuttimen vuotamista itekin epäilisin.
Yhdestä granadasta haettiin kissojen ja koirien kanssa vikaa ja lopulta kävi ilmi,e ttä suuttimet tosiaan tiputtaa.
Kävin ne ite sillon ultraääni pesettämässä. Jos on vian jumiutunut niin tuokin auttaa.

Mulla pitäis olla vielä jossain noitten 2.8 k-jettien sähkökaaviot ja ruiskun toiminta selosteet olemassa jos tulee tarvetta.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

RiSa
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja RiSa » Ma Toukokuu 25. 19:33:47 2009

TeRoK kirjoitti:Varmasti onkin rst ja xr3i suuttimet samat, mutta xr4i:ssä on 0.8L isompi kone. Luulisi vaikuttavan suuttimien tuottotarppeeseen???
Vai meneekö ne ihan tehojen mukaan?
Ja kaksi sylinteriä enemmän. Sylinteri kohtainen koko ero 0.06L.

Eiköis noissa k- ja ke-jetroniceissa ole mekaaniset suuttimet joiden avautumispaine on 3.5 bar ja suihkutettavan polttoaineen määrä säädetään määräjakajassa?
May the FORD be with you!

Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Toukokuu 25. 23:04:21 2009

RiSa kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Varmasti onkin rst ja xr3i suuttimet samat, mutta xr4i:ssä on 0.8L isompi kone. Luulisi vaikuttavan suuttimien tuottotarppeeseen???
Vai meneekö ne ihan tehojen mukaan?
Ja kaksi sylinteriä enemmän. Sylinteri kohtainen koko ero 0.06L.

Eiköis noissa k- ja ke-jetroniceissa ole mekaaniset suuttimet joiden avautumispaine on 3.5 bar ja suihkutettavan polttoaineen määrä säädetään määräjakajassa?
Näinhän se mun mielestä on? Tänään ei pystyny mittaa ku taisteli auton kanssa, mutta ne on valmiina duunin pöydällä mittausta varten... :oops:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Toukokuu 25. 23:53:02 2009

TeRoK kirjoitti:
Mulla pitäis olla vielä jossain noitten 2.8 k-jettien sähkökaaviot ja ruiskun toiminta selosteet olemassa jos tulee tarvetta.
bensapumppuhan on ainoa osa mikä k-jetissä tarvii sähköä että auto käy

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Toukokuu 26. 7:50:53 2009

RiSa kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Varmasti onkin rst ja xr3i suuttimet samat, mutta xr4i:ssä on 0.8L isompi kone. Luulisi vaikuttavan suuttimien tuottotarppeeseen???
Vai meneekö ne ihan tehojen mukaan?
Ja kaksi sylinteriä enemmän. Sylinteri kohtainen koko ero 0.06L.

Eiköis noissa k- ja ke-jetroniceissa ole mekaaniset suuttimet joiden avautumispaine on 3.5 bar ja suihkutettavan polttoaineen määrä säädetään määräjakajassa?
Aivan totta.
Jäipä tuo huomioimatta.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Toukokuu 26. 7:54:46 2009

Sierra XR kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:
Mulla pitäis olla vielä jossain noitten 2.8 k-jettien sähkökaaviot ja ruiskun toiminta selosteet olemassa jos tulee tarvetta.
bensapumppuhan on ainoa osa mikä k-jetissä tarvii sähköä että auto käy
uon

Ai jaa.

Eli moottorille ei tarvita mihinkään muualle sähköä?

Noh. Ehkä tuli vähän ympäripyöreesti sanottua kun pystyit nussimaan pilkkua, mutta siis tuon sytkäboksin kaavio ainakin löytyy ja taitaa siellä jotain muutakin sähköä olla.
Ja noitten lämpöaikakytkimien ym. toimintapiirit yms. selostukset.
Auttovat ainakin itteä pirusti kun ton saman ongelman kanssa taistelin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Toukokuu 26. 22:48:28 2009

TeRoK kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:
Mulla pitäis olla vielä jossain noitten 2.8 k-jettien sähkökaaviot ja ruiskun toiminta selosteet olemassa jos tulee tarvetta.
bensapumppuhan on ainoa osa mikä k-jetissä tarvii sähköä että auto käy
uon

Ai jaa.

Eli moottorille ei tarvita mihinkään muualle sähköä?

Noh. Ehkä tuli vähän ympäripyöreesti sanottua kun pystyit nussimaan pilkkua, mutta siis tuon sytkäboksin kaavio ainakin löytyy ja taitaa siellä jotain muutakin sähköä olla.
Ja noitten lämpöaikakytkimien ym. toimintapiirit yms. selostukset.
Auttovat ainakin itteä pirusti kun ton saman ongelman kanssa taistelin.
ei herneitä...
tarkotin vaan...ja siinähän luki että k-jet... no antaa olla...

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Toukokuu 27. 7:28:32 2009

Joo no ei tässä mitään herneitä sentään aleta imuttelemaan.

tossa yks jannu niitä kaavioita ja selostuksia jo kyselikin joten skannaan ne ja laitaan tähän topiciin ihmeteltäväksi.


Ja onhan tossa k-jetissäkin sähköä. Varmaan käy ilmankin mutta kuinka hyvin on eri asia.
kyllähän siihen kuuluu pari relettä,ohjauspaineen säädin,lisäilmaluisti, polttoainepumppu, turvakytkin, lämpöaikakytkin ja kylmäkäynnistysventtiili.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Toukokuu 27. 21:35:50 2009

Dodii.

Tämmösiä löyty arkistoista.

polttoainejärjestelmän releet
polttoainejärjestelmä
sähkökaavio1/2
sähkökaavio2/2
toimintaperiaate sähköpiirit
toimintaperiaate kylmäkäynn. yms.
tyristorisytytys

Lisäksi kasassa oli ilmeisesti tuo sama sähkökaavio ruotsiksi mutta lisänä siinä oli numeroituna ja nimettynä nuo palikat.

Myös tommonen löytyi:
rakenteelliset erot :D
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Toukokuu 28. 16:23:03 2009

Sierra XR kirjoitti:
eli siis XR4i:n suuttimen mittoja:
kokonaispituus 106.5mm
halkaisija 9mm
kierre 12mm

mites puliukko ne RST:n suuttimen mitat?
RST/XR3i:

kokonaispituus 73mm
halkasija 9mm
kierre 8mm

0 437 502 015 Bosch koodi, kuitenkin erilaiset oli. Vieläkään tajua miks niitä on pitäny tehdä kahta eri... :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Kesäkuu 11. 21:08:33 2009

Kiitokset kaikille.
Täältä sai moni muukin tietoa samalla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Kesäkuu 29. 19:22:09 2009

Nyt on suuttimet irti.
Osanumero on juurikin tuo täällä mainittu 0 437 502 025
Huomenna painemittaukseen ja ultraääni puhdistukseen.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Kesäkuu 30. 17:03:12 2009

Jape105 kirjoitti:Nyt on suuttimet irti.
Osanumero on juurikin tuo täällä mainittu 0 437 502 025
Huomenna painemittaukseen ja ultraääni puhdistukseen.
Vieläkään en ymmärrä miten niitä voi pestä. Varsinkin kun Bosch sanoo ettei niitä voi puhdistaa mitenkään.

Jos joku kertois vielä mulle miten?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Kesäkuu 30. 17:38:44 2009

puliukk0 kirjoitti:Vieläkään en ymmärrä miten niitä voi pestä. Varsinkin kun Bosch sanoo ettei niitä voi puhdistaa mitenkään.

Jos joku kertois vielä mulle miten?
Vaikka DIY näin.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Heinäkuu 1. 18:05:04 2009

Sine kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Vieläkään en ymmärrä miten niitä voi pestä. Varsinkin kun Bosch sanoo ettei niitä voi puhdistaa mitenkään.

Jos joku kertois vielä mulle miten?
Vaikka DIY näin.
Aukeeko muka K ja KE suutin noin? Ei ainakaa mun vanhat auennu...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Heinäkuu 1. 18:53:53 2009

Ne oli ultraäänipesurissa aikas kauan ja sitten ajettiin monia kertoja sillä testilaitteella tavaraa läpi samalla kun katseltiin avautumis paineita ja suihkukuvioita/tuottoja.
Lähtökohta oli että kaikki vuosi aineet ilman painetta.
Kaks niistä oli ihan sököjä loppuen lopuksikin koska ovat ruosteessa (autot pysyy hyvänä kun niillä ei aja talvisin :roll: )
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja fordton » Ke Heinäkuu 1. 19:17:18 2009

..

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Heinäkuu 1. 23:50:08 2009

puliukk0 kirjoitti:
Sine kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Vieläkään en ymmärrä miten niitä voi pestä. Varsinkin kun Bosch sanoo ettei niitä voi puhdistaa mitenkään.

Jos joku kertois vielä mulle miten?
Vaikka DIY näin.
Aukeeko muka K ja KE suutin noin? Ei ainakaa mun vanhat auennu...
Sen perusteella mitä olen lukenut K- ja KE-Jetronicin suuttimista, niin niitä ei voi korjata/puhdistaa. Uutta vaan tilalle.

Tuo laittamani linkki käy EFi-suuttimille.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Heinäkuu 2. 20:40:28 2009

Juu tilasin kaks uutta. :o
Ei oikein nappaa mitään suuria investointeja laittaa tommoseen euro käyttikseen.
Onko missään tiedossa mikä noissa uusissa suuttimissa on avautumispaine ja paljon on tuotto ml/min.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Heinäkuu 11. 13:15:17 2009

nyt on jo 4 suutinta hankittuna 2 kiinni 2 irti.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Heinäkuu 11. 20:44:08 2009

Btw... Kattelin Brendan sivuja ja sielä näytti olevan 2.8i:n uusia suuttimia kaupan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Heinäkuu 12. 11:19:52 2009

Hain tuosta oman kylän paikasta ja makso 60€/kpl
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Heinäkuu 12. 15:51:46 2009

Miten tuo CO säätö tehdään kun tuossa on kaks ruuvia?
Että säätääkö toinen toista ja toinen toista lohkon puolikasta?
http://img9.imageshack.us/img9/4564/rimg0186.th.jpg
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Heinäkuu 12. 23:07:18 2009

kumpikaan noista ruuveista ei ole co-ruuvi vaan se on yksi ainoa ruuvi mikä on tossa määränjakajan päällä eli siinä on semmonen n.10-15mm kohollaan oleva "putki" minkä sisällä on seosruuvi jota säädetään pitkällä mutta pienellä kuusiokoloavaimella eli yhdestä ruuvista säätyy seokset.

"putken" päässä on sinetti/tulppa jos sitä ei ole koskaan säädelty mutta luultavasti tämän ikäisiä on jo säädelty useampaan kertaan.

se säätöruuvi on sitten todella herkkä eli ei kannata ruuvailla mihi9nkään suuntaan ellei ole pakokaasumittaria käytössä ja jos siinä säätöruuvin reiässä ei ole ollut mitään suojatulppaa päässä niin siellä on todennäköisesti kaikenlaista paskaa eli kannattaa sumauttaa jotain crc:tä tai vastaavaa ja puhaltaa paineilmalla ensin.

mulla on siinä suojatulppana ventiilinhattu,pysyy hyvin paikallaan ja saa vielä helposti aukikin :wink:

ot:tyhjäkäyntiä ei sitten kuulu säätää siitä ruuvista mikä vaikuttaa suoraan kaasuläppään vaan siitä isosta tasakantaisesta säätöruuvista mikä on kaasuläppäkotelon kyljessä(sojottaa suoraan kohti auton nokkaa) :wink:


edit. ainiin,tänne pitäisi laittaa kuvat linkkeinä :-$

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Heinäkuu 12. 23:10:43 2009

MouTine kirjoitti:Btw... Kattelin Brendan sivuja ja sielä näytti olevan 2.8i:n uusia suuttimia kaupan.
niin oli joo mutta ne ovat Granadassa v.-76 olleeseen ensimmäisen mallin K-jettiin,ne eivät ole suoria vaan käyränmallisia suuttimia eli ne ei käy muihin kun ekaan 6-reikä K-jettiin

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Heinäkuu 13. 19:41:36 2009

Juu tiän et on herkkä.Joskus ammattikoulussa sompailtiin jotain asiakkaan mersua.lakkas samantein käymästä kun vähän kiersi. :D
Mistä sitä tyhjäkäyntiä voi muka muualta säätää ku siitä ISOSTA ruuvista? :shock:
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Heinäkuu 13. 21:09:59 2009

Jape105 kirjoitti:
Mistä sitä tyhjäkäyntiä voi muka muualta säätää ku siitä ISOSTA ruuvista? :shock:
muutaman tapauksen tiedän missä tyhjäkäyntiä on säädetty siitä kaasuläpän rajoitinruuvista eli siitä ns. stoppariruuvista,sitä kun kiristää niin kaasuläppä aukeaa raolleen.

jos sulla ei näy sitä pientä tasakantaruuvia kaasuläppäkotelon päällä niin sitten siinä ruuvin päässä voi olla kiinni se mystinen maajohto mikä on joka toisessa kiinni siinä ruuvin päässä ja joka toisessa irrallaan :lol:

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Heinäkuu 18. 11:09:13 2009

Juu siihen menee se johto. :D
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ke Heinäkuu 22. 3:07:49 2009

Jape105 kirjoitti:Juu siihen menee se johto. :D
Ja sillä johdolla on tarkoitus.Sen pitää koskettaa eli yhdistää kun kaasua ei paineta. Tuolla aikaisempana oli sähkökaavio mistä pitäis löytyä sekin johto.Liittyy MUN TIETÄÄKSENI kylmäkäynnistys-piiriin...

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Marraskuu 15. 11:28:07 2009

Nyt on sitten autokin taas valmis leimalle.
Kävin ottamassa eilen päästöt ja huomasin et menee laihalle kierroksilla,pystyykö sitä muuttamaan jotenki?
Tyhjäkäynnillä se ei voi käydä juurikaan rikkaammalla enää..
Muuten oli arvot hyvät..
Kylmänä se tuntuukin kulkevan paremmin kun lämpösenä..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Vastaa Viestiin