MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Usein kysytyt kysymykset.

Valvoja: CRSC Hallitus

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » To Toukokuu 22. 19:32:28 2008

Moro,

Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:

Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
"Mieluiten ihan sama."

samiharju
Viestit: 8039
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Toukokuu 22. 19:43:56 2008

Artery kirjoitti: Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
Onnistuu.

Järkevintä on laittaa nuo kutosen jarrut jne ja penkittää sen vertailupaperin suurimman eli 150hp kutosen tehot +20% eli max 180hp mikäli nyt se cossu ei tällä kertaa taas olekaan samaa mallisarjaa; jos taas cossu olis samaa mallisarjaa niin sit noilla jarruilla täytyy pitää alle 150hp tehoisena.

ja koska autosi on uudempi kuin 7/87 tulee moottorin täyttää E15/04 päästönormi (jota se ei ahdettuna täytä), tämän päästönormin täyttymisen voi hoitaa asentamalla "katalysaattorin" putkeen välille. ja tämä katti ei tee autosta vähäpäästöistä.

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » To Toukokuu 22. 20:31:02 2008

Nyt selvisi, eli periaatteessa pelkät katin kuoret riittävät?
"Mieluiten ihan sama."

samiharju
Viestit: 8039
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Toukokuu 22. 20:33:50 2008

Artery kirjoitti:Nyt selvisi, eli periaatteessa pelkät katin kuoret riittävät?
päästöarvot CO max 3.5, HC max 600 ja O2 max 5.0.. eli normaalin 10/86-> ei-vähäpäästöisen arvot kun alittuu niin kaikki hyvin.

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re:

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ma Joulukuu 22. 1:52:55 2008

Artery kirjoitti:Moro,

Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:

Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
minä olen käsittäny että nuo vähäpäästöiset dokkilaiset olis kossua vastaavilla jarruilla valmiina? levyt takana?
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Joulukuu 22. 8:58:03 2008

tikkuri kirjoitti:
Artery kirjoitti:Moro,

Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:

Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
minä olen käsittäny että nuo vähäpäästöiset dokkilaiset olis kossua vastaavilla jarruilla valmiina? levyt takana?
Ei oo cossu jarruja dokkisierrassa.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Joulukuu 22. 10:28:01 2008

Ihan normaalit 240mm levyt/9" rummut noissa 2,0i dohceissa on loppuun asti, jos ei oo abseilla tilattu.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Joulukuu 22. 10:58:32 2008

henu kirjoitti:
tikkuri kirjoitti:
Artery kirjoitti:Moro,

Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:

Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
minä olen käsittäny että nuo vähäpäästöiset dokkilaiset olis kossua vastaavilla jarruilla valmiina? levyt takana?
Ei oo cossu jarruja dokkisierrassa.
Tarkennettakoon hiukan, eli Cossun jarruissa ei oo mitään yhteistä dohc.n kanssa, paitsi takajarrusatulat levyjarrullisissa on samat ku 2wd Cossus, mutta niidenkin kiinnitys raudat on eri...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Helmikuu 26. 12:36:35 2009

Kävin tossa konttorilla ihmettelemässä tota sierran vertailumalliasiaa. Aikas monessa 2wd ja 4wd mallisarjan tehokkain oli 2.0 turbo.

kertokaahan viisaat että onko jotain tiettyä sierra mallia missä ainoastaan vertailumallina kävisi toi v6? Meinaan on varmaan noi cossun osan kivenalla + hintavia, jos tarvii alusta vastata kosaa. Mitä toi tarkoittaa käytännössä, mitä pitää vaihtaa jotta alusta vastaa 2wd cosworthia?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Helmikuu 26. 12:41:59 2009

se veekuus löytyy myös niistä samoista vertailulapuista, ei tarvi verrata aina mallisarjan tehokkaimpaan. Eli sanot vaan konttorilla, että haluat verrata sitä veekutoseen, ja teholaput täytyy tietysti vastata sitä veekutosta, eli 150x1.2 maksimissaan heppoja. Alusta ja jarrut sitten tietysti veekutosn mukaan, eli abs/v6 mallin jarrut, tai 10" rummut taakse.

PS. jos konttorilta muuta väitetään, niin pyydä näyttämään lakipykälä, jossa käsketään vertaamaan mallisarjan tehokkaimpaan.
Pedal tu tö metal!

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Helmikuu 26. 13:34:13 2009

Ville K kirjoitti:se veekuus löytyy myös niistä samoista vertailulapuista, ei tarvi verrata aina eli 150x1.2 maksimissaan heppoja.
Just toi on se ongelma. laki sanoo että mallisarja tehokkaimpaan voi laittaa ton 20% lisää tehoja, eli jos löytyy myös cosa ja verrataan v6 niin muutoskatsastuksessa ei voi olla 150x1.2 vaan ainoastaa 150hv dynolappu. Semmoisesssa mallissa missä aken kannasta e löydy tota turboo, niin voi mennä 180 hv dynolapulla.

Miten on muuten vaaditaanko noi abs jarrut?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Helmikuu 26. 13:42:06 2009

Yleensä on ongelmana se kun kossua ei löydy niistä vertailulapuista, ja nyt se kun se löytyy :lol: Ainakaan tässä meidän paikallisella konttroilla vertalulapusta ei löytynyt kuin v6..
samiharju kirjoitti:
Artery kirjoitti: Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
Onnistuu.

Järkevintä on laittaa nuo kutosen jarrut jne ja penkittää sen vertailupaperin suurimman eli 150hp kutosen tehot +20% eli max 180hp mikäli nyt se cossu ei tällä kertaa taas olekaan samaa mallisarjaa; jos taas cossu olis samaa mallisarjaa niin sit noilla jarruilla täytyy pitää alle 150hp tehoisena.

ja koska autosi on uudempi kuin 7/87 tulee moottorin täyttää E15/04 päästönormi (jota se ei ahdettuna täytä), tämän päästönormin täyttymisen voi hoitaa asentamalla "katalysaattorin" putkeen välille. ja tämä katti ei tee autosta vähäpäästöistä.

No tossahan se oli tämän sivun ylälaidassa. Vaihda konttoria..
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Helmikuu 26. 13:50:45 2009

No nyt kun vertailumallina kelpaa Cossu, niin miks ei kannattais sit käyttää tilaisuuttaan hyväks ja leimata Cossun akseleilla tehorajana 240hv.
Oishan tollaset paperit korilla hiukan arvokkaammat ku 180hv, ainaki mun mielestä ja jarrutkin ois paremmat jne... :cha :-$
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Helmikuu 26. 14:19:54 2009

Ville K kirjoitti:Yleensä on ongelmana se kun kossua ei löydy niistä vertailulapuista, ja nyt se kun se löytyy :lol: Ainakaan tässä meidän paikallisella konttroilla vertalulapusta ei löytynyt kuin v6..
Niin joo totta se ei kattonut mitään lappuja vaan suoraan aken tietojärjestelmästä, et ottaa vaan ton vertailulapun mukaan.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re:

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Huhtikuu 28. 10:26:23 2009

jeddah kirjoitti:
sesse kirjoitti:Oisko jollain jemmassa semmosta lappua missä lukee ne mitä pitää vaihtaa et saa leimattua ahtimelle? Vai velottaako ne foordilla mitään siitä jos sieltä hakee?
Laitoin tonne mun ftp:lle => http://koti.phnet.fi/tpelt/Muuta/paperia/

Saa toki Fordiltakin saman lapun, eikä maksa mitään...
Onko kellään tommosta paprua takapotku cossuun kuin tossa on toi sierran ja tuhnuksen? Tai ylipäätään missä olis noi tiedot saatavilla?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Huhtikuu 28. 11:04:05 2009


tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Huhtikuu 28. 17:22:12 2009

Sultzi kirjoitti:http://www.finnishclassicfords.net/katspap.php tuolta löytyy.
Köyhästi oli lappuja, ihmeellisesti mk1 Caprin lapussakaan oo edes 3000 mainittu ollenkaan? :roll:
Mk1/2 Escorttien laput tais oli aikas kelvolliset...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Huhtikuu 28. 21:06:09 2009

No tuonne voitte toimittaa parempia jos koneelta löytyy :)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Toukokuu 31. 22:24:43 2009

Mites tämän hetkinen tilanne, onko cossu samaa mallisarjaa vai ei?
Pitäs muuttaa 2.0 kaasari dohc -> 2.0 ruisku ohc turboksi cossun jarruilla, mutta en laita sinne sitä sähköpyydystä jarruihin, eli jää absittomaksi. Paras olis jos pääsis leimaamaan 180 heppaseks XR4i + 20%:n mukaan, mutta harmittaa jos joutuu noilla jarruilla penkittään alle 150 heppaa leimaa varten...
Viimeksi muokannut olafu, Ma Huhtikuu 26. 11:59:18 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Kesäkuu 1. 16:51:03 2009

olafu kirjoitti:Mites tämän hetkinen tilanne, onko cossu samaa mallisarjaa vai ei?
Pitäs muuttaa 2.0 kaasari dohc -> 2.0 ruisku ohc turboksi cossun jarruilla, mutta en laita sinne sitä sähköpyydystä jarruihin, eli jää absittomaksi. Paras olis jos pääsis leimaamaan 180 heppaseks XR4i + 25%:n mukaan, mutta harmittaa jos joutuu noilla jarruilla penkittään alle 150 heppaa leimaa varten...
Ite ainakin joutu penkittää alle 150hp, koska kaikkilla konttoreilla löyti myös cossun... MK1 koppaan saattas onnistua.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Heinäkuu 17. 20:12:34 2009

Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Qtka » To Heinäkuu 23. 15:56:57 2009

Kävin muutama kuukausi sitten konttorilla kyselemässä kun pitäs tuo BOB katsastaa mk1 Sierraan... Katsuri näppäili itsensä LTJ-tietokantaan (vai mikä helevetti lie) ja kahto sieltä että ensimmäisen korimallin 2wd sierrat on 1.6:sesta Cossuun samaa mallisarjaa: eli muutoskatsastus onnistuu kun vaan löytää sopivat dokumentit. Ei kenelläkään sattus olemaan? Nuista uudemmista ei tietoa, mutta eiköhän tuo LTJ:stä tarkastaminen onnistu millä tahansa konttorilla?
Liekköön kiviä....

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Heinäkuu 23. 21:34:00 2009

KIP kirjoitti:Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
Mut sulla on stw ja sitä ei ole tehty kuin 150hv tehoilla tehtaalta ulos(2,8L/2,9L).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Heinäkuu 24. 20:24:20 2009

Aksu kirjoitti:
KIP kirjoitti:Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
Mut sulla on stw ja sitä ei ole tehty kuin 150hv tehoilla tehtaalta ulos(2,8L/2,9L).
Jep, mut olis saanut verrata ilmeisesti heikompi tehoiseenkin kun tuolleen kysyi. Varmaksi sitä en sano..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Heinäkuu 24. 20:34:43 2009

Aksu kirjoitti:
KIP kirjoitti:Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
Mut sulla on stw ja sitä ei ole tehty kuin 150hv tehoilla tehtaalta ulos(2,8L/2,9L).
Täh. Eikö muka asemavaunua pysty vertaamaan cossuun? takaakselin takapuolelle tulevaa osaa lukuunottamattahan se on sama auto.

...jos takaiskareita ei lasketa. :D
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 24. 21:21:12 2009

Eemeli kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
KIP kirjoitti:Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
Mut sulla on stw ja sitä ei ole tehty kuin 150hv tehoilla tehtaalta ulos(2,8L/2,9L).
Täh. Eikö muka asemavaunua pysty vertaamaan cossuun? takaakselin takapuolelle tulevaa osaa lukuunottamattahan se on sama auto.

...jos takaiskareita ei lasketa. :D
En ole viellä kysynyt mutta jos se pitäisi fordilta sada lappu niin voi arvata vastauksen verrattuna cossuun.
Aattelin kokeilla josko saisi kerjättyä niin saisi jarrut (isommat kuin 2wd:n+abs:t kiinni) hyötykäyttöön + hieman järkevämmän käyrän paperiin kuin viimeksi kokeillessa 0,7bar:lla (4500rmp-5700vaakataso ja töks rajoittajaan :green: )
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Pe Maaliskuu 11. 11:47:58 2011

Mites takavetosen sierran leimaaminen nelikoksi? Sain jonkun lapun foordilta ku soitin sinne, rakeenteeliset erot semmoinen paperi. Siinä mainitaan takapotkun ja nelikon erot, jos päivittää nuo akselit omaan ja koneen. Eikös leiman pitäisi tulla? Koppa mk1 korista.
Coupe Taunus 302cid

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Maaliskuu 23. 21:53:05 2011

Onhan niitä mk1 sierroja nelikkoina, miksei onnistuisi leimaaminen?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Syyskuu 25. 13:14:52 2012

LTJ (tai no ATJ nykyään) sanoo että mk2 sierrasta on olemassa vain kaksi mallisarjaa SIERRA ja SIERRA 4X4, eli sen puolesta farkun vertaaminen cossuun onnistuisi.
Mutta mistäs saan jotain dokumenttia noista cossun vakaajista jarruista yms?
Vai onnistuuko niin että laitan cossun osat paikalleen ja näytän tota "rakenteelliset erot" lappua missä näkyy vakio osien koot ja katsuri sitten mittaa että mulla on isommat paikallaan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja komA » Ti Syyskuu 25. 14:14:31 2012

Itse kun tuon mk1 leimasin niin en tarvinnut kuin koneen tehot ilmoittavan paperin. Ei ne mittailllu multa mitään vaan luottivat ihan suoraan, että sinne on jarrut vaihdettu, varmaan aika puusilmäinen katsuri tarvii olla jos 15¨ vanne on täynnä pelkkää jarrua, eikä sinne ole 283mm vaihdettu :lol:. Periaatteessahan siihen ei muuta tarvita kuin cossien jarrut, ainakin näin sanottiin minulle parilla konttorille. Esim ei minulla takana ollut vakaajia paikallaan kun käytin leimalla ja etuvakaajakin taitaa olla siihen suuntaan mitassaan oleva, Scorpiossa vissiin on vähän ohuempi kuin cosw sierrassa ?

Käy suoraan konttorilta kysymässä tarvitsevatko vain penkkilapun niin luulisi olevan helpoin tapa ? Itselläni riitti ihan Scorpion manuaalilappunen siihen hommaan mistä selvisi kuutiot ja kilohattiWatit
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja bomble » Su Toukokuu 4. 16:34:41 2014

Otetaas tämä taas ylös :D kun ei noista vuosimalli jutuista tiedä

Ford sierra 2.0l ohc (tarkoitus ahtaa laillisesti)
Käyttöön otto 00.00.88
Ei lue kattia tai muutakaan
Tehoja ei ole merkitty
Ei ole abs

Jos tuohon nyt laitan eteen 260mm jarrut ja taakse esim xr4 levyt, taakse vakaajan niin pitäisi kelvata leimasedälle?
Vai tarviiko olla abs :shock: ?

Ja tarvikos muuta lisäks kun katin putkee?

Sitten on tuo toinen joka on muuten sama mutta vm89 jossa abs ja levyt jokanurkassa niin meneekös sekin vielä tuolla katin laitolla vaan ?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Toukokuu 8. 4:35:12 2014

Ton ikäsiin katti putkeen ja noilla jarruilla alle 150hv.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja bomble » Ma Kesäkuu 30. 11:21:23 2014

vauhtipete kirjoitti:Ton ikäsiin katti putkeen ja noilla jarruilla alle 150hv.
Niin 150hv ilman abs?

Entäs jos tehot ei nouse yli 20% niin sillon menis vaikka orkkis jarruilla?

Ota näistä nyt selvää perkele

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Kesäkuu 30. 12:47:31 2014

20% sääntö pätee vasta jos verrataan tehokkaimpaan.
Silloin pitää olla jarrut ja muutkin vähintään samat.
V6 jarruilla kun menee konttorille alle 150hv lapun kanssa niin ei ole kellään valittamista.
Absit pakolliset vain jos verrataan cossun.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

MedFin
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Maaliskuu 11. 15:18:10 2015

Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo

Viesti Kirjoittaja MedFin » Su Joulukuu 27. 13:41:42 2015

Rakentelu on omassa autossa vielä kovasti vaiheessa, mutta kysyn uteliaisuuttani näihin prosentteihin liittyen.
Projektina on Mk1 rekisteröinti 2/87 juurikin tämä 1.6 ja 4-vaihdetta. Koneen vaihdossa siis mitää kattia ei putkeen tarviste, jos ymmärsin oikein.

Autossa on nyt kiinni ja leimattu viime kesänä:
Cossun tolpat ja madaltavat jouset, merkattu otteeseen
Cosworth navat edessä, ei merkintää otteessa
Sähköinen jarrutehostin, ei merkintää otteessa

Tulossa olisi:
Cossun taka-akseli jarruineen kaikkineen
Vaihteisto ei vielä varmuutta mikä
Itse turbomoottori ja siihen säädettävä moottorinohjaus, E85

Paljonko about kertyy prosentteja kokonaisuudessaan? Myös onko noi merkkaamattomat kohdat nyt "laittomia"?

Vastaa Viestiin