
RST:oon kytkintä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: RST:oon kytkintä
Oma kun oli ajossa niin kytkin piti vielä kun oli ainoastaan paineita nostettu ja dynosta tuli 155/233, siitä kun kaikkea pientä tein lisää niin kytkin alkoi sillon tällöin osoittamaan lipsumisen merkkejä. Seuraava askelta varten ostin AP:n 4 lapasen sintterin niin ei tarvitsisi sitten ainakaan kytkimen takia murehtia. Sittemmin tulin järkiini ja luovuin foordeista 

-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: RST:oon kytkintä
Vakiokytkin alkoi luistaa minulla 250Nm:ssä, laita APn massalevy jäykemmällä asetelmalla jos ajat paljon kaupungissa, muuten Jousitettu palasintteri. Pelkän pitävämmän levyn vaihdossa ei tule muutakuin aavistuksen lisää väännönkestoa, sen jälkeen luistaa kahta kauheammin ja levy on hetkessä pilalla. Eli vaatii jäykemmän asetelman myös.Planet kirjoitti:Vakio riittää ihan hyvin noille suunnitelmille. Itellä 0.7bar, ei ole vakio luistanut eikä muitakaan ongelmia ollut.puliukk0 kirjoitti:Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?
Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
Burtonilla ym. muilla brittifirmoila on Ap Racingin kytkimet edullisia punnan kurssin takia.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: RST:oon kytkintä
No jos ajais tolla kytkimellä viel vähän matkaa... No näkeehän sen sit jos on kulunu nii vaihtaa jonkun paremman massan sinne.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: RST:oon kytkintä
Prkl, unohdin koko topicin ja yritin alottaa uutta.
Ajattelin Burtonilta tota AP Racingin CP2000-8 (230Nm, £284.96) kytkintä. Ilmeisesti pitäis kestää jopa 450nm?!
Ymmärsinkö oikein että vois toimia vakio kytkinpolkimella?
Ongelmana vaan kun samalla vaihtaisin laatikon, ja duunipäivän jälkeen vielä niin meinaa kiire tulla...
Tietenkin jos olis joku muu paikka laittaa niin ei olis kiirettä. 

Ajattelin Burtonilta tota AP Racingin CP2000-8 (230Nm, £284.96) kytkintä. Ilmeisesti pitäis kestää jopa 450nm?!

Ymmärsinkö oikein että vois toimia vakio kytkinpolkimella?
Ongelmana vaan kun samalla vaihtaisin laatikon, ja duunipäivän jälkeen vielä niin meinaa kiire tulla...


-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: RST:oon kytkintä
Mieki laittelin ton cp2000-8 paketin ja ton uudemman escortin kytkinpolkimen ja quadranttia on myös pilkottu ohjeen mukaan.
Nyt vaan tuo kytkin tuntuu lähinnä aika kumipallolta polkea ja irrottaa aivan alhaalta, aina kun vaihtaa pitää poljin painaa aivan lattiaan kiinni.
Mikä pielessä?
Nyt vaan tuo kytkin tuntuu lähinnä aika kumipallolta polkea ja irrottaa aivan alhaalta, aina kun vaihtaa pitää poljin painaa aivan lattiaan kiinni.
Mikä pielessä?
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: RST:oon kytkintä
Fiestassa on sama kytkin sekä pojin ja joustoa tulee aika paljon jo polkimen rungosta ja mekanismista, sitä tarttis jossain vaiheessa jäykistää hitsaamalla lisää rautaa siihen. Jos olisi uudestaan pitänyt tehdä olisin muuttanut vanhan polkimen säädettäväksi tai laittanut suoraan uudemman Fiestan poljinasetelman missä on hydraulinen kytkin.Antti O kirjoitti:Mieki laittelin ton cp2000-8 paketin ja ton uudemman escortin kytkinpolkimen ja quadranttia on myös pilkottu ohjeen mukaan.
Nyt vaan tuo kytkin tuntuu lähinnä aika kumipallolta polkea ja irrottaa aivan alhaalta, aina kun vaihtaa pitää poljin painaa aivan lattiaan kiinni.
Mikä pielessä?
Montako lovea sahasit pois puolikuusta, itse otin 10kpl, melkein olisi voinut ottaa enemmänkin niin vaijerista saisi paremmin löysät pois.
Edit: eikun mulla onkin eri APn kytkin, 4 palainen sintteri mallia CP2015-8
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: RST:oon kytkintä
10 pykälää pois, eihän siinä edes ole enää sitä vastapeluria misson jousi niin kait se ole niin tarkkaa?
Tuo on kyllä aika huono systeemi, kun vaijeri jää väkisten löysään.
Tuo on kyllä aika huono systeemi, kun vaijeri jää väkisten löysään.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re:
Mikä on tämän hetken tieto noista Techniclutchin tuotteista? Mikä on laatu ja onko sitäJesseT kirjoitti:Brittifoorumien juttuja nivoen näyttää siltä, että AP, Helix ja Alcon ovat parhaat merkit, mutta maksavatkin sitten sen mukaisesti. Techniclutch ilmeisesti ainoita edullisia (100£) kytkimiä jotka kuitenkin performoivat vakiokytkintä paremmin. Voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 429
- Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
- Paikkakunta: Turku
Re: Re:
Itte sain ajeltua n.300km tollasella Techniclutchin "heavy duty" kytkimellä, nyt tulee hajut ulos kun vähän rajummin lähtee liikkeelle. Nyt ottaa pattiin.koskar kirjoitti:Mikä on tämän hetken tieto noista Techniclutchin tuotteista? Mikä on laatu ja onko sitäJesseT kirjoitti:Brittifoorumien juttuja nivoen näyttää siltä, että AP, Helix ja Alcon ovat parhaat merkit, mutta maksavatkin sitten sen mukaisesti. Techniclutch ilmeisesti ainoita edullisia (100£) kytkimiä jotka kuitenkin performoivat vakiokytkintä paremmin. Voisi olla kokeilemisen arvoinen.. Hinta on ainakin pysynyt aika lähellä tuota (~110£). Tuolainen "stage1" voisi kestää tuossa vapari mk4 vessassa rst orggista paremmin?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: RST:oon kytkintä
Aika paljon noita on britit haukkunut. Niissä on ilmeisesti suurin osa LUK:n vakiota. En tiedä mitä ne niistä on muka muuttanut. Tuskin ne vakiota heikompia on, mutta voi olla että ei yhtään parempiakaan.
Nykyisellä punnan kurssilla en arpoisi yhtään, vaan hakisin suoraan AP:n esim. Burtonilta.
Nykyisellä punnan kurssilla en arpoisi yhtään, vaan hakisin suoraan AP:n esim. Burtonilta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: RST:oon kytkintä
Oisko Jessellä tuohon mitään vinkkiä kun se minulla irrottaa ihan pohjasta toi cp2000-8 paketti. Poljin nousee myös lepotilassa todella ylös.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: RST:oon kytkintä
Onko sulla se kytkimen vipu siinä laatikon päällä ihan normi asennossa? Eli osoittaa noin 10 astetta eteenpäin akselisuunnasta? Ja kun kytkimen painaa alas, niin ei ole vielä ottamassa kiinni siihen kuoren alumiiniin mihin se eka osuu jos menee liian pitkälle?Antti O kirjoitti:Oisko Jessellä tuohon mitään vinkkiä kun se minulla irrottaa ihan pohjasta toi cp2000-8 paketti. Poljin nousee myös lepotilassa todella ylös.
Tosta poljinmodista mulla ei ole paljoa tietoa, kun en ole sitä ikinä tehnyt. Siinä taitaa olla perusjuttuna se, että poljin jää huonompaan asentoon ja sitä on vähän korjattu sillä että leikataan ne X hammasta pois siitä kehästä. Itse kehähän on ruuvisäätöinen, ei siis sitä automaattiräikkää, joten kun sen lukitsee oikein niin mitään tyhjää ei pitäisi jäädä? Eli kun vähän painaa kytkintä, niin asetelman pitäisi heti alkaa painua. Ja kytkinvaijeri on se RST:n lyhyt noin 40cm pitkä, eikä se joka kiertää koko konehuoneen ympäri?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: RST:oon kytkintä
JesseT kirjoitti:Onko sulla se kytkimen vipu siinä laatikon päällä ihan normi asennossa? Eli osoittaa noin 10 astetta eteenpäin akselisuunnasta? Ja kun kytkimen painaa alas, niin ei ole vielä ottamassa kiinni siihen kuoren alumiiniin mihin se eka osuu jos menee liian pitkälle?Antti O kirjoitti:Oisko Jessellä tuohon mitään vinkkiä kun se minulla irrottaa ihan pohjasta toi cp2000-8 paketti. Poljin nousee myös lepotilassa todella ylös.
Tosta poljinmodista mulla ei ole paljoa tietoa, kun en ole sitä ikinä tehnyt. Siinä taitaa olla perusjuttuna se, että poljin jää huonompaan asentoon ja sitä on vähän korjattu sillä että leikataan ne X hammasta pois siitä kehästä. Itse kehähän on ruuvisäätöinen, ei siis sitä automaattiräikkää, joten kun sen lukitsee oikein niin mitään tyhjää ei pitäisi jäädä? Eli kun vähän painaa kytkintä, niin asetelman pitäisi heti alkaa painua. Ja kytkinvaijeri on se RST:n lyhyt noin 40cm pitkä, eikä se joka kiertää koko konehuoneen ympäri?
Katson tänään nämä asiat kun menen tallille, mielestäni se vipu laatikon päällä on ihan normaalissa asennossa kun ei sitä ole irroitettu edes. Kytkin tosiaan on lepoasennossa aivan ylhäällä verrattuna jarrupolkimeen ja säädöstä se nousee vaan kokoajan ylemmäs.. Ja polkimen kun päästää yläasentoon niin vaijeri on löysällä että se heiluu oikein laatikon päässä.
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: RST:oon kytkintä
Onkos toi nyt oikein? Mun pitäis toi kytkin ja laatikko vaihtaa, uudessa laatikossa ei oo tota vipua kiinni niin tietäis vähän miten se kuuluis laittaa...

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET