Ohjaustehostimen pumpun purkaminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yrkesman

Ohjaustehostimen pumpun purkaminen

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Toukokuu 15. 11:34:43 2009

Joku saakeli pitää kitinää konehuoneessa ja olen nyt paikallistanut sen tehostin-kiristin-laturi akselille. Laturia epäilen kun se on talvella korjattu. Kiristin on yksi vaihtoehto, mutta lähinnä vaikuttaa nyt siltä että kitinä tulee ohjaustehostimen pumpun suunnalta. Koitin eilen purkaa pumppua mutta huonojen työkalujen kanssa ei mennyt muuta kuin hermo.

Ongelmana on siis se että miten hihnapyörän kolmion mallinen pohja lähtee irti? Eli tämä: http://kotisivu.dnainternet.net/jtuomol ... G_6195.JPG

korjaus manuskassa mun mielestä mainitaan vaan että se lähtee ihan ulosvetäjällä? Keskellä on kuusiokolo tai torx avaimen paikka, mutta ilmeisesti sekin on joku tuumakoko. Mulla on ainakin sellainen käsitys että tuo keskiosa on pelkkää akselia, eli siinä ei ole mitään pultti kiinnitystä joten sen pitäisi lähteä ihan vetämällä pois? Onko joku purkanut tommosta joskus?

edit: Fordilta ei ilmeisesti saa enää uutta pumppua tai edes korjaussarjaa.

Racehard

Re: Ohjaustehostimen pumpun purkaminen

Viesti Kirjoittaja Racehard » Pe Toukokuu 15. 11:53:30 2009

Näyttäs tuon kuvan perusteella että tuo kolmiopala ois kierteellä tuossa akselin nokassa. Ja sitä akselia sais pidettyä paikallaan tuolla kuusiokoloavaimella. joillakin pihdeillä vääntää sitten tuosta kolmiopalasta.. Tämä nyt on vaan tuon kuvan perusteella arvattua.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Yrkesman

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Toukokuu 15. 12:04:36 2009

Se siinä just hämää, mutta jos katot korjausmanuskaa 13A-16 kohdasta niin ei siinä puhuta tommosesta mitään :roll:

jappes

Viesti Kirjoittaja jappes » Pe Toukokuu 15. 13:49:33 2009

Ulosvetäjällä lähtee pois.Tossa kolmisakaraisella ja uudemmissa pumpuissa on sellainen kaulus johon tulee ulosvetäjä.
Lähes kaikissa fordin pumpuissa on tuo kuusiokolo siinä ja sen pohjalla kierteet joten tulee "sisään painaja" eli jos ei ole erikoistyökalua niin joku 8mm pultti ja mutteri siihen jolla painetaan pohjaan siiva.
Mulla oli samaa vikinää/kitinää ja epäilin myös pumppua tai laturia, kun kuulosti siltä että niistä tulee mutta vikana olikin uusi tarvike apulaitehihna.Vanha hyvä hihna paikoilleen ja ääni loppui.

Yrkesman

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Toukokuu 15. 14:09:51 2009

Ok, no voishan tota hihnaakin vielä koittaa.

spinneri

Viesti Kirjoittaja spinneri » Pe Toukokuu 15. 14:47:08 2009

Sulla ilmeisesti moniurahihnalla = tarkista se hihnankiristäjäkin. Meitin projekti-Cossusta se poiki tässä muutama viikko sitten. Kitinää piti aluksi, sitten muuttui mekaaniseksi "kahinaksi" ja seuraavaksi olisi tullut isompaa romua.

- Jari -
Spinneri Magazine
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

Yrkesman

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Toukokuu 19. 18:21:39 2009

Mjoo-o, kyl se nyt vähän vaikuttais tolta remmiltä. Ainakin nyt hetkeks hiljeni ylimääräset äänet.

Vastaa Viestiin